Raskaaksi 2024

Käy kätilöllä varhaistultrassa, jos sellaisen löydät?

Itse kävin esikoisen raskauden alussa varhaisultrassa yrittäjänä toimivalla kätilöllä. Se maksoi muistaakseni 70-95

Kaveri kävi varhaisultrassa perhe artella eikä ollu muistaakseni ku satasen vajaa, et jos löytyy heidän toimipistettä läheltä niin kannattaa miettiä tuotakin vaihtoehtoa.

Mutta on kyllä todella ikävää että ei ymmärretä sitä huolen määrää mikä on kun menetyksiä taustalla. Ultra kuitenki sillain pieni juttu mikä tois mielenrauhaa sinne viralliseen ultraan saakka🙄.
Täällä Rovaniemellä on tosiaan Mehiläinen tai Terveystalo ja hinnat se alk 351€. Ja lähin edullisempi taitaa olla Oulussa joka vajaa 3h ajomatkan päässä. 🙄 pitää yrittää kuiten kysyä vielä neuvolasta jos ne laittaisi lähetteen sinne sairaalalle.

Käy kätilöllä varhaistultrassa, jos sellaisen löydät?

Itse kävin esikoisen raskauden alussa varhaisultrassa yrittäjänä toimivalla kätilöllä. Se maksoi muistaakseni 70-95e.
Täällä Rovaniemellä ei taida tuommoista mahdollisuutta olla. 😓

Tänään dpo 12. Testi päivän tokasta pissasta 4h pidätyksellä. On kyllä niin negatiivinen taas kun olla voi... jotain beigen väristä valkovuotoa tulee. Eli siis menkat taitaa alkaa ajallaan maanantaina. Tyypillisesti tiputteluvuoto alkanut 2 päivää ennen kuukautisisa. Harmittaa.

Liitteet

• 1000007161.jpg
    1000007161.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 98
On: nyt olen kyllä extra ressissä ku aikaisemmin meidän neuvolassa on ollut ultra niin varhaisultra on voitu tehdä siellä. Nyt ultra on viety pois ja eka ultra siis vasta sillon viikolla 12 🤯 täällä meillä yksityisen varhaisultra maksaa min 351€. 😬

kysyin neuvolasta että kun mullakin näitä keskenmenoja takana ja ikä yms että eikö pääsisi sairaalaan ultraan niin ei kuulemma ole syytä. 😓

sitten lopuksi totesi että ”ota sitten yhteyttä jos tuntuu ettei pärjää”. ?!? Siis en ymmärrä. Jos siis soitan ja vollotan etten pärjää niin pääsenkö sitten ultraan vai mitähän hän tarkoitti 🤔

eka neuvola on mulla muuten 10+0 jos sinne asti pääsee.
Sivusta huutelen. On kyllä harmi, että alueellisesti on eroja. Minulle sairaalan lääkäri sanoi toisen keskenmenon ultrassa, että jos raskaudun kolmannen kerran, saan automaattisesti tulla varhaisraskauden ultraan. Tämä EKKS:ssa muutama vuosi sitten. Minulle sattui kummassakin keskenmenossa sama sairaalaläkäri kun menin tarkistamaan että onko tosiaan keskenmeno. Raskauduin sitten taas, mutta se meni kesken ennen ultraa. Seuraavalla kerralla olimme muuttaneet pohjoisemmaksi ja tällä pienellä paikkakunnalla on automaatio, että keskenmenon jälkeisessä raskaudessa eka neuvola-aika on lääkäri n. viikolla 8 ja hän ultraa.
Paljon tsemppiä sinulle. Nuo viikot ovat olleet itselleni yksiä elämäni stressaavimpia ja ahdistavimpia.

On: nyt olen kyllä extra ressissä ku aikaisemmin meidän neuvolassa on ollut ultra niin varhaisultra on voitu tehdä siellä. Nyt ultra on viety pois ja eka ultra siis vasta sillon viikolla 12 🤯 täällä meillä yksityisen varhaisultra maksaa min 351€. 😬

kysyin neuvolasta että kun mullakin näitä keskenmenoja takana ja ikä yms että eikö pääsisi sairaalaan ultraan niin ei kuulemma ole syytä. 😓

sitten lopuksi totesi että ”ota sitten yhteyttä jos tuntuu ettei pärjää”. ?!? Siis en ymmärrä. Jos siis soitan ja vollotan etten pärjää niin pääsenkö sitten ultraan vai mitähän hän tarkoitti 🤔

eka neuvola on mulla muuten 10+0 jos sinne asti pääsee.
No, otat nyt sitten uudelleen yhteyttä todeten ettet pärjää!
Neuvoloista on pitkin ja poikin Suomea poistettu noita ultralaitteita koska läheskään kaikilla terkoilla ei ole pätevyyttä ja tk yleislääkäreillä vastaavasti ei tarvittavan laajaa tietotaitoa niitä käyttää. Tälläkin foorumilla on valitettavia esimerkkejä miten neuvolan ultra onnittelee kaksosista kun oikeasti kyseessä on rypäleraskaus.
Jaksamista viikonloppuun

