Raskaaksi 2024

Kannattaako ovistestiä (pc liuska) tehdä aamun ekasta? Tälleen ku maailman laiskin sunnuntai ja ei vaan huvita nousta ylös, kun päätä on taas raastanut työstä ja lapsiprojektista tuleva stressi, ahdistus ja epätoivo..

Yleensä kai suositellaan 10-20 aikaan tehdä. Omalla kohdalla se plussa kyllä tulee mistä pissasta vaan, aamullakin. Kaikilla ei tule.

Kannattaako ovistestiä (pc liuska) tehdä aamun ekasta? Tälleen ku maailman laiskin sunnuntai ja ei vaan huvita nousta ylös, kun päätä on taas raastanut työstä ja lapsiprojektista tuleva stressi, ahdistus ja epätoivo..
Mun mielestä PC:n voi tehdä ihan mihin aikaan vaan, osassa testeistä lukee että ei suositella aamun ekasta virtsasta. Tärkeintä, että on pidättänyt riittävän kauan, ite yritän aina sen 3-4h vähintään, oli sit mihin aikaan tahansa päivästä ☺️

Mun ovulaatiotestit on tällaisia, joten ei ovulaatiosta kyse.

Kai ihan kunnon kuukautiset alkoi kun verta tulee ja kipuja on. Aika lyhyeksi jäi ensimmäinen kierto, 15 päivää. Ja maanantaina loppui edellinen vuoto.
Nojoo sit varmasti menkat kyseessä ennemmin! Tsemppiä, ei oo kiva kun vuotaa noin tiheeseen. Mutta varmasti kierto voi nyt olla vielä tosi sekaisin ja menee hetki, että hormonit tasaantuu. Toivotaan, että tasaantuisi pian!

Tässä mietiskelen että voikohan ovulaatio tulla heti minipillereiden lopettamisen jälkeen? Lopetin pillerit 2vkoa sitten la liuskan loppuun ja sitä seuraavana viikkona oli ihan jäätävät tuorpoamiset ja alavatsakivut..🤔 Aiemmin ovis tullut 3 viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen. Olin ajatellut nyt ottaa rennosti enkä tikuttaa ovista mutta saapa nähä 😄
Mullakin lähti kierto heti pyörimään ns alusta kun lopetin liuskan viimeiseen pillerii. Ovisoireet oli puolivälissä kiertoa (en testannut ekaa kiertoa) . Jokaisen lopetuksen jälkeen on lähtenyt tällä tavalla pyörimään.

Mun mielestä PC:n voi tehdä ihan mihin aikaan vaan, osassa testeistä lukee että ei suositella aamun ekasta virtsasta. Tärkeintä, että on pidättänyt riittävän kauan, ite yritän aina sen 3-4h vähintään, oli sit mihin aikaan tahansa päivästä ☺️
Mulla PCt toimii hyvin tunninkin pidätyksellä, eli ei välttämättä tarvitse tollasta pidempää pidätysaikaa 😊 en vaan juo pariin tuntiin sitä ennen

PC:ssä lukee että ei suositella aamun ekasta mut sit taas digeissä on että ehdottomasti siltä. Ihmisellä se hormonipitoisuus on korkeimmillaan 10-14 välillä niin siksi se on se suositusaika. Mä monesti teen aamun tokasta parin tunnin pidätyksellä niin tulee kyllä aina bongattiin plussa.

Täällä menossa kp 12 ja ovis selvästi lähenee, tein tuon ylemmän testin to tai pe iltana ja alempi tänään illalla. 🤩 oon siis tikutellut harvakseltaan, mutta nyt taidan pari päivää seurailla vähän aktiivisemmin kun selvät ovisoireet ovat alkaneet.
Mies lähtee työreissuun ja palaa vasta torstaina, joten sikäli voi mennä nyt vähän harakoille tämä kierto, mutta tehdään se mitä pystytään. 🤪

Liitteet

• IMG_0435.jpeg
    IMG_0435.jpeg
    300.6 KB · Katsottu: 144
Täällä menossa kp 12 ja ovis selvästi lähenee, tein tuon ylemmän testin to tai pe iltana ja alempi tänään illalla. 🤩 oon siis tikutellut harvakseltaan, mutta nyt taidan pari päivää seurailla vähän aktiivisemmin kun selvät ovisoireet ovat alkaneet.
Mies lähtee työreissuun ja palaa vasta torstaina, joten sikäli voi mennä nyt vähän harakoille tämä kierto, mutta tehdään se mitä pystytään. 🤪
Tämähän on jo plussa.

Teen usein aamun ekasta mut joskus keskellä yötäkin ja aina oon saanut plussan jos on ovulaatio :Smiling Face With Smiling Eyes:

Te joilla on pms oireita niin onko tullut siitä kierrosta mistä raskaus alkanut? Mulla alkoi pms oireena rintojen arkuus keskenmenon jälkeen, ei ollut vuosiin ennen sitä. Arkuus alkaa jo 6-7pv ennen kuukautisia eli ei ainakaan liity raskauteen. Mietin et jos taas kipeytyy ennen kuukautisia niin onko varma merkki että menkat on tulossa?

Tämähän on jo plussa.

