Raskaaksi 2024

Hei oliko se niin, että näihin rfsu super early testeihin tulee herkästi viivanpaikkoja? En ole pitkään aikaan tehnyt tällaista. Joskus tein ilman viivanpaikkaa tai että näkyi mitään. Tänään dpo 11 tuli testiajalla harmaa toinen viiva, näkyy selkeämmin livenä kuin kuvassa.

Mä oon ollut jotenkin masentunut, enkä ole jaksanut tänne kirjoitella tai kauheesti innostua enää mistään oireista. Keväämmällä kuvittelin yhdessä kierrossa että varmasti olen raskaana, kun alkoi oviksen jälkeen niin epätyypilliset oireet, rinnat oli tosi kosketusarat kuten viime keskenmenneessä raskaudessa. Silti ei mitään..
 

Liitteet

  • IMG20240618083754.jpg
    IMG20240618083754.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 178
  • IMG20240618083135.jpg
    IMG20240618083135.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 179
Oh nyt kun luin noita aiempia viestejä.. niin mäkin oon alkanut välillä miettiä, haluaako sitä kolmatta lasta enää ollenkaan. Mutta se on varmasti just väsymistä ja jotenkin mieli suojelee mahdollisilta uusilta pettymyksiltä. Ja just käsittelee sitä, millaista elämä on jos ei kolmatta tule. Me ei olla varmoja vielä halutaanko hoitoihin kuitenkaan. Mä koen, että se voisi olla mulle henkisesti liian raskasta. En tiedä jaksaisinko ivf.. kevyempiä hoitoja varmasti kyllä. Syksyyn nyt annetaan aikaa ainakin 💗
 
Samoja fiiliksiä kuin monella. Eka letrokierto oli tulokseton. Jotenkin tipuin tosi korkealta. 🥲 Nyt odottelen menkkoja (alkaa ehkä huomenna tai to), jotta pääsisi uuteen kiertoon. Yk 8/9 alkakoot. Uskon vaan niin että kaikella on tarkoituksensa. Ehkä ensi kierrosta.. Olisi jo aika positiivinen yllätys. Nyt varasin reissua ja muuta. Aion nauttia kesästä täysillä, mutta kyllä takaraivossa jyskyttää, että olisin ihan viimeisilläni, jos ei olisi tullut km joulukuussa. Silloin sanottiin, että km jälkeen raskautuu helposti. Toisin kävi. 😢
 
Mulla kans kävi tuo että hetkeksi meni into kirjoitella tänne ja seurata, kun ei tärppää, nyt taas käyn joka päivä kurkkimassa uudet viestit ja onko plussanneita😍

Myös helmikuiset ryhmän keskustelut on koluttu läpi😅

Viime viikon pahoinvointi on mennyt lähes kokonaan ohi, mikä vähän harmittaa koska oli niin hurja että antoi uskoa raskauteen, kierto vaihdellut alkuvuoden aikana neljällä päivällä kaiken kaikkiaan, eli kuukautiset alkaa tänään (ei näytä alkavan😀) tai viimeistää pe, ihan liian jännittävää🫣 Yksi testi on kaapissa, en käytä ennen lauantaita vaikka mieli tekisi, sillä keinolla olen tilannut aina menkat ja nyt en aio tilata😂
 
Takaisin tänne kun eilen todettiin keskeytynyt keskenmeno💔 tästä kun toivutaan niin pakko varmaan heti yrittää uudelleen ettei pelko ehdi liikaa valtaamaan mieltä.
Olen todella pahoillani Blueberr! Samassa veneessä pari viikkoa sitten, odottelen parhaillaan tyhjennysvuodon hiipumista ja huh huh että siinä tuntuu vaan kestävän. Kovasti voimia tyhjennykseen ja toipumiseen!

Onnea kaikille plussanneille, ja toivotaan plussatuulia kaikille niitä toivoville.
 
En päässyt vielä eroon kierukasta. Hoitaja yritti poistaa, mutta ne kierukan narut oli vissiin vetäytynyt sisään, eikä niitä löytynyt. Varattiin sitten aika lääkärille parin viikon päähän.
Jotenkin ei ollut tullut mieleenkään, että se kierukka ei nyt lähtisikään, niin nyt on vähän yllättynyt olo. Eli tämä kierto menee vielä täysin ohi yrityksen tai kierron seurannan kanssa, kun toi poistoaika on jo sitten kp19, jos oikein laskin. Vähän jänskättää, kuinka kipeä se toimenpide tulee olemaan, kun nyt jo sattui vähän se, kun sitä kohdunsuuta koetti raotella. 😬
 
En päässyt vielä eroon kierukasta. Hoitaja yritti poistaa, mutta ne kierukan narut oli vissiin vetäytynyt sisään, eikä niitä löytynyt. Varattiin sitten aika lääkärille parin viikon päähän.
Jotenkin ei ollut tullut mieleenkään, että se kierukka ei nyt lähtisikään, niin nyt on vähän yllättynyt olo. Eli tämä kierto menee vielä täysin ohi yrityksen tai kierron seurannan kanssa, kun toi poistoaika on jo sitten kp19, jos oikein laskin. Vähän jänskättää, kuinka kipeä se toimenpide tulee olemaan, kun nyt jo sattui vähän se, kun sitä kohdunsuuta koetti raotella. 😬
Jos lääkäri ei tarjoa vaihtoehdoksi niin kysy voisiko sellaisella papa-harjalla pyöräyttää sieltä kohdun kaulakanavasta (tai jos hoitajalle pääsee aiemmin uudestaan niin häneltä?), sillä joskus löytyy ne narut sieltä kun tarttuu harjaksiin eikä pitäis tuntua sen pahemmalta kuin papassakaan!
 
