Raskaaksi 2024

Täällä kp 23/28 ja testi ainakin vielä negatiivinen. Ensikierrosta luultavasti testailen taas ovulaatiota.

Sellasta mietin tänään, että onko teillä jotka olette raskaana olleet ollut silloin rintojen kipu/arkuus erilaista kuin ennen menkkoja? 🤔 Tiedän että on yksilöllisiä asioita ja voi samalla henkilölläkin olla erilailla seuraavalla kerralla, mutta tässä piinaillessa sitä vaan miettii kaikkea ja yrittää löytää jotain normaalista poikkeavaa, mikä vois kieliä mahdollisesta raskaudesta 🤭😅 Mulla on tässä kierrossa enemmänkin sellasta kokonaisvaltasta rinnuksien arkuutta kuin puhdasta tissikipua. Tuntuu siis rintojen lisäksi myös yleisesti koko alueella, voi tietysti johtua siitäkin kun on ehkä normaalia enemmän turvoksissa 🤔
Tällasta tiistai-illan pohdintaa 😄
Mulla menkkojen aikaan on enimmäkseen vaan nännit kipeät 😅 Mutta raskaana ollessa oli rinnat ihan kokonaisvaltaisesti TODELLA kipeät. Isännän ei tarvinnut kun tyyliin hipasta vahingossa niin teki todella kipeää 🥴

Pakko itsekin tänne vieraana kirjoittaa, kun ei ole oikein ketään kenelle jutella, mies toki, mutta hän on niin viilipytty ettei viitsi hänelle jatkuvasti avautua. Minulla on ollut vahvoja oireita ja tunteita raskautumisesta heti erittäin voimakkaan ovulaation jälkeen. Kaikki klassiset oireet, jotka eivät täsmää pms oireiden kanssa. Eilen tyhmänä menin tekemään päiväpissasta ei herkän testin, joka on puhdas nega. Nyt on kuukautiset myöhässä 3-5 päivää kp 34/28-30. Nega testi pudotti mut niin alas ja eilen ja tänään on ollut tosi huono mieli tuosta negatiivisesta testistä. Olin niin varma, että testiin pärähtää positiivinen. Kaapissa odottaa clearbluen digi, joka oli tänä aamuna tarkoitus tehdä, mutta en sitä eilisen negatiivisen vuoksi uskaltanut tehdä. Jotenkin tuli sellainen olo että olenko ihan hulluksi tulossa, kun olen ollut asiasta niin varma! Mitenköhän sitä nyt keräisi pääkoppansa takaisin kasaan? Perjantaina ajattelin testata uudelleen.

Kylläpäs menee stressaamiseksi tämä ovulaation metsästys. Onestepin testeissä ei näy oikein mitään, premom näytti viimeisimmästä testistä vaan 0,08 vaikka kaiken järjen mukaan pitäis olla arvojen pikkuhiljaa nousussa. Oireita oikein mihinkään päin ei oo. Jos ei lasketa sitä että alkaa tehdä enemmän mieli 😅 mietin että heitänkö tässä kierrossa nyt testeillä kuikkaa ja ens kierrossa sitten digit heti kehiin.

Positiivisia uutisia siitä, että eilen kävin rinnan ultrassa ja sieltä tuli puhtaat paperit 🥳 menkkojen jälkeen oli kipukin poissa, nyt on tulossa takaisin.
Mä mietin ihan samaa, että meniskö ens kierto vaan ilman testejä ja sitte jos raaskis ostaa digin taas. Ärsyttää kun ne on niin kalliita 😩 Jos nyt yhen kierron menis vähän sillä mutu-tuntumalla ja kattois että miten se itselle sopii vai sopiiko 🙈

