Raskaaksi 2024

Olipa tympiä keskustelu teratologisen keskuksen ihmisen kanssa 🫤 varmaan joo ihan oikeessa, mutta vois sitä jotenki olla ymmärtäväinen. Kysyin siis ravintolisistä tai jostain mikä auttas ku multa tippuu hiukset ja kynnet. Ennen käytin biotiiniä, mikä tuntu auttavan, mutta apteekissa kattoivat et pelkissä biotiinivalmisteissa on liiaksi, kaikki strongeja. Äitiysvitamiineissä on biotiiniä, mutta niissä on aina myös se foolihappo, joten tuleeko sitä liikaa 5mg päälle. Tämä ihminen torppas heti ettei terveet monipuolisesti syövät ihmiset tarvitse mitään ravintolisiä eikä kenelläkään aikuisella ole biotiinivajetta, kun sitä saa suolistosta. Toki se tärkeä pointti ravintolisissä on, ettei niitä tutkita niin hyvin, joten niiden syönti ei ole niin turvallisesti. Mut oikeesti kaljuuntuako tässä vaan pitää? ☹️ (toki sivukalju oon jo omasta tahdosta mutta kyllä tuon harjan pitäs säilyä) Mielestäni syön ihan kohtuu monipuolisesti.
Sinkin puute? Se ainakin aiheuttaa hiustenlähtöä ja kynsien haurastumista.

Pakko laittaa vielä tännekin keskusteluun koska innostuin vähän😂
Kp31/33-35 ja huvikseni tein rsfu herkän testin ja tulos oli testiajalla tietysti nega. En saanut ovista kii tässä kierrossa ja luulen että en edes ovuloinut.
No nyt testiajan jälkeen ehkä 30min kun tulin takaisin vessaan ja katsoin testiä niin huomasin jo kaukaa toisen haalean viivan!! Sitä en tiedä onko vain viivanpaikka, en enää erota värejä kun olen vain tuijottanut tuota 😂 ja kuvaan ihan mahdoton saada, mutta paljaalla silmällä katsoessa siinä se on🥺
Huomenna menenkin siis töiden jälkeen kauppaan ostamaan lisää testejä, tiedossa on siis testailuviikonloppu!😂

Liitteet

• IMG_20240229_193044.jpg
    IMG_20240229_193044.jpg
    923.7 KB · Katsottu: 153
Mää oon kans sitä mieltä et tätä ei pidä hyväