Raskaaksi 2024

Tuun sivusta huutelee @Pancake89 ,että tosi yleinen suojelumekanismi monella kenellä lapsen saaminen kestää/on lapsettomuutta on se, että alkaa miettiä et haluuko lasta ollenkaan. Varmasti suojelee itseään siltä ajatukselta, että onnistuuko ikinä ja rupee tiedostamattaan aattelee vaihtoehtoista tulevaisuutta. Minusta kuulostaa tosi tutulta/normaalilta tommonen. Tai sit ihan se perinteinen kisaväsymys vaan alkaa painaa. Tsemppiä ❤️

Joo meillä kävi just näin! Eli vuosi oli kulunut yritystä - yksi kkm ja kolme kemiallista ja sit alettiin puhuu halutaanko me tätä ollenkaan ja päätettiin lopettaa yritys. No seuraavana päivänä tärppäs ja nyt on rv 20+2 🤣❤️
Ja ollaan onnellisia tulevasta vauvasta. Mieli vaan alko suojelemaan itseään ku oltiin niin väsyneitä pettymyksiin.
Nyt odotetaan innolla jo puolivälissä vauvaa 🥰❤️
 
Joo meillä kävi just näin! Eli vuosi oli kulunut yritystä - yksi kkm ja kolme kemiallista ja sit alettiin puhuu halutaanko me tätä ollenkaan ja päätettiin lopettaa yritys. No seuraavana päivänä tärppäs ja nyt on rv 20+2 🤣❤️
Ja ollaan onnellisia tulevasta vauvasta. Mieli vaan alko suojelemaan itseään ku oltiin niin väsyneitä pettymyksiin.
Nyt odotetaan innolla ja puolivälissä vauvaa 🥰❤️
Ihana, ihan super paljon onnea 😍
 
Tämän turvin uskaltaudun loikata helmikuisiin 🥹

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! ❤️ Tämä ryhmä on ollut korvaamaton tuki.
 

Liitteet

  • 1000034771.jpg
    1000034771.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 21
Ihanaa nähdä kaikki plussat tässä ketjussa! 😍 Onnellinen puolestanne.

Mä olin kehon tuntemuksista oikeassa aiemmin, eli mulla vaikuttaisi kierto nyt alkaneen sen oltua jo yli kaksi vuotta poissa. Puolison kanssa sovittiin, että seuraillaan miten mulla lähtee keho käyntiin, eikä oteta vielä paineita yrittämisen kanssa.

Aion kokeilla testata ovulaation tästä kierrosta, mutta niin ikään ilman paineita siitä, saanko sen kiinni. On kuitenkin tosi kiva ja kutkutteleva ajatus, että toivottu raskaus voisi mahdollisesti nyt alkaa. 🥰
 
Mulla on yleensä aika tarkalleen tuhrut alkanut aina dpo 9, joitakin poikkeuksia toki. Kuten viime kierrolla alkoi jo dpo 6. Nyt menossa dpo 12 ja ehdin jo toivoa jos tuhruja ei tulisikaan ja olis viimein tärpännyt, mutta eilen tuli seksin jälkeen ja tänäänkin ollut jo havaittavissa pikkuhousunsuojassa. 😞 Noh, yritetään nyt jotenki sitten tää kesä ottaa rennosti ja sitten kesäsulkujen jälkeen pääseekin lapsettomuushoidot alkamaan kunnolla.. turhauttaa.
 
Mulla tuli menkat pääsääntöisesti säännöllisesti, tosin niiden kesto oli yleensä vaan 2-3 päivää ja vuoto melki vähäistä. Nyt näiden parien jo tulleiden vuotojen aikana on muistunut mieleen hyvin minkälaiset menkat oli ennen kierukkaa. 😂 Aiemmat lapset saivat alkunsa suht helposti niin nyt tuntuu niin turhauttavalta, kun ei oo edes ihan kartalla missä kohtaa kiertoa menee tän poiston jälkeen. Ekan kierron ovulaatio oli selkeä mut nyt vähän epäselvää noiden tiputteluvuotojen vuoksi. Ne parit kommentit mitä oon Kyleenan poistosta ja kierron palautumisesta kuullut, on olleet just pari - kolme pitkää kiertoa, jonka jälkeen on alkanut tasoittumaan. Ehkä se täälläkin seuraavasta kierrosta (toivottavasti) alkais tasoittumaan. 😄
Toivottavasti sulla lähtis kierto nopeammin rullaamaan poiston jälkeen ja yrittämään, ❤️

