Raskaaksi 2024

Mullakin tuli pyyhkiessä tänään rusehtavaa tuhrua. Menkkoihin pitäs olla melkein viikko vielä. Voi samperi.. ei tainnut mennä tämä kierukan poisto niin smoothisti kuin oisin toivonut.. no, ei se auta kuin antaa keholle aikaa totutella tilanteeseen, ja odottaa, että kierrot normalisoituu..
 
Mullakin tuli pyyhkiessä tänään rusehtavaa tuhrua. Menkkoihin pitäs olla melkein viikko vielä. Voi samperi.. ei tainnut mennä tämä kierukan poisto niin smoothisti kuin oisin toivonut.. no, ei se auta kuin antaa keholle aikaa totutella tilanteeseen, ja odottaa, että kierrot normalisoituu..
Juu ja mulla olisi tänään juuri keskimääräisesti yleisin menkkojen alkamispäivä. Vaikka voi välillä vaihdella muutaman päivän. Keho on kyllä viisas.
 
Onko täällä kellään muutamaa päivää tai jopa viikkoa ennen menkkojen alkua pahoinvointia ja hajujen voimakasta ällötystä? Ja meinaan siis oikein kunnon pahoinvointia ja yökkimistä.

Mulla on nyt muutaman viime kierron aikana ollut, ja edellisessä kierrossa oli yhtenä päivänä niin paha huono-olo että lähdin jo vessaan halimaan pönttöä mutta oksennus ei kuitenkaan tullut. Lähdin myös töistä kotiin. Lisäksi erilaiset hajut ovat saaneet ihan yökkäämään. Sitten n.viikon sisällä alkoivat menkat ja oireet helpottuvat.
Nyt tämä alkaa taas😫 vikan terolutin otin sunnuntaina eli menkkojen pitäisi tällä viikolla alkaa. Yökkiminen ei ole vielä alkanut mutta pahoinvointi vetää jo sohvalle.. niin ja eilen tehty raskaustesti oli nega eli raskaudesta ei tälläkään kertaa ole kyse😫
 
Onko täällä kellään muutamaa päivää tai jopa viikkoa ennen menkkojen alkua pahoinvointia ja hajujen voimakasta ällötystä? Ja meinaan siis oikein kunnon pahoinvointia ja yökkimistä.

Mulla on nyt muutaman viime kierron aikana ollut, ja edellisessä kierrossa oli yhtenä päivänä niin paha huono-olo että lähdin jo vessaan halimaan pönttöä mutta oksennus ei kuitenkaan tullut. Lähdin myös töistä kotiin. Lisäksi erilaiset hajut ovat saaneet ihan yökkäämään. Sitten n.viikon sisällä alkoivat menkat ja oireet helpottuvat.
Nyt tämä alkaa taas😫 vikan terolutin otin sunnuntaina eli menkkojen pitäisi tällä viikolla alkaa. Yökkiminen ei ole vielä alkanut mutta pahoinvointi vetää jo sohvalle.. niin ja eilen tehty raskaustesti oli nega eli raskaudesta ei tälläkään kertaa ole kyse😫
Mulla on yleensä myös PMS oireena pahoinvointia/ yökötystä / vatsa sekaisin.

Myös yleensä päivä-pari oviksen jälleen pahoinvointia ja etovaa oloa. Oletan sen johtuvan hormoonitasojen muutoksesta.

Hajuherkkyyttä ei kyllä ole ollut 🤔
 
Onnea taas kovin kaikille plussanneille! 💓 Täällä menossa dpo11-12, menkkojen pitäisi alkaa parin päivän päästä. Perus rintojen aristelut ja menkkajonotukset menossa, joten sieltä se seuraava kierto taas lienee tulossa.
 
Tänään en ole testannut ja aamupäivällä tuli rusehtavaa verta pyyhkiessä. Eli menkat taitaa alkaa, olisiko alkava yrittävä raskaus menossa kesken… Huomenna tämän osalta viisaampi, jos menkat niin kyllä siihen mennessä alkaa.
Joo vuoto alkoi… Ajallaan, kierto sen 28. Luulen että kiinnittymisyritys ja jotain vialla niin siten ei nyt jatku. 😔
 
@Burkei mulla on joskus ollut alle vko ennen menkkoja sellaista lievää etovaa oloa ettei kahvi maistu ja tulee vähän raskausvibat 🤔 mutta ei kyllä sen aikaisemmin, mulla se huono olo on just siinä pari päivää ennen kuin alkaa vuoto. Varmasti liittyy jotenkin siihen että hormonitasot heilahtelee. Ja tuo sun kuvailemasi kuulostaa jotenkin tosi voimakkaalta pahoinvoinnilta!


