Raskaaksi 2024

Te joilla myös on noita pitkiä tuhruvuotoja ennen kunnon menkkoja, niin oletteko saaneet selvyyttä mistä johtuu ja hoitoa siihen?
Minulle ei tullut selvyyttä asiaan. Tuhruvuotoja tuli minulla aina noin viikon päästä oviksesta, joskus alkoi ihan pari päivää oviksestakin, eli vuotoja ennen kuukautisia oli noin viikon verran + kuukautiset päälle. Välillä tiputtelu oli pelkkää tuhrua, mutta usein alkoi ihan hyytymillä ja sitten muuttui niukaksi kunnes menkat alkoivat. Yksi gynekologi epäili (ollessani 32) premenopaussia ja estrogeenitasojen laskua syyksi, ja toinen taas keltarauhasen toimintahäiriötä. Mitään hoitoa en saanut, mitä nyt e-pillereitä ohjattiin käyttämään. Raskaaksi tulin kuitenkin ensimmäisestä yrityksestä (ilman minkäänlaista tuhrua) 39-vuotiaana, vaikka näillä vuodoilla en olisi raskaaksi tulemiseen uskonut ilman minkäänlaista lääketieteellistä apua.
 
Hei, liitynpä vau-foorumin joukkoon piiiiitkästä aikaa. Eli ennestään 2017 lapsi, jonka jälkeen ei ehkäisyä eikä toista ole kuulunut. Asiasta en ole hirveästi stressannyt, mutta toinen on aina ollut toiveissa. Alkuvuodesta yhteyttä julkiselle ja sieltä maksusitoumus yksityiselle. Eka inssi takana (2.7.) ja nyt jännäillään. Ei hirveästi ole uskoa että tärppäisi, mutta pitäähän sitä toivoa. ❤️ jospa sitä tulisi raskaaksi sitten 2024 ellei kerran vuodet -18,-19,-20,-21,-22, ja -23 tärpänneet. 😁
 
Noniin, olin heittänyt jo kirveen kaivoon aamun puhtaan negan vuoksi, mutta nyt illalla alkanut lievä kuvotus ja uutena oireena vihlonta/ahtauden tunne oikeassa kyljessä. Googlettelulla tämäkin voi olla yksi raskauden oire, tietysti 😂 Onneksi lähden huomenna lyhyelle reissulle kavereiden kanssa, seuraava testi sitten maanantaina jos siihen mennessä menkat eivät ole alkaneet.

Edit. Miehelle hetki sitten kuvotusta ihmetellessäni hän totesi, että olisiko kyseessä kuitenkin mäkkärin ateria jälkkäreineen, jonka vetäisin tänään lohdutukseksi negasta 😂 Mutta kylkikipu ei varmasti liity mäkkäriin!!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli tänään taas vessakäynnin yhteydessä jo enemmän ja selkeesti verisempää vuotoa. Saa nähdä tuleeko päivän mittaan suojaan asti. Mun historiallani tää on taas vain menkkoja edeltävää tuhrua. 🙄 En kyllä ymmärrä miksi taas näin aikaisin, kun yleensä se dpo 9 on aika tarkka ollu milloin tuhrut alkaa. Tosin pari viime kiertoa on muutenkin ollut oudot, kun viimeksi tuhrut alkoi vasta joskus dpo 12 ja kesti muutaman päivän (tää tuntui jo ihanan normaalilta), kun taas sitä ennen alkoi joskus dpo 6-7 ja kesti seitsemän päivää.

Te joilla myös on noita pitkiä tuhruvuotoja ennen kunnon menkkoja, niin oletteko saaneet selvyyttä mistä johtuu ja hoitoa siihen?
Voi olla keltarauhasen toiminnassa ongelmaa, se ainakin usein aiheuttaa tiputteluvuotoa ennen menkkoja. Mulla alkoi nyt edellisen raskauden jälkeen tulemaan näitä ja sain gyneltä progesteronin testiin. Ehkä tämän selvittäisin, keltarauhastuki suht helppo ja edullinen tapa lähteä kokeilemaan onko lääkkeistä apua. Kovasti tsemppiä 🧡
 
Täällä talleteltiin väsyneissä merkeissä, oltiin ehkä vähän myöhässä oireista päätellen, mutta nähtäväksi jää.🤔
Luulen, että ovuloin tänään aamulla.
En oikein jaksa ottaa stressiä tästä, kun on työn täyteinen kesä itsellä ja muitakin huolia ollut tässä. Rankka vuosi ollut kaikkinensa, ja ehkä ihan tarpeen ottaa välillä rennommin. Muutenkin oikean ajoituksen löytäminen pikkulapsiperheessä on vaikeaa välillä.😅

