Raskaaksi 2024

Nyt on sellanen tunne, että häiritsen, jos taas laitan viestiä oysiin ja heitän näitä itsediagnoosiin perustuvia tutkimuspyyntöjä. Tuntuu et jotku lääkärit näkee heti punasta 😣🥺🫣 mut on se kyllä perseestä jos tässä turhaa hajottaa itteensä epäonnistuneihin kiertoihin ja sit myöhemmin hoksataan "katos vaan! Eipä se luomuna voikkaan onnistua, koska x, mutta tämämpä voi helposti korjattavissa!"
Niin sama fiilis! Siis mä oon muutamiin kertoihin ollut julkiselle yhteydessä näistä mun vuodoista, kun tuhruttelee sen 4-6 pv ennen menkkoja. Kierto kestää 25 päivää ja siitä vuodan kymmenen päivän ajan. Mutta ei, kun heistä kaikki kuulostaa ihan normaalilta. Niin raivostuttavaa! Kun ihan varmana johtuu jostain hormonihäikästä mikä sitten vaikeuttaa raskautumistakin. No ensi kuussa aika yleislääkärille joka laittaa lähetteen sitten lapsettomuuspolille, niin aion kyllä vaatia kunnon tutkimukset. Sitten jos syy onkin jotain hormoniperäistä mihin saa apua lääkkeillä, niin kyllä ottaa päähän kun ei ole voitu aiemmin ottaa tosissaan. 🙄

@Emri Sekin itestä nyt niin outoa, kun me ollaan jo lapsettomuustutkimuksissa niin eikö se ole nyt se oikea taho mihin olla yhteydessä? Musta ois tyhmää lähtä näitä kyselee joltain random yleislääkäriltä, joista useimmat nostaa käsiä ylös jos puhe on raskauden suunnittelusta/mahdollisesta raskaudesta/lapsettomuudesta.

Täällä ihan uutena yrittäjänä. Helmikuussa aloitettiin ja heti tärppäsi, mutta oli kemiallinen. Tosi voimakkaat oireet, kovia kipuja, ja sen jälkeen kunnon steroidimenkat. Myooma kohdussa ja ikää 36, niin odoteltiinkin ettei välttämättä onnistu heti. Nyt ehkä suunnilleen 8 dpo, mutta huono ajoitus, ei positiivista ovulaatiotestiä (tosin se on positiivinen aina vain jonkun 2 tuntia yhtenä päivänä, joten ei ihmekään), hirveä stressi ja heittelevät lämmöt, niin totesin jo viime viikolla, että jos tästä jotain tulee niin ihme on. Ehdin jo epäillä että en ole ehkä ovuloinut lainkaan.

Eilen sitten iski sama oire kuin viimeksi 6 dpo. Sellainen kiristyksen / painon tunne alavatsassa. Viimeksi se hävisi samana päivänä kun raskaustesti oli taas negatiivinen, eli aivan selkeästi oli jonkinlainen raskausoire silloin. En vaan tiedä uskallanko enää ollenkaan tehdä testiä, kun pelottaa että posista vaan ahdistuu ja negasta tulee surulliseksi. Lämpöjen mittailunkin lopetin etten ota lisästressiä siitä jos joku heilahdus tapahtuu johonkin suuntaan.
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tänään kp43 ja menkkoja ei vieläkään näy... Raskaustestitkin oli ainakin vielä muutama päivä sitten niin negatiivisia kuin voi.
Syksyllä oli tälläinen vastaavanlainen kierto josta sain näihin aikoihin plussan joka ei ikinä kunnolla vahvistunut ja tuli vkm, pelkään että tässä käy samoin 🙃

Mulla alko menkat tänään, eli se oli kuin olikin se ovis ihan heti pillereiden lopetuksen jälkeen! Jotenkin ihmeellisen hyvä fiilis tästä nyt kun on jotenkin selvillä mitä omassa kropassa tapahtuu 😄

Kyllä pitäis jo tajuta luovuttaa näiden testien kanssa. Kp 32/28 ja rfsun herkempi puikko nega. 😮‍💨

Uusille tervetuloa ja hoidoissa oleville tsemppituulia. ❤️

Täällä käyty tänään vielä ultrassa ja tilanne sama kuin viime viikolla. Eli ei ole mitään elämää kehittynyt. Toki nuo hcg-mittaukset sen jo kertoi, että ei ole raskaus jatkumassa. Nyt odotan aikaa naistenpolille ja edessä kai se lääkkeellinen tyhjennys (?).

Edelleen on raskausoireita tyyliin enemmän kuin kahdessa edellisessä raskaudessa eikä mitään kipuja/vuotoja ole. Tämä on niin hämmentävää. Jotenki outoa, että olen jopa helpottunut, että saan tämän episodin kohta toivottavasti nopeasti päätökseen ja ehkäpä jopa taas mahdollisuuden raskautua uudelleen. ❤ toki en tiedä onko mulla yhtään kehityskelpoista munasolua tallella enää tällä iällä; viime kokemusten perusteella ei. 🤔

Eniten harmittaa ehkä se, että taas mennyt aikaa "hukkaan" tai siis kun ikää on se 40 kohta niin ei nämä mahdollisuudet tästä ainakaan lisäänny. Ja miten sitten kierron nyt käy; meneekö kuinka kauan sen tasoittumiseen.