Onko sulla Flo tai joku muu äppi käytössä? Flo ainakin vaikuttaa tosi kätevältä sovellukselta kierron seurantaan kun laittaa sen ”yritän raskautta”-tilan käyttöön ja samalla oppii ymmärtämään paremmin oman kropan oireita eri kierron vaiheessa.
Edellisten raskauksien aikana on käyttänyt raskauden seurantaan jotain sovellusta, mut en muista enää mitä. Flossa näköjään saa myös raskaus-tilan käyttöön.
Mulla on ollut ns normaalit menkat viimeksi vuonna 2012, että totta puhuen en edes muista enää, millaista se on. Jännityksellä odotan. 🙈 Hyvä tietää, että muilla kokemuksia, että kierron tasoittumiseen menee aikaa. Osaan sitten (ehkä) olla turhautumatta, jos kierto ei heti pelitäkään. 😅

Mulla on Flo joo. Kirjasin siihen nyt nämä lauantaina alkaneet menkat. Latasin Flon silloin kun sain koronapiikit, kun ne sotki mun kierron aika pahasti, ja halusin seurata tilannetta. Nyt en ole kyllä aikoihin tonne kirjaillut mitään, kun kerran kuussa on suunnilleen menkat ollut.
Laitoin yritän raskautta -tilan päälle, mutta mulla ei ole sitä maksullista versiota, niin eihän tuo taida näyttää yhtään mitään arvioituja ovulaatioita tms 😅 mutta ainakin saan pidettyä kirjaa kuukautisista ja kierron pituudesta.


Tsemppiä @Pancake89 ! Saisiko ajatuksia selkeämmäksi, jos pitäisi kierron, ettei miettisi ollenkaan ovulaatioita tai vauvoja?
Tuo monen täällä mainitsema kisaväsymyskin on kyllä varmaan ihan totta. Nämä raskautumisasiat voi olla hyvinkin uuvuttavia, koska elää kokoajan sellaisessa epätietoisuudessa, että milloin se vauva tulee vai tuleeko ollenkaan. Lisäksi nämä ovat tietyllä tavalla tosi epäreilujakin juttuja, kun toiset napsahtelee raskaaksi ihan vahingossa ja toiset eivät vaikka tekisivät ns kaiken oikein.

Mulla itselläni ei kyllä ole mitään tasaisen varmaan vauvakuumetta ollut koskaan, vaan ne ajatukset aaltoilee paljonkin, mikä lienee ihan normaalia. Olen jo tota kierukan poistoaikaakin ehtinyt katumaan pari kertaa, mutta mulla menee ne ajatukset aika äkkiä sitten ohi, kun vaikka nukkuu yön yli. Aamulla kaikki näyttää aina kirkkaammalta. Suurimman osan ajasta kuitenkin raskautta ja vauvaa toivon. 😀Esikoisen odotusaikana tuli 2. kolmanneksen loppuun asti niitä "en minä tiedä haluanko edes tätä" -paniikkeja, mutta eivät onneksi koskaan kovin kauaa kestäneet. 😅
 
Tsemppiä @Pancake89 !

Omanapailua nyt sen verran että alavatsajomottelut jatkuneet lievinä eilen ja tänään mutta aion nyt olla testaamatta ja vain ootella menkkoja, tänään luulisin alkavan tai viimeistään huomenna. Pieni toivo elää vielä että eivät alkaisikaan... joka tapauksessa teen kyllä nyt kaikkeni ollakseni testaamatta muutamaan päivään😅

Puolison kaa päätettiin nyt että ei ruveta ehkäisemään mutta ei ehkä myöskään mtnkään superaktiivisesti yritetä nyt pariin kolmeen kuukauteen mun ensi kevään muuttuneesta työtilanteesta johtuen. Muutenkin kyllä seuraava ja elokuun kierto ovat jommankumman reissaamisen takia menossa ihan harakoille jos toteutuu noi Flon ennusteet hedelmällisistä päivistä. Mutta syksymmällä ajattelin sitten viimeistään alkaa vähän aktiivisemmin seurailemaan ovista, ehkä tikuttamalla tai lämmön mittailuilla tai jollain. Voi olla että kun nuo menkat alkaa niin jään vähän hiljaisemmaksi täällä ja keskityn tykittämään työjutut hyvälle mallille nyt kesällä että syksyllä voisi taas rauhassa innostella vauvajuttuja😊
 
Jaahas, aika pitkään kesti tää mun "tauko"😂 Liittyykö raskauspahoinvointiin vatsakipua? Heräsin päikkäreiltä yökötykseen ja 20 min yökin vessaan, nyt rauhoittui vähän, ei onneksi laatta lentänyt. Mutta hetken päästä etomisen alusta alkoi sellainen lievä yleinen vatsan kivistys, enempi ylä/keskimaha (tai ehkä ihan vaan koko maha) kuin mikään alamaha tämä siis... Entäs ripuli? Vielä ei sitä mut tällaisella mahaololla kyllä tuntuu että alkais kohta. Oon kuullut että raskaaana pikemminkin ummetusta?

