Raskaaksi 2024

IMG_20240711_111440.jpg


Mä olin jo luopunut toivosta mutta tämän aamun testi yllätti ❤️

Tässä siis dpo 11, 12, 13, 14
 
Mulla on tota pahoinvointia joissain kierroissa ja se on niin hämäävää 🫠

ON: Menkkakolotukset alkoi tänään ja eilen hillittömät PMS mielialanvaihtelut, joten vaihdoin piinailut nyt vuodon alun odotteluun.

Samalla pohdin, että mikä ois paras ajankohta gynelle ens kierrossa oviksen ja AMH:n kannalta? Pohdin myös, että menisinkö suoraan takas klinikalle hedelmällisyystsekkiin vai aloittaisinko perusgynetarkastuksella 🤔
Menisin lapsettomuuteen erikoistuneelle klinikalle ja valitsisin lääkärin osaamisen mukaan. Jos siis on esim. endometrioosia/epäilystä, etsisin klinikan ja lääkärin, joilla osaamista juuri kyseiseen aiheeseen liittyen. Tavallinen gynekologi ei ole paljoa halvempi ja osaaminen hedelmällisyysasioissa voi olla hyvinkin rajoittunutta. Jos tarkoituksena on kartoittaa hedelmällisyyttä, niin paras ajankohta olisi muutamaa päivää ennen arvioitua ovulaatiota. Tällöin nähdään esim., onko limakalvo ok ja onko johtofollikkelia näkyvissä. Amh:n voi ymmärtääkseni mitata mihin aikaan kiertoa tahansa ja tämän voi mitata esim Puhdin tai Synlabin kautta ilman lähetettäkin. Yleensä tahtovat tsekata muitakin arvoja ja klinikalla voi olla edullisempia pakettihintoja. Yksityisen lähetteellä voi asioida myös joissain Huslabin labroissa maksua vastaan, mutta tästä ei itselläni ole tästä kokemusta.
 
Muokattu viimeksi:
Tavallinen gynekologi ei ole paljoa halvempi ja osaaminen hedelmällisyysasioissa voi olla hyvinkin rajoittunutta. Jos tarkoituksena on kartoittaa hedelmällisyyttä, niin paras ajankohta olisi muutamaa päivää ennen arvioitua ovulaatiota. Tällöin nähdään esim., onko limakalvo ok ja onko johtofollikkelia näkyvissä.
Kiitti :) Täytyy vähän pohtia ja vertailla hintoja, että mihin meen. Koska haluan mennä sit samalle lääkärille raskauden aikana muutenkin, niin pitää miettiä. Mutta nyt sitä vuotoa odotellessa eka, että saa nyt jonkinlaisen käsityksen et milloin vois varailla aikaa 🫠
View attachment 135242

Mä olin jo luopunut toivosta mutta tämän aamun testi yllätti ❤️

Tässä siis dpo 11, 12, 13, 14
Ihanaa ja tarrasukkia nyt 🥰 Tämä myös toimii itselle motivaattorina siitä, että maltan testata vasta dpo14 🤪
 
Aiii että menee tunteisiin raskaustestien viivanpaikat 🥲🥲🥲 Niissä ei sais kyllä näkyä yhtään mitään ellei oo raskaana 😤 Mieli menee sekaisin kun näkee testeissä viivan mut se ei kuitenkaan oo positiivinen tulos kun ei oo sitä väriä mUt kUiTeNkin nÄkyY jOtAin🤪
 
Täällä kp1. Tiesin jo tulevan niin ei kolahtanut niin pahasti. Mutta on tämä kyllä kumma, kun ei vaan nasahda. Edellinen tuli liiankin helposti ja nyt saa jumpata ihan kyllästymiseen. 🙈
Mä just mietin, että onkohan mulla nyt kp1, kun tullut tätä veristä tuhrua jo runsaammin. Nyt illasta alkoi myös menkkasärky, että viimeistään huomenna käynnistynee uusi kierto. Flo lupailee sitä lauantaille, niin eihän tää mun kierto sitten vielä ainakaan ihan kamalan sekaisin ole. 🤞🤞 Mutta hei, lähdetäänpä sitten uuteen kiertoon aika samaan aikaan! 😁
 
Heissan, liitynpä mukaan tänne. Meillä siis esikoinen 9/22, ja nyt puolisen vuotta ollaan aktiivisesti haaveiltu toisesta. Toukokuussa kävin gynellä puuttuvien ovulaatioiden ja tosi pitkien kiertojen takia, ja nyt heinäkuussa alussa oli eka Letrozol-kuuri. Täällä siis odotetaan tällä hetkellä lähinnä positiivista ovulaatiotestiä 😄
 
Premomin asiantuntijat. Onko low/highssa joku raja eli pitää olla vähintään x jotta se on high? Hirveesti ei oo mulla vielä dataa mistä vertailla. Mietiskelen tässä vaan oisko tää ovuloimaton kierto, kun korkein arvo oli eilen vaan 0.53 ja illalla sain enää 0.25 ja tänään 0.16. Yöllä mitatut lämmötkin on ollut miinuksella koko viikon.
 
