Raskaaksi 2024

Kyllä tuo äskeinen ylin testi taisi jäädä kaikkein vahvimmaksi 🥰💗💗 ei vaan meinaa pystyä uskomaan eikä luottamaan.

Pancake89, mä huomasin kun yritys kesti.. että aloin ajatella enemmän myös negatiivisia puolia vauva- ja pikkulapsiajasta, ja jopa pohdin haluanko enää. Se oli mun mielestä itseni suojelemista. Tätä tilannetta oli helpompi kestää kun lähellä on raskaana olevia, ja kun oma keskenmeno aiheutti niin ison surun. Oma lapsi on aina se oma ihanin ylivertaisin 😅 että on ihan eri fiilis katsella muiden vauvoja ja lapsia.. ainakin mulla vaikka ylipäänsä rakastan lapsia. Niin silti oman lapsen suhteen mä ainakin siedän enempi ja jos toisen lapsi tekee vaikka samaa meteliä ravintolassa, se joskus ärsyttää enempi. Mä uskon että sulla myös hormoneiden heilahtelut tekee nyt noita oloja.. onkohan miehesi testosteroniarvot kunnossa..?.mietin tuota haluttomuutta. Paljon jaksamista 💗
 

Liitteet

  • IMG20240625183826.jpg
    IMG20240625183826.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 116
Onnea @Minnnis ja @Valora ! Nyt oikein supertahmaiset liimasukat sinne molemmille ja toivotaan, että pikkuiset pysyy matkassa. ❤️ Olisiko teille nyt sitten maaliskuiset tulossa?

Tervetuloa @Auringonkukkanen! Kiva saada uusia tänne, kun niin tehokkaasti on porukkaa poistunut ainakin tässä minun palstalla aktivoitumiseni jälkeen. Tokikin kaikki meistä varmaan haluaisikin poistua tästä ketjusta mahdollisimman pian tuonne odottavien puolelle. 😆
Kiitos 😍! Ja joo maaliskuinen ois tulossa, jos kaikki vaan menee hyvin ❤️
 
@Valora lapsettomuustutkimuksissa miehen näytteestä löytyi heikkoutta ja siihen määrättiin letrot mitkä on parantanut arvoja, mutta niiden sivuvaikutus voi olla haluttomuus niin vähän sellanen ojasta allikkoon.. Varsinkaan, kun ei ne halut ollut suunnattomat aiemminkaan.

Niin varmaa tää on itsensä suojelua, kun ohan tätä projektia tässä jo tehty, mutta vähän pelottaa haaskata kiertoja tässä iässä ja kuinka se sitten kaduttaa, kun se entinen palo äityiteen taas palaa. Nyt jaksettiin yrittää 5kk putkeen. Viime vuonna jaksaminen loppu heinäkuussa. Ehkäisy jätettiin pois jo 02/21 ja yritys on tyssännyt about puoleen vuoteen jokaisena vuonna. Päiväkirjamaisesti nyt välillä puran tänne tätä, kun ei oikein kellekkään muulle viitsi. Pään sisäinen ajatuksenjuoksu menee näin "kyllä mää kuitenkin tiiän, että oikeesti haluan, vaikka en tunne sitä tunnetta nyt ollenkaan ja lapset ja vastuu puistattaa..vai ootko sittenkään niin varma, kai se pitäs jotain tuntea, ei näin isosta päätöksestä saa yhtää olla epävarma.." Jälkimmäinen osa on sitä mitä en haluu kenenkään kuulla ääneen sanovan.
 
Päivittelenpä minäkin pitkästä aikaa tänne. Kesäkuun alussa oli siis se keskeytynyt keskenmeno (rv 9+, mutta sikiö 6+), joka piti lääkkeillä tyhjentää. Tyhjennys sujui ihan hyvin ja vuoto loppui hieman alle 2 viikon sisään.

Tänään käytiin ensikäynnillä hoitavan tahon luona ja tehtiin sellainen suunnitelma, että 3 kiertoa yritetään vielä luomuna, mutta jos tärppää niin vahva keltarauhastuki. Sitten inseminaatioihin (letrozol-avusteisesti) mikäli ei tulosta tule. Ultratessa näkyi 16mm folli eli ovulaatio olisi muutaman päivän sisään tuloillaan, mutta limakalvo oli liian ohut. En siis usko, että ainakaan tässä kierrossa tarraa kiinni, mutta omaa mieltä helpottaa kovasti se, että on jo jatkosuunnitelmat valmiina. 🙏 Ja myös se, että keho näyttää palautuvan keskenmenosta suht hyvin, vaikka kyllähän tämä tyhjennyskierto venyy pidemmäksi kuin normaalisti.
 