ON: Täällä tänään ehkä dpo7. Koko viikon on ollut jotenkin huono olo, jäätävää päänsärkyä päivästä toiseen ja koko kroppaa kihelmöi. Voi jos ois plussakierto tämä, tai sit sitä vaan kiinnittää liikaa huomiota ihan normaaleihin kropan toimintoihin. Vielä en ala testejä uittamaan mutta otan kyllä ensi viikon lomareissuun tikut mukaan. Pitää myös pakata menkkarätit jos pettymys tuleekin. 😅 Vielä oon ihan positiivisin mielin liikkeellä ja lomareissu touhut lasten kanssa varmaan auttaa myös sit jos pitääkin pettyä.
 
Onko täällä kellään muutamaa päivää tai jopa viikkoa ennen menkkojen alkua pahoinvointia ja hajujen voimakasta ällötystä? Ja meinaan siis oikein kunnon pahoinvointia ja yökkimistä.

Mulla on nyt muutaman viime kierron aikana ollut, ja edellisessä kierrossa oli yhtenä päivänä niin paha huono-olo että lähdin jo vessaan halimaan pönttöä mutta oksennus ei kuitenkaan tullut. Lähdin myös töistä kotiin. Lisäksi erilaiset hajut ovat saaneet ihan yökkäämään. Sitten n.viikon sisällä alkoivat menkat ja oireet helpottuvat.
Nyt tämä alkaa taas😫 vikan terolutin otin sunnuntaina eli menkkojen pitäisi tällä viikolla alkaa. Yökkiminen ei ole vielä alkanut mutta pahoinvointi vetää jo sohvalle.. niin ja eilen tehty raskaustesti oli nega eli raskaudesta ei tälläkään kertaa ole kyse😫
Mulla on tota pahoinvointia joissain kierroissa ja se on niin hämäävää 🫠

ON: Menkkakolotukset alkoi tänään ja eilen hillittömät PMS mielialanvaihtelut, joten vaihdoin piinailut nyt vuodon alun odotteluun.

Samalla pohdin, että mikä ois paras ajankohta gynelle ens kierrossa oviksen ja AMH:n kannalta? Pohdin myös, että menisinkö suoraan takas klinikalle hedelmällisyystsekkiin vai aloittaisinko perusgynetarkastuksella 🤔
 
Ja ärsyttää kun unohdin tästä pahoinvoinnista mainita sille gynekologille muutama viikko sitten.

Tämäkin päivä on alkanut sohvalla makoilulla pahoinvoinnin vuoksi. Myöskään kahvi tai muut juomiset eivät maistu, saatikka ruoka. Elämäntavoissa ei mikään muutu ennen pahoinvoinnin alkamista vaan tämä ikäänkuin iskee yllättäen ja lamaannun sohvalle.
Ei haittaisi kärsiä pahoinvoinnista jos tietäisi sen johtuvan raskaudesta 🙄
 
Täällä alkaa kolkuttelemaan kp1. Testit negaa ja pms oireet huutavat eli ei kyllä ryitty sinne maaliskuisiin tästä kierrosta. 😅 Jotenkin sen olon vaan tuntee kropassa, kun on menkat alkamassa. @Burkei kysyit siitä pahoinvoinnista niin miulla on juurikin tuota. Joskus pahimpien pms oireiden aikaan oksennan esimerkiksi hajuvesistä ja muista voimakkaista hajuista. Tulee silloin kirottua alimpaan alhoon kaikki hajuvesiä liikaa lotraavat ihmiset. Noin viikkoon ennen kuukautisia ei oikein ruoka maistu ja ajoittain etoo kuin olisin raskaana.

Onnea plussanneille ja pahoittelut niille, joilla ei meinaa onnistua. ❤️
 
Täällä alkaa kolkuttelemaan kp1. Testit negaa ja pms oireet huutavat eli ei kyllä ryitty sinne maaliskuisiin tästä kierrosta. 😅 Jotenkin sen olon vaan tuntee kropassa, kun on menkat alkamassa. @Burkei kysyit siitä pahoinvoinnista niin miulla on juurikin tuota. Joskus pahimpien pms oireiden aikaan oksennan esimerkiksi hajuvesistä ja muista voimakkaista hajuista. Tulee silloin kirottua alimpaan alhoon kaikki hajuvesiä liikaa lotraavat ihmiset. Noin viikkoon ennen kuukautisia ei oikein ruoka maistu ja ajoittain etoo kuin olisin raskaana.

