Raskaaksi 2024

@Rimpukka kävitkö tutkimuksissa ihan julkisella? Oliko jotain oireita, jonka perusteella pääsi?

Tsemppiä, toivottavasti raskaus kuitenkin jatkuisi. ❤️

Mulla ollut tänään vähäistä rusehtavaa vuotoa ja menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Onkohan tämä jo sellainen oire, mistä kannattaisi ottaa maanantaina neuvolaan yhteyttä, jos ei pahene tai lopu viikonlopun aikana... 🤔 Nyt siis 6+5
Mie siis halusin ihan vaan mielenrauhan vuoksi ottaa tuon hcg:n. Ei ois kannattanu toisaalta niin oisin ollu ihan vaan autuaan tietämätön mistään alhaisista arvoista 😓 mulla siis olo silleen hyvä; mikään ei viittaa keskenmenoon. Pientä oloa on ja välillä nännit arat. Ja turvotusta. Kipua tai vuotoa ei ole.

• Optimistinen
Reaktiot: Mem
Mie siis halusin ihan vaan mielenrauhan vuoksi ottaa tuon hcg:n. Ei ois kannattanu toisaalta niin oisin ollu ihan vaan autuaan tietämätön mistään alhaisista arvoista 😓 mulla siis olo silleen hyvä; mikään ei viittaa keskenmenoon. Pientä oloa on ja välillä nännit arat. Ja turvotusta. Kipua tai vuotoa ei ole.
Kiitos, kun vastasit.

Tää on kyllä niin mielen päälle käyvää, koko ajan täytyy epätietoisena vain odotella. Oli plussannut tai ei. Toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Minulla alavatsan tuntemukset lisääntyneet koko ajan aamun ja aamupäivän aikana. Alan kai jo jollain tasolla henkisesti käsitellä tässä mahdollista keskenmenoa. Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan ensi viikolle. Haluan vain tietää, missä mennään, jos nyt sinne asti päästään.

sain tämän päiväisen hcg-mittauksen tuloksen eikä se kovin hyvä ollut; oli siis keskiviikkona 914 ja nyt 934. 😒 olihan se noussut mutta eihän tuo mitään normaalia ole. Neuvolasta en tietenkään saanut ketään kiinni. Huoh. Samat oireet jatkuu kuin ennenkin eli pientä nippailua alamahalla, lievää oloa ja nännit välillä arat. Mitään kipua tai vuotoa ei ole. Ehkä nyt vaan odotellaan alkaako esim vuoto ja kivut tms 🤷‍♀️ enpä ois koskaan uskonut, että lapsen saaminen voi olla näinkin vaikeaa. Mutta eipä tätä iän tuomaa epäsuotuisaa vaikutusta voi vähätellä😒.
Tiedätkö mikä sen hcg arvon "pitäisi" olla noilla sun viikoilla?

Tiedätkö mikä sen hcg arvon "pitäisi" olla noilla sun viikoilla?
No periaatteessa raja on 1080-50 000 😅 eli tosi iso skaala. Mutta kyllä tuon arvon pitäisi nousta nopeampaa vaikka olisikin luonnostaan alhaisemmat hormonitasot ja vähän hitaampi tahti.

No periaatteessa raja on 1080-50 000 😅 eli tosi iso skaala. Mutta kyllä tuon arvon pitäisi nousta nopeampaa vaikka olisikin luonnostaan alhaisemmat hormonitasot ja vähän hitaampi tahti.

Hormonin pitäisi tuplaantua 48h päivän välein rv4-6 aikana. Sitten hidastuu. Sun nousi on 2,2%. Valitettavasti kuulostaa siltä ettei kaikki ole kunnossa. Toivottavasti olisin väärässä!

Onko kenelläkään täällä kokemusta kiinnittymisvuodosta? Minkälaista on ollut ja kauan kestänyt? Entä kuinka nopeasti plussasit vuodon alettua?

Mulla vielä jonkinverran ruskeaa tuhrua kp 26/28, alkoi siis hyvin vaalen punertavalla valkovuodolla kp24/28 ja 25/28 tuli jonkin verran rusehtavaa lähinnä pyyhkiessä ja vielä tänään sama homma. Ei siis mitään suuria määriä ja vain pari länttiä pikkuhousunsuojassa. Tällainen tuhruttelu ei ole tyypillistä mulle ennen kierron alkua.
Mulla on kahdessa raskaudessa tullut. Ekassa muistaakseni kahtena pöivänä 28-29/33 haaleaa verta pyyhkiessä ja tokassa tuli punaista verta alushousuihin kp 24/28.

Tänään otettu ensiaskeleita lapsettomuustutkimuksia kohti. Verikokeissa käyty ja ensi kuussa sitten VIIMEIN aika lääkärille! Tätä on kyllä odotettu. 😄
Missä päin Suomea ootte? Meillä kans just aluillaan, alkuvuodesta oli lääkärikäynti ja lähete, nyt tuli aika Helsingin Tilkkaan (mihin lisääntymislääketiede on keskitetty) toukokuulle!