Pakko itsekin tänne vieraana kirjoittaa, kun ei ole oikein ketään kenelle jutella, mies toki, mutta hän on niin viilipytty ettei viitsi hänelle jatkuvasti avautua. Minulla on ollut vahvoja oireita ja tunteita raskautumisesta heti erittäin voimakkaan ovulaation jälkeen. Kaikki klassiset oireet, jotka eivät täsmää pms oireiden kanssa. Eilen tyhmänä menin tekemään päiväpissasta ei herkän testin, joka on puhdas nega. Nyt on kuukautiset myöhässä 3-5 päivää kp 34/28-30. Nega testi pudotti mut niin alas ja eilen ja tänään on ollut tosi huono mieli tuosta negatiivisesta testistä. Olin niin varma, että testiin pärähtää positiivinen. Kaapissa odottaa clearbluen digi, joka oli tänä aamuna tarkoitus tehdä, mutta en sitä eilisen negatiivisen vuoksi uskaltanut tehdä. Jotenkin tuli sellainen olo että olenko ihan hulluksi tulossa, kun olen ollut asiasta niin varma! Mitenköhän sitä nyt keräisi pääkoppansa takaisin kasaan? Perjantaina ajattelin testata uudelleen.

Mulla on kans kaks edellistä kiertoa ollut sellasia oudoilla oireilla ja se jokin kumma tunne, että nyt siellä on jotain, mutta yksikään kierto ei ole ennättänyt yhtään pitemmäksi ja menkat ollut normaalia huomattavasti kipeämmät. Pistää miettimään onko sille jokin syy. Kovasti siinä saa itseensä aina keräillä, joten ymmärrän täysin ❤️

Kp30/33-37. Tän aamun tuntemukset: alakerrassa märkä tunne, lämmöt edelleen koholla MUTTA. Rinnukset ei ehkä ihan niin arat ja toinen tissi tuntuu ehkä hitusen pienemmältä kuin eilen, turvotus siis laskussa. Eli näinkö oli tämäkin kierto sitte tässä ja vuoto on tuloillaan 😓
Päätin, että jos ei nyt tärppää, niin varaan ajan gynelle tarkastukseen ja otan asian puheeksi siellä.

Sellasta mietin tänään, että onko teillä jotka olette raskaana olleet ollut silloin rintojen kipu/arkuus erilaista kuin ennen menkkoja? 🤔 Tiedän että on yksilöllisiä asioita ja voi samalla henkilölläkin olla erilailla seuraavalla kerralla, mutta tässä piinaillessa sitä vaan miettii kaikkea ja yrittää löytää jotain normaalista poikkeavaa, mikä vois kieliä mahdollisesta raskaudesta 🤭😅 Mulla on tässä kierrossa enemmänkin sellasta kokonaisvaltasta rinnuksien arkuutta kuin puhdasta tissikipua. Tuntuu siis rintojen lisäksi myös yleisesti koko alueella, voi tietysti johtua siitäkin kun on ehkä normaalia enemmän turvoksissa 🤔
Mulla on aina alkanut ennen plussaa tai rintojen/nännien arkuus mutta keskenmenon jälkeen on tullut pms oireena rintojen arkuus joka on samanlainen kuin raskaana ollessa mutta pms aikaa toki aiemmin.

Itsellä vaihteli hyvin paljon rintojen kipu raskauden aikana. Alkuraskaudessa ei ollut mitään tuntemuksia, ainoastaan vuosisadan flunssan sain 😅

Oma kropan toiminta herättää hieman ihmetystä, menossa kp 7 ja varsinaiset menkat kestivät normaalin 3-4 päivää, jonka jälkeen kaksi päivää maitokahvin väristä rusehtavaa vuotoa ja aika voimakastakin alavatsakipuilua, lähinnä munasarjoissa (vihloo ja nipistelee).
Mulla ei ole tota rusehtavaa vuotoa koskaan vaikka tiedän, että se on toisilla ihan tavallista. Mitä lie, nyt se on muuttunut runsaaksi valkovuodoksi, nipistely onneksi hellittänyt.