En ehdi juuri kuumeilla, kun ensi viikon olen taas poissa kotoa reissuhommissa, mutta sitten kun palaan kotio voinkin alkaa jo testailemaan 😂
 
@zar_ komppaan täysin että pikkulapsiarjessa tää yrittäminen on välillä vähän semmoista että just kun olisi sopiva aika niin ainakin meillä just se päivä on sellainen että lapset ei syö tai nuku tai kumpaakaan ja kaikki aikataulut menee päin honkia 😅 sit sitä miettii itse että jaa olikohan ovis nyt vai ei, no ehkä sitä huomenna vielä ehtii... Naurettiin kaverin (heillä on 1v lapsi) kanssa just kun hän jätti pillerit pois että ihan turhaan hän niitä popsii kun tällä olemattomalla seksin määrällä saa melkoinen tuuri käydä että tärppäis 😁

Joudun sittenkin piinailemaan vaikka luulin että tämä kierto tyrittiin ajoituksen takia. Nyt on meinaan tissit niin kipeät että en muista milloin olisi ollut viimeksi. Oikein kihelmöi ja kuumottaa 😬 jännittävää! Nyt voi olla dpo4 tai 5.
 
@Daiya multa katottiin kerran verikokeissa s-prog, muistaakseni luteaalivaiheessa. Oli ihan viitearvojen sisällä. Onko tämä sama? Lapsettomuuspolin sulkujen jälkeen meen uudestaan verikokeisiin missä varmaan tätäkin taas tarkkaillaan.
 
Mä tuun taas omanapailemaan kun en ymmärrä yhtikäs mittään… 1,5 viikkoa sitten odottelin särkyjen ja testien perusteella ovulaatiota tulevaksi, mutta plussaa en koskaan saanut. Toispuoleiset alavatsakivut jatkui, joten kävin tämän viikon maanantaina kyselemässä gynen mielipidettä. Ultrassa ei näkynyt puhjennutta tai kypsymässä olevaa follikkelia, joten tultiin tulokseen että kyseessä on varmastikin ovuloimaton kierto (tänään eletään jo kp 30). Aiemmin tänään vatsaa taas kivisti, joten ajattelin huvikseni taas uitella ovistikkuja. Ja mitä vielä! Nyt se plussa sitten tuli😵 Mahtaako testissä olla perää, kun gyne ei 6 pvä sitten nähnyt ovulaatiota olevan tulossa?
 

Liitteet

  • IMG_6405.jpeg
    IMG_6405.jpeg
    834.5 KB · Katsottu: 29
Täällä kans yksi ovulaation ihmettelijä!
Mulla on terolut ekaa kertaa käytössä nyt tässä kierrossa ja olen saanut nyt kolme ovisplussa... Eka joskus kp16, sitten kp20 ja nyt tänään kp24🙂🙂
Mitähän mun kropassa oikeen tapahtuu? Testit on aina haalistuneet noissa väleissä. Limoja tuntuu kans olleen kokoajan ja tänä aamuna oikein valahti housuun ja luulin menkkojen alkaneen! Kuva tän aamun positiivisesta ovistestistä.
 

Liitteet

  • IMG_20240707_143838.jpg
    IMG_20240707_143838.jpg
    1,019.4 KB · Katsottu: 43
Nyt on kyllä taas sellainen turhautuminen tähän kaikkeen, etten jaksa! Kun mä TIEDÄN etten tuu raskautumaan ilman apuja. Ja tää on ainaista odottelua vaan. Lapsettomuuspolin ensikäynnillä ehdittiin käydä just ennen kesäsulkua joten odottelua kunnes se päättyy. No tässä ei enää oo onneksi ku reilu kuukausi. Suunnitelma oli se, että kun menkat alkaa niin meen labroihin ja sen jälkeen mulle tehdään samassa kierrossa polilla aukiolotutkimus (näille määrätty tietyt päivät kierrosta). Mutta mä oon elokuussa just niihin aikoihin reissussa, jolloin se tietenkin taas siirtyy. No syyskuussa saattaa olla sama juttu, koska mulla on silloinki reissua tiedossa. Eli jos menee lokakuulle niin yritystä on ehtinyt kestää jo 1,5v! 😩 Miten te muut jaksatte pitää itsenne kasassa tän kaiken kanssa. 😟
 
@Emri hurjasti tsemppiä ❤️ toi on ihan kamalaa odottelemassa kun tiettyinä päivinä vaan voi asioita tapahtua ja sit sitä pitää vaan yrittää tunkea muu elämä oman kierron aikatauluun, eikä se aina oo mahdollista. Min endometriittiä hoidettiin koko kevät koska joko odotettiin ovista tai sitten oli välikierto ja vedin kehon täyteen antibiootteja, silleen että viimeisimpien kuurien jälkeen oksensin 8tuntia putkeen enkä meinannut päästä enää kylppäristä ylös. Mutta vastaus kysymykseen: ei sitä aina jaksamaan pitää itseään kasassa. Mut sit kun miettii luovuttamista niin ajatus siitä ettei olisi koskaan vanhempi on vielä kamalampi ja niin sitä vaan jatketaan yritystä.
 
