Raskaaksi 2024

Onko kenelläkään kokemusta, että kiinnittyminen aiheuttaisi valkovuotoa päivän ajaksi, mutta ei veristä vuotoa? 🤔 Kunhan kyselen, nämä piinapäivät on niin pitkiä ja tylsiä, kun vielä monta päivää edessä ja tässä vaan yritän oljenkorsista kyhätä taloa 😅 Oireita ei ole moneen päivään ollut muuta ku rinnoissa turvotus ja arkuus. Sehän ei tietenkään mitään tarkota, mutta olishan se luottavaisempi olo onnistumiseen jos tulis joku itselle aivan uusi oire kehiin 🤩
Mulla on kiinnittymisen aikaan tullut aina ihan vähän kirkasta limaa. Siitä osasin arvata nyt tässä todennäköisesti pysyvässä plussassa🤩

@Kiiltokuva91 mulla ei ole tosiaan ollut kuin ilmeisesti sitä veristä vuotoa. Mutta täällä kanssa piinaillaan, vaikka ei ehditty taaskaan kunnolla puuhaamaan hedelmällisimpinä päivinä. Tallettelut jäivät oireiden perusteella määritetyn oviksen mukaan dpo-2 ja dpo2. Vähän huonoille päiville siis, mutta silti jännittää josko tärppäisi. 😅 Uskaltaisikohan sitä jo tuhlata herkän näin dpo 9 tienoilla. 🤭

Kyllä tuntuu, että täytyy olla kuut ja tähdet asennossaan...

Miten muuten kun ovulaatiotestiin saa sen kirkuvan punaisen plussaviivan, mutta seuraavanakin päivänä se näyttää vielä plussaa. Onko ihan tavallista? Viime kierrossa tuli se hieno ovulaatioplussa liuskaan, mutta seuraavana päivänä edelleen oli plussa, joskin viiva ei enää niin kirkuvan punainen ollut. Selkeösti kyllä kontrolliviivaa tummempi. Tuleeko se ovulaatio kuitenki sen ekan plussan jälkeen 12-36h kuluttua vai myöhemmin?

Eipä se auta ku optimistisesti uuden kierron testailun suunnitteluun. Tavoitteena joulutonttu!

Kysymys&pohdintatulvaa:

Miks musta tuntuu oudolta, että premom ohjeistaa alottaan ovulaatiotestit jo heti menkkojen loputtua kp4? Liuskoja on vielä 7 ja digejä 20, joita en oo koskaan vielä käyttänyt. Liuskat oli aika jännä kuvata premomiin 🤓 Oon sen käytössä vielä vähän hukassa, voiko sinne itse merkitä tuon digin ovulaatiotulosta, kun eihän sitä voi kuvata 😅 Onko se paras tehdä vain yhden tyypin testejä samassa kierrossa 🤔 digit on niin kalliita niin alottasko nyt liuskoilla.
Mulla kierto oli tosi epäsäännöllinen ja kesti tyypillisesti 30-40 päivää, joten aloin tekemään ovisliuskoja iltapäivisin joka päivä samaan aikaan menkkojen loppumisesta alkaen. Digit otin mukaan reilu viikkoa ennen oletettua ovista ja tein ne aina aamuisin. Eli aamulla liuska ja illalla digi 😅 Liuskatestien kuvat laitoin Premomiin ja digeistä otin kuvan, laitoin päivän+ajan ja tallensin puhelimeen omaan kansioon.

Tärppikierrossa Flo ennusti keskimääräisen kierron mukaan ovista päivälle x, mutta yllättäen liuskaviiva olikin aika vahva jo useita päiviä aiemmin ja digillä varmistuikin sitten ovis (en oikein koskaan osannut täydellisesti tulkita liuskatestin viivoja). Kävi sitten niin, että 40 päivän mahdollisesti ovuloimattoman kierron jälkeen ovis tulikin 28 pv kierron aikataululla... Aiemmissa kierroissa ovis menikin aina ohi, kun ei se itsellä koskaan tullut silloin, kun oletin 😁 ja liekö stressin takia en myöskään tunnistanut sitä niin kuin aiemmin.

