Raskaaksi 2024

TÀÀllĂ€ dpo 10 ja ei pienintĂ€kÀÀn oireitta mihinkÀÀn suuntaan. 😔 En usko tĂ€rpin kĂ€yneen. Letrozolit toi kyllĂ€ vasteen, mutta nyt ei siitĂ€ huolimatta kyllĂ€ tĂ€rppiĂ€ kĂ€ynyt.

Ei oikeen oiretta, mikĂ€ on kyllĂ€ outoa. EhkĂ€ kroppa toimii jotenkin paremmin, koska muissa kierroissa on ollu vaikka ja mitĂ€ tuntemusta. 🙄
 
@bandoo toivottavasti aikataulut menisi kohdilleen ja pÀÀsisitte yrittÀmÀÀn ensi kierrossa! Olitko nyt jÀttÀnyt ehkÀisyn pois yms?
Ja ovislima, englanniksi puhutaan egg whitesta, on just sellaista kirkasta toosi venyvÀÀ kananmunan valkuaista muistuttavaa limaa 😁 mulla alkaa ovislimat ennen ovulaatiota, yleensĂ€ noin 4-5 pĂ€ivÀÀ ennen varmaan ja se pĂ€ivĂ€ pĂ€ivĂ€ltĂ€ lisÀÀntyy runsaimmillaan on sit pĂ€ivĂ€ ennen ovista ja ovis pĂ€ivĂ€nĂ€. Estrogeeni tasojen nousu saa sen aikaan. Eli omalla kohdalla siitĂ€ pystyy hyvin pÀÀttelemÀÀn et ovis on tuloillaan!

Mulla oli alavatsa ihan helkkarin kipee tĂ€nÀÀn kauppareissulla, nyt tĂ€ssĂ€ kotosalla helpottanut, mutta sellasta alavatsan kiristelyĂ€ on edelleen. Ja nyt on rinnat arat. EpĂ€ilen et tĂ€nÀÀn on ollu the ovispĂ€ivĂ€. JĂ€nnÀÀ nĂ€hdĂ€ lĂ€hteekö lĂ€mmöt nousuun, toivottavasti đŸ€ž
Aivan! Itsekin kyllĂ€ tunnistan tuon liman. Muistan joskus suihkussa ihmetelleeni polvissa asti roikkuvaa jojoa..🙈 pitÀÀpĂ€ alkaa itsekin seurailla nĂ€itĂ€. Mulla on kierukan poisto keskiviikkona.

TĂ€nne kirjoittamisessa taisi olla tosiaan jotain taikaa, kun menkat alkoi eilen illalla (kun oltiin juuri kavereiden kanssa lĂ€hdössĂ€ keikalle) eli tĂ€nÀÀn nyt sitten yk1 kp2! Olo on huono, mutta siitĂ€ vastuu menee tĂ€ysin eilisillalle ja alkoholille. 😅 TÀÀllĂ€ nĂ€yttÀÀ olevan muitakin samassa kierron vaiheessa. Kiva pÀÀstĂ€ yhdessĂ€ vertailee tuntemuksia!

Ja onnea @Mustikkamaa ! SelvĂ€ plussa! 😍
 
@Mustikkamaa selvĂ€sti plussa ja noin aikaisin!! Vau! Onnea😍

Huh, sanoin eilen niistÀ juhlista ettÀ saapahan ajatuksesta omasta negasta ja yrityksistÀ pois, niin arvatkaa vaan oliko varmaan vÀhintÀÀnkin neljÀsosa lapsia nÀissÀ hÀissÀ. Ja pari ihan vastasyntynyttÀkin ja joitain raskausmahoja. Puolisokin totesi ettÀ nyt kyllÀ tulee lapsikuume. ItsellÀ pari kertaa vÀhÀn kurkkua kuristi kun joku pikkutyyppi vilahti ohi, mutta onneksi pÀÀstiin myös loppuillasta tanssii ihan aikuisporukalla!
 