Tein uuden testin äsken kun kananmuna haisi niin kamalalta, ja pregnancy test checker -sovellus kertoo että tämä on plussa? Eli haamujen haamu tai höpönlöpöä.
 

Liitteet

  • 74943B90-5F06-49BE-9D43-FFD1DF5FB410.jpeg
    74943B90-5F06-49BE-9D43-FFD1DF5FB410.jpeg
    176.3 KB · Katsottu: 88
Tein uuden testin äsken kun kananmuna haisi niin kamalalta, ja pregnancy test checker -sovellus kertoo että tämä on plussa? Eli haamujen haamu tai höpönlöpöä.
Negaltahan se valitettavasti näyttää. 😔Mikä on pregnancy test checker -sovellus? Ennustaako se siis raskautta joidenkin annettujen tietojen perusteella?
 
Täällä on ollut ihana lukea muiden kokemuksia ja tuskailua, tuntuu ettei ole ihan yksin asioiden kanssa.

Meillä puolivuotta sitten tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä, mutta ilmenikin kyseessä olevan kohdun ulkoinen raskaus ja kun siitä selvittiin niin ajattelin, että no jos noin nopeasti tärppäsi noin niin ehkä tästä pian tärppää uudestaan. Mutta joka kierrosta olen ajatellut että nyt on semmoista tuntemuksia että voisi olla raskaana mutta joka kerta sitä on päässyt turhautumaan kun menkat sitten ilmestyykin. Kauhea turhautuminen tällä hetkellä tähän yrittämiseen kun esikoinen olisi niin toivottu mutta jatkuvat negat tuntuvat koko ajan musertavan omaa toivoa tilanteeseen.
 
Negaltahan se valitettavasti näyttää. 😔Mikä on pregnancy test checker -sovellus? Ennustaako se siis raskautta joidenkin annettujen tietojen perusteella?
Sinne laitetaan kuva testistä ja sovellus analysoi sen. Voi olla että ottaa tuollaisesta tikusta ”minkä tahansa” toisen viivan, kuten tuon yhtymäkohdan värjäymän? Ja sitten pistää plussaksi eli ehkä tämä toimii vain ”muovisilla” testeillä.
 
Sinne laitetaan kuva testistä ja sovellus analysoi sen. Voi olla että ottaa tuollaisesta tikusta ”minkä tahansa” toisen viivan, kuten tuon yhtymäkohdan värjäymän? Ja sitten pistää plussaksi eli ehkä tämä toimii vain ”muovisilla” testeillä.
Toisaalta. Tämän aamun testi näyttää tältä.
 

Liitteet

  • 4042BC1F-DD0D-48CA-A354-81C1C87ADD9D.jpeg
    4042BC1F-DD0D-48CA-A354-81C1C87ADD9D.jpeg
    513.6 KB · Katsottu: 86
Sinne laitetaan kuva testistä ja sovellus analysoi sen. Voi olla että ottaa tuollaisesta tikusta ”minkä tahansa” toisen viivan, kuten tuon yhtymäkohdan värjäymän? Ja sitten pistää plussaksi eli ehkä tämä toimii vain ”muovisilla” testeillä.
Aivan! Luulisi tosiaan, että jos on hyvin tehty sovellus, niin erottaisi sen punertavan värin paremmin kuin ihmissilmä, mutta jos ei ole kunnolla tehty niin voihan se ottaa viivoja vääristä kohdista, tai reagoida viivan paikkoihin.

Toisaalta. Tämän aamun testi näyttää tältä.
Mitä se sovellus sanoi tästä? Onko sulla nyt dpo 13 (luin aiempia viestejäsi)? Näin puhelimella kun itse katson, niin pienestä kuvasta nään ehkä jotain hyvin hyvin pientä, mutta kun avaan isommaksi, niin en nää enää mitään. Dpo 13 pitäisi olla ymmärtääkseni voimakkaampi viiva, mutta toisaalta jos ovis onkin ollut myöhemmin, niin kannattaa toki jatkaa testailua, kun menkat ei ole vielä alkaneet. Toivotaan, että alkaa viiva sinne hahmottua. 😊
 
Takaisin
Top