Raskaaksi 2024

Huomenta! Eipä tässä mitään nöy. Kp25/28-30.
 

Liitteet

  • 33F146A3-6AA4-44FC-9EAA-A76186CD99E6.jpeg
    33F146A3-6AA4-44FC-9EAA-A76186CD99E6.jpeg
    435.9 KB · Katsottu: 44
Mulla tuli tänään taas vessakäynnin yhteydessä jo enemmän ja selkeesti verisempää vuotoa. Saa nähdä tuleeko päivän mittaan suojaan asti. Mun historiallani tää on taas vain menkkoja edeltävää tuhrua. 🙄 En kyllä ymmärrä miksi taas näin aikaisin, kun yleensä se dpo 9 on aika tarkka ollu milloin tuhrut alkaa. Tosin pari viime kiertoa on muutenkin ollut oudot, kun viimeksi tuhrut alkoi vasta joskus dpo 12 ja kesti muutaman päivän (tää tuntui jo ihanan normaalilta), kun taas sitä ennen alkoi joskus dpo 6-7 ja kesti seitsemän päivää.

Te joilla myös on noita pitkiä tuhruvuotoja ennen kunnon menkkoja, niin oletteko saaneet selvyyttä mistä johtuu ja hoitoa siihen?
 
Täällä mennään jossain dpo6-7 tienoilla. Olen taas merkannut kalenteriini jotain... joko se on oletettu ovis, ovis+ tai oletettu hedelmöittymispäivä tai mitä lie... Joskus olisi kiva, kun olisi tällaisissa asioissa tarkempi. 😅
Mutta mennään asiaan. Oireina ihan perus alavatsajomottelut, tissien pingotus ja ällötys. Ei oikeastaan tunnetta, että nappaisi ihan hetkeen, kun tässä on nyt epäilys, että hormonit edelleen esikoisen jäljiltä sekaisin ja muutenkin vähän kaikenlaista vaivaa. Pms-kärttyisyyskin alkaa pikkuhiljaa nostamaan päätään. Toivon tietysti, että olen väärässä ja luultavasti uitan tikkua viimeistään maanantaina ja siitä eteenpäin joka ikinen päivä menkkojen alkuun asti. 😅😂
 
Täällä mennään noin dpo 8. Toistaiseksi oireena vain rintojen tai lähinnä nännien aristus. Viime kierrossa oli kemiallinen. Ei oikein mitään toiveita tai ajatuksia tästä kierrosta. Vähän huonosti saatiin oviksen ympärille osuun mitään yritystä. Mutta aina sitä toivoo vähäsen ☺️ Ajattelin että testaan aikaisintaan joskus ens viikon alussa. Viime kuussa se kemiallisen näkeminen vaan aiheutti turhaa toivoa ja pettymystä, kun viivat ei siitä vahvistuneetkaan 😕
 
Mä olen kertonut aika monelle.. hetkonen.. seitsemälle ystävälle. Joista nyt kaduttaa kahdelle kertominen. Koska on tullut negatiivista vauva-ajasta tai ikävää/vähättelevää suhtautumista keskenmenoon. On mun mielestä ollut ihana, että lähimmät tietää. Ne joille voi jakaa kaiken ja saa tukea. Sukulaisille kerrottais vasta ekan ultran jälkeen, jos kaikki hyvin. Miettisin sen mukaan keille kerron, että keiltä uskoo saavansa oikeanlaista tukea. Mä muutenkin jaan niin avoimesti koko ajan missä mennään, että ei haittaa jos joku asiasta kysyy.

Mulla on toimineet pregcheckin ovistestit. Olen niillä onnistunut saamaan hyvän plussan silloin kun tikuttanut kp10-16 aamuvirtsasta vain kerran päivässä.

Täällä 6.vuotopäivä. Aika pitkään vuotelee näinkin varhaisen keskenmenon jälkeen. 2 ekaa päivää vaan runsasta ja kipuja. Aiotaan jatkaa yrittämistä nyt heti eikä pidetä taukoa kuten viime km jälkeen. Eipä tästä ole saanut kuitenkaan kunnolla breikkiä kun toive yhteisestä lapsesta elää jatkuvasti niin vahvana. Tein aamulla raskaustestin, eikä näyttänyt enää mitään. 10pvää siitä kun vuoto lakkaa, aloitan oviksen tarkkailun.
 
Täällä aika moni piinaviikoilla, tsemppiä kaikille 💪 @Valora Voimia myös sinne, itse koin myös kemiallisen toukokuussa 💔

Raastavaa kun mulla ei oo palautunut kierto sen kemiallisen jälkeen, nyt lopetin juuri imetyksenkin joten mun hormoonit on varmaan aivan sekaisin nii saa nähdä milloin kierto palautuisi ja pääsis kunnolla taas yrittämään....
 