Oon seurannut täältä sivusta sun tilannetta, koska oma kierto ollut täsmälleen samanlainen ja oon jo pohtinut, että jääköhän tääkin ovuloimattomaksi. Tänään kp18 ja vihdoin testissä melkein tasavahvat viivat tänään aamulla. Ajattelin testata vielä illalla ja huomenna aamulla, että tulisiko selkeä posi. Sinänsä se ei kyllä niin lohduta, koska menkat pitäis alkaa jo 10.3. jolloin luteaali jäis taas ihan liian lyhyeksi, eikä mikään kiinnittyminen olisi ees mahdollista 😩 Mutta saa nähdä! Pitää nyt seurailla pari kiertoa vielä ja kevään aikana mennä uudelleen gynelle, kiinnostaisi keltarauhastuki. Oon paljon nyt tällä viikolla miettinyt sitä, että jos progetasot on alhaiset, niin oisko ne voineet olla syynä myös keskenmenoon kun siinä tuli tiputteluvuotoa.
Tsemppiä, ikävää tällainen 🙁 Mullakin ollut samanlaista siitä asti kun menkat alkoi syksyllä synnytyksen jälkeen. Ootko seurannut testejä vielä tänkin jälkeen? Mulla itsellä ollut muutama kierto, jossa testit näyttää just tältä samoilla päivillä. Sitten haalistuvat, kunnes on tullutkin ovisplussa yhtäkkiä vasta joskus kp 22-23. Näin tässäkin kierrossa. Saa nähdä jääkö sitten luteaali taas tosi lyhyeksi täällä 😕

**muoks. Lainauksen piti olla myös Hannie_:lle

Onko muilla tullut muuten ehkäisyn jättämisen jälkeen oireita? Mulla oli minipillerit käytössä ja nyt kun jätin pois ni ihan jäätävät alavatsakivut sekä turvotus 😕 en muista että aiemmin olisi ihan tämmöstä ollut..

Täällä kp 20/28 ja eilen ja tänään ollut ihme menkka/oviskipuilua. Nyt harmittaa, etten testaillut ovista tässä kierrossa 😅

Kp9 ja oviksen metsästys alkoi. Vielä tietty negaa pc:n perusliuskatestillä joita jäi edellisestä kierrosta. Kaapissa odottaa Raskauskeijun Raskaaksi-testipaketti jossa sekä Raskauskeijun liuskoja että cb:n digitestejä. Mietin vaan koska ottais tuon cb:n kehiin ja tekisinkö vertailua vai mitä 😂

Joko sitä on aihetta epätoivoon 😣 Dpo11 nega. Eilen olin näkevinäni jotain hyvin haaleeta, mutta nyt värjäys oikein hyppäsi yli viivan paikan alareunasta 😑 "turhaan tätä kohtaa tutkit 🙄"
Täällä kävi eilen samoin ja samassa tulikin jo jotain tuhrua. Kyllä siinä itku pääsi, kun pettymys oli taas niin suuri😔💔

Mutta eikai sais menettää toivoa, ennen kuin ne menkat oikeesti alkaa, joten tsemppiä❤️❤️

Onko muilla tullut muuten ehkäisyn jättämisen jälkeen oireita? Mulla oli minipillerit käytössä ja nyt kun jätin pois ni ihan jäätävät alavatsakivut sekä turvotus 😕 en muista että aiemmin olisi ihan tämmöstä ollut..
Voisko olla vaan kropan totuttelua kun hormonitoiminta palautuu omilleen, kyllähän ne pillerit sekoittaa sitä kropan omaa toimintaa niin voi oireilla kyllä kun lopettaa. Toivottavasti lähtee helpottaan nopeasti! 😊

Täällä kp23 ja ei tosiaan tietoa onko ovista ollut ollenkaan. Viimeiset päivät menny koko perheen sairastellessa 🤮 ja kehon stressitila sen mukainen. Joten ei oo mitään uskoa mihinkään plussaan. Melkoinen sissi munasolu on jos tön rumban keskellä on jotain tapahtunut 😂

Joten eiköhän tässä odotella vaan ihan puhtaasti uutta kiertoa ja toivotaan meille sitten pikkutonttua 😌 yritän testienkin kanssa olla hosumatta kun ei oo mitään tietoa millon kannattais edes kokeilla, ja keltarauhastuenkin jätin tähän kiertoon syömättä kun en sitä ovista kiinni saanu.

Täällä kävi eilen samoin ja samassa tulikin jo jotain tuhrua. Kyllä siinä itku pääsi, kun pettymys oli taas niin suuri😔💔

Mutta eikai sais menettää toivoa, ennen kuin ne menkat oikeesti alkaa, joten tsemppiä❤️❤️

Kiitti ❤️ Eipä sitä pitäs luovuttaa ennen ku kp1 oikeesti koittaa. Vielä on 3 päivää. En tiiä lopettasko nyt aamutestailut vai ei.

Täällä kp 8, ei mitään ihmeitä vielä. Alan testaan ovista varmaan kp11. 🧐 Yleensä ollu kp13-15….

Tuli mieleen, että tuostahan olis hyvä nostaa haloo, että kuinka epätasa-arvoista Lapissa on tuon ultrauksen kanssa. Ihan kamalaa, että joutuu maksamaan älyttömiä summia ja etelämmässä pääsee halvemmalla. Nää ”lapsenteko-talkoothan” koskee ihan koko Suomea🤭😀 Itse pohjoisessa asuneena, etelän kasvattina, kyllä se terveydenhuollon saatavuus on pelottavalla tolalla.
Entinen työkaveri joskus kertoi (mies), että piti lähteä vaimoa viemään synnärille 3h ajomatkan päähän. 🫣

Pikkutonttu, en kestä edes ajatusta. 😍

Joskus toivoo, että asuis jossain keskeisemmällä paikalla ja olis enemmän palveluita. Kateellisena katson, kun muilla on pino ultrakuvia ja me saatiin tasan rakenneultrasta kuvat. Sinnekin ajettiin 70km.

Täällä menee dpo 4, jännä nähdä millanen kierto tää nyt on kun ovulaatio oli tosiaan myöhässä. Että alkaako menkat silloin kuin pitää vai venyykö koko kierto. Joka tapauksessa odotan jo uutta kiertoa. 😅

Takaisin