Raskaaksi 2024

Liityn tänne keskusteluun mukaan 😊 Täytän elokuussa 35 ja mieheni täyttää 39. Meillä on vuosina 2015 ja 2017 syntyneet poika ja tyttö. Lapsiluvun piti olla jo täysi, mutta päädyimme vähän aika sitten jotenkin keskustelemaan asiasta ja mietimme, että pitäisikö sittenkin vielä kolmatta yrittää, joten tässä sitä ollaan 😄 Hetki tosin pitäisi vielä malttaa odottaa, kun sain ajan kierukan poistolle vasta kesäkuun lopulle.
 
Liityn tänne keskusteluun mukaan 😊 Täytän elokuussa 35 ja mieheni täyttää 39. Meillä on vuosina 2015 ja 2017 syntyneet poika ja tyttö. Lapsiluvun piti olla jo täysi, mutta päädyimme vähän aika sitten jotenkin keskustelemaan asiasta ja mietimme, että pitäisikö sittenkin vielä kolmatta yrittää, joten tässä sitä ollaan 😄 Hetki tosin pitäisi vielä malttaa odottaa, kun sain ajan kierukan poistolle vasta kesäkuun lopulle.
Tervetuloa joukkoon! Hieno on toi teidän päätös! Mielestäni vauvoja/ lapsia ei vain voi olla liikaa. Meinaatko käydä tarkistuttamassa verestä sun ferritiini, d- vitamiini ja foolihappo arvot nyt sitä sen poistoa odotellessa. Parhaimmillaan ne onnistuvat työterveyshuollon kautta.
Plussatuulia....
 
@Pilkki24 ihana kuulla 🤩 vaikuttaa että teillä ehkä mennyt sitten just niin kuin on tarkoitettukin.

Silleen hyvä että osui tähän piinapäiville tää, ainakin on muuta mietittävää kuin odottelu😅 ja ehkä sit omistakin fiiliksistä saa vähän selkoa kun tekee sen testin ensi viikolla että millä mielellä sitten näkee tuloksen jne
 
Ajatukset saattavat muuttua, jos lapsen saat ja sekin on ok. Itse en koskaan ajatellut olevani kotiäitityyppiä, mutta prioriteetit vain muuttuivat. Miulla oli rehellisesti sanottuna koko ensimmäisen vuoden ajatukset ja huomio kiinni lapsessa, mutta sen jälkeen on tuntunut siltä, että aivot toimivat aivan uudella levelillä, vaikka pelkäsin jo menettäneeni kaiken järkevän aivotoiminnan. 😁
Itse olen niin kohtalonuskoinen, että ajattelen asioiden menevän niinkuin niiden kuuluukin mennä, vaikkei se ihan vastaisikaan minun suunnitelmiani. 😊
Ymmärrän kyllä, että pelottaa ottaa askelia outoon suuntaan, mutta elämä kyllä kantaa. 🤗 Ja jos päätätkin himmata lapsihaaveiden kanssa niin sekin on ihan ok, jos se tuntuu siusta parhaalta ratkaisulta. Toivottavasti ajatukset selkiytyvät pian. 😊
No siis tavallaanhan mä just toivoisin että voisi pitää sen vauvavuoden silleen että saisi keskittyä täysillä lapseen. Se vaan että jos sitten sitoudun sopimukseen jossa lupaan tarjoavani panostani (joka työllistää ison joukon muita ihmisiä ja josta mulle maksetaan etukäteen ja jonka aikataulut myös tulee julkiseen tietoon) niin sitä ei noin vain siirrellä enää ainakaan siellä viime tipassa. Niin sit ne aikataulut vaan on pakko järjestää silleen että tekee ns kahta asiaa yhtä aikaa mikä nyt ajatuksena harmittaa kun haluaisin kyllä sitten molempiin juttuihin uppoutua ja nauttia täysillä. Mutta joo, ei näitä aina voi suunnitella ja jos nyt yhtäkkiä tärppäiskin niin voi olla että tuo toinen osapuolikin haluaisi sitten jo suosiolla siirtää sinne myöhemmäksi proggikset (onneksi sielläkin äitejä töissä niin varmasti kyllä ymmärtäisivät).
 