Lasketaanko tuo siis jo plussaksi vaikka on vaan tuo testiviivan reuna tummempi? Eli ei oo siis koko viiva täysin tumma, laitan tähän vielä eri kuvan. Aattelin että täytyy olla vielä tummempi kokonaan 😅🙈

/Muoks. Oon siis vähän aloittelija vielä näiden ovistestien kanssa. 😁

Liitteet

• IMG_0439.jpeg
    IMG_0439.jpeg
    551.5 KB · Katsottu: 125
Täällä kp 20/26-28. Ovulaatiota en tässä kierrossa tikuttanu ja ainoastaan yks tallettelu osui löhellekään oletettua ovulaatiota. Eilisestä asti on ollut täysin uutena oireena lähes jatkuva nännien nöpötys ja arkuus. Koskaan ennen ei ole tälläistä ollut, toki joskus ennen menkkoja rinnat on arat, mutta tää nännien ”valtava” koko. 😳 Mitään muuta raskauteen viittaavaa ei sitten olekaan. Liekö jotain tapahtumassa tai sitten on vaan kovemmat menkkavaivat tulossa.

Mikähän mun ihoa nyt ärsyttää. Finnit elää vahvasti hormoonien mukaisesti, ennen menkkoja räjähtää kasvot aika pahasti, mutta nyt on vasta kp8 ja näytän ihan kamalalta 👹 en tiiä oliko sit vaan laiskempi hoito vklopun aikana mistä suuttu vai mikä. Lukemani mukaan ei pitäs olla ovulaatiota enteilevä oire.

Lasketaanko tuo siis jo plussaksi vaikka on vaan tuo testiviivan reuna tummempi? Eli ei oo siis koko viiva täysin tumma, laitan tähän vielä eri kuvan. Aattelin että täytyy olla vielä tummempi kokonaan 😅🙈

/Muoks. Oon siis vähän aloittelija vielä näiden ovistestien kanssa. 😁

En oo itekkään näiden kanssa mikään mestari mut mun mielestä toi on plussa. 😊 Jos haluaa päästä ns. helpolla ja raaskii käyttää rahaa, niin suosittelen niitä clearbluen dual hormone ovulaatiotestejä ettei tarvi arpoa. Itse aloitan näillä liuskoilla ja "varmistan" tuolla cbn violetilla testillä, lähinnä että ei kulu kaikki kalliimmat testit yhteen kiertoon. 😅 Toiminut näin hyvin.

Kp 31/28. Uitettu rfsun liuskatestiä ja niin negaa kun vaan voi olla, eli alkais jo uus kierto. 🥱
Edelleen sama täällä, testi eri mutta tulos sama 🫠 miten ärsyttävää tällanen!!! Millä ne menkat sais nyt vaan alkaan…

Mulla siis oli ihan ministi tiputtelua kp26 ja 27 ja sen jälkeen ei niin mitään. Mutta testit negoja. Että hohhoijaa taas, piti tällanenkin kokea. Koskaan aiemmin ei oo menkat olleet myöhässä muutoin kuin raskaana, kierto ei oo koskaan ollut myöskään näin pitkä. En ala 😭

Oon ihan luovuttanut tämän kierron suhteen. Ovistestien viivat ei tummu ja mietin jo että jääkö tapahtumatta 😏 ja venyykö kierto taas. Ei kyllä minkäänlaista yritystäkään nyt, ollaan ihan raatoja aikaisten aamujen takia. Nuorempana olis ehkä jaksanutkin näillä unilla, mutta nyt tuntee itsensä kovin vanhaksi 😅

Täällä piti menkat alkaa eilen, mutta en vielä anna itselleni lupaa innostua kun kierron pituus nyt muutenkin vähän heitellyt ja jos olikin ovuloimaton kierto, niin sithän voi pitkittyä senkin takia. Ajattelin ehkä keskiviikkona testata, jos siihen mennessä ei oo alkaneet.

Edelleen sama täällä, testi eri mutta tulos sama 🫠 miten ärsyttävää tällanen!!! Millä ne menkat sais nyt vaan alkaan…

Mulla siis oli ihan ministi tiputtelua kp26 ja 27 ja sen jälkeen ei niin mitään. Mutta testit negoja. Että hohhoijaa taas, piti tällanenkin kokea. Koskaan aiemmin ei oo menkat olleet myöhässä muutoin kuin raskaana, kierto ei oo koskaan ollut myöskään näin pitkä. En ala 😭

No sama! Joka aamu ku herää ilman menkkoja nii tulee sellanen tyhmä toiveekkuus, ja sitte negatiivinen testi palauttaa maanpinnalle. Tilasin raskauskeijulta taas testejä isomman satsin, että seuraavaa kiertoa odotellessa. Niin turhia päiviä, kun ei selvästikkään ole raskaana niin missä ne menkat nyt viipyy? 🫠 Mulla oli dpo 5 kans tiputtelua, aiemmin ei ole ollut, mutta mistä lie sekin sitte johtui.

Täällä alkaa raastavin vaihe kierrossa, eli 2 viikon odotus. Tänään kp 18, Ouran mukaan lämmöt laski loppuviikosta 4 päivän ajaksi ja tänään oli +0. En ole tässä kierrossa tikutellut ovista, mutta eilen illalla kramppaili siihen malliin, että oletan ovulaatioksi. Saatiin ihan kivasti viime viikolla talleteltua ti, to ja su, joten optimistisena tähän 2 viikon odotukseen!

Takaisin