Täällä on häät juhlittu (en suosittele häiden järjestämistä, ihan hirvee homma... 😂😂😂😂) ja nyt ollaan häämatkalla. Ensikäynti tutkimusten suhteen on nyt tiedossa, lähete meni läpi ja 15.5. on se käynti. Sain tosin myös tietää että mulla on bakteerivaginoosi, pitänee ostaa apteekista käsikauppalääkkeet ja toivoa että ne auttaisi, ei oo kuitenkaan mitään isoja oireita ollut itellä.

Onko kellään kokemusta siitä että kierron pituus muuttuu? Mulla on aiemmin ollut 26-27 päivää, nyt viimeisimmät kierrot oli 29/30 päivää, eli kuitenkin iso muutos... Noh, pitää käydä ovistestejä ostamassa, niin saa nyt ennen seuraavaa lääkäriä edes pari kertaa toivottavasti bongattua oviksen. En tiedä ehdinkö tän kierron ovista bongaamaan, kun tullaan reissusta kpl 11 illalla, mutta luulis kyllä. Pitää käydä heti keskiviikkona kaupassa ostamassa ovistestejä, en muista onko kotona yhtään 😂

Tässä mietiskelen että voikohan ovulaatio tulla heti minipillereiden lopettamisen jälkeen? Lopetin pillerit 2vkoa sitten la liuskan loppuun ja sitä seuraavana viikkona oli ihan jäätävät tuorpoamiset ja alavatsakivut..🤔 Aiemmin ovis tullut 3 viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen. Olin ajatellut nyt ottaa rennosti enkä tikuttaa ovista mutta saapa nähä 😄

Mulla menossa kp 16. Viimeinen pilleri meni helmikuun puolella ja siitä 4 päivän päästä mulla alkoi vuoto. Oon siltä asti testannut ovista.
Nyt parina päivänä alkanut ovistestin tulemaan vähän viivaa näkyviin.
Eilen sitten tuli verta vähän ja tänään. Olot voisi viitata että menkat alkaa..

Voikohan tässä käydä niin, että ovulaatio jää välistä ja tuleekin menkat?

Tässä mietiskelen että voikohan ovulaatio tulla heti minipillereiden lopettamisen jälkeen? Lopetin pillerit 2vkoa sitten la liuskan loppuun ja sitä seuraavana viikkona oli ihan jäätävät tuorpoamiset ja alavatsakivut..🤔 Aiemmin ovis tullut 3 viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen. Olin ajatellut nyt ottaa rennosti enkä tikuttaa ovista mutta saapa nähä 😄
Miulla tuli jopa minipillereitä syödessä ja lopputulos tuhisee tuossa vieressä 😅. Synnytyksen jälkeen söin hetken minipillereitä ja lopetettuani palautui kierto heti. Olen yksi niitä onnettomia hormonihirviöitä, jolla menkatkin palasivat heti pari kk synnytyksestä, vaikka imetin 🤦‍♀️.
Jos siulla aiemminkin palautunut kierto heti niin ovis voi hyvin tulla piankin pillereiden lopettamisen jälkeen 💁‍♀️.

Mulla menossa kp 16. Viimeinen pilleri meni helmikuun puolella ja siitä 4 päivän päästä mulla alkoi vuoto. Oon siltä asti testannut ovista.

Voi varmasti, kun ehkäisyn lopettamisesta vasta noin vähän aikaa, niin kierrolla voi mennä oma aikansa tasaantua. Tai sit osalla tulee ovulaation aikanakin vuotoa!

Mulla tuli tässä kierrossa hiukan haaleaa verta ovulaation aikaan, oletan että johtui ovulaatiosta.

Mulla tuli tässä kierrossa hiukan haaleaa verta ovulaation aikaan, oletan että johtui ovulaatiosta.

Voi varmasti, kun ehkäisyn lopettamisesta vasta noin vähän aikaa, niin kierrolla voi mennä oma aikansa tasaantua. Tai sit osalla tulee ovulaation aikanakin vuotoa!

Mun ovulaatiotestit on tällaisia, joten ei ovulaatiosta kyse.

Kai ihan kunnon kuukautiset alkoi kun verta tulee ja kipuja on. Aika lyhyeksi jäi ensimmäinen kierto, 15 päivää. Ja maanantaina loppui edellinen vuoto.

Kannattaako ovistestiä (pc liuska) tehdä aamun ekasta? Tälleen ku maailman laiskin sunnuntai ja ei vaan huvita nousta ylös, kun päätä on taas raastanut työstä ja lapsiprojektista tuleva stressi, ahdistus ja epätoivo..

Takaisin