Raskaaksi 2024

Plääh ihan haalea viiva ya apteekin 10 herkässä testissä 😕 tein äsken illalla 3 tunnin pidätyksellä. Silmälle vähän paremmin näkyy. Kuvaan ei saa kun tulee varjo. Tuli ihan onneton olo kun niin heikko. Tietääkö kukaan näyttääkö nää testit yleensä huonommin?
 

Liitteet

  • IMG20240626211457.jpg
    IMG20240626211457.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 141
  • IMG20240626211637.jpg
    IMG20240626211637.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 141
@Valora
Tarkista Valora testin herkkyys, mitä paketissa sanotaan? Parikin kertaa olen törmännyt siihen että herkästi nimetty testi ei välttämättä ole herkempi kuin tavallinen kun katsoo tarkemmin paketin testausrajoja...

Tsemppiä odotteluun, kuten täällä joku aiemmin taisi todeta, vuorokauden ajan lisäksi juttujen nesteiden määrä vaikuttaa virtsan määrään yms.. ja varsinkin jos vaihdat testin merkkiä kesken testailun, ei tuloksia voi verrata. Voivat juurikin näyttää eri pitoisuuksia eri vahvuista viivaa. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
 
Mietiskelen sellasta, että vaikuttaako kemiallinen raskaus kipuihin ja vuodon määrään vai lasketaanko sitä edes kemialliseksi, jos testeissä ei mitään oo näkynyt eli onnistunut hedelmöittyminen, mutta epäonnistunut kiinnittyminen 🤔 Kaksi aiempaa kiertoa on ollut niin pahoja, että on yhen saikkupäivän tarvinut, mikä on täysin poikkeuksellista, ei oo ennen tätä vuotta tarvinnut ikinä. Oon myös vuotanut kuin pistetty sika ja se on alkanutkin hyvin massiivisesti kuin puukosta eikä niinku yleensä pikku hiljaa lisääntyen. Nämä menkat on nyt tosi miedot ja vuotokin vähäisempää, raskauden mahdollisuus on täysi 0. Mikäli tässä on jotain perää niin kuulostaisi positiiviselle, että hedelmöittyminen tapahtuukin helposti ja kun lääkkeillä sais luteaalin pidennettyä niin se ois bingo?
 
Tuo ya apteekin testi herkkyys on 10 ja pregcheck 25. Pc:lla saan kuitenkin vahvemman viivan, outoa. Mutta ei nyt tänä aamuna näytä vahvistumista. Kyllä mulla mieli kääntyy siihen, että odotan että vuoto alkaa 😭 💔 Miksihän tänkin nyt sit täytyy tapahtua, just aattelin että ei aktiivisesti yritetä kesällä kun haluan nauttia kesästä ja lomasta. Nyt mulla on ehkä km vuoto ja suru just mökkireissulla tai Viron matkalla 😕😕 tää epätietoisuus odottelu on ihan kamalaa kun ei voi ennustaa, koska vuoto alkaa tai miten voimakas se on tai miten kipeä on.. Mutta siis 2vrk välein hcg kuuluu tuplaantua niin ei tämä hyvältä näytä taaskaan 😭
 

Liitteet

  • IMG20240627062734.jpg
    IMG20240627062734.jpg
    2.8 MB · Katsottu: 98
  • IMG20240627062756.jpg
    IMG20240627062756.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 98
  • IMG20240627062934.jpg
    IMG20240627062934.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 100
Kiva kun tullut taas uusia! Tervetuloa! 😊

Mulla kierukan poisto viikon päästä! Olen nyt tässä koettanut seurata oireita, jotka voisi kertoa mahdollisesta oviksesta, jota Flo ennustaa lauantaille. Pari päivää on ollut ainakin rinnat kipeät ja ala maha on ollut tosi turvonnut. Tänään menkkamaista jomotusta. En oo ikinä seuraillut tämmösiä, niin uutta ja jännää vielä tässä vaiheessa. Mä en ainakaan alussa ota vielä ovistestejä käyttöön, niin koetan tunnustella oviksen tällä tavalla. Mies ei kyllä varmasti suostu tän takia lisäämään seksin määrää, hänellä on asenne, että tulee jos on tullakseen. 😅 Mut varmaan se kierukan poisto sotkee mun kierron niin paljon, ettei tällä tarkkailla ole enää sit mitään merkitystä. 🙈