Premomin asiantuntijat. Onko low/highssa joku raja eli pitää olla vähintään x jotta se on high? Hirveesti ei oo mulla vielä dataa mistä vertailla. Mietiskelen tässä vaan oisko tää ovuloimaton kierto, kun korkein arvo oli eilen vaan 0.53 ja illalla sain enää 0.25 ja tänään 0.16. Yöllä mitatut lämmötkin on ollut miinuksella koko viikon.
Mulla lukeutui edellisessä kierrossa 0.58-0.95 high ja yli 1 arvo olikin sitten peak. Nuo luokittelut on kyllä hämääviä, kun joskus oon saanut aika vahvankin viivan omaan silmään ja silti on low🤔
 
Kirjasin tän päivän kp1:ksi, vaikka eipä tässä mitään hurjaa vuotoa ole alkanut, mut edes jotakin. Mä en oikein edes enää muista millaista on, kun on oikeat menkat. Oon käyttänyt niin pitkään hormoniehkäisyjä ja ne on joko pitäneet menkat kokonaan pois, tai sitten viimeisimpänä ton kierukan kanssa oli vain pientä tuhruvuotoa menkkojen aikaan. Toivottavasti menkatkin paranee ensi kierrossa. Kai ne nyt jotain kertoo kuitenkin siitä kohdun limakalvon laadusta? 🤔

Joka tapauksessa, tänään starttasi virallisesti mun eka yrityskierto, eli yk1!

@sielueläin tervetuloa mukaan haaveilemaan ja piinailemaan! 😊
 
Muokattu viimeksi:
Heippa. Mä taidan hoitaa erään terveys-asian eli ehkä tämä uusi kierto ollaan kokeilematta… Menkat meneillään mutta vähän erilaiset tähän mennessä, että sopii ihmetellä oliko testissä näkyvissä haamu vai ei. Toki pohdin jo myös ikää ja muutoksia kehossa, kun olen 42v. Ajattelen kuitenkin että vielä se onnistuu, enkä ole NIIN vanha. Edellisen lapsen olen saanut 40-vuotiaana, hän on nyt 2v ihana.
 
Mulla on nyt dpo 9 tai 10 ja koko viikon olen kärsinyt jäätävästä päänsärystä. Tuntuu aivan poikkeukselliselta normikiertoihin verrattuna. Yleensä poden lievää päänsärkyä heti kun menkat alkaa mutta nyt on koko ajan todella kovaa pääkipua. Ei mene ohi hartioita hieromalla tai nukkumalla. Toivottavasti enteilisi plussaa jos liittyy hormonien toimintaan.
Huomenna ajattelin tehdä ekan testin aamulla ennen kun lähdetään reissuun että osaan sit vielä pakata tarpeeksi menkkatarvikkeita mukaan 🫣
 
Onnea kaikille plussanneille❤

Mulla dpo 10 Flon mukaan mutta ovisoireiden perusteella epäilen dpo8:ksi. Mitään raskausoireita ei ole ollut, toisaalta oon yrittänyt olla liikoja tutkailematta oloja ja onneksi on ollutkin paljon muuta ajateltavaa. Tänään heräsin hyvän ystävän vauvauutisiin, oli siis syntynyt pikkuinen ja oli valtavan suloinen ja synnytys erittäin positiivinen kokemus. Ei tullut mitään negatiivisia tunteita vaan iso ilo ja toivo että ehkä mekin kohta. Mutta nyt pitäisi vielä huominen malttaa olla testailematta, haluaisin odottaa vasta lähemmäs menkkoja. Ensi viikon alku töitä niin en työaamuina ehdi/halua testata kuitenkaan, niin sitten olisikin jo Flon mukainen kp1 tai dpo 13 oman epäilyn mukaan!
 
Piti siis sanoa että kauhean levollinen olo verrattuna viime kiertoon vaikka vähän piinailuakin on ollut, mutta ehkä tää testaamattomuus ja muu ajatteleminen auttaa😊 tai no saapas nähdä nouseeko kierrokset sit menkkoja kohti, kun tuntuu että hormonitkin tähän vaikuttaa😅😅
 
Takaisin
Top