Raskaaksi 2024

Täällä kp 30 ja vielä varmuudeksi tein tänä aamuna negatestin. Ei edes tunnu, että kuukautiset olisivat alkamassa. Kaipa se viime kierron varhainen keskenmeno kuitenkin sotki tämän kierron. Vaikka sain ovisplussan kierron puolivälissä ns.normaaliin aikaan. Yleensä kierrot olleet 25-29 päivää. Pääsisipä jo uuteen kiertoon 💗 Tänään ollut vaikea surupäivä. On niin kova vauvakuume, ei voi ymmärtää kaiken tarkoitusta.
Halaus sinulle 💜

Näitä vaikeita päiviä välillä tulee ja menee. Itselläkin.. Minä oon samassa veneessä, negojen nega tehty tänään vielä varmuudeksi ja nyt jo kp 40 jotain, lopetin laskemisen kun ei vaan mitään tapahdu enkä jaksa testailla enkä toivoa 😅🙄 Olen meinaan varma, että tämän kierron mahdollisuus oli ja meni. Tuntemuksia ei ole suuntaan eikä toiseen, toivoisin kyllä, että kierto alkaisi mahd. pian kun tässä olisi lyhyemmällä kierrolla ehtinyt jo monta kertaa yrittää... Meillä vähän väsymystä muutenkin ilmassa, on moti tähän hommaan myös hieman kiven alla, aavistus pinnan kireyttä ja työstressiä myös, vaikka se vauva olisi ihanuus. Mutta 3v uhmakiukku-uni-hässäköiden keskellä on kyllä välillä melkoista 😅😶 Ja välillä niin viiltävä ikävä kaikkia menetyksiä, eikä sitä surua oikein pysty jakamaan, kun tuntuu, ettei kukaan ymmärrä.

Ok, nyt tuli romaani, mutta tsemppiä 🙏
 
1000047657.jpg


Täällä ollaan vielä kuumeiltu ilman aktiivista yrittämistä (ja ilman raskautta). Kokeilin viime kierrosta paikantaa ovulaatiota onnistumatta, mutta tästä kierrosta kp 12 ehkä bongasin jo ovisplussan! Mä en oo tosin ihan varma. Esikoisen yritysaikana en tikuttanut ikinä, joten en tiedä, kuinka tumma tuon viivan pitäisi mun kohdalla olla ollakseen positiivinen.

Mutta nyt vois seksittää jos koskaan! 😄
 
Täälläkin ollaan kierron loppupuolella, dpo12 nyt. Vähän sellainen olo, että kroppa tekee menkkoja ja olettaisin niiden alkavan viikonloppuna. Toisaalta on myös ollut semmosia tavallisesta eroavia nippailuja ja vihlaisuja alavatsassa, mutta en uskalla toivoa liikaa, koska se saattaa myös olla normaalia kiertoon kuuluvaa ja nyt vaan kiinnitän siihen huomiota, koska haluaisin testiin piirtyvän kaksi viivaa. 😄
 
Dpo 8. Pyyhkiessä oli havaittavissa ihan haaleaa vuotoa, joka yleensä tietää tuhruja ja menkkojen tuloa. Toivoton fiilis. Mä en usko että me saadaan ikinä vauvaa. Vaikea nähdä sellaista tulevaisuutta. Syksyllä tulee jo 1,5v yritystä. 😞 Onneksi saa tänään olla aika rauhassa ja yksikseen töissä, kun itkettäisi vaan.
 
Moikka,
Tässä kuussa olisi tullut tasan vuosi yritystä täyteen ilman ainuttakaan hailuraa/haamuviivaa testiin. Letrot + cyclogest kombo ollut tukena viimeiset neljä kiertoa jo lyhyen luteaalin ja myöhäisen ovulaation vuoksi.
Eilen kuitenkin testailin dpo10 (joku päähänpistos vaikka menkkoihin vielä 4pv eikä oireita ollenkaan) 😅 ja sain YA:n raskaustestillä haamun (vasen). Tänään testasin Rfsun herkällä ja nyt tuli selkeästi vahvempi viiva.. molemmat aamulla otettuja.
Tosiaan kun kokemusta ei ole viivoista eikä oireen oiretta niin kuulisin mielelläni kokemuksia näistä testeistä ja siitä, onko viivat oikeaa ’tummuutta’ dpo10 ja dpo11 päiviin nähden? 🙈 Mies väitti jo eilen ettei näe mitään ja tänäänkin oli epäileväinen, pelkää varmaan joutua taas tunnemyrskyn kohteeksi 🤭
 