Täälläpäs on nyt useat piinaviikoilla. Mulla meneillään dpo 5, tallettelut osuivat ihan mukavasti. Ei mitään ihmeellistä oiretta paitsi vatsan kramppailua ja huonoa oloa, mutta voi olla että olen syönyt jotain huonoa kun on vatsa vähän sekaisin, niin johtuneeko siitä tämä yököttely😅 noh, toivossa on aina hyvä elää! Tsemppiä kaikille tällä hetkellä piinaileville 🩷🙏
 
Miksikähän sitä pitääkin suhtautua tähän raskausasiaan tällaisena projektina? Meillä tosiaan menossa vasta yk2 ja tuntuu, että viimeisin viikko (vieläpä kesälomasta) on mennyt ihan täysin tunnustellessa oloja, googlettelemalla oireita ja lukiessa keskusteluja. Nojoo, oon mä oikeesti ehtinyt nähdä paljon ystäviä ja perhettä, mutta kaikki yksinoloaika menee tän asian parissa! Ties minkälaisia dignooseja oon ehtinyt myös kehitellä itselleni liittyen noihin tiputteluihin ja alkuvuoden pitkiin kiertoihin. Jospa töihin paluu ja tulevat kierrot tekisivät tästä vähän enemmän rutiinia ja ajatukset pysyisivät paremmin myös muissa asioissa.
 
@Auringonkukkanen mä oon vähän samanlainen luonteeltani että heti kun yritys alkaa niin pitää joka hiton keskustelu ja oire diagnosoida itsekseen 😅 oisko joku harrastuksen paikka itsellä ainakin niin saisi ajatuksia ja energiaa suunnattua muuhunkin. Mies aina hermostuu kun noita ovistestejä nyt tullut vatvottua että pakkoko se on heti tärpätä että eihän tällä nyt oo niin kiire oikeasti. Haluan aina kaiken heti 🫣😅
 
Miksikähän sitä pitääkin suhtautua tähän raskausasiaan tällaisena projektina? Meillä tosiaan menossa vasta yk2 ja tuntuu, että viimeisin viikko (vieläpä kesälomasta) on mennyt ihan täysin tunnustellessa oloja, googlettelemalla oireita ja lukiessa keskusteluja.
Voisinpa lohduttaa sanomalla että se on vain alkua ja olojen hypertarkkailu hellittää uutuudenviehätyksen karistessa, mutta en kyllä omien kokemusten perusteella voi väittää että niin tapahtuisi, vaikkei niitä niin hirveän pitkältä ajalta ole vielä kertynytkään. Ehkä siinä on myös foorumin/vertaistuen vaikutusta kun on ihmisiä joiden kanssa intoilla pienistäkin muutoksista 😂
 
Onpas tosiaan kiva, kun moni piinailee nyt samoihin aikoihin. Mulla on dpo 4 tai sit 9 tai sit ei ollu ovista ollenkaan 😂 Nappasin tänää kaupasta jo pari rt mukaan, jos nyt vloppuna ihan menee maltti ja oiskin dpo10 😆 Ansaitsisin kyllä mitalin ainakin raskausoireiden kuvittelemisesta, koska joka raskaudessa niistä oireista ei kyllä oo ollu epäilystäkään sit ku ne on tulleet 🫠

Joku kyseli siitä kahdesta lh piikistä/kierto, nii mulla on sitä! Joku gyne joskus taisi sanoa, että johtuu pcos tyyppisistä munasarjoista.

Mä kans heitin ne OneStepit mäkeen, niin roskaa ku olla voi. Pregcheckit ollu mullakin vuosia luottotesteinä, mut pitäis mennä aina pidemmälle kauppaan nii nyt sorruin noihin kaapissa lojuneisiin Onestepeihin 😒
 
Mitäpä sitä turhaan rauhoittumaan @Auringonkukkanen 😂 mut onhan se tavallaan kiva olla näin innoissaan jostain!

ON: tänään nyt sit ehkä joku dpo1 tai 2. katsotaan alanko saada jotain raskausoireita vai osaisiko ottaa ihan rauhallisesti mitään analysoimatta seuraavat pari viikkoa. Raskaustestejä ois kaapissa kolme, yksi joku liuskatesti minkä merkkiä en muista ja kaks cb:n niitä 'varhainen tulos' testejä. Ennusteet sanoo että 18.-20. pvä alkaa menkat joten yritän malttaa odottaa sinne asti testien kanssa.
 
Takaisin
Top