Raskaaksi 2024

Mulla on. Oli vasemmassa johtimessa. 6+ HCG jämähti 476. Mitattiin monta kertaa ja nousi hitaasti tosiaan. Vuotelin kevyesti 5+ ja sitten lisääntyen. Pääsin helpolla ja pelkkä HCG seuranta riitti että laski nollaan enkä tarvinnut metotreksaatti piikkejä enkä muutakaan. Noista piikeistähön tulee se yritys kielto joksikin aikaa kun on sytostaatteja.
Okei! Onko sulla onnistunut raskaus tämäm ku:n jälkeen?

Hei kaikille, ekaa viestiä ikinä tälle palstalle kirjoitan.

Hankalaa aloittaa kirjoittelu, kun ei oikein tiedä mistä lähteä liikkeelle. Joten tälläinen "jään rikkominen" tähän väliin.

Mikäli tästä kierrosta raskaudun niin la osuneen tuohon marras-joulukuun vaihteeseen.

Eipä ollu hcg laskenut parissa viikossa kun 130 -> 80.. Ens viikolla lääkärille aika, joka ultraa ja katsoo onko aiheellista mennä Novaan.. Oon vaan kuullu juttua ettei ko lääkäri tekis ultrauksia, mutta katsotaanhan nyt.. Eniten tässä harmittaa että jos siellä jotain onkin, niin menny homma näin pitkälle.. Että katsotaanhan nyt millon päästään taas jatkamaan yrittämistä..

Verikokeissa s-prog oli 39,50. Onkos tämä ihan hyvä? Kp oli 18 tai jos lasketaan jo tuhrusta niin 22 kun koe otettiin. Lääkäriä pääsen kuulemaan vasta ensi kuussa.

Ylihuomenna pitäis alkaa menkat jos kierto on ovulaatiosekoilusta huolimatta normaali, ei kyllä ainuttakaan menkkatuntemusta. Jännä nähdä miten keho toimii nyt. 🧐 Kp 26/28.
Me mennään edelleen synkassa 😄 täällä nyt tosin ollut vähän jomottelua joten uskon että huomenna on kp1. Mutta voikai sitä jonku testin huvikseen aamulla kokeilla silti 🤣

Jännä kun on ihan realistisesti kyllä oikeasti kaikki toiveet tän kierron suhteen kuopattu vaan silti aina välillä huomaa että ”jos sittenkin”. Kyllä sitä osaa itteään kiusata ihminen 🙄 ei ovista kiinni, päälle kunnon oksennustauti niin eiköhän tämä kierto ollu ihan ajan haaskausta. Mutta sitten kuitenkin kun vähän jotain outoa tuntuu niin heti mielessä käy että voisko olla… 😮‍💨 tulis vaan se kp1 niin pääsis tästäkin.

On tämä lisääntymisen yrittäminen niin mukavaa puuhaa että, ei voi muuta sanoa. Innostusta, toiveikkuutta, pettymyksiä, hulluutta, kunnon tunteiden vuoristorataa 😵‍💫
Aamulla jo ounastelin, nyt tuli aivan aavistus rusehtavaa limaa paperiin pyyhkiessä. Eli kyllä se vuoto on sieltä tuloillaan taas 🩸 Vaikka hölmöllä on tietenki toivoa vielä niin kauan kunnes se alkaa kunnolla 😅

Me mennään edelleen synkassa 😄 täällä nyt tosin ollut vähän jomottelua joten uskon että huomenna on kp1. Mutta voikai sitä jonku testin huvikseen aamulla kokeilla silti 🤣

Jännä kun on ihan realistisesti kyllä oikeasti kaikki toiveet tän kierron suhteen kuopattu vaan silti aina välillä huomaa että ”jos sittenkin”. Kyllä sitä osaa itteään kiusata ihminen 🙄 ei ovista kiinni, päälle kunnon oksennustauti niin eiköhän tämä kierto ollu ihan ajan haaskausta. Mutta sitten kuitenkin kun vähän jotain outoa tuntuu niin heti mielessä käy että voisko olla… 😮‍💨 tulis vaan se kp1 niin pääsis tästäkin.