Liitteet

  • IMG_8134.jpeg
    IMG_8134.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 190
  • IMG_8145.jpeg
    IMG_8145.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 190
Moikka,
Tässä kuussa olisi tullut tasan vuosi yritystä täyteen ilman ainuttakaan hailuraa/haamuviivaa testiin. Letrot + cyclogest kombo ollut tukena viimeiset neljä kiertoa jo lyhyen luteaalin ja myöhäisen ovulaation vuoksi.
Eilen kuitenkin testailin dpo10 (joku päähänpistos vaikka menkkoihin vielä 4pv eikä oireita ollenkaan) 😅 ja sain YA:n raskaustestillä haamun (vasen). Tänään testasin Rfsun herkällä ja nyt tuli selkeästi vahvempi viiva.. molemmat aamulla otettuja.
Tosiaan kun kokemusta ei ole viivoista eikä oireen oiretta niin kuulisin mielelläni kokemuksia näistä testeistä ja siitä, onko viivat oikeaa ’tummuutta’ dpo10 ja dpo11 päiviin nähden? 🙈 Mies väitti jo eilen ettei näe mitään ja tänäänkin oli epäileväinen, pelkää varmaan joutua taas tunnemyrskyn kohteeksi 🤭
Selkeä viivahan tossa oikeanpuoleisessa on! Onnittelut ja tarrasukkia mukaan! 😊
 
Moikka,
Tässä kuussa olisi tullut tasan vuosi yritystä täyteen ilman ainuttakaan hailuraa/haamuviivaa testiin. Letrot + cyclogest kombo ollut tukena viimeiset neljä kiertoa jo lyhyen luteaalin ja myöhäisen ovulaation vuoksi.
Eilen kuitenkin testailin dpo10 (joku päähänpistos vaikka menkkoihin vielä 4pv eikä oireita ollenkaan) 😅 ja sain YA:n raskaustestillä haamun (vasen). Tänään testasin Rfsun herkällä ja nyt tuli selkeästi vahvempi viiva.. molemmat aamulla otettuja.
Tosiaan kun kokemusta ei ole viivoista eikä oireen oiretta niin kuulisin mielelläni kokemuksia näistä testeistä ja siitä, onko viivat oikeaa ’tummuutta’ dpo10 ja dpo11 päiviin nähden? 🙈 Mies väitti jo eilen ettei näe mitään ja tänäänkin oli epäileväinen, pelkää varmaan joutua taas tunnemyrskyn kohteeksi 🤭
Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan ❣️
 
Täällä jotenkin vaikea olo. Ulkona on harmaata, kylmää ja sataa vettä, tein aamulla negatestin. Eilen alkoi nännikipu jota aiemmin ei ole ollut, ja jossain mielenhäiriössä tein testin enempää ajattelematta. Tuntuu, että seuraava mahdollinen ovulaatio on taas valovuoden päässä, kun ei ole mitään hajua, kuinka pitkä tästä kierrosta taas tulee. Kaipuu omasta vauvasta on tosi kova.
 
Dpo 8. Pyyhkiessä oli havaittavissa ihan haaleaa vuotoa, joka yleensä tietää tuhruja ja menkkojen tuloa. Toivoton fiilis. Mä en usko että me saadaan ikinä vauvaa. Vaikea nähdä sellaista tulevaisuutta. Syksyllä tulee jo 1,5v yritystä. 😞 Onneksi saa tänään olla aika rauhassa ja yksikseen töissä, kun itkettäisi vaan.
Ikävä kuulla Emri! Saanko kysyä oliko teillä jotain tutkimuksia suunnitteilla tai käynnissä? (Ehkä olet jossain kertonutkin, mutta ei jäänyt mieleen).
 
Täällä jotenkin vaikea olo. Ulkona on harmaata, kylmää ja sataa vettä, tein aamulla negatestin. Eilen alkoi nännikipu jota aiemmin ei ole ollut, ja jossain mielenhäiriössä tein testin enempää ajattelematta. Tuntuu, että seuraava mahdollinen ovulaatio on taas valovuoden päässä, kun ei ole mitään hajua, kuinka pitkä tästä kierrosta taas tulee. Kaipuu omasta vauvasta on tosi kova.
Samaistun ❤️ tsemppiä! en tiedä itsekään yhtään millon menkat alkaa, nyt kp 27 mut dpo 17 jo... Tietysti aina pieni toivo että ovulaatio ei olisikaan ollu silloin ku digi näytti ja tuntemukset oli, mut aika epätodennäköistä ehkä. Eli luteaali taas jostain syystä pitkittyy... :(
 
@Emri fiilaan sua ihan satasella. Meillä tulee parin päivän päästä vuosi yritystä täyteen ja alkaa tuntua ihan kakalta. Onneksi ens viikolla meillä on ensikäynti ja aletaan suunnitteleen hoitoja.

