Raskaaksi 2024

Tervetuloa! 🤗 siitä se lähtee pikkuhiljaa, matalalla kynnyksellä vaan, tänne voi purkaa ja kommentoida ihan rohkeasti asiasta ja asian vierestäkin ☺️

Onko @pienirakas sielä jo päästy uuteen kiertoon? Täällä olin jo eilen varma että alkaa mutta pyh. Eli odotellaan vielä.. kp28, joten ainakin kierto on nyt ns. normaalissa eikä ihan superlyhyt…

Ei oo vielä, yleensä aika kellontarkasti alkaa. Sama kp, ei oikeastaan mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Lähinnä odottelen alkaako vuoto puoliltapäivin kuten yleensä. En tiedä miten tuo myöhäinen ovis voi vaikuttaa kiertoon, flo ennusti että menkat alkais vasta kp33. 🧐😅

Mahallaan maatessa kohtu tuntuu jotenkin tosi selvästi ja epämukavasti. Ei muuta ihmeellistä, pitää infoilla mitä täällä päässä tapahtuu. Pidä säkin ajantasalla, kun näin synkassa mennään vielä. 😄

sain tämän päiväisen hcg-mittauksen tuloksen eikä se kovin hyvä ollut; oli siis keskiviikkona 914 ja nyt 934. 😒 olihan se noussut mutta eihän tuo mitään normaalia ole. Neuvolasta en tietenkään saanut ketään kiinni. Huoh. Samat oireet jatkuu kuin ennenkin eli pientä nippailua alamahalla, lievää oloa ja nännit välillä arat. Mitään kipua tai vuotoa ei ole. Ehkä nyt vaan odotellaan alkaako esim vuoto ja kivut tms 🤷‍♀️ enpä ois koskaan uskonut, että lapsen saaminen voi olla näinkin vaikeaa. Mutta eipä tätä iän tuomaa epäsuotuisaa vaikutusta voi vähätellä😒.

Täällä kp 25 /28 ja pyyhkiessä tulee vuotoa. Mikä ihme mun kiertoa vaivaa, kun aina säännöllinen kierto venyi viimekierrosta 30 päivän mittaiseksi ja nyt meinaa jäädä lyhyeksi. Jos ovulaatio on tapahtunut ennustettuna päivänä, niin nyt olisi dpo 10, mutta en jaksa uskoa että olisi jotain kiinnittymistuhrua 🫠

Saanko liittyä seuraan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Koetan kovasti pitää itseni kiireisenä piinapäivien keskellä, dpo 9 menossa.
Hukkasin tänään mieheni kaupan pihaan - en vaan yksinkertaisesti muistanut mihin hän pysäköi auton! Ei niin yhtään mun tapaista. Jouduin nolona soittamaan, että missä hän on :tears:

Olen aktiivisesti seuraillut ketjua sen enempää kommentoimatta. Myötäelänyt vahvasti kuitenkin mukana ylä- ja alamäet. Meillä miehen kanssa yritystä nyt 7kk takana ja lyhyen luteaalivaiheen vuoksi saimme lääkäriltä seuraavaan kiertoon avuksi letrozolit.
Onko jollain kokemusta niistä? Onko auttanut kenties jopa raskautumaan?

Olen aktiivisesti seuraillut ketjua sen enempää kommentoimatta. Myötäelänyt vahvasti kuitenkin mukana ylä- ja alamäet. Meillä miehen kanssa yritystä nyt 7kk takana ja lyhyen luteaalivaiheen vuoksi saimme lääkäriltä seuraavaan kiertoon avuksi letrozolit.
Mie söin esikoisen aikaan yhdessä kierrossa ja samantien tulin raskaaksi ja raskaus meni onnellisesti 🥰

Tää on kyl vaikeaa tuon taaperon kanssa. 🙈 Meillä kanssa mennyt kiertoja ohi, kun muu elämä tullut tielle. Mut ei sentään olla alettu noin hc puuhiin, että oltais alettu aamuyöstä tuon takia heräilee 😅. Täytyy kyllä arvostaa tuota. 😁
Eiku siis lapsi herättää aamuyöstä:rolling: ja no mies herää aamuvuoroinkin kyllä aikaisin, mutta ei nyt ihan peitonheilutustarkoituksessa sentään 🤣🤣

Täällä kanssa esikoinen letrozol avusteinen ! Toisesta lääkekierrosta tärppäsi😍

Minäkin täällä seurailen keskusteluja. Tässä jo odotan seuraavaa kiertoa alkavaksi, kun tuntuu ettei tässä kierrossa ajoitus ollut oikea. Siitä huolimatta olen kuvitellut itselleni kaikenlaisia oireita 😄

Viime syksynä epäilin kerran olevani raskaana vaikka silloin ei lasta yritettykkään. Oli oireita ja menkat myöhässä, mutta testi negatiivinen. Piti jo googlettaa, että voiko ihminen olla valeraskaana 😅 Ja maalailin kauhukuvia, että miten sen valeraskauden saa loppumaan. Lopulta onneksi kuitenkin menkat alkoi reilusti myöhässä, eikä tarvinnut lähteä lääkäriin selittämään valeraskaus epäilyjä 😂

Eiku siis lapsi herättää aamuyöstä:rolling: ja no mies herää aamuvuoroinkin kyllä aikaisin, mutta ei nyt ihan peitonheilutustarkoituksessa sentään 🤣🤣
Minä jo ajattelin, että ihailtavaa sitoutumista vauvantekoprojektiin 🤣🤣🤣. Ei sitä edes osaa ajatella, että toisten lapset heräilee niin aikasin, kun oma taapero on tuollainen aamu-uninen tapaus 🤭.

Onko kenelläkään täällä kokemusta kiinnittymisvuodosta? Minkälaista on ollut ja kauan kestänyt? Entä kuinka nopeasti plussasit vuodon alettua?

Mulla vielä jonkinverran ruskeaa tuhrua kp 26/28, alkoi siis hyvin vaalen punertavalla valkovuodolla kp24/28 ja 25/28 tuli jonkin verran rusehtavaa lähinnä pyyhkiessä ja vielä tänään sama homma. Ei siis mitään suuria määriä ja vain pari länttiä pikkuhousunsuojassa. Tällainen tuhruttelu ei ole tyypillistä mulle ennen kierron alkua.

Täällä kp29 eikä näy menkkoja ei 😒 nyt vaan ärsyttää tää, muutama tuhru tullut ja siinä kaikki. Testi niin nega kun vaan olla voi. Alkais nyt jo että päästäis eteenpäin eikä venyis kovin pitkään 😔 kyllä taas toivo heräsi kun ei tänökään aamuna kunnon vuotoa kuulunut vaan testi kyllä pudotti taas maanpinnalle. Mulla ei oo näin pitkää kiertoa ollut vuoteen…

Onko kenelläkään täällä kokemusta kiinnittymisvuodosta? Minkälaista on ollut ja kauan kestänyt? Entä kuinka nopeasti plussasit vuodon alettua?

Mulla vielä jonkinverran ruskeaa tuhrua kp 26/28, alkoi siis hyvin vaalen punertavalla valkovuodolla kp24/28 ja 25/28 tuli jonkin verran rusehtavaa lähinnä pyyhkiessä ja vielä tänään sama homma. Ei siis mitään suuria määriä ja vain pari länttiä pikkuhousunsuojassa. Tällainen tuhruttelu ei ole tyypillistä mulle ennen kierron alkua.
Täällä 🙋‍♀️ dpo5 aamuna näkyi pyyhkiessä hieman punertavaa vuotoa, loppui sit siihen. Haalea plussa dpo9 ja selvä plussa dpo10 👍

Kp 15 ja eilen ainakin ovulaatiotesti negatiivinen. Premom näytti 0,03.
Ilmeisesti menee ovulointi melkoisen myöhäiseksi.
Onko muilla kokemusta, alkaako pikkuhiljaa vahvistumaan vai onko teillä tullut plussa yhtäkkiä vaikka edellisen päivän olisi ollut ihan nega.