Mietiskelen sellasta, että vaikuttaako kemiallinen raskaus kipuihin ja vuodon määrään vai lasketaanko sitä edes kemialliseksi, jos testeissä ei mitään oo näkynyt eli onnistunut hedelmöittyminen, mutta epäonnistunut kiinnittyminen 🤔 Kaksi aiempaa kiertoa on ollut niin pahoja, että on yhen saikkupäivän tarvinut, mikä on täysin poikkeuksellista, ei oo ennen tätä vuotta tarvinnut ikinä. Oon myös vuotanut kuin pistetty sika ja se on alkanutkin hyvin massiivisesti kuin puukosta eikä niinku yleensä pikku hiljaa lisääntyen. Nämä menkat on nyt tosi miedot ja vuotokin vähäisempää, raskauden mahdollisuus on täysi 0. Mikäli tässä on jotain perää niin kuulostaisi positiiviselle, että hedelmöittyminen tapahtuukin helposti ja kun lääkkeillä sais luteaalin pidennettyä niin se ois bingo?
Heitän pelkkää mutua, kun tietoa ei ole, mutta luulisin, että hedelmöittyneen munasolun ei pitäisi vaikuttaa kehoon mitenkään, jos ei yritä kiinnittyä. 🤔 Että sellaista on aika mahdoton tietää, tapahtuuko vai ei.
 
Vielä kun nyt kunnolla kuivuttua katsoo, niin toi ylin tän aamun on haaleampi kuin toissaillalla.
Älä nyt vielä vaivu masennukseen. Ihan nätiltä tuo minusta näyttää. Testien välillä voi olla eroja, ja muista, että noi aiemmat on kuivia ja ylin luultavasti tuoreempi, niin se väri voi muuttua kuivuessa. Älä nyt tänään enää testaile, koeta miettiä muuta. Huomenna aikaisintaan uudestaan! Toki pessimisti ei pety, mutta sä et tilanteelle nyt mitään voi, kävi miten kävi, ja voi olla myös että raskaus eteneekin normaalisti. Tsemppiä. ❤️
 
@Valora voi tsemppiä kovasti sinne, ymmärrän huolesi ❤️❤️ mutta vielä ei ole tosiaan peliä menetetty! Pc ei ole kuitenkaan lähtenyt haalenemaan, en tiedä kannattaako kuivuneita testejä nii vertailla 🤔 tuosta ya testistä mulla ei oo mitään kokemusta, että miten toimii. Miten jonku muu merkin testi, jos haluaa vielä jollain toisella kokeilla? Mulla rfsu herkkä näytti selkeesti pc:tä vahvempaa. Mutta voimia sinne ja todella toivon, että kaikki menee hyvin siellä, että testit nyt vaan vahvistuisi hitaasti eikä se tarkoittaisi mitään ❤️
 
@Valora ilta ja aamu testit näyttää käsittääkseni monilla ei vahvuista, joten vaikka se vaikeaa onkin, niin malttia vielä, toivottavasti lähtee vahvistumaan. Ei kaikilla alussa heti ole niin korkeat pitoisuudet vaikka raskaus etenisi normaalisti. Vaihtelut HCG pitoisuudessa ovat suuret. Jollakin on 25 ja toisella 700 jo alussa 🤷‍♀️

Length of pregnancy Average hCG levels in blood during pregnancy
4 weeks 0 - 750 µ/L
5 weeks 200 - 7,000 µ/L
6 weeks 200 - 32,000 µ/L
7 weeks 3,000 - 160,000 µ/L
8 - 12 weeks 32,000 - 210,000 µ/L
13 - 16 weeks 9,000 - 210,000 µ/L
16 - 29 weeks (second trimester) 1,400 - 53,000 µ/L
29 - 41 weeks (third trimester) 940 - 60,000 µ/L
Lähde https://www.healthdirect.gov.au/hcg-levels
 