En ole mikään testailun asiantuntija, mutta luotin vain järjestelmälliseen lähestymistapaan (saman merkkiset testit, samaan aikaan päivästä jne). Testailun aikaisin aloittaminen oli tosiaan ainakin epäsäännöllisen kierron kanssa (jota en itse tuntenut hyvin) hyvä idea.

Tsemppiä ja toivotaan sinne joulutonttua❤️

Tsemppiä, ikävää tällainen 🙁 Mullakin ollut samanlaista siitä asti kun menkat alkoi syksyllä synnytyksen jälkeen. Ootko seurannut testejä vielä tänkin jälkeen? Mulla itsellä ollut muutama kierto, jossa testit näyttää just tältä samoilla päivillä. Sitten haalistuvat, kunnes on tullutkin ovisplussa yhtäkkiä vasta joskus kp 22-23. Näin tässäkin kierrossa. Saa nähdä jääkö sitten luteaali taas tosi lyhyeksi täällä 😕

**muoks. Lainauksen piti olla myös Hannie_:lle
Mulla aina ovisplussa tullut vasta kp 20-23 mitä näitä oviksia nyt tikuttelin🤔 nyt onkin sit oviksen mukaan rv4+5 ja neuvolan mukaan rv5+6 🙈

Mulla aina ovisplussa tullut vasta kp 20-23 mitä näitä oviksia nyt tikuttelin🤔 nyt onkin sit oviksen mukaan rv4+5 ja neuvolan mukaan rv5+6 🙈
Hyvä tietää että en oo ainoa ja että näinkin voi onnistua tärppi 😄 aika jännä kyllä toi sulla kun menee raskausviikot eri viikoilla laskutavasta riippuen 😅
Mä imetän vielä esikoista niin oon miettinyt voisko se imetys vaikuttaa siihen kun ovulaatio on nyt noin myöhään. Ennen ekaa raskautta se oli aina joskus kp 12-14. No toivottavasti tällaisella myöhäisemmälläkin ovulaatiolla tosiaan joskus tärppää ☺️

Miten muuten kun ovulaatiotestiin saa sen kirkuvan punaisen plussaviivan, mutta seuraavanakin päivänä se näyttää vielä plussaa. Onko ihan tavallista? Viime kierrossa tuli se hieno ovulaatioplussa liuskaan, mutta seuraavana päivänä edelleen oli plussa, joskin viiva ei enää niin kirkuvan punainen ollut. Selkeösti kyllä kontrolliviivaa tummempi. Tuleeko se ovulaatio kuitenki sen ekan plussan jälkeen 12-36h kuluttua vai myöhemmin?
Täällä ainakin oli keskustelua että usealla voi näyttää plussaa vielä pitkään, mutta lasketaan siitä ekasta plussasta kuitenkin eli laskisin sen ekan plussan jälkeisen päivän dpo0 😊 toki aukottomasti ei voi tietää ku ultralla 😅

@Pancake89 yks tapa voi olla aloittaa liuskoilla ja varmistaa digillä 😊 onko sulla niitä pinkkejä digejä vai violetteja (tuplahormoni)? Violeteilla kannattaa alottaa vähä aiemmin kuin pinkeillä mutta toki tikkuja sit kuluu kans 😬 Liuskojen kanssa aloittaisin ehkä jossain kp8-kp9 ite, riippuen kierron pituudesta. Sitte ku alkais liuskat olla vahvempia nii kokeilee varmistaa digillä. Tykkään digistä kun sen voi tehä myös aamulla, helpottaa ainakin itellä kun ei työpäivän aikana noita voi tehdä 😅 oon ite merkannu liuskat premomiin ja sitte digit erikseen plussana Flo-sovellukseen 😁

Mullakin olis noita digejä koko paketti vielä, kun en viime kierrossa niitä raaskinutkaan käyttää. Onkohan niissä digeissä järkeä, jos tulee liuskaan vahva plussa?

Miulla näytti tässä kierrossa mistä raskauduin muistaakseni kaksi päivää plussaa mutta ovulaatio tosiaan tapahtui ekasta plussasta seuraavana päivänä. Ja näin minusta se pitää katsoakkin että oletetaan oviksen tapahtuvan plussasta seuraavana päivänä.