Täällä on ensikertaa ikinä ovistesti positiivinen! En voi uskoa et mäki voisin ovuloida. 😭 nyt kp30 eli ei mitenkään aikasten tämäkää.
 

Liitteet

  • IMG_4423.jpeg
    IMG_4423.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 43
Ihan käsittämätöntä miten hitaasti nämä piinapäivät kuluvat, vaikka ei edes ole kauheasti piinattavaa. Kai sitä iskee sellainen "jos nyt kuitenkin"-fiilis. Ja aivan varmasti testaankin ennen menkkojen alkua. 🙈
Samaistun. Aika menee niiiin hitaasti, vaikka järjellä ajatellen ei varmaan hurjat mahikset tässä kierrossa olekaan. Mulla vielä viikko odotettavaa, ennen kuin menkkojen pitäs alkaa. Se kipeä olo jäi sentään yhteen päivään, ja eilen ja tänään on ollut täysin normi olo, mitä nyt vähän väsynyt. Mutta toisaalta mulla ei ole mitään raskauteen viittaavia oireitakaan, ja silti vain optimistisesti toivon, että mitä jos. 😅
 
Oli nyt pakko kirjoittaa vielä vaikka se niin monia tuntuikin häiritsevän, joten haluaisin antaa toisenkin perspektiivin tähän.
Elämä on toisinaan niin helkkarin epäreilua, ettei tosikaan. Myös monissa muissa kuin näissä lapsi aiheissa. Ja tottakai ymmärrän että keskeytyksen pohtiminen saa monilla pitkään yrittäneillä karvat pystyyn. Sitä mitä ei saa, tulee helposti pakkomielle ja kaikki sen ympärillä satuttaa ja tuntuu epäreilulta, got that! Ja palaan tähän myöhemmin.

Tiedän kuitenkin, että olisin hyvä äiti ja mulla on sisäinen tarve lisääntyä ja 2v sitten ylläriraskaudesta tullut shokki oli yhtä iloinen kuin ahdistavakin yllätys ja hitonmoinen myllerrys. Mies suhtautui jopa vihamielisesti ja käänsi selkänsä, joka oli viimeinen tikki ja lopulta syynä lopulta keskeytykseen. Suren sitä edelleen ja olen laskenut syntymäpäivän, astrologiset tatsit ja mahdollisen sukupuolenkin.
Tuolloin 2v sitten samalla viikolla kun hedelmöitys tapahtui, vein koiraani astutukseen. Ja koko kesän ajatukset oli raskaana olevassa elämäni koirassa ja hänen vointinsa huolenpidossa. Raskauduimme siis samalla viikolla ja kun minun keskeytys tapahtui, 2päivää myöhemmin koirani synnytti 2 upeaa pentua, jotka oli ensimmäiset omat kasvattini. Sain tietää siis oman raskauteni tuolloin samalla viikolla kaikki. Tunnekuohun tulen muistamaan ikuisesti.
Mieli oli siis vahvasti perheenlisäyksessä koko kesän, en vain tajunnut että itsekin olin raskaana ensimmäistä kertaa 38vuotiaana! Sen kun ei pitänyt koskaan olla mahdollista, pcos, endo, pitkä kierto ja usein oli kuukautiset yli 6kk pois jne.
En ole koskaan voinut käyttää hormonaalista ehkäisyä, eikä muutakaan ehkäisyä vuosien varsilla ollut paitsi suhteiden alussa. En siis ikinä edes uskonut tulevani raskaaksi vaikka olisin sitä halunnutkin joissain suhteissa.
Mulla on myös hankalia perinnöllisiä ja kroonisia sairauksia, joihin joudun käyttämään lääkitystä, sekin teki yhtälöstä vaikean raskautta ajatellen. Puhumattakaan lapsesta joka 50% tulisi kärsimään samoista ongelmista kuin minä.
Ja muutenkin, yksin kahden koiran kanssa rahatilanteen ollessa järkyttävä ja uusi koiranpentu vielä talossa joka oli pitkän ajan unelma. Nämä kun otti huomioon niin yhtälö oli mahdoton, pelotti selviytyminen muutenkin, niin että hyvä kun sain nukuttua öisin, usein en kuitenkaan nukkunut lainkaan.