Mitä mieltä olette, kannattaisko käydä huomenna verikokeessa? Maanantaina lähdetään alkuviikoksi mökille. Mulla on myös cb viikkonäytöllinen digi odottamassa, mutta olin aatellut etten tekisi sitä ennen kuin viiva vahvistuu enempi pregchekissä.
 
@Valora Katselin tossa testien kuvia ensimmäisestä raskaudestani ja silloin siis olen ylläriplussan testannut joitain päiviä menkkojen oletetusta alkamisesta ja kaikki testit olivat selviä positiivisia, mutta ihan hirveitä eroja viivan tummuudessa niin rfsu, apteekin kuin pc testeilläkin. Ja osa testeistä on siis tehty samasta pissastakin, kun en silloin uskonut ensimmäiseen positiiviseen, koska söin minipillereitä.
 
Mitä mieltä olette, kannattaisko käydä huomenna verikokeessa? Maanantaina lähdetään alkuviikoksi mökille. Mulla on myös cb viikkonäytöllinen digi odottamassa, mutta olin aatellut etten tekisi sitä ennen kuin viiva vahvistuu enempi pregchekissä.
Ajattelen että jos käy verikokeessa niin ehdottomasti myös pitäisi käydä kontrollissa parin päivän päästä koska yksittäinen arvo ei kerro mitään. Eli jos käyt huomenna ja maanantaina niin siinä pääsisi sitten vertailemaan sitä mihin suuntaan liikkuu arvo 😊
 
Mitä mieltä olette, kannattaisko käydä huomenna verikokeessa? Maanantaina lähdetään alkuviikoksi mökille. Mulla on myös cb viikkonäytöllinen digi odottamassa, mutta olin aatellut etten tekisi sitä ennen kuin viiva vahvistuu enempi pregchekissä.
Mä kävisin myös tossa tilanteessa verikokeessa. Varmasti auttais omaan mielenrauhaan, kun saisi selvyyttä asiaan ☺️
 
Kiitos tosi paljon kaikille. Kesäheinä85 auttoi paljon nähdä miten isot nämä hcg vaihtelut voi olla, kiitos 💗
Omalla kohdalla ainakin testiviivat vaihteli yllättävän paljon ja tuntui, ettei ne vahvistu ollenkaan! Sitten mulla oli joku maanantaikappale- paketti myös, joka ei näyttänyt tyyliin mitään (ja luulin, että meni kesken ja olin ihan rikki siitä). Siitä ne sitten pikkuhiljaa vahveni. Mutta digissä meni hieman kauemmin ennen kun sain 3+ näkyviin, juuri tuon hcg vaihtelun vuoksi. Se on niin yksilöllistä!😊 Se on kamalaa odotella sitä viivojen vahvistumista, mutta toivotaan parasta❤️
 
Hei ihanat kiitos vastauksista 🥰 katselin nyt kaikki ottamani kuvat vielä läpi ja pc testiajalla vahvistui alussa joka päivä, mutta nyt kolme päivää on pysynyt samanvahvuisena. Ja muita testimerkkejä ei tosiaan niin voi keskenään vertailla..

Kiitos paljon Hiisi, tosi ihana kuulla, että kaikki voi mennä hyvin vaikka hcg nousee hitaasti. Onnellista odotusta 🥰

Ja kiitos kuuttituutti, mä mietinkin että eihän se yksittäinen veriarvo kerro paljon mitään kun noin isoa vaihtelua on yksilöllisesti.. ja pysyyhän hcg pidempään koholla vaikka olisi mennyt kesken..