Aivan! Itsekin kyllĂ€ tunnistan tuon liman. Muistan joskus suihkussa ihmetelleeni polvissa asti roikkuvaa jojoa..🙈 pitÀÀpĂ€ alkaa itsekin seurailla nĂ€itĂ€. Mulla on kierukan poisto keskiviikkona.

TĂ€nne kirjoittamisessa taisi olla tosiaan jotain taikaa, kun menkat alkoi eilen illalla (kun oltiin juuri kavereiden kanssa lĂ€hdössĂ€ keikalle) eli tĂ€nÀÀn nyt sitten yk1 kp2! Olo on huono, mutta siitĂ€ vastuu menee tĂ€ysin eilisillalle ja alkoholille. 😅 TÀÀllĂ€ nĂ€yttÀÀ olevan muitakin samassa kierron vaiheessa. Kiva pÀÀstĂ€ yhdessĂ€ vertailee tuntemuksia!

Ja onnea @Mustikkamaa ! SelvĂ€ plussa! 😍
MikÀ kierukka sulla on ollut?
Mulla poistettiin Kyleena huhtikuun lopulla reilu 3v kÀytön jÀlkeen. Sen jÀlkeen alkoi ilmeisesti tyhjennysvuoto noin 5 pÀivÀn pÀÀstÀ. Nyt tÀssÀ reilu kuukauden aikana on ollut 32 pÀivÀn kierto (normaalisti ollut noin 25-29 pÀivÀÀ), ja joko noin 8 pÀivÀn kierto, jonka jÀlkeen menkat tai tiputteluvuotoa mutta ei vielÀkÀÀn ovulaatiota, jota oon yrittÀnyt saada tikuttamalla kiinni. EhkÀ tÀÀ on sitten taas pidempi kierto? Joka tapauksessa nyt menossa yk2.

Toivottavasti sulla sujuis poiston jĂ€lkeen kierron palautuminen paremmin. â˜ș
 
MikÀ kierukka sulla on ollut?
Mulla poistettiin Kyleena huhtikuun lopulla reilu 3v kÀytön jÀlkeen. Sen jÀlkeen alkoi ilmeisesti tyhjennysvuoto noin 5 pÀivÀn pÀÀstÀ. Nyt tÀssÀ reilu kuukauden aikana on ollut 32 pÀivÀn kierto (normaalisti ollut noin 25-29 pÀivÀÀ), ja joko noin 8 pÀivÀn kierto, jonka jÀlkeen menkat tai tiputteluvuotoa mutta ei vielÀkÀÀn ovulaatiota, jota oon yrittÀnyt saada tikuttamalla kiinni. EhkÀ tÀÀ on sitten taas pidempi kierto? Joka tapauksessa nyt menossa yk2.

Toivottavasti sulla sujuis poiston jĂ€lkeen kierron palautuminen paremmin. â˜ș
Toi sama kierukka ollut 4 vuotta. Eli ilmeisesti poisto ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ olekaan ihan pala kakkua. 😅 Kiitos varoituksesta. Oliko sulla kierukan kanssa menkat ja normaali kierto? Mulla on ollut kierto normaali, mutta menkat sellaista epĂ€mÀÀrĂ€istĂ€ tuhrua vain, ei kunnon vuotoja. EttĂ€ voihan se tosiaan olla, ettei kierto lĂ€hde poiston jĂ€lkeen heti ihan rullaamaan. Olen kyllĂ€ henkisesti valmistautunut siihen muutenkin, ettei raskautuminen vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ole minulle kovin helppoa, jos edes mahdollista. Joten maltillisin mielin pitÀÀ kiertoakin tarkkailla. 😁 Se ettĂ€ pÀÀsee edes teoriassa yrittĂ€mÀÀn on mulle jo kyllĂ€ huippu juttu. On ollut raastavaa potea vauvakuumetta, kun ei ole pÀÀssyt edes yrittĂ€mÀÀn raskautta. đŸ˜”
 