Suurin osa kai on välillä epävarma.. kait se nyt suurissa elämän muutoksissa on aivan normaalia ja sallittua! Tsemppiä @Pancake89 !

Kyllähän se kisakunto loppuu välillä, sit jollain konstilla vähän stressin purkua ja jos yhteinen tahtotila on edelleen sama niin jaksamista löytyy.. meillä tässä vetovastuu vaihtelee.. onneksi mies tsemppaa silloin kun minulla on mieli maassa ja toisinpäin...

Toki useammin minä tällaisena ailahtelevana oon tsemppien tarpeessa...
Eikä se todellakaan aina ole hehkeää... Ovis plussan aikoina ollaan molemmat välillä sanottu, että ei kai just nyt... Ku ei millään jaksais... Joskus sit purskahdetaan nauruun... 😂🙈 Joskus ei todellakaan... Ja jotenkin sit vaan hetken tuumauksen ja levon jälkeen on todettu, ettei tässä iässä voi/uskalla jättää kiertoa väliin... 🙈 Elämä on raadollista...

Tämä olisi varmasti ollut helpompaa jaksaa fyysisesti silloin kun -04 tavattiin ja hormonit sekä uutuuden viehätys täytti illat ja yöt ja päivät... 🤭🤪, eikä nyt kun 20v yhdessäoloa on kohta täynnä... Toki silloin PCOS oli pahimmillaan ja kierrot 30-90 päivää... Joten en usko että silloinkaan olisi helpolla onnistunut... 🤔🙈

Mut yhteinen tahtotila, luottamus ja rakkaus auttaa ihmeesti jaksamaan.

Tsemppiä meille kaikille yrittäjille ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Tänä aamuna tuli vahvempi viiva selkeästi nopeammin kuin eilen 🥰💗 Ihanaa 💗💗💗 Tämä nyt on ainakin vahvempi kuin mitä missään kohtaa tuli siinä varhaisessa keskenmenossa. Toiveet korkealla 💛💛💛
 

Liitteet

  • IMG20240626063746.jpg
    IMG20240626063746.jpg
    3 MB · Katsottu: 106
  • IMG20240626064551.jpg
    IMG20240626064551.jpg
    3 MB · Katsottu: 107
@Valora jes!😍 Hyvältä näyttää!

Täällä kans viivojen vertailut meneillään, kyl ne vaan on vahvistunut ❤️ pc näytti eilen illalla jo vähän selkeämpää hailuraa ja nyt aamusta oli taas vähän selkeämpi. Rfsu eilis aamuun verrattuna vahvistunut ainakin omaan silmään 🙏
 

Liitteet

  • 20240626_085327.png
    20240626_085327.png
    967.1 KB · Katsottu: 110
  • 20240626_084613.jpg
    20240626_084613.jpg
    522.6 KB · Katsottu: 108
Heippa kaikki! 👋🏼 Oon uusi täällä ja liityin pariin ketjuun, koska täällä on ollut niin positiivinen meininki. Jospa auttaisi itseänikin piinaviikoilla🙏🏼

Olemme antaneet raskautumiselle mahdollisuuden syksystä -23 asti, mutta varsinaista yrittämistä ollut helmikuusta -24 alkaen. Flo-appiin oon kirjannut jo 1,5v kiertoani ja se vaihtelee 29-34pv välillä. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 4,5v sitten.

Huoli alkoi nousta, kun otin Raskauskeijun one step ovulaatiotestit käyttöön helmikuussa enkä ole saanut plussaa, pari haaleeta viivaa lukuunottamatta. Huhtikuussa menin yksityiselle gynelle selvittämään asiaa eikä ultrassa näkynyt poikkeamaa. Pääsin verikokeisiin ja sieltä paljastui matala ferritiini ja subkliininen hypotyreoosi. Alotin toukokuussa molempiin lääkityksen. Myöskään toukokuussa tai tässä kesäkuun kierrossa en ole saanut plussaa.

Juhannuksen jälkeen kävin uudestaan gynellä, sillä sain lisää tuloksia verikokeista. Muuten kaikki ok paitsi AMH 1,86 ikääni nähden (30v) on matalahko. Mulle tehtiin uusi ultra myös ja kappas ovulaatio onkin tapahtunut 3-4 päivää sitten. Olin todella onnellinen, sillä ajattelin etten ovuloi. 🥹
Eli ovistestit eivät ole ilmeisesti toimineet omalla kohdalla tai se on ollut hyvin nopeasti ohimeneväkohouma. Oon tikuttanut aktiivisesti kerran päivässä kp7-25 välillä.

