Raskaaksi 2024

Ompas täällä paljon plussia! Antaa intoa omaankin starttiin. 😊 Onnea ja tarrasukkia kaikille!❤️

Syöttekö te yrittäjät lisäravinteita? Itse en näin kesäaikaan syö mitään, mutta nyt varmaan voisi alkaa ottaa d-vitamiinia ja foolihappoa.
 
Ompas täällä paljon plussia! Antaa intoa omaankin starttiin. 😊 Onnea ja tarrasukkia kaikille!❤️

Syöttekö te yrittäjät lisäravinteita? Itse en näin kesäaikaan syö mitään, mutta nyt varmaan voisi alkaa ottaa d-vitamiinia ja foolihappoa.
Oon foolihappoa syönyt aluksi yksinään ja nyt aloittelin ainoa-raskausvitamiinin +d-vitamiinin + magnesiumin (mulla aina vähän matala). Ajoittain otan c-vitamiinia. En tiiä tarviisko mut tuntuu kivalta jotain "tehdä" asian eteen, jos ymmärrät mitä tarkoitan🙈 join myös ovikseen asti vadelmanlehtiteetä😅

Foolihappoa otan yhä erikseen plus raskausvitamiinissa on sekä silleen että folaattina, kuulin että jos on laktoosi-intoleranssi niin pitäis syödä isommalla annoksella? Kaverille ainakin määrättiin tästä syystä ihan reseptillä
 
Oon foolihappoa syönyt aluksi yksinään ja nyt aloittelin ainoa-raskausvitamiinin +d-vitamiinin + magnesiumin (mulla aina vähän matala). Ajoittain otan c-vitamiinia. En tiiä tarviisko mut tuntuu kivalta jotain "tehdä" asian eteen, jos ymmärrät mitä tarkoitan🙈 join myös ovikseen asti vadelmanlehtiteetä😅

Foolihappoa otan yhä erikseen plus raskausvitamiinissa on sekä silleen että folaattina, kuulin että jos on laktoosi-intoleranssi niin pitäis syödä isommalla annoksella? Kaverille ainakin määrättiin tästä syystä ihan reseptillä
Ymmärrän kyllä! Ja tiedän, että itsekin varmaan alan kokeilla kaikenlaista tässä yrityksen myötä. Vieläkö greippimehu on suosiossa? 😆
Mulla on laktoosi-intoleranssi, ja en ole kuullut tosta, että pitäisi enemmän syödä foolihappoa. Sitä suuremmalla syyllä pitänee käydä ostamassa purkki!
 
Onnea yritykseen! 😍 mulla näkynyt testissä haalea mutta selkeä viiva aina jo dpo9, mutta kyllähän se suositellaan, että testais vasta ku menkat myöhässä.
Kiitti!😍 Joo, jospa sitä malttais oottaa sinne ens viikon tiistaille. Raportoin tänne jos tuleekin testattua aikasemmin😁
Ompas täällä paljon plussia! Antaa intoa omaankin starttiin. 😊 Onnea ja tarrasukkia kaikille!❤️

Syöttekö te yrittäjät lisäravinteita? Itse en näin kesäaikaan syö mitään, mutta nyt varmaan voisi alkaa ottaa d-vitamiinia ja foolihappoa.
Mä alotin jonku perus raskausvitamiinin, kätevää kun saa kaiken yhessä pillerissä. Jotain vois varmaan syödä isommalla annoksella ja lisäks muutakin, mutta en oo ainakaan vielä muihin ryhtyny😄 Katotaan muuttuuko ääni jossain vaiheessa jos menee pitkäänki..
 