Toi sama kierukka ollut 4 vuotta. Eli ilmeisesti poisto ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ olekaan ihan pala kakkua. 😅 Kiitos varoituksesta. Oliko sulla kierukan kanssa menkat ja normaali kierto? Mulla on ollut kierto normaali, mutta menkat sellaista epĂ€mÀÀrĂ€istĂ€ tuhrua vain, ei kunnon vuotoja. EttĂ€ voihan se tosiaan olla, ettei kierto lĂ€hde poiston jĂ€lkeen heti ihan rullaamaan. Olen kyllĂ€ henkisesti valmistautunut siihen muutenkin, ettei raskautuminen vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ole minulle kovin helppoa, jos edes mahdollista. Joten maltillisin mielin pitÀÀ kiertoakin tarkkailla. 😁 Se ettĂ€ pÀÀsee edes teoriassa yrittĂ€mÀÀn on mulle jo kyllĂ€ huippu juttu. On ollut raastavaa potea vauvakuumetta, kun ei ole pÀÀssyt edes yrittĂ€mÀÀn raskautta. đŸ˜”

Mulla oli kierukka jonkun 5v mirena olisiko ollu. Helposti nypÀtty poijes helmikuussa. SiinÀ tuli si lyhyellÀ ajalla pari vuotoa perÀkkÀin ja tasaantui onneksi melkein heti..
Oviksen löysin myös aika hyvin..
 
Sit aikaisempiin mitÀ on tÀÀlÀ puhuttu
Otan jotain raskaus ja imetys mamma vitamiineja missÀ on kaikkee, lisÀnÀ foolihappoa, rautaa ja ubikinon kuuri menossa..

Perjantaina kĂ€vin inssissĂ€ jaa olisin nyt jo valmis tekee testin mutta veikkaan ettĂ€ on vĂ€hĂ€n turhaa vielĂ€ tĂ€ssĂ€ vaiheessa đŸ€­
 
Toi sama kierukka ollut 4 vuotta. Eli ilmeisesti poisto ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ olekaan ihan pala kakkua. 😅 Kiitos varoituksesta. Oliko sulla kierukan kanssa menkat ja normaali kierto? Mulla on ollut kierto normaali, mutta menkat sellaista epĂ€mÀÀrĂ€istĂ€ tuhrua vain, ei kunnon vuotoja. EttĂ€ voihan se tosiaan olla, ettei kierto lĂ€hde poiston jĂ€lkeen heti ihan rullaamaan. Olen kyllĂ€ henkisesti valmistautunut siihen muutenkin, ettei raskautuminen vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ole minulle kovin helppoa, jos edes mahdollista. Joten maltillisin mielin pitÀÀ kiertoakin tarkkailla. 😁 Se ettĂ€ pÀÀsee edes teoriassa yrittĂ€mÀÀn on mulle jo kyllĂ€ huippu juttu. On ollut raastavaa potea vauvakuumetta, kun ei ole pÀÀssyt edes yrittĂ€mÀÀn raskautta. đŸ˜”
Mulla tuli menkat pÀÀsÀÀntöisesti sÀÀnnöllisesti, tosin niiden kesto oli yleensĂ€ vaan 2-3 pĂ€ivÀÀ ja vuoto melki vĂ€hĂ€istĂ€. Nyt nĂ€iden parien jo tulleiden vuotojen aikana on muistunut mieleen hyvin minkĂ€laiset menkat oli ennen kierukkaa. 😂 Aiemmat lapset saivat alkunsa suht helposti niin nyt tuntuu niin turhauttavalta, kun ei oo edes ihan kartalla missĂ€ kohtaa kiertoa menee tĂ€n poiston jĂ€lkeen. Ekan kierron ovulaatio oli selkeĂ€ mut nyt vĂ€hĂ€n epĂ€selvÀÀ noiden tiputteluvuotojen vuoksi. Ne parit kommentit mitĂ€ oon Kyleenan poistosta ja kierron palautumisesta kuullut, on olleet just pari - kolme pitkÀÀ kiertoa, jonka jĂ€lkeen on alkanut tasoittumaan. EhkĂ€ se tÀÀllĂ€kin seuraavasta kierrosta (toivottavasti) alkais tasoittumaan. 😄
Toivottavasti sulla lĂ€htis kierto nopeammin rullaamaan poiston jĂ€lkeen ja yrittĂ€mÀÀn, ❀