Onnea plussanneille ja pahoittelut niille, joilla ei meinaa onnistua. ❤️

No, voihan höh! Niin mieluusti olisin sinullekin sitä plussatuulta toivonut...
 
IMG_20240710_110547.jpg


Täällä ei viivat ainakaan vielä vahvistu. Eilen rfsu herkkä selkeä punainen viiva, mutta näillä PC liuskoilla kun seurailen niin ei edistystä 😓 tässä ylhäältä alas dpo 11, 12, 13. Miksi kiusata itteä näin aikaisin ja testata, sitten kauhea stressi ja pelko kuinka käy. Olisi helppoa jos voisi vain oottaa niitä menkkoja ennenkuin testaa!!
 
Mullakin on yksi kemiallinen taustalla, näinköhän tässäkin käy. Silloin kyllä hcg laski todella nopeasti, ja kolmantena päivänä oli jo nega testi. Onko teillä millaisia kokemuksia asiasta(kemiallisesta, tai viivojen hailakkuudesta)?

Kaikille muille toivon paljon onnea matkaan ja tsemppiä yritykseen, että saatais tännekin keskusteluun plussia pian 🙏🏼😍
 
Ja ärsyttää kun unohdin tästä pahoinvoinnista mainita sille gynekologille muutama viikko sitten.

Tämäkin päivä on alkanut sohvalla makoilulla pahoinvoinnin vuoksi. Myöskään kahvi tai muut juomiset eivät maistu, saatikka ruoka. Elämäntavoissa ei mikään muutu ennen pahoinvoinnin alkamista vaan tämä ikäänkuin iskee yllättäen ja lamaannun sohvalle.
Ei haittaisi kärsiä pahoinvoinnista jos tietäisi sen johtuvan raskaudesta 🙄
Voiko pcos sitä aiheuttaa? Saako muuten kysyä oireileeko sulla miten se? 😊
 
Voiko pcos sitä aiheuttaa? Saako muuten kysyä oireileeko sulla miten se? 😊
Voihan se johtua siitäkin, toki tätä on nyt ollut vasta muutamassa viime kierrossa kun pillerit kuitenkin lopetin jo vuosi sitten mutta tiedä sitten🤷🏻‍♀️

Mulla oireina ylipitkät ja vaihtelevat kierrot (21-60pv) eli ovulaatiota ei joka kierrossa tapahdu, jos ollenkaan ja aknea on, toki suht hyvin saanut pidettyä sen maltillisena ihon hoidolla. Toki nyt tämä pahoinvointi ennen kuukautisia on uusi. Menkat ei mitenkään kipeät ole, joskus saattaa vihlaista kovempaa mutta muuten aika normimenkat mielestäni🤔
 
@Burkei kysyit siitä pahoinvoinnista niin miulla on juurikin tuota. Joskus pahimpien pms oireiden aikaan oksennan esimerkiksi hajuvesistä ja muista voimakkaista hajuista. Tulee silloin kirottua alimpaan alhoon kaikki hajuvesiä liikaa lotraavat ihmiset. Noin viikkoon ennen kuukautisia ei oikein ruoka maistu ja ajoittain etoo kuin olisin raskaana.
Voi eih!🙁
Mulla ei onneksi vielä ole ihan oksentamiseksi mennyt mutta muuten kuulostaa samalta 🥴
 
Voihan se johtua siitäkin, toki tätä on nyt ollut vasta muutamassa viime kierrossa kun pillerit kuitenkin lopetin jo vuosi sitten mutta tiedä sitten🤷🏻‍♀️

Mulla oireina ylipitkät ja vaihtelevat kierrot (21-60pv) eli ovulaatiota ei joka kierrossa tapahdu, jos ollenkaan ja aknea on, toki suht hyvin saanut pidettyä sen maltillisena ihon hoidolla. Toki nyt tämä pahoinvointi ennen kuukautisia on uusi. Menkat ei mitenkään kipeät ole, joskus saattaa vihlaista kovempaa mutta muuten aika normimenkat mielestäni🤔
Okei. Mä oon ajoittain omalle kohdalle miettinyt kans, mutta sitten google kertoo kaikkea vielä liikakarvoituksesta ym.
 
Takaisin
Top