Kp 15 ja eilen ainakin ovulaatiotesti negatiivinen. Premom näytti 0,03.
Ilmeisesti menee ovulointi melkoisen myöhäiseksi.
Onko muilla kokemusta, alkaako pikkuhiljaa vahvistumaan vai onko teillä tullut plussa yhtäkkiä vaikka edellisen päivän olisi ollut ihan nega.
Mulla oli kp15 iltamyöhään vielä nega/low ja seuraavana iltapäivänä plussa/peak. Lämpöjen perusteella ovis tapahtui tuolloin kp16.

Kuinka luotettavana pidätte tuollaista 25 mIU/ml raskaustestiä kun mennään dpo 10:ssä? Nega oli, ja tietty tässä on jo ollut menkkoja edeltävää tuhruvuotoakin. En yleensä testaa aikaisin, mutta nyt halusin koska olen lähdössä tänään risteilylle jossa olisi tarkoitus ottaa pitkästä aikaa myös vähän alkoholia. Tein myös testaa varhain testin joka on herkkyydeltään 10 mlU/ml, mutta testi oli viallinen kun ei reagoinut mitenkään. Enempää testejä ei kaapissa ole.

Mitkä testit yleensä on luotettavimpia/parhaimpia teidän mielestänne?

Edit. Olikin oma moka tuon herkän testin kanssa. Keräsin pissan astiaan eikä testipää kastunut kunnolla, siksi ei reagoinut mitenkään. Testasin sen saman puikon vielä silleen että suoraan pissasta niin toimi. Toki luotettavahan tuskin enää on kun kahteen kertaan käytetty. 🙈

Muokattu viimeksi:
Kuinka luotettavana pidätte tuollaista 25 mIU/ml raskaustestiä kun mennään dpo 10:ssä? Nega oli, ja tietty tässä on jo ollut menkkoja edeltävää tuhruvuotoakin. En yleensä testaa aikaisin, mutta nyt halusin koska olen lähdössä tänään risteilylle jossa olisi tarkoitus ottaa pitkästä aikaa myös vähän alkoholia. Tein myös testaa varhain testin joka on herkkyydeltään 10 mlU/ml, mutta testi oli viallinen kun ei reagoinut mitenkään. Enempää testejä ei kaapissa ole.

Mitkä testit yleensä on luotettavimpia/parhaimpia teidän mielestänne?

Edit. Olikin oma moka tuon herkän testin kanssa. Keräsin pissan astiaan eikä testipää kastunut kunnolla, siksi ei reagoinut mitenkään. Testasin sen saman puikon vielä silleen että suoraan pissasta niin toimi. Toki luotettavahan tuskin enää on kun kahteen kertaan käytetty. 🙈
Riippuu varmaan merkistä 🤔 itse oon kokenut pc:n testit hyviksi, ovat edullisia ja näyttävät aika varhain plussan vaikka ovatkin 25mIU/ml 👍 pc puikkotesti näytti mulla varhaisimman plussan dpo9 vaikka muut testit näytti vielä negaa.

@Rimpukka kävitkö tutkimuksissa ihan julkisella? Oliko jotain oireita, jonka perusteella pääsi?

Tsemppiä, toivottavasti raskaus kuitenkin jatkuisi. ❤️

Mulla ollut tänään vähäistä rusehtavaa vuotoa ja menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Onkohan tämä jo sellainen oire, mistä kannattaisi ottaa maanantaina neuvolaan yhteyttä, jos ei pahene tai lopu viikonlopun aikana... 🤔 Nyt siis 6+5

Takaisin