Onko sulla Flo tai joku muu Ă€ppi kĂ€ytössĂ€? Flo ainakin vaikuttaa tosi kĂ€tevĂ€ltĂ€ sovellukselta kierron seurantaan kun laittaa sen ”yritĂ€n raskautta”-tilan kĂ€yttöön ja samalla oppii ymmĂ€rtĂ€mÀÀn paremmin oman kropan oireita eri kierron vaiheessa.
Edellisten raskauksien aikana on kÀyttÀnyt raskauden seurantaan jotain sovellusta, mut en muista enÀÀ mitÀ. Flossa nÀköjÀÀn saa myös raskaus-tilan kÀyttöön.
 
Onnea plussanneille!😊

Minun työputki on ohi ja nyt vapailla.
Mutta niin ne menkat alkoi hirveellÀ migreenillÀ ja itkuhan siinÀ taas tuli... Ajoitus oli tÀydellinen ja ovuloin, silti ei mitÀÀn tapahtunut. Taaskaan. Mulla niin hyvÀssÀ muistissa tÀÀ lapsettomuus ja kaikki menetykset ekan kohdalta, ettÀ ne on rikkoneet mut ihan tÀysin.
Kai se vaan olisi jaksettava toivoa vaikka se on joka kerta yhtĂ€ raskasta 😭😞
Masentaa..
 
Tuskailempa vaihteeksi taas ÀÀneen tĂ€tĂ€ kadonnutta vauvakuumetta 😼‍💹 tĂ€ssĂ€ kierrossa ei yritetty ollenkaa, tosin oltiin reissussa nyt vkloppuna, joka ehkĂ€ oli h-hetki. Testailin kuitenkin, mutta ovisplussa meni ohi, perjantaina oli vĂ€hĂ€n nousua, mutta lauantaina en voinu testata ja eilen nĂ€ytti matalampaa. Hiukan tyhmĂ€ltĂ€ testien haaskaukselta se kyllĂ€ tuntu, mutta ajattelin, ettĂ€ saahan siitĂ€ kuitenkin tilastoihin tietoa.

Onko muilla kÀynyt nÀin? En keksi tÀlle syytÀ ja ahistaa suunnattomasti..
 
TÀÀllÀ menkat alkoi perjantaina:crying-face:
Pettymys on kova, varsinkin kun kaikki tuntui olevan kohdillaan, tallettelut osuivat oviksen kanssa hyville pÀiville ja tÀllÀ kertaa oli selkeÀt ovisoireet ja tuntemukset.

Onneksi viikonlopulle oli sovittuna kivaa tekemistÀ niin pysyi kiireisenÀ eikÀ ehtinyt tÀtÀ murehtia, saatika tulla tÀnne pÀivittelemÀÀn.
 
Tuskailempa vaihteeksi taas ÀÀneen tĂ€tĂ€ kadonnutta vauvakuumetta 😼‍💹 tĂ€ssĂ€ kierrossa ei yritetty ollenkaa, tosin oltiin reissussa nyt vkloppuna, joka ehkĂ€ oli h-hetki. Testailin kuitenkin, mutta ovisplussa meni ohi, perjantaina oli vĂ€hĂ€n nousua, mutta lauantaina en voinu testata ja eilen nĂ€ytti matalampaa. Hiukan tyhmĂ€ltĂ€ testien haaskaukselta se kyllĂ€ tuntu, mutta ajattelin, ettĂ€ saahan siitĂ€ kuitenkin tilastoihin tietoa.