Tervetuloa joukkoon! Hieno on toi teidän päätös! Mielestäni vauvoja/ lapsia ei vain voi olla liikaa. Meinaatko käydä tarkistuttamassa verestä sun ferritiini, d- vitamiini ja foolihappo arvot nyt sitä sen poistoa odotellessa. Parhaimmillaan ne onnistuvat työterveyshuollon kautta.
Plussatuulia....
Kiitos! Enpä yhtään ole tullut edes ajatelleeksi asiaa. Ei siitä kyllä haittaakaan olisi, täytyy kyllä miettiä asiaa.
Tätä meidän yrittämistä vaikeuttaa iän lisäksi se, että mies tekee tällä hetkellä paljon reissutyötä ja on pääsääntöisesti vain viikonloppuisin kotona, mutta aika näyttää miten se menee.
Lisäksi välillä mietityttää, kun lapset on jo kumminkin isompia, että miten sitä jaksaisi aloittaa kaiken "alusta" vauvan kanssa, jos edes enää tärppäisi, mutta asiaa kyllä helpottaa, että lapset kovasti toivoisivat pikkusisarusta ja sanovat auttavansa vauvan hoidossa 💕
 
Kiitos! Enpä yhtään ole tullut edes ajatelleeksi asiaa. Ei siitä kyllä haittaakaan olisi, täytyy kyllä miettiä asiaa.
Tätä meidän yrittämistä vaikeuttaa iän lisäksi se, että mies tekee tällä hetkellä paljon reissutyötä ja on pääsääntöisesti vain viikonloppuisin kotona, mutta aika näyttää miten se menee.
Lisäksi välillä mietityttää, kun lapset on jo kumminkin isompia, että miten sitä jaksaisi aloittaa kaiken "alusta" vauvan kanssa, jos edes enää tärppäisi, mutta asiaa kyllä helpottaa, että lapset kovasti toivoisivat pikkusisarusta ja sanovat auttavansa vauvan hoidossa 💕
Kyllä sää jaksat, kun sen aika tulee. Omasta iän tuomasta elämänkokemuksesra voi ammentaa vauva- arkeen "salaisia" konsteja, keinoja ja voimavaroja joita nuorempana ei ehkä ole ollut. Tsemppiä
 
Dpo 9 ja ei-herkkään piirtyy haamu. Viiva on vahvistunut nyt tiistaista päivä päivältä, vieläkään ei tahdo ymmärtää. 🤯 Ehkä sitten, jos ja kun tulee ne leffaviivat.

Esikoisen raskaus oli yli viikon pidemmällä, kun vasta tajusin laskea merkit yhteen. 🙈 Vielä en oo käyttänyt digiä, ehkä sitten jos/kun vähäsen vahvistuu ja mennään pidemmälle.
 
Huhhuh, mulla on aika ristiriitaiset fiilikset täällä nyt. Muutama viikko mennyt ihan vauva- ja yrittämishuumassa ja aika lailla koko ajan mielen päällä nämä asiat (positiivisesti siis, innostuneesti). Dpo 3 tai 4 tänään ja vielä aamulla huokailin että pääsispä jo testaa.

No, tänään työkuvioissa tapahtuikin iso muutos. Tai no tiesin siis että tämä ns. unelmien täyttymys proggis oli 99% varma juttu jo, mutta alunperin sain viime kuussa tietoa että sen kanssa h-hetket olisi vasta 2026. Se olikin yksi syy miksi päätettiin nyt alkaa yrittää lasta. Nimittäin aiemmin siis mietittiin että lykkäiskö sitä sen proggiksen yli, mutta kerran suunnitteilla noin pitkälle niin todettiin ettei missään nimessä niin kauaa odoteta, vaan parempi olisi jos lapsi syntyisi -25 ja tähän proggikseen sit keskittyisin -26.