Mulla on ollut myös paljon saman ikäluokan ystäviä, jotka ovat toivoneet raskautta enemmän kuin mitään ja ammattini kautta olen auttanut heitä luottamaan siihen, että kyllä se onnistuu kun lopetat stressaamisen ja keskityt itseesi lempeästi.
Eikä ainakaan ala sättimään itseään, kehoaan ja tunne itseään vialliseksi tai vääräksi. Se pahentaa asiaa hurjasti. Asiat kyllä tapahtuu, kun luottaa asian korkeimman haltuun ja lopettaa pakkomielteisen stressaamisen asiasta. Luovuttaa sen pelon ja ahdistuksen pois ja uskoo että kaikki mitä tapahtuu, tapahtuu oikealla hetkellä ja tavalla juuri niin kuin pitääkin, aina meidän parhaaksi❤️
Tästä on valtavasti kokemusta.. Myös astrologia antaa vahvat viitteet myös näihin asioihin. Tiedän joitain asioita ennakkoon ja niin myös monen ystävän tulevat raskaudet, jotka on tapahtuneet jokainen.

Toivon jokaiselle lasta toivovalle syvää luottamusta, lempeyttä ja rakkautta itseä kohtaan, kehon kuuntelemisen viisautta ja sitä että omassa kehityksessään pääsee eteenpäin, että toivomat asiat ovat mahdollisia💫✨ usein se on vanhojen asioiden, ajatus- ja käytösmallien irtipäästöä.

Ja sen verran vielä, että omat menkat alkoi 2vk myöhässä, mutta alkoi kuitenkin. Sain jotain omituista mielenrauhaa lukiessani teidän juttuja ja ymmärsin minkä stressin olin imaissut 2v takaisesta tilanteesta, jota jo elin uudestaan. Helpotus oli kuitenkin suuri etten joutunu tilanteeseen uudestaan💔

Kiitos myös kaikille jotka on ymmärtäneet minun ristiriitaista tilannetta ja tarvetta purkaa tätä elämän kaoottistakin kuormaa🥹 melkein tuli roskia silmään.
Vaikka siis lapsia haluaisinkin, on elämän tilanteet joskus kestämättömiä ja niin vaikeita, että on parempi valita järjellä ja kuunnella herkällä korvalla itseään niin, ettei kuormita itseään huolista, ahdistuksesta ja pelosta hajalle.
Kun on koko elämänsä vaan selviytynyt, ei sitä halua, että uuden elämän luominen olisi sellaista, vaan hallittu ja harkittu kokonaisuus, jossa jaat kaiken puolison, turvaverkon ja turvallisten rajojen sisällä.
 
Hitsi tää on inhottavaa kun saa itselleen kuviteltua vaikka ja mitä oireita vaikka hyvin voi johtua vain menkkojen alkamisesta. Tuntuu että just ne oireet mitä oli tuossa keskenmenneessä ja ekassa raskaudessa, huimaus, päänsärky, väsymys, tukkoisuus🤪
Täällä kans sama, oireet päällä mitä oli keskenmenneen kanssa ennen plussaa, vähän jännittää tekeekö sitä pää tepposet🫣 En tiedä olenko edes ovuloinut, kierron palautumista odotellaan🙏🏻
 
Täällä testi täysi nega tänään (dpo 10), eli ei kuin uutta kiertoa kohti.. ärsyttää vähän, kun tällä kertaa ajoitus ja kaikki meni niin putkeen 😅 ja oireitakin on ollut, mutta varmaan proverasta ja pms:sta johtuvia..

Lopetan nyt proveran niin saa nähdä milloin uusi kierto päättää alkaa ☺️ pitää vielä päättää haluanko testata letroja yhä, vai kokeilla taas pistoksia.. vähän jännittää ne pistokset, tuntuu että niissä on tosi suuri mahdollisuus siihen, että tulee taas liikaa folleja.. ja letroilla taas ei ole onnistunut raskaus ollenkaan, niitä syönyt kuitenkin viime syyskuusta asti.. tuntuu, että molemmilla vaihtoehdoilla mahdollisuudet epäonnistumiseen on aika suuret.. ivf vaihtoehtona tuntuu vaan niin kalliilta, niin haluaisi vielä kokeilla näitä helpompia hoitoja, mutta ei niitäkään kannata loputtomiin tehdä, jos eivät näytä toimivan..
 
Takaisin
Top