Hyvä elää kirjaimellisesti samaa kiertoa myöhäisten ovulaatioden kera. 😅 Itsestäkin tuntuis tavallaan vaan helpommalta, jos alkais uus kierto ja sais paremmat "mahdollisuudet" edes raskautua mitä tässä kierrossa.

no ultrassa nyt käyty ja siellä näkyi raskausmateriaali ihan oikeassa paikassa. lääkäri teki mittauksia ja niiden mukaan mentäisiin viikolla 6+2. eli se osaltaan selittäisi tuota matalaa hormonia. sykettä ei nähty tai ainakaan se ei osunut lääkärin silmään.

toki voi olla, että raskaus ei etene mutta onpa ainakin oikeassa paikassa ja tulee ulos ku tulee. huomenna uusi hcg-mittaus ja se kertoo paljon sitten. 🙏

kp13. Ovistestit tänään selvästi tummempia ja aamulla päiväkodilta töihin kävellessä jo vähän semmoista painon tunnetta alavatsalla. Vielä kun jaksais peittoja heiluttaa tässä loppuviikosta/maanantaina. Ollaan siirytty taaperon myötä nyt 5 am clubiin ja ei senkään jäsenyys nyt kyllä pikkusisaruksen alkuun saattamiseta ajatellen oo mikään kiva juttu 😵‍💫 (eli herätään sairaan aikaisin ympäri viikon.)

Katselin tuossa vanhoja kiertoja, että miten ne meidän yritykset on oikein menneet. Vaikka ehkäisy on jätetty pois heinäkuussa -22, niin eipä ne lemmenleikit ole osuneet lähellekään ennen toukokuuta -23, kun aloin oviksia tikutteleen 😅 Eli jos haluaisin lähteä asiaa tutkimaan, niin pitääkö tässä odottaa vielä se pari kiertoa että tulee se vuosi täyteen? 🤔

Katselin tuossa vanhoja kiertoja, että miten ne meidän yritykset on oikein menneet. Vaikka ehkäisy on jätetty pois heinäkuussa -22, niin eipä ne lemmenleikit ole osuneet lähellekään ennen toukokuuta -23, kun aloin oviksia tikutteleen 😅 Eli jos haluaisin lähteä asiaa tutkimaan, niin pitääkö tässä odottaa vielä se pari kiertoa että tulee se vuosi täyteen? 🤔
Jos teillä on ollut yhdyntöjä 2-3 päivän välein pääsääntöisesti niin pitäis riittää tutkimuksiin pääsyyn🤔

Jos teillä on ollut yhdyntöjä 2-3 päivän välein pääsääntöisesti niin pitäis riittää tutkimuksiin pääsyyn🤔
On ollut joo aina oviksen ympärillä. Jos pystyy luottamaan, että tikut on näyttänyt oikein ja olen niitä oikein tulkinnut 🤔 Täytynee ens viikolla soittaa ja kysyä tk.sta jos pääsis jo, vähintäänkin gynelle menen ainaski!

no ultrassa nyt käyty ja siellä näkyi raskausmateriaali ihan oikeassa paikassa. lääkäri teki mittauksia ja niiden mukaan mentäisiin viikolla 6+2. eli se osaltaan selittäisi tuota matalaa hormonia. sykettä ei nähty tai ainakaan se ei osunut lääkärin silmään.

toki voi olla, että raskaus ei etene mutta onpa ainakin oikeassa paikassa ja tulee ulos ku tulee. huomenna uusi hcg-mittaus ja se kertoo paljon sitten. 🙏
Toivotaan, että sulla vaan HCG nousee hitaasti ja jatkuisi raskaus normaalisti❤️ Isot tsemppi ja voimahalit sinne🌸

Miulla todella kivuliaat menkat ja kipuja on läpi menkkojen. Sama on ovulaation aikaan. Ja synnytyksen jälkeen on juurikin ihmeellisiä munasarjajomotuksia ollut milloin missäkin vaiheessa kiertoa. 💁‍♀️