En päässyt vielä eroon kierukasta. Hoitaja yritti poistaa, mutta ne kierukan narut oli vissiin vetäytynyt sisään, eikä niitä löytynyt. Varattiin sitten aika lääkärille parin viikon päähän.
Jotenkin ei ollut tullut mieleenkään, että se kierukka ei nyt lähtisikään, niin nyt on vähän yllättynyt olo. Eli tämä kierto menee vielä täysin ohi yrityksen tai kierron seurannan kanssa, kun toi poistoaika on jo sitten kp19, jos oikein laskin. Vähän jänskättää, kuinka kipeä se toimenpide tulee olemaan, kun nyt jo sattui vähän se, kun sitä kohdunsuuta koetti raotella. 😬
Onpa ikävää 😕
Minulla on reilun viikon päästä kierukan poisto. Rupeaa kyllä kohta jännittämään, että lähteekö se sieltä miten helposti pois.
 
En päässyt vielä eroon kierukasta. Hoitaja yritti poistaa, mutta ne kierukan narut oli vissiin vetäytynyt sisään, eikä niitä löytynyt. Varattiin sitten aika lääkärille parin viikon päähän.
Jotenkin ei ollut tullut mieleenkään, että se kierukka ei nyt lähtisikään, niin nyt on vähän yllättynyt olo. Eli tämä kierto menee vielä täysin ohi yrityksen tai kierron seurannan kanssa, kun toi poistoaika on jo sitten kp19, jos oikein laskin. Vähän jänskättää, kuinka kipeä se toimenpide tulee olemaan, kun nyt jo sattui vähän se, kun sitä kohdunsuuta koetti raotella. 😬
Muistelenko aivan väärin, vai oliko kierukan poiston jälkeen joku aika mikä piti odottaa ennen yritystä 🤔
 
Jos lääkäri ei tarjoa vaihtoehdoksi niin kysy voisiko sellaisella papa-harjalla pyöräyttää sieltä kohdun kaulakanavasta (tai jos hoitajalle pääsee aiemmin uudestaan niin häneltä?), sillä joskus löytyy ne narut sieltä kun tarttuu harjaksiin eikä pitäis tuntua sen pahemmalta kuin papassakaan!
Mä todella toivon, että lääkäri osaa asiansa, sillä tuntuisi kummalta alkaa neuvomaan, kun itsellä ei mitään tietoa näistä asioista ole. Hoitaja ainakin tänään vaikutti epävarmalta taidoistaan, joten taidan suosiolla odotella lääkärin. 🙈

Muistelenko aivan väärin, vai oliko kierukan poiston jälkeen joku aika mikä piti odottaa ennen yritystä 🤔
Minulle on ainakin sanottu, että ei tarvitse odotella yrityksen kanssa. Toki jos kierto alkaa poiston seurauksena sekoilemaan, niin sitten se alku varmaan menee siihen, että koettaa päästä jyvälle kierron tapahtumista. 😅
 
En päässyt vielä eroon kierukasta. Hoitaja yritti poistaa, mutta ne kierukan narut oli vissiin vetäytynyt sisään, eikä niitä löytynyt. Varattiin sitten aika lääkärille parin viikon päähän.
Jotenkin ei ollut tullut mieleenkään, että se kierukka ei nyt lähtisikään, niin nyt on vähän yllättynyt olo. Eli tämä kierto menee vielä täysin ohi yrityksen tai kierron seurannan kanssa, kun toi poistoaika on jo sitten kp19, jos oikein laskin. Vähän jänskättää, kuinka kipeä se toimenpide tulee olemaan, kun nyt jo sattui vähän se, kun sitä kohdunsuuta koetti raotella. 😬
Mulla otettiin ultaten se kierukka pois. Langat oli kietoutuneena kierukan ympärille ja kierukka karannut ylös. Johtui siitä kun laitettu edellisen raskauden jälkeen imettäessä. Kohtu ollut pieni silloin. Itse sain päivystys ajan heti samalle aamua.
 
Mulla otettiin ultaten se kierukka pois. Langat oli kietoutuneena kierukan ympärille ja kierukka karannut ylös. Johtui siitä kun laitettu edellisen raskauden jälkeen imettäessä. Kohtu ollut pieni silloin. Itse sain päivystys ajan heti samalle aamua.
Okei! Voipa johtua mulla samasta, kun itsekin imetin kun tuo laitettiin. 😮 Täällä ei päivystys hoida kuin kiireelliset asiat, ja nekin monen tunnin jonotuksella. 😅 Onneksi 2 viikkoa suht kohtuullinen aika odottaa. Tosin täällä peruuntuu ajat tosi usein, että saas nähdä, mihin kauas toi aika vielä karkaa.
 
Ensi viikolla päästään ensikäynnille lapsettomuustutkimuksiin, ja heinäkuussa tuleekin sitten jo vuosi yritystä täyteen.
Empä olisi ikinä uskonut kun pillerit jätin pois että näin pitkälle pitää mennä... :side_tear: Masentavaa
 
Takaisin
Top