Onnea plussanneille! 😍
Oon foolihappoa syönyt aluksi yksinään ja nyt aloittelin ainoa-raskausvitamiinin +d-vitamiinin + magnesiumin (mulla aina vähän matala). Ajoittain otan c-vitamiinia. En tiiä tarviisko mut tuntuu kivalta jotain "tehdä" asian eteen, jos ymmärrät mitä tarkoitan🙈 join myös ovikseen asti vadelmanlehtiteetä😅

Foolihappoa otan yhä erikseen plus raskausvitamiinissa on sekä silleen että folaattina, kuulin että jos on laktoosi-intoleranssi niin pitäis syödä isommalla annoksella? Kaverille ainakin määrättiin tästä syystä ihan reseptillä
Luin nyt ekaa kertaa tästä, että laktoosi-intoleranssi lisää foolihapon tarvetta. Jännä, ettei tästä oo aiemmissa raskauksissa ollut puhetta, vaikka ruokavaliosta on keskusteltu neuvolakäynneillä.
Oon kans noin kuukausi sitten aloittanut foolihapon.
 
Hei kaikki kotieläinten omistajat, jotka ootte nyt tai ootte ollu aikaisemmin raskaana!
Onko teidän lemmikit, esim koirat ja kissat huomannu raskauden, eli ootteko huomannu niiden alkavan käyttäytyä eri tavalla teidän ympärillä? Jos kyllä, niin kuinka varhaisessa raskaudessa huomasitte ja minkälaisia eroja käytöksessä ootte huomannu? Kiinnostaa myös lemmikin sukupuoli, onko sillä merkitystä reagoimiseen. Tällaista pohdintaa täällä tänä yönä :Grinning Face:
 
Hei kaikki kotieläinten omistajat, jotka ootte nyt tai ootte ollu aikaisemmin raskaana!
Onko teidän lemmikit, esim koirat ja kissat huomannu raskauden, eli ootteko huomannu niiden alkavan käyttäytyä eri tavalla teidän ympärillä? Jos kyllä, niin kuinka varhaisessa raskaudessa huomasitte ja minkälaisia eroja käytöksessä ootte huomannu? Kiinnostaa myös lemmikin sukupuoli, onko sillä merkitystä reagoimiseen. Tällaista pohdintaa täällä tänä yönä :Grinning Face:
Mun laumanvartijanarttu (tiibetinmastiffi) ainakin huomasi. Alkuraskaudessa aivan yllättäen tuli ja haisteli mun sohvalla istuessa mahaani ja jalkoväliä ja tuhahteli. (Teki sitä myös meidän pupuilujen jälkeen vaikka olinikin saattanut käydä jo pesullakin) Käytös muuttui aiempaa tarkemmaksi tuttujakin miesvieraita kohtaan ja vetohalut mun lenkittäessä väheni.
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikki kotieläinten omistajat, jotka ootte nyt tai ootte ollu aikaisemmin raskaana!
Onko teidän lemmikit, esim koirat ja kissat huomannu raskauden, eli ootteko huomannu niiden alkavan käyttäytyä eri tavalla teidän ympärillä? Jos kyllä, niin kuinka varhaisessa raskaudessa huomasitte ja minkälaisia eroja käytöksessä ootte huomannu? Kiinnostaa myös lemmikin sukupuoli, onko sillä merkitystä reagoimiseen. Tällaista pohdintaa täällä tänä yönä :Grinning Face:
Mulla on 2 koiraa (uros ja narttu), mutta ei ne kyllä mitenkään reagoineet edelliseen raskauteen. Mulla on kyllä puhelin täynnä kuvia, kun loppuajasta toinen koira nukkui aina mun mahan päällä, mutta sitä se tekee muutenkin. 😅
 
Ylempi keskiviikolta (dpo 11) ja alempi tältä päivältä (dpo 14). Flon mukaan menkat pitäisi alkaa tänään, mutta todella toivon ettei niin käy🥹 Viivat on hyvin vahvistuneet, maanantaina teen seuraavan digin ja toivon että silloin saisin siihen 2-3. Sen jälkeen voisin hypätä kokonaan helmikuisiin, minne tietenkin hätähousuna olen kirjoitellut monta päivää 🫣
 

Liitteet

  • 1000034668.jpg
    1000034668.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 48
Mulla on vitamiineista käytössä foolihappo 5 mg, rautaa 200mg ferritiinin nostattamiseksi. Lisäksi kalkki + D osteopenian vuoksi, joita kyllä unohtelen ottaa välillä.. 😬 Näin raskautta ajatellen tuokin kombo olisi tärkeä. Mamavitskujakin löytyy kaapin perukoilta, mut nyt en oo käyttänyt niitäkään.