Viime kierrossa oli sama homma, että menkkojen vikoina päivinä/loputtua nipisteli voimakkaasti munasarjoja, onko muilla tälläistä? 😅 muutenkin muutamat luomumenkat olleet todella kivuliaita nyt, edellisessä kierrossa niin kovaa kipua ensimmäisenä vuotopäivänä että harkitsin sairaslomaa.
Sanoin miehellekin, että toivon tärppiä siinäkin mielessä pian ettei tätä helvettiä tarvisi joka kuukausi käydä läpi. 😂 onneksi nyt oli suht. kivuttomat menkat.
Miulla todella kivuliaat menkat ja kipuja on läpi menkkojen. Sama on ovulaation aikaan. Ja synnytyksen jälkeen on juurikin ihmeellisiä munasarjajomotuksia ollut milloin missäkin vaiheessa kiertoa. 💁‍♀️

Ainakin minulla raskauksissa rintojen arkuus alkanut hiukan myöhemmin, etenkin näistä mitkä kestäny rv6 pidemmälle (4 raskautta, 1 vkm 1 kkm ja yksi lapsen tuonut ja tämä meneillään oleva raskaus).
Eli rintojen tuntemuksista ei voinut päätellä mitään, paitsi että se jäi puuttumaan kun pms oireet jäi myös pois. Enkä edes siitä pms oireiden puuttumisesta aavistanu raskautta 😂

Ylihuomenna pitäis alkaa menkat jos kierto on ovulaatiosekoilusta huolimatta normaali, ei kyllä ainuttakaan menkkatuntemusta. Jännä nähdä miten keho toimii nyt. 🧐 Kp 26/28.

Esikoisen raskaus paljastui juurikin rintakivuista + pahoinvoinnista. Menkat ei koskaan oo aiheuttanu rintakipua, mutta jo ennen plussatestiä rinnat särki ihan vaan kävelystä. 😅👌

Täällä käyty tänään verikokeessa ja hcg oli 917 eli aivan liian alhainen näihin viikkoihin nähden (6+4). Huoh. Tämäki vielä. 😥

huomenna ultra kuitenkin ja toivon niin, että olisi vain joku keskenmeno kyseessä eikä kohdunulkoinen raskaus. siihenhän liittyy jopa hengenvaara tai ainakin voi joutua leikkaukseen yms yms 😫

mulla ei siis mitään vuotoa tai kipua ole. onko jollain kokemusta tuosta kohdunulkoisesta raskaudesta?

Täällä käyty tänään verikokeessa ja hcg oli 917 eli aivan liian alhainen näihin viikkoihin nähden (6+4). Huoh. Tämäki vielä. 😥

huomenna ultra kuitenkin ja toivon niin, että olisi vain joku keskenmeno kyseessä eikä kohdunulkoinen raskaus. siihenhän liittyy jopa hengenvaara tai ainakin voi joutua leikkaukseen yms yms 😫

mulla ei siis mitään vuotoa tai kipua ole. onko jollain kokemusta tuosta kohdunulkoisesta raskaudesta?

Voi olen niin pahoillani 😪

Sulla on ollut lauantaina ovulaatio, kirjoitit noin sunnuntaina. Eli nyt sulla on menossa Dpo 4. Ei vielä mitään mahdollisuuksia näkyä testissä. Aikaisintaan ehkä Dpo 9 voisi jotain näkyä.
Mulla on näkynyt kiinnittyminen dpo 4 ihan todistetusti raskaustestissä eikä yhdessä vaan tein useamman ja eri merkkejä. Dpo 6 tuli sit haalee virallinen plussa.

Mulla on. Oli vasemmassa johtimessa. 6+ HCG jämähti 476. Mitattiin monta kertaa ja nousi hitaasti tosiaan. Vuotelin kevyesti 5+ ja sitten lisääntyen. Pääsin helpolla ja pelkkä HCG seuranta riitti että laski nollaan enkä tarvinnut metotreksaatti piikkejä enkä muutakaan. Noista piikeistähön tulee se yritys kielto joksikin aikaa kun on sytostaatteja.

Takaisin