Tänään ollaankin löydetty sykkeellinen alkio vastaten tätä minun ovulaatio ajankohtaa, neuvola laskee vielä 3 päivää pidemmälle koska he laskee rutiinilla 28 päivän kierrolla ja minulla pidempi..

@Daiya violettejä digejä. Ehkäpä alotan juuri noin! Kiitos vinkistä 👌
Violeteissa vielä se kun ne näyttää sen korkean hedelmällisyyden päivät, niin parhaan hyödyn niistä saa irti jos testaa tosiaa useamman päivän ajan putkeen. Mulla ollu ne käytössä aiemmissa yrityksissä ja yleensä just näyttää ensin päivän pari tyhjää, sitte sitä vilkkuvaa hymynaamaa eli korkeaa hedelmällisyyttä ja kun LH-huippu niin pysyvä hymynaama. Riippuu toki kuinka aikaisin aloittaa, siellä on se oma taulukko miten ne ohjeistaa mutta jos on yhtään hajua miten ovis itsellä on niin pystyy vähän senkin kanssa ajoittamaan ettei mee kauheesti tikkuja hukkaan niihin tyhjiin ympyröihin 😅

@Daiya violettejä digejä. Ehkäpä alotan juuri noin! Kiitos vinkistä 👌
Mulla käytössä violetit digit ja mä teen kp 7 nollatestin eli sen tyhjänympyrän mihin lähtee vertailu. Sit teen seuraavaan kp 9 ja yleensä saan silloin jo vilkkuvan hynynaaman (jos en saa niin sit kp 11) seuraava. Vilkkuvan hymynaaman jälkeen teen liuskatestejä yhden päivässä (yleensä teen ekan esim seuraavana tai sitä seuraavana vilkkuvasta). Näin oon aina saanut kiinni oviksen ja digejä menee yleensä 2-3 kierrossa.

Meillä tämä kierto meni/menee vähän nyt harakoille. Olin pari viikkoa todella kipeänä ja nyt vasta toipumassa. Oletettu ovulaatio olisi varmaan tänään tai lähipäivinä, mutta aion jättää tikuttelematta. Yksi tallettelu tuli eiliselle, mutta se tuskin riittää mihinkään.
Perussairautena mulla on hypotyreeosi ja juuri kävin kontrolleissa vähän huonoin tuloksin. Vuosi sitten mulla TSH oli noin 1, nyt 3.6 eli aivan liikaa ajatellen raskautumista. Voi toki olla, että tuo korkea TSH on syy sille, etten ole tullut raskaaksi tai sitten ei. Täytyy pyytää soittoaikaa lääkärille.

Täällä tänään dpo 5 ja paperin jää vaaleanpunaista hailuraa. 🤔

Miksi tuntuu että päivät kuluu ihan silmissä mutta silti on vasta dpo 5. 😴 En taida edes yrittää tikutella ennen kuin jos menkat jää välistä. Säästää omaa mielenterveyttä, ehkä.

Täällä tänään dpo 5 ja paperin jää vaaleanpunaista hailuraa. 🤔

Miksi tuntuu että päivät kuluu ihan silmissä mutta silti on vasta dpo 5. 😴 En taida edes yrittää tikutella ennen kuin jos menkat jää välistä. Säästää omaa mielenterveyttä, ehkä.
Mulla tuli tässä kierrossa sama ja plussa tuli, eli kertoi varmaan kiinnittymisestä 😊 toivotaan parasta! 🌈

Nyt kun kyselyn vauhtiin pääsin niin haittaako liukuvoiteet raskaaksi tuloa? 🤔
Tästä muuten löytyy ristiriitasta tietoa internetin syövereistä, enkä vastausta tiedä, mutta me jätettiin (silikoni) liukkari tärppikierrossa pois. Vaikee tietää näistä et oliko vaan tuuripeliä vai vaikuttiko oikeesti. Oli myös eka kierto missä kokeilin syödä greippiä 😂

Takaisin