Nyt toki huolettaa sitten muut asiat, sillä jos olenkin ovuloinut kokoajan ja me olemme aktiivisesti yrittäneet ovulaation aikaan niin miksi en ole raskautunut. Vaihtoehtoina on sitten munanjohtimien tukos tai mieheni sperman heikko laatu. Näitä molempia päästään tutkimaan sitten lomien jälkeen elokuussa. Eli HSSG- tutkimus edessä ellen nyt tästä kierrosta raskaudu😮‍💨🙏🏼
 
Moikka kaikille. Mäkin liityn tähän joukkoon. Ollaan aloitettu yrittäminen ihan vastikään, tästä kuluvasta kierrosta. Mulla ennestään 2 lasta jotka onnistuneet "ensimmäisellä yrityksellä" ja nyt uuden puolison kanssa yhteinen toiveissa.

Tänään sain ovisplussan tikkuun(kp 13) ihan yhtäkkiä yllättäen, vaikka olen testaillut kp9 alkaen ja koko ajan näyttänyt hailakkaa viivaa. Melkein järkytyin kun yhtäkkiä piirtyi niin tumma testiviiva ja vieläpä ennenkuin kerkesi kontrolliviivalle asti!! Yritettiin aamusella sitten touhuta jotain mutta jostain syystä aloin tiputtaa hieman verta niin jäi hommat kesken.. 😓 iltapävällä uusi yritys.

Haluaisin teiltä kysyä, kuinka paljon/usein/millä tahdilla olette oviksen aikaan hommailleet?

Tsemppiä ja mukavaa kesää kaikille!!
 
Heippa kaikki! 👋🏼 Oon uusi täällä ja liityin pariin ketjuun, koska täällä on ollut niin positiivinen meininki. Jospa auttaisi itseänikin piinaviikoilla🙏🏼

Olemme antaneet raskautumiselle mahdollisuuden syksystä -23 asti, mutta varsinaista yrittämistä ollut helmikuusta -24 alkaen. Flo-appiin oon kirjannut jo 1,5v kiertoani ja se vaihtelee 29-34pv välillä. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 4,5v sitten.

Huoli alkoi nousta, kun otin Raskauskeijun one step ovulaatiotestit käyttöön helmikuussa enkä ole saanut plussaa, pari haaleeta viivaa lukuunottamatta. Huhtikuussa menin yksityiselle gynelle selvittämään asiaa eikä ultrassa näkynyt poikkeamaa. Pääsin verikokeisiin ja sieltä paljastui matala ferritiini ja subkliininen hypotyreoosi. Alotin toukokuussa molempiin lääkityksen. Myöskään toukokuussa tai tässä kesäkuun kierrossa en ole saanut plussaa.

Juhannuksen jälkeen kävin uudestaan gynellä, sillä sain lisää tuloksia verikokeista. Muuten kaikki ok paitsi AMH 1,86 ikääni nähden (30v) on matalahko. Mulle tehtiin uusi ultra myös ja kappas ovulaatio onkin tapahtunut 3-4 päivää sitten. Olin todella onnellinen, sillä ajattelin etten ovuloi. 🥹
Eli ovistestit eivät ole ilmeisesti toimineet omalla kohdalla tai se on ollut hyvin nopeasti ohimeneväkohouma. Oon tikuttanut aktiivisesti kerran päivässä kp7-25 välillä.

Nyt toki huolettaa sitten muut asiat, sillä jos olenkin ovuloinut kokoajan ja me olemme aktiivisesti yrittäneet ovulaation aikaan niin miksi en ole raskautunut. Vaihtoehtoina on sitten munanjohtimien tukos tai mieheni sperman heikko laatu. Näitä molempia päästään tutkimaan sitten lomien jälkeen elokuussa. Eli HSSG- tutkimus edessä ellen nyt tästä kierrosta raskaudu😮‍💨🙏🏼

Tervetuloa mukaan! 🙂

Jos vielä ovistestejä haluat kokeilla, niin kannattaa testata niitä raskauskeijulta saatavia preg check liuskoja. Useampi täällä foorumilla on raportoinut, ettei noihin Onsteppeihin piirry koskaan vahempaa viivaa, mutta pregcheckit olisivat herkempiä. Itselläni tulee onsteppeihin viiva puolikkaaksi päiväksi, mutta kun testasin huvikseni myös pregchekillä, se näytti minulla huutavan punaista useamman päivän. Eli herkkuyseroa oli kyllä havaittavissa testien välillä 😅