Oon kuullut sanottavan, että synnytyksen jälkeen alkaa tuntemaan enemmän juuri esim. ovulaatiokipuja, näin itsellänikin. Ei ollut nuorempana hajuakaan mistään oviskivuista. 🙈
Mulla esikoisen syntymästä jo lähes 8 vuotta aikaa ja sitten oli vuosia hormonikierukka niin on tuo oman kropan luomu-toiminta vähän uutta. 😅

Mulle lääkäri väläytellyt myös endometrioosin mahdollisuutta, ja suositellut että asiaa voisi tutkia (oon joutunut muutaman vuoden aikana pari kertaa käymään lääkärissä erittäin pahojen kipujen vuoksi, epäiltiin kystia mutta mitään ei löytynyt ultrassa). Onko kenelläkään täällä kokemusta endosta, miten tutkittiin ja millainen hoito?

Oon kuullut sanottavan, että synnytyksen jälkeen alkaa tuntemaan enemmän juuri esim. ovulaatiokipuja, näin itsellänikin. Ei ollut nuorempana hajuakaan mistään oviskivuista. 🙈
Mulla esikoisen syntymästä jo lähes 8 vuotta aikaa ja sitten oli vuosia hormonikierukka niin on tuo oman kropan luomu-toiminta vähän uutta. 😅

Mulle lääkäri väläytellyt myös endometrioosin mahdollisuutta, ja suositellut että asiaa voisi tutkia (oon joutunut muutaman vuoden aikana pari kertaa käymään lääkärissä erittäin pahojen kipujen vuoksi, epäiltiin kystia mutta mitään ei löytynyt ultrassa). Onko kenelläkään täällä kokemusta endosta, miten tutkittiin ja millainen hoito?
Mie oon kyllä aina kärsinyt sekä ovis- että menkkakivuista, mutta synnytyksen jälkeen molemmat on olleet pahempia 😬

Miulla on myös endo todettu joskus nuorempana. Juurikin kipujen takia ruvettiin tutkimaan ihan julkisella. Miulla näkyi ihan ultralla ja oon käynyt yksityisellä seurannassa, kun julkisella aina sellaista säätöä. Ei ole onneksi sanottavammin pahentunut tässä 15 vuoden aikana. Ja vielä se, että pienet pahenemiset on aina liittyneet siihen, kun on ollut pitkiä aikoja ilman ehkäisyä.

Muokattu viimeksi:
kp13. Ovistestit tänään selvästi tummempia ja aamulla päiväkodilta töihin kävellessä jo vähän semmoista painon tunnetta alavatsalla. Vielä kun jaksais peittoja heiluttaa tässä loppuviikosta/maanantaina. Ollaan siirytty taaperon myötä nyt 5 am clubiin ja ei senkään jäsenyys nyt kyllä pikkusisaruksen alkuun saattamiseta ajatellen oo mikään kiva juttu 😵‍💫 (eli herätään sairaan aikaisin ympäri viikon.)
Tää on kyl vaikeaa tuon taaperon kanssa. 🙈 Meillä kanssa mennyt kiertoja ohi, kun muu elämä tullut tielle. Mut ei sentään olla alettu noin hc puuhiin, että oltais alettu aamuyöstä tuon takia heräilee 😅. Täytyy kyllä arvostaa tuota. 😁

Hei kaikille, ekaa viestiä ikinä tälle palstalle kirjoitan.

Hankalaa aloittaa kirjoittelu, kun ei oikein tiedä mistä lähteä liikkeelle. Joten tälläinen "jään rikkominen" tähän väliin.

Mikäli tästä kierrosta raskaudun niin la osuneen tuohon marras-joulukuun vaihteeseen.
Tervetuloa! 🤗 siitä se lähtee pikkuhiljaa, matalalla kynnyksellä vaan, tänne voi purkaa ja kommentoida ihan rohkeasti asiasta ja asian vierestäkin ☺️

Onko @pienirakas sielä jo päästy uuteen kiertoon? Täällä olin jo eilen varma että alkaa mutta pyh. Eli odotellaan vielä.. kp28, joten ainakin kierto on nyt ns. normaalissa eikä ihan superlyhyt…

Takaisin