Ihania plussakuulumisia! Tulee super hyvä ja iloinen mieli itsellekin kun näkee näitä 😍

Mulla on dpo12 menossa ja oviksesta johtuva rintojen arkuus ja muut kummat oireet on loppuneet. Mitään raskauteen viittaavia oireita ei oo tullut. Kolmen päivän päästä alkanee sitten menkat 😪
 
Onnea kaikille plussanneille!! 🥰 Ainakin @Reeta ja @hanna.emilia oli hienot viivat 😍

@bandoo mulla menee mama-vitamiini ja d-vitamiini (ne myös gyne varmisti, että syönhän niitä). Sit on tässä yritysaikana tullu kokeiltua kaikenlaisia muitakin valmisteita: macaa, vehnänalkioöljyä, sinkkiä, geleeta. Ja greippimehu kans kokeiltuna.
Maca ja vehnänalkioöljy autto mulla mun mielestä esikoisen yrityksen aikana ja niissä kierroissa, kuin noita käytin, niin tärppäsi! Mut nyt mun kroppa on ollut niin sekaisin, et ei pelkät lisäravinteet ookaan riittänyt.

@Tinttara tsempit ja pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta ❤️

Täällä menossa toka letrozol kierto ja tupla annos näyttää nyt saaneen vastetta aikaan 🤩 tiistaina löytyi johtofolli ultrassa vasemmalta, eilen tuli vahva ovisplussa ja ovikseen viittaavia oireitakin on. Runsaimmat ovislimat koskaan kyllä😅 alavatsaa kiristelee ja jomottelee aikamoisesti, varsinki vasemmalta. Huono olo on ollut ja ei meinaa mikään maistua, syömisten kans hankalaa 😪 Nyt tietenkin sit kun tähän pisteeseen asti päästy niin stressaan, että irtoaahan sieltä nyt munasolu varmasti ja ettei mitään kystaa kehity.
 

Liitteet

  • 20240614_101423.jpg
    20240614_101423.jpg
    849.6 KB · Katsottu: 11
Aamulla lenkillä oli sen verran kovat kohtukolotukset, että jospa omatkin menkat olisi tässä piakkoin alkamassa. En ole pitänyt niistä mitään kirjaa, kun ei ole ollut tarvetta, niin en tiedä milloin tarkalleen pitäisi alkaa. Mä olen yksin reissussa viikon 28, että jos sinne osuu ovulaatio, niin meidän yk1 siirtyy kuukaudella. Siksi toivoisin että menkat alkaisi nyt ASAP, niin olisi mahis, että päästäs yrittää jo seuraavaan kiertoon.

@Minnnis onko ovislima sitä tooosi venyvää vaaleaa limaa? Tarkoittaako se, että sillä hetkellä on ovulaatio, vai että on tulossa tai juuri mennyt? Tuttu sana toi ovislima, mutta en ihan tarkalleen ole perehtynyt. 😅
 
@bandoo toivottavasti aikataulut menisi kohdilleen ja pääsisitte yrittämään ensi kierrossa! Olitko nyt jättänyt ehkäisyn pois yms?
Ja ovislima, englanniksi puhutaan egg whitesta, on just sellaista kirkasta toosi venyvää kananmunan valkuaista muistuttavaa limaa 😁 mulla alkaa ovislimat ennen ovulaatiota, yleensä noin 4-5 päivää ennen varmaan ja se päivä päivältä lisääntyy runsaimmillaan on sit päivä ennen ovista ja ovis päivänä. Estrogeeni tasojen nousu saa sen aikaan. Eli omalla kohdalla siitä pystyy hyvin päättelemään et ovis on tuloillaan!

Mulla oli alavatsa ihan helkkarin kipee tänään kauppareissulla, nyt tässä kotosalla helpottanut, mutta sellasta alavatsan kiristelyä on edelleen. Ja nyt on rinnat arat. Epäilen et tänään on ollu the ovispäivä. Jännää nähdä lähteekö lämmöt nousuun, toivottavasti 🤞
 
Takaisin
Top