Nyt kuitenkin tässä työreissussa palaveeratessa päädyttiinkin siihen että tää proggis toteutuu kesäkuussa -25. Tää on siis mun unelmien täyttymys ja ainutlaatuinen tilaisuus ja haluan myös itse että tulee mahdollisimman pian se, jo sen takia että aihe ns "trendaa" just nyt. Niin nyt sitten mietinkin että pitäiskö laittaakin vauvahaaveet taka-alalle ja aloittaa yritys syksyllä/loppuvuodesta niin että lapsi tulisi aikasintaan tuon kesäkuun jälkeen... tai sitten vasta -25 loppuvuodesta aikaisintaan että saisi keskittyä proggiksen jälkimaininkeihin myös (oon luovalla alalla siis ja oletan että tulisi sitten tapahtumakeikkaa ja esiintymispyyntöjä proggiksen tiimoilta, etenkin syksyn sesongissa).

Kauhee selitys ja vaikee kun en halua tarkemmin sanoa mistä on kyse kun on sen verran julkista hommaa tämä, mutta pää ja sydän nyt ihan sekaisin. Ilo ja innostus proggiksesta ja suru siitä että nytkö taas siirtyy perhehaaveet. Toisaalta niin uskomattoman hieno tilaisuus tämä ko. homma (ja siis tulee kyllä toteutumaan tavalla tai toisella, on siis täysin oma tuotos eikä tässä alalla voi ketään muuta "palkata" tekemään sitä), että haluaisi keskittyä siihen täysillä ja nauttia tästä. Toisaalta sitten vielä se meidän kromosomitranslokaatio, joka todnäk johtaa siihen että ei sitä vauvaa voi edes kuvitella ajoittavansa mitenkään, vaan voi mennä vuosia yrittäessä ja/tai hoidoissa. Ja jos vauva tulisikin "epäsopivaan" aikaan niin hän olisi niin iso siunaus ja onni kuitenkin.

En tiedä, kaipa tästä keskustellaan puolison kanssa ensi viikolla kun pääsen kotiin reissusta ja silloin ois myös tän kierron testailujen aika. On käynyt niin uskomaton tuuri tän proggiksen kanssa että enpä varmaan yllättyisi jos plussa napsahtaisi🙈 tuntuu että olen varmaan maailman onnekkain ihminen tällä hetkellä, tuntuu vieläkin ihan unelta nämä uutiset. Mutta olisi mun siis mahdollista vielä pyytää siirtoa myöhemmälle -25 vuodelle tai jopa sinne -26.... En vain haluaisi. Että jos ei tärppää nyt raskaus niin sekin tietyllä tapaa helpotus, ja samaan aikaan pettymys.

Ehkä pienen käryn voi saada siitä miten iso juttu tää on siitä, että tänään arveltiin, että jos kaikki menisi putkeen niin voisi olla jopa mahdollisuus saada ensi vuonna kutsu Linnan juhliin🙈 en kyllä itse tiedä...🙈🙈

Okei, purkaminen ohi, helpotti jo että sai kirjoittaa fiiliksiä ja ajatuksia ylös❤ Saakohan tästä mitään selkoa, kuvastaa varmaan mielentilaa hyvin🙈😅

Mä sanoisin, että nykyisellä vanhempainvapaa mallilla sun olis mahdollista palata heti kun haluat töihin ja puoliso ottaisi koppia. Vanhempainvapaalla on pakko itse käyttää 97 päivää (jos muistan oikein), nekin saa pilkottua mm. Tekemällä osa-aikatöitä. Puolisolle voi antaa sen 63 päivää käytettäväksi. Joten kannattaa pohtia tältä kantilta asiaa.

Henk. Koht itseä harmittaisi, jos perhehaave jäisi töiden takia täyttymättä. Meillä oli sen verran pitkä reissu, että monet asiat kerkesi siinä yritysaikana toteutua. Itse opiskelen yamk:ta vauvavuoden aikana, ei oo helppoa... mutta asiat saatu rullaamaan ja oppari enää tekemättä.
 
Mä sanoisin, että nykyisellä vanhempainvapaa mallilla sun olis mahdollista palata heti kun haluat töihin ja puoliso ottaisi koppia. Vanhempainvapaalla on pakko itse käyttää 97 päivää (jos muistan oikein), nekin saa pilkottua mm. Tekemällä osa-aikatöitä. Puolisolle voi antaa sen 63 päivää käytettäväksi. Joten kannattaa pohtia tältä kantilta asiaa.

