Raskaaksi 2024

Oothan päässyt tarkastuttamaan että sun kilppariarvo on laskenut tarpeeksi alas ja että ferritiinin vähäisyys eivät ole raskautumisen esteinä?
Kilpirauhasarvot laski nopeasti hyvälle tasolle, kun lääkitystä säädettiin. Ferritiiniä ei oo koskaan katsottu, voishan senkin ihan mielenkiinnosta tarkistuttaa.
 
Hei kaikki! Täällä uusi ryhmäläinen! Vauvakuume on ollut jo pari vuotta, mutta mies ei ole ollut innostunut toisesta lapsesta. Aina välillä olen kuitenkin kuumeestani puhunut ja tänään yllättäen mies näyttikin vihreää valoa ehkäisyn pois jättämiselle! Heti huomenna siis soittelen aikaa kierukan poistolle ja sitten päästään yrittämään. Tai no, katsotaan nyt minne kauan asti se poisto menee.. mutta on tämä silti kyllä jo nyt tosi jännää. Meillä on ennestään yksi lapsi, ja hänkin kovasti sisarusta on toivonut. Mulla kyllä on ikää jo sen verran, että eihän sitä tiedä, tuleeko enää vauvaa, mutta nyt päästään sentään yrittämään!!
 
20240609_220855.jpg

Hankala saada hyvää kuvaa, mutta nyt dpo 9 ja ihan kamalat selkäkivut. Minulla työtehtäviin kuuluu matkustelua eri kohteiden välillä ja olen seuraavan viikon kokonaan töissä muualla, mutta olo on niin huono, että olen ihan kahden vaiheilla pystynkö lähtemään. Tein testin ja tämä pc oli jotenkin kumma, tuo kontrolliviiva suttaantui oudosti 🤨 Mutta olen näkevinäni hyvin ohuen hailuran, vaikea saada kuvaan ja nyt toki vielä aivan liian superaikaista 😂 Huomenna yritys uusi 😅
 
View attachment 134213
Hankala saada hyvää kuvaa, mutta nyt dpo 9 ja ihan kamalat selkäkivut. Minulla työtehtäviin kuuluu matkustelua eri kohteiden välillä ja olen seuraavan viikon kokonaan töissä muualla, mutta olo on niin huono, että olen ihan kahden vaiheilla pystynkö lähtemään. Tein testin ja tämä pc oli jotenkin kumma, tuo kontrolliviiva suttaantui oudosti 🤨 Mutta olen näkevinäni hyvin ohuen hailuran, vaikea saada kuvaan ja nyt toki vielä aivan liian superaikaista 😂 Huomenna yritys uusi 😅
Toivotaan viivan vahvistumista ja olosi kohentumista!
 
Täältä myöhäiset onnentoivotukset, toivottavasti raskaus on jatkunut ja luottavainen olo myös! Ihanaa kun tulit kertomaan, sun ja muutaman muun 2023 -ketjussa vaikuttaneen takia aina välillä oon käynyt täällä lueskelemassa ja toivomassa parasta. ❤️❤️❤️
Kiitos paljon, tippa linssissä luin tätä 🥺 raskaus on edennyt hyvin kaikin puolin ja kohta ollaan jo toisella kolmanneksella. Hiljalleen on sisäistänyt että enää ei tarvitse tikutella ovista tai odottaa ja vaikka oikeasti se odotus vasta alkoi, niin koen että omalla kohdalla se ikävä odotus tietyllä tavalla loppui siihen positiiviseen raskaustestiin. Nyt vaan katsotaan miten meidän käy ja luotetaan siihen että saataisiin pieni syliin asti 💖
 
Muokattu viimeksi:
Toivotaan viivan vahvistumista ja olosi kohentumista!
Olo ei parantunut, oksensin hampaita harjatessa, mutta pc liuska näyttää aivan negalle kun aamulla tein nyt pitkän pidätyksen jälkeen. Tarvii ostaa toisen merkkisiä testejä ja kokeilla huomenna uusiksi.🤔
 
Olo ei parantunut, oksensin hampaita harjatessa, mutta pc liuska näyttää aivan negalle kun aamulla tein nyt pitkän pidätyksen jälkeen. Tarvii ostaa toisen merkkisiä testejä ja kokeilla huomenna uusiksi.🤔
Täällä aika samoja oireita! Tänään dpo9 ja pahoinvointia ja yökötystä ollut jo parina päivänä, oksentaa ei ole vielä joutunut. Ja tänään on selkä kipeä!
Mulla eilen testi nega.
 