Täällä käyty tänään vielä ultrassa ja tilanne sama kuin viime viikolla. Eli ei ole mitään elämää kehittynyt. Toki nuo hcg-mittaukset sen jo kertoi, että ei ole raskaus jatkumassa. Nyt odotan aikaa naistenpolille ja edessä kai se lääkkeellinen tyhjennys (?).

Edelleen on raskausoireita tyyliin enemmän kuin kahdessa edellisessä raskaudessa eikä mitään kipuja/vuotoja ole. Tämä on niin hämmentävää. Jotenki outoa, että olen jopa helpottunut, että saan tämän episodin kohta toivottavasti nopeasti päätökseen ja ehkäpä jopa taas mahdollisuuden raskautua uudelleen. ❤ toki en tiedä onko mulla yhtään kehityskelpoista munasolua tallella enää tällä iällä; viime kokemusten perusteella ei. 🤔

Eniten harmittaa ehkä se, että taas mennyt aikaa "hukkaan" tai siis kun ikää on se 40 kohta niin ei nämä mahdollisuudet tästä ainakaan lisäänny. Ja miten sitten kierron nyt käy; meneekö kuinka kauan sen tasoittumiseen.
Oon tosi pahoillani puolestanne 💔 voimia asian loppuun saamiseen, on kyllä kurjaa kun joutuu lääkkeellisesti hoitamaan 😞

Voi ei, ikävä kuulla että tämä päättyi nyt näin 😔❤️ Paljon tsemppiä sinne ❤️

@Pancake89 no kyllä pitäisi olla! Ehkä vaan itsepintaisesti yrität pyytää niitä tutkimuksia, vaikka turhauttaa varmasti.

Nyt laiton häirikköviestini. Sellanen "anteeksi kauheesti kun häiritsen, oon hirveen pahoillani, mutta jos ei oo liikaa vaivaa niin oisko ehkä mahdollista.." Tämä ei yleensä oo mun tapasta mut nyt jotenki on epävarma olo vaatia mitään 🫣

Kyllä se ovistesti eilen kävi selvästi plussana illalla ja hyödynnettiin kun oli hieman paremmin jaksamistakin :Smiling Face With Sunglasses: Tänään testi oli selvästi haaleampi jo. Jos vaan jaksais niin tänään tai huomenna kai pitäisi vielä vähän varmistella.Kelit olis ainakin liukkaat :Cat Face With Tears Of Joy: On tämä kyllä omiin aiempiin kirtoihin hurjaa kun ovis+ tulee näin myöhään. Saa nähdä jatkuuko kierto myös taas sinne 30 pv kuten edellinen vai jääkö luteaali lyhyeksi.. Ei tee kyllä hyvää tämä stressistä toiseen siirtyminen. Nyt on jotenkin töissäkin vaikea keskittyä mihinkään kun toivoo vaan että pääsisi mammalomailemaan :Face Without Mouth::Face Without Mouth: Kuukauden päästä on kolmen päivän ulkomaan työmatka, joten jos ovis sattuu siihen kohtaa, on kyllä harmi kun sitä ei varmaan päästä hyödyntämään.

Onko kenelläkään muuten ollut oletetun/testissä kiinnisaadun oviksen kohdalla ollut semmoista epämääräistä pahaaoloa? Mietin että johtuuko heijaava ja alltoileva paha olo oviksesta vai söinkö eilen jotain epäilyttävää. Muuten on kyllä ollut vaimeammat olot kuin edellisissä kahdessa kierrossa. Rinnat/nännit vähän arat ja tuntuu isommilta, mutta ei semmoista isoa painoa alavatsalla kuten viimeksi. Toisaalta selvästi liukkaammat fiilikset nyt kuin esim viimeksi. Tässä kierrossa on ollut paremmin mamavitamiini, folaatti ja royal gelee mukana plus melkein kk sitten aloitin thyroxin-lääkityksen.

Moi! Kaipaisin vähän kokemuksia/ tietoa asiasta muilta.
Kun kierto epäsäännöllinen ja ovulastiosta ei varmuutta niin milloinhan raskaustesti olisi luotettava. Oletan seksiä olleen ovulaation aikaan. Nyt siis siitä mennyt 12 päivää ja testi nega. Voiko vielä muuttua?

Täällä elelty hiljaiseloa alkukierto, nyt ovisoireita ja talleteltukkin, voi alkaa jännittämään tuleeko meille pikkutonttua☺️ Olen jo tehnyt ajatustyötä että vauva ei tälle vuodelle ehdi vaan tulee myöhemmin, josko pettymys ei sitten olisi niin suuri, syli kyllä huutaa jo toista vauvaa❤️ Sain kuulla yhdet raskausuutiset läheiseltä ystävältä, yllätyin itsekkin kun tunsin hänen puolestaa niin suurta onnellisuutta😍 Näköjään vaan puolituttujen ja tuntemattomien raskaudet ärsyttää että prkl noikin mutta ei me🙈😂

Takaisin