Henk. Koht itseä harmittaisi, jos perhehaave jäisi töiden takia täyttymättä. Meillä oli sen verran pitkä reissu, että monet asiat kerkesi siinä yritysaikana toteutua. Itse opiskelen yamk:ta vauvavuoden aikana, ei oo helppoa... mutta asiat saatu rullaamaan ja oppari enää tekemättä.
Pitääpä hei tutkia vielä tarkemmin noita vanhempainvapaamahdollisuuksia, kiitos! On ollut itsellä vaan sellainen hähmäinen kuva.

Nyt nukuttu yön yli ja vaikka en mitään päättänyt, niin tyynempi olo. Kiitos paljon että sai täällä purkaa, en oikein viitsinyt kenellekään livenä voivoitella tätä sekavaa oloa, kun nyt ympärillä vaan saman alan kollegoita ja tuntuisi vähän pöljältä harmitella, kun saanut tilaisuuden josta kaikki vasta unelmoi... Eli kiitokset kaikille vastauksista ja reaktioista viesteihin😊🥰
 
Pitääpä hei tutkia vielä tarkemmin noita vanhempainvapaamahdollisuuksia, kiitos! On ollut itsellä vaan sellainen hähmäinen kuva.

Nyt nukuttu yön yli ja vaikka en mitään päättänyt, niin tyynempi olo. Kiitos paljon että sai täällä purkaa, en oikein viitsinyt kenellekään livenä voivoitella tätä sekavaa oloa, kun nyt ympärillä vaan saman alan kollegoita ja tuntuisi vähän pöljältä harmitella, kun saanut tilaisuuden josta kaikki vasta unelmoi... Eli kiitokset kaikille vastauksista ja reaktioista viesteihin😊🥰

Kannattaa tutkailla, kun vaihtoehtoja onneksi nykyään on 😊 Itse ainakin haluan ajatella, että lapsen saaminen ei pistä omia haaveita ja tavoitteita hyllylle. Vaan kulkevat käsikädessä, täytyy vain hieman suunnitella asiat, niin että kaikki ovat tyytyväisiä.
 
Sain ovisplussan ti aamuna. Siinä ja siinä oliko plussa jo ma iltana. Mutta siis, voisiko ovulaatio kuitenkin tapahtua vasta nyt? Ihan hirveät himot ja kosteaa alhaalla. 🙈

Eikös ovis tapahdu 24-48h ovisplussan jälkeen? Näin ainakin itse olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Mietin kanssa tuota aikaväliä. Kun tässä tulisi kuitenkin jo 72h, että voiko tapahtua niin myöhään ovisplussasta. 🤔
 
Plussanneille onnea!

Täällä alkoi tiputteluvuoto jo ennen virallista testipäivää (maanantai) kuten oletinkin, koska mun luteaalivaihe on vaan 10-12 päivää. Negatestin tein eilen dpo11 (pp10 inssin jälkeen). Eilen jo tuli pyyhkiessä punaista ja tänään ihan pönttöön asti. Huoh.. Tää oli yk 15 ja 1. hoitokierto (inseminaatio). Kesällä ei hoitoja tehdäkään, mutta voihan ihmeitä tapahtua ilman hoitojakin, kohti yk 16 siis🤞🏻
 
Minäkin liityn pitkästä aikaa foorumille keskusteluun! Ikää pian 36 ja toinen lapsi haaveissa. Yritys alkanut nyt kesäkuussa. Taustalla perussairaus, joten riskiraskaus kyseessä. Esikoisen aikana oli synnytyksen jälkeistä masennusta, joka laittoi joksikin aikaa toisen lapsen haaveet jäihin. Mutta siitä selvittiin ja nyt kokeillaan, josko siunautuisi pikkusisarus.

Onnea kaikille, jotka ovat plussanneet ja tsemppiä raskauteen!
 
Täällä ovisplussa saatu!! 😍 mutta mulla oviksen käynnistyminen on jo tössä vaiheessa käynnissä ja ovis (tai ainaki kivut) tulee jo tänään 🙏 näitä ovisplussia on niin mukava kattoa 😍 ku eipä siihen r-testiin niitä taas ole piirtynyt 😔
IMG_0944.jpeg
 
Takaisin
Top