Mietin vielä mitä teen. Tekisinkö kuitenkin vaikka kaksi digiä viiden päivän välein.. kun tiedän ettei täällä saa näin lyhyellä varoituksella labra-aikoja ja joutuisin mennä labraan jonottamaan. Enkä haluaisi tässä ihanassa säässä ja kun nyt lomailua.
 
Minkälaisia alkuraskauden oireita teillä on ollut? Tää kierto on ollu tosi kummallinen. Vähän ennen juhannusta ja juhannuksena mulla oli niin paha olo että hiki valu töissä ja sit sunnuntaina tuli oikein reippaasti ovislimaa. Ei oo koskaan tullu näin paljon ja toi muutaman päivän pahoinvointikin oli outo. Nyt sit eilen kuulostelin et vähä rinnoissa tuntuu ja tänään ne on selkeesti kipeet/hellät. Viikonloppuna en testannu ovista, koska ollaan pidetty varsinaisesta yrittämisestä taukoa ja nyt on liian aikasta testata raskautta varten. Mulla ei oo siis koskaan ennen menkkoja ollu rinnat kipeet, joten tää on joku ihan uus juttu. Oon toiveikas et oisko tää meidän aika, mutta pelottaa. Koko täs vuoden aikana en oo saanu ovista kiinni ja nyt harmittaa ku jätin testaamatta tän kierron.
 
M3tti, mulla on ollut tosi vaihtelevat oireet. Yhdessä kierrossa tässä keväällä oli rinnat tosi arat, oviksen jälkeen heti oli ihan kosketusarat nännit. Ja oli toiveet korkealla, mutta kuukautiset alkoi. Tässä nykyisessä kierrossa en ole huomannut rinnoissa mitään erityistä kuin samaa lievää turvotusta kuin ennen kuukautisiakin. On ollut alavatsan ja -selän kramppia, tosi herkistynyt mieli ja kova vauvakuume. Niin ja päänsärkyä nyt kolmatta päivää. Mutta ennen haaleaa plussaa ei siis niin mitään erityistä oiretta! Toivottavasti teillä alkaa raskaus pian 🥰
 
M3tti, mulla on ollut tosi vaihtelevat oireet. Yhdessä kierrossa tässä keväällä oli rinnat tosi arat, oviksen jälkeen heti oli ihan kosketusarat nännit. Ja oli toiveet korkealla, mutta kuukautiset alkoi. Tässä nykyisessä kierrossa en ole huomannut rinnoissa mitään erityistä kuin samaa lievää turvotusta kuin ennen kuukautisiakin. On ollut alavatsan ja -selän kramppia, tosi herkistynyt mieli ja kova vauvakuume. Niin ja päänsärkyä nyt kolmatta päivää. Mutta ennen haaleaa plussaa ei siis niin mitään erityistä oiretta! Toivottavasti teillä alkaa raskaus pian 🥰
Sehän täs onki hankalaa ku ei voi tietää vielä varmaksi mitään ja oireet voi olla niin yksilöllisiä. Toivetta myös teidän suuntaan ❤️
 
@Valora mulla oli edellisessä raskaudessa tosi haaleat viivat testeissä kun ovis olikin ollut oletettua myöhemmin. Testasin ihan hulluna ja mietin että ei tummu ja ihan paskoja kaikki testimerkit 😅 Selvisi varhaisultrassa kun alkio olikin pienempi mitä lasketut viikot ja LA jouduttiin siirtämään myös. Silti saatiin vauva syliin asti 🤗

@M3tti mulla on plussaoireita olleet hillitön palelu iltaisin, ällötys kahvia kohtaan ja hajuaistin tehostuminen ihan yhtäkkiä. Tissit taisi olla esikoisen kohdalla kipeät, tokan kanssa taas ei yhtään 🤔 oli kyllä niin mietoja oireita muutenkin että olin aina ihan varma että menkat alkaa.

Edit: omanapailen sen verran vielä että eka ovistikku uitettu ja oli puhdas nega. Tämä hyvä koska niin piti tässä vaiheessa kiertoa ollakin 😁 ei olla siis vielä ainakaan myöhästytty!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top