Täällä aika samoja oireita! Tänään dpo9 ja pahoinvointia ja yökötystä ollut jo parina päivänä, oksentaa ei ole vielä joutunut. Ja tänään on selkä kipeä!
Mulla eilen testi nega.
Toivottavasti ollaan vaan liian ajoissa 😅
Toki eipä ylläri ole kohdallani, jos ei ole tärpännyt. Ehkä testikään ei riittävän herkkä.🤔
 
Omaanapaa.. Täällä oli la & su haamut/haaleat positiiviset testissä, tänään aika lailla nega 😕 Olisko siis mun ensimmäinen kemiallinen 😮 Nyt vähän harmittaa kun menin testaamaan ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Mutta kuitenkin testasin vaan sen yhden päivän ennen menkkojen alkamispäivää. Miten voi olla, että juuri silloin tulee joku kemiallinen. Tästä lähtien taidan odottaa, että menkat pari päivää myöhässä.
Tsemppiä muille 💕
 
@Kaarna Määki voin samaistua tuohon työtilanteen pohtimiseen, mutta en oo mitenkää samankaltasella luovalla alalla. Oon työskennellyt kohta 2 vuotta yhen lapsen kanssa ja se on selkeyttänyt, että tää on just se homma mitä haluun tehdä ja sen kanssa on oppinut ihan hirveesti ja hänen kehitys on ollut huimaa, mistä paukuttelen aika kovasti omia henkseleitä niin ois se niin ihana ku sais lähettää sen kouluun, mutta se tarkoittaisi ehkä vielä kolmea vuotta.

Muutenki tässä on jotenki ajatukset hukassa. On se toki helpompi, ettei nyt pariin kiertoon oo niin syvälle puonnut epäonnistumisesta eikä oo tuskaa huutoitkenyt, mutta oon huomannut nyt, etten saa mitään reaktiota enää ku nään pieniä vauvoja. Joskus tuntuu jopa etäännyttävää tunnetta vähä niinku elkää vaan kukaan tarjotko tota syliin 😬 Raskausmahoja en oo tainu hirveesti nähä nyt etten tiiä nostasko ne kateuden ja kaipuun tunnetta niinkuin ennen. Oon koittanut ajatella et tää on ihan hyvää itsesuojelua ku se epätoivo ja suru mikä tossa oli alkuvuodesta ollut yhtään hyvästä sekään.
 
Dpo9 iltapäivätestailujen tulos haamu tai viivanpaikka rsfun herkkään🥹 pregcheck ei löydä mitään vielä. Mielipiteitä onko viivanpaikka vai mahdollisesti haamu🥹 tiedän että tähän testiin saa herkästi viivanpaikan, itsekin muutama kierto sitten saanut.
 

Liitteet

  • IMG_20240610_155334.jpg
    IMG_20240610_155334.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 136
Dpo9 iltapäivätestailujen tulos haamu tai viivanpaikka rsfun herkkään🥹 pregcheck ei löydä mitään vielä. Mielipiteitä onko viivanpaikka vai mahdollisesti haamu🥹 tiedän että tähän testiin saa herkästi viivanpaikan, itsekin muutama kierto sitten saanut.
Mun silmään näyttäs hyvin haalealta haamulaiselta! 👀 Jännää! Toivottavasti lähtisi vahvistumaan ❣️
 
Huhhuh, mulla on aika ristiriitaiset fiilikset täällä nyt. Muutama viikko mennyt ihan vauva- ja yrittämishuumassa ja aika lailla koko ajan mielen päällä nämä asiat (positiivisesti siis, innostuneesti). Dpo 3 tai 4 tänään ja vielä aamulla huokailin että pääsispä jo testaa.

No, tänään työkuvioissa tapahtuikin iso muutos. Tai no tiesin siis että tämä ns. unelmien täyttymys proggis oli 99% varma juttu jo, mutta alunperin sain viime kuussa tietoa että sen kanssa h-hetket olisi vasta 2026. Se olikin yksi syy miksi päätettiin nyt alkaa yrittää lasta. Nimittäin aiemmin siis mietittiin että lykkäiskö sitä sen proggiksen yli, mutta kerran suunnitteilla noin pitkälle niin todettiin ettei missään nimessä niin kauaa odoteta, vaan parempi olisi jos lapsi syntyisi -25 ja tähän proggikseen sit keskittyisin -26.

Nyt kuitenkin tässä työreissussa palaveeratessa päädyttiinkin siihen että tää proggis toteutuu kesäkuussa -25. Tää on siis mun unelmien täyttymys ja ainutlaatuinen tilaisuus ja haluan myös itse että tulee mahdollisimman pian se, jo sen takia että aihe ns "trendaa" just nyt. Niin nyt sitten mietinkin että pitäiskö laittaakin vauvahaaveet taka-alalle ja aloittaa yritys syksyllä/loppuvuodesta niin että lapsi tulisi aikasintaan tuon kesäkuun jälkeen... tai sitten vasta -25 loppuvuodesta aikaisintaan että saisi keskittyä proggiksen jälkimaininkeihin myös (oon luovalla alalla siis ja oletan että tulisi sitten tapahtumakeikkaa ja esiintymispyyntöjä proggiksen tiimoilta, etenkin syksyn sesongissa).