Oon kyl 99% varma että ruokamyrkytys, tekstasin jo puolisolle lounaalta että nyt varmaan tulee kun oli sen verran epäilyttävä mesta ja ruoassa oli pari simpukkaa jotka ei olleet auenneet. Jätin merenelävät syömättä mutta söin sen riisin missä olivat, hitsi kun olisi pitänyt kuunnella vaistoja taas🙄
 
Jaahas, aika pitkään kesti tää mun "tauko"😂 Liittyykö raskauspahoinvointiin vatsakipua? Heräsin päikkäreiltä yökötykseen ja 20 min yökin vessaan, nyt rauhoittui vähän, ei onneksi laatta lentänyt. Mutta hetken päästä etomisen alusta alkoi sellainen lievä yleinen vatsan kivistys, enempi ylä/keskimaha (tai ehkä ihan vaan koko maha) kuin mikään alamaha tämä siis... Entäs ripuli? Vielä ei sitä mut tällaisella mahaololla kyllä tuntuu että alkais kohta. Oon kuullut että raskaaana pikemminkin ummetusta?

Oon kyl 99% varma että ruokamyrkytys, tekstasin jo puolisolle lounaalta että nyt varmaan tulee kun oli sen verran epäilyttävä mesta ja ruoassa oli pari simpukkaa jotka ei olleet auenneet. Jätin merenelävät syömättä mutta söin sen riisin missä olivat, hitsi kun olisi pitänyt kuunnella vaistoja taas🙄
En muista oliko mitenkä vatsakipua, mutta esikoisesta oli vatsa löysällä juuri ennen kuin tein positiivisen raskaustestin. Myöhemmin raskaudessa tuli kyllä ummetustakin.
 
Jaahas, aika pitkään kesti tää mun "tauko"😂 Liittyykö raskauspahoinvointiin vatsakipua? Heräsin päikkäreiltä yökötykseen ja 20 min yökin vessaan, nyt rauhoittui vähän, ei onneksi laatta lentänyt. Mutta hetken päästä etomisen alusta alkoi sellainen lievä yleinen vatsan kivistys, enempi ylä/keskimaha (tai ehkä ihan vaan koko maha) kuin mikään alamaha tämä siis... Entäs ripuli? Vielä ei sitä mut tällaisella mahaololla kyllä tuntuu että alkais kohta. Oon kuullut että raskaaana pikemminkin ummetusta?

Oon kyl 99% varma että ruokamyrkytys, tekstasin jo puolisolle lounaalta että nyt varmaan tulee kun oli sen verran epäilyttävä mesta ja ruoassa oli pari simpukkaa jotka ei olleet auenneet. Jätin merenelävät syömättä mutta söin sen riisin missä olivat, hitsi kun olisi pitänyt kuunnella vaistoja taas🙄
Vaikuttaa ruokamyrkytykselle, valitettavasti!
 
En muista oliko mitenkä vatsakipua, mutta esikoisesta oli vatsa löysällä juuri ennen kuin tein positiivisen raskaustestin. Myöhemmin raskaudessa tuli kyllä ummetustakin.
Okei, kiitos. Just meinasin tulla muokkaamaan että nyt kyllä alkoi se ripulikin. No, sen verran akuutti alku että eiköhän ole tuo surkea paellan yritys syynä😅 helkkari, kiva kun ei oo raskaana mutta silti joutuu oksentamaan!
 
Takaisin tänne kun eilen todettiin keskeytynyt keskenmeno💔 tästä kun toivutaan niin pakko varmaan heti yrittää uudelleen ettei pelko ehdi liikaa valtaamaan mieltä.
Voimia! 🩵 Saako kysyä, millä viikoilla keskenmeno todettiin?
 
@Blueberr pahoittelut keskenmenosta ja voimia sinne! 😭❤️ Täällä oli esikoisen yritysaikana sama, et pakko oli vaan jatkaa yrittämistä heti kkm jälkeen. Ja sit tärppäskin ekasta kunnon kierrosta sen jäljiltä. Toivottavasti teilläkin menisi niin!
 
Takaisin
Top