Teillä onkin yritys alkanut samoihin aikoihin kuin täällä. Minulla myös matala AMH arvo, samoin kilpparit koholla, mutta lääkityksiä tai suurempia tutkimuksia ei vielä ole tehty. Kävin omia arvojani jo valmiiksi selvittelemässä ihan oman mielenrauhan vuoksi 😅

Syksyllä sitten hakeudun hoitoihin jos ei siihen mennessä ole tärpännyt. Täällä nyt ovistikuttelua takana 5 kiertoa, tallettelut jokaiseen ja ei vielä tärpännyt, joten osaan samaistua sinun ajatuksiin ja tunnelmiin. Täältä foorumilta saa kuitenkin kivasti vertaistukea muilta, jotka painiskelevat samojen ajatusten kanssa 🌈
 
Heippa kaikki! 👋🏼 Oon uusi täällä ja liityin pariin ketjuun, koska täällä on ollut niin positiivinen meininki. Jospa auttaisi itseänikin piinaviikoilla🙏🏼

Olemme antaneet raskautumiselle mahdollisuuden syksystä -23 asti, mutta varsinaista yrittämistä ollut helmikuusta -24 alkaen. Flo-appiin oon kirjannut jo 1,5v kiertoani ja se vaihtelee 29-34pv välillä. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 4,5v sitten.

Huoli alkoi nousta, kun otin Raskauskeijun one step ovulaatiotestit käyttöön helmikuussa enkä ole saanut plussaa, pari haaleeta viivaa lukuunottamatta. Huhtikuussa menin yksityiselle gynelle selvittämään asiaa eikä ultrassa näkynyt poikkeamaa. Pääsin verikokeisiin ja sieltä paljastui matala ferritiini ja subkliininen hypotyreoosi. Alotin toukokuussa molempiin lääkityksen. Myöskään toukokuussa tai tässä kesäkuun kierrossa en ole saanut plussaa.

Juhannuksen jälkeen kävin uudestaan gynellä, sillä sain lisää tuloksia verikokeista. Muuten kaikki ok paitsi AMH 1,86 ikääni nähden (30v) on matalahko. Mulle tehtiin uusi ultra myös ja kappas ovulaatio onkin tapahtunut 3-4 päivää sitten. Olin todella onnellinen, sillä ajattelin etten ovuloi. 🥹
Eli ovistestit eivät ole ilmeisesti toimineet omalla kohdalla tai se on ollut hyvin nopeasti ohimeneväkohouma. Oon tikuttanut aktiivisesti kerran päivässä kp7-25 välillä.

Nyt toki huolettaa sitten muut asiat, sillä jos olenkin ovuloinut kokoajan ja me olemme aktiivisesti yrittäneet ovulaation aikaan niin miksi en ole raskautunut. Vaihtoehtoina on sitten munanjohtimien tukos tai mieheni sperman heikko laatu. Näitä molempia päästään tutkimaan sitten lomien jälkeen elokuussa. Eli HSSG- tutkimus edessä ellen nyt tästä kierrosta raskaudu😮‍💨🙏🏼
Huhtikuun löydöt eli heikko ferritiinitaso ja kilppari yhdistelmän korjaantuminen ottaa elimistössä oman aikansa. Niiden ollessa epätasapainossa ainakaan itse en raskautunut. Niinpä itse alkaisin sinuna vasta nyt tasapainon niihin löydyttyä pitämään raskautumista todennäköisenä, etenkin kun oviskin on todennettu! Plussatuulta...
 
Tervetuloa huihaihenu 💗 Mulla on ovis arviolta kp 12-14, niin ollaan pyritty tallettelemaan ekan kerran kp 10 ja siitä eteenpäin 1-2 päivän välein, riippuu miten halujakin.. johonkin kp 17 saakka. Uskon että joka toinen päivä riittää kyllä. Tässä kierrossa kun on nyt ainakin jotain tapahtunut.. oli kp 12 , kp 15 ja 17.. en tikuttanut ja olin flunssassa enkä jaksanut aiemmin yrittää.

Siis nyt testin kunnolla kuivuttua tuo tän aamun on ehkä vähän haaleampi kuin eilisilta 😕 testiajalla se viiva tuli jo aika vahvan punaisena ja viiva tuli selkeästi nopeammin kuin aiemmin. Ei auta kuin ootella. Vähän laski taas fiiliksiä. En tuhlaa digiä ennen maanantaita. Koska varmasti näyttäis nyt 1-2 vaikka olis keskenmenossa.. mutta maanantaina sen kyllä pitäis jo näyttää 2-3, jos on onnistunut raskaus.

Minnnikselle hurjasti vahvistumista ja onnea 💗💗💗
 
Huhtikuun löydöt eli heikko ferritiinitaso ja kilppari yhdistelmän korjaantuminen ottaa elimistössä oman aikansa. Niiden ollessa epätasapainossa ainakaan itse en raskautunut. Niinpä itse alkaisin sinuna vasta nyt tasapainon niihin löydyttyä pitämään raskautumista todennäköisenä, etenkin kun oviskin on todennettu!
Joo just näin. Siihen pitää varautua. Mutta ai että tuo ovis hymyilytti 🥳
 
Tervetuloa mukaan! 🙂

Jos vielä ovistestejä haluat kokeilla, niin kannattaa testata niitä raskauskeijulta saatavia preg check liuskoja. Useampi täällä foorumilla on raportoinut, ettei noihin Onsteppeihin piirry koskaan vahempaa viivaa, mutta pregcheckit olisivat herkempiä. Itselläni tulee onsteppeihin viiva puolikkaaksi päiväksi, mutta kun testasin huvikseni myös pregchekillä, se näytti minulla huutavan punaista useamman päivän. Eli herkkuyseroa oli kyllä havaittavissa testien välillä 😅

Teillä onkin yritys alkanut samoihin aikoihin kuin täällä. Minulla myös matala AMH arvo, samoin kilpparit koholla, mutta lääkityksiä tai suurempia tutkimuksia ei vielä ole tehty. Kävin omia arvojani jo valmiiksi selvittelemässä ihan oman mielenrauhan vuoksi 😅

Syksyllä sitten hakeudun hoitoihin jos ei siihen mennessä ole tärpännyt. Täällä nyt ovistikuttelua takana 5 kiertoa, tallettelut jokaiseen ja ei vielä tärpännyt, joten osaan samaistua sinun ajatuksiin ja tunnelmiin. Täältä foorumilta saa kuitenkin kivasti vertaistukea muilta, jotka painiskelevat samojen ajatusten kanssa 🌈
Kiitos vinkistä! 😊 Taidankin hankkia noita itsekin. Inhottavaa tuo ovistestien epäluotettavuus, mutta ainakin se sai minut hakeutumaan tsekattavaksi🙏🏼
 
Jee kiva @Metsäorvokki ja @huihaihenu että täällä on muitakin uusia kuin minä! Toivon teille (ja muillekkin) mahdollisimman nopeaa poistumista ketjusta lasketun ajan ryhmiin 😅🤗

Ja @Minnnis ja @Valora hyviä viivoja, jopa tämmönen täysin viivasokea näkee oikein hyvin nuo 🤩🤩 onnea matkaan!

Tänne ei ole vielä ovistestit rantautuneet postista, haluaisin niin jo päästä testailemaan!
Huihaihenu, me on aiempia raskauksia yrittäessä talleteltu niin usein kun jaksaa, yleensä joka toinen päivä jos vaan intoa riittää. Mies on ainakin ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän järjestelyyn 😂 itsellä ehkä enemmän menee into ja muuttuu suorittamiseksi kun miettii kiertopäiviä ja onkohan nyt hyvä hetki vai ei jne. 😬
 
Moikka kaikille tarrasukista haaveileville. Olen lueskellut palstaa jo pari vuotta. Kirjoittamaan vaan olen huono, nyt rohkaistuin.

Olen 39 ja mies vuoden nuorempi. Molemmilla meillä lapsia ennestään, mun syntyneet 03,09,12 ja 14. Miehellä 08,12 syntyneet. Nuorin siis molemmilla sen 10v.
Yritystä yhteisestä lapsesta on aktiivisesti kohta vuosi, yhteensä jo ainakin kaksi. Takana kaksi onnistunutta raskautumista jotka päätyneet keskenmenoon varhaisilla viikoilla. Mulla ylipainoa vaikka tiputtanut yli 30kg nyt, ei ole apua ollut. Tupakan lopettanut, mies ei.

Tänään kp26/27 dpo 12 tai13 ja testi nega. Tälläkin kertaa. Ovulaatio hieman epäselvä mut tikkujen mukaan ois ollut 14 tai 15 pv.
Kohta siis uuteen kiertoon.
 
Takaisin
Top