Onko muilla kÀynyt nÀin? En keksi tÀlle syytÀ ja ahistaa suunnattomasti..
Minulla ei ole varsinaista vauvakuumetta ollutkaan, mutta mikĂ€li haluan lapselleni sisaruksen niin olisi jĂ€rkevÀÀ tehdĂ€ tĂ€ssĂ€ vĂ€lissĂ€. Eli vauvakuumeen hĂ€viĂ€mistĂ€ ei ole, mutta turhautuminen tĂ€hĂ€n hommaan on kyllĂ€ iskenyt. LĂ€hdin innolla suunnittelemaan ja sitten elĂ€mĂ€ on heittĂ€nyt koko ajan jotain kapuloita rattaisiin. PitĂ€isi varmaan joko ottaa vĂ€hemmĂ€n stressiĂ€ asiasta tai sitten koittaa ihan yrittĂ€mĂ€llĂ€ yrittÀÀ, mutta jĂ€lkimmĂ€inen toisi varmaan vain lisĂ€stressiĂ€. Tulee sellainen olo, ettĂ€ olkoot kun ei kerran mitÀÀn tapahdu. 🙄
 
Tuskailempa vaihteeksi taas ÀÀneen tĂ€tĂ€ kadonnutta vauvakuumetta 😼‍💹 ...
Onko muilla kÀynyt nÀin? En keksi tÀlle syytÀ ja ahistaa suunnattomasti..
Aina kun yrittÀÀ toisen pÀÀn sisÀÀn pÀÀstÀ, voi olla ettÀ keittiöpsykologisoinnit menee tosi paljon ohi maalin... mutta voisko kyse olla vaan 'yritysvÀsymyksestÀ'? Muistelen ettÀ toivoit raskautta jossain vaiheessa tosi intensiivisesti ja kemiallisen jÀlkeen totesit ettÀ nyt taidetaan tarvita vÀhÀn taukoa aktiivisesta yrittÀmisestÀ. Voisiko sama tilanne olla edelleen pÀÀllÀ...? Tai olisiko mahdollista ettÀ tuon kemiallisen jÀlkeen tuntuu siltÀ ettÀ jos raskaus aikaa, se ei kuitenkaan johda siihen ettÀ saisi jotakin syliin. Toivoisitko kuitenkin edelleen lasta, jos voisit skipata koko yritysruljanssin? Monenlaiset vaiheet yritysaikana on kyllÀ varmasti ihan tosi tavallisia, vÀlillÀ elÀmÀ heittelee kapuloita rattaisiin siinÀ mÀÀrin ettÀ vÀhemmÀstÀkin tahti hidastuu.

Mulla edelleen vauvakuume/ikÀÀntymis-ahdistus, mutta yritys on tÀllÀ hetkellÀ tauolla. Meen takaisin kumppanin luo kesÀksi juhannuksesta alkaen mutta saa nÀhdÀ miten sekaisin tuulimunasta kierto meni ja milloin seuraava ovulaatio tulee. LisÀksi kesÀaika ei vÀlttÀmÀttÀ hirveÀn otollista pupuilulle, koska kumppanin vanhemmat luuhaa meidÀn nurkissa melkein koko kesÀn, joten sellaista rauhallista kahdenkeskistÀ aikaa ei tule olemaan ellei nukkumisista leikata.
 
Tuun sivusta huutelee @Pancake89 ,ettĂ€ tosi yleinen suojelumekanismi monella kenellĂ€ lapsen saaminen kestÀÀ/on lapsettomuutta on se, ettĂ€ alkaa miettiĂ€ et haluuko lasta ollenkaan. Varmasti suojelee itseÀÀn siltĂ€ ajatukselta, ettĂ€ onnistuuko ikinĂ€ ja rupee tiedostamattaan aattelee vaihtoehtoista tulevaisuutta. Minusta kuulostaa tosi tutulta/normaalilta tommonen. Tai sit ihan se perinteinen kisavĂ€symys vaan alkaa painaa. TsemppiĂ€ ❀
 
Takaisin
Top