Kauhee selitys ja vaikee kun en halua tarkemmin sanoa mistä on kyse kun on sen verran julkista hommaa tämä, mutta pää ja sydän nyt ihan sekaisin. Ilo ja innostus proggiksesta ja suru siitä että nytkö taas siirtyy perhehaaveet. Toisaalta niin uskomattoman hieno tilaisuus tämä ko. homma (ja siis tulee kyllä toteutumaan tavalla tai toisella, on siis täysin oma tuotos eikä tässä alalla voi ketään muuta "palkata" tekemään sitä), että haluaisi keskittyä siihen täysillä ja nauttia tästä. Toisaalta sitten vielä se meidän kromosomitranslokaatio, joka todnäk johtaa siihen että ei sitä vauvaa voi edes kuvitella ajoittavansa mitenkään, vaan voi mennä vuosia yrittäessä ja/tai hoidoissa. Ja jos vauva tulisikin "epäsopivaan" aikaan niin hän olisi niin iso siunaus ja onni kuitenkin.

En tiedä, kaipa tästä keskustellaan puolison kanssa ensi viikolla kun pääsen kotiin reissusta ja silloin ois myös tän kierron testailujen aika. On käynyt niin uskomaton tuuri tän proggiksen kanssa että enpä varmaan yllättyisi jos plussa napsahtaisi🙈 tuntuu että olen varmaan maailman onnekkain ihminen tällä hetkellä, tuntuu vieläkin ihan unelta nämä uutiset. Mutta olisi mun siis mahdollista vielä pyytää siirtoa myöhemmälle -25 vuodelle tai jopa sinne -26.... En vain haluaisi. Että jos ei tärppää nyt raskaus niin sekin tietyllä tapaa helpotus, ja samaan aikaan pettymys.

Ehkä pienen käryn voi saada siitä miten iso juttu tää on siitä, että tänään arveltiin, että jos kaikki menisi putkeen niin voisi olla jopa mahdollisuus saada ensi vuonna kutsu Linnan juhliin🙈 en kyllä itse tiedä...🙈🙈

Okei, purkaminen ohi, helpotti jo että sai kirjoittaa fiiliksiä ja ajatuksia ylös❤ Saakohan tästä mitään selkoa, kuvastaa varmaan mielentilaa hyvin🙈😅
Tähän haluan kommentoida, kun koskettaa vähän itseänikin. Mullakin on ensi vuodelle töissä isoja juttuja luvassa, jotka sitten siirtyy ja hankaloituu, jos nyt raskaaksi tulisin. Mutta ainakin itsestä tuntuu, että kokoajan on jotain, minkä takia ei muka olisi se paras aika vauvalle. Tiedän, että jos tulisin tänä vuonna raskaaksi, niin työkaverit olisi ihan että "mitä miksi?". Mutta ainakin oman alan urapolulle ei ole suunniteltu pitkiä taukoja, eli käytännössä aina tuntuu olevan huono hetki vauvalle. Toisaalta voisi ajatella, että tää on juuri hyvä aika alkaa yrittää raskautta, kun ensi vuodelle joka tapauksessa jotain kivaa luvassa, joko vauva- tai työasioiden merkeissä. :)


Mä varasin tänään sen kierukan poiston ensi viikon keskiviikolle. Aloin vasta jälkikäteen miettiä, että onko väliä missä kierron vaiheessa se poistetaan, mutta nopealla googlauksella en ainakaan löytänyt mitään rajoitteita sen suhteen. Enkä mä kyllä tiedä mikä kierron vaihe edes on menossa, kun en ole kirjaa pitänyt. Seuraavista menkoista alan täyttää Flota!
 
20240610_201713.jpg

Oli pakko vielä testa rfsu herkällä kun huono olo jatkuu, mutta en näe kyllä enää edes haamulaista. Ehkä se pc oli maanantai kappale tai sitten taas yritti tapahtua jotain, muttei kuitenkaan..
Äh, miksi edes testaan näin aikaisin 😅
 
Onko täällä kokemusta, kuinka nopeasti menkat alkaa kemiallisen jälkeen?
Mulla tänään oletetusti dpo 14. Menkat alkaneet viime aikoina aina dpo 13, mutta nyt eivät ole vielä alkaneet. Voiko kemiallinen viivästyttää menkkojen alkua?
Ärsyttävää, saisivat nyt vaan jo alkaa. Haluaisin jo uuteen kiertoon 😕
 
Voi miten ihanaa @hanna.emilia ❤️
Hengessä ollaan mukana, toivottavasti viiva voimistuu ja hommat etenee maaliin saakka ❤️

Laskeskelin dpo:ta uudestaan ja nyt kaiketi menossa vasta dpo 7-8. Ei mitään kiinnittymiseen viittaavaa, ei vuotoja, ei mitään. Hiljaista on. En oo testaillut (koska pihi), vaikka mieli kyllä tekisi kun ei jaksaisi odottaa menkkoihinkaan. Täytyy sanoa, et oon ekaa kertaa ikinä kiinnittänyt ovulaation aikana huomiota muihin siihen liittyviin oireisiin, kuten rintojen arkuuteen, närästykseen tai ohimeneviin öklötyksiin. Yleensä oon huomannut oviskivun lähinnä munasarjoissa jommalla kummalla puolella. Tää odotus saa kyllä mielen ihan valloilleen ja huomioimaan joka ikisen tuntemuksen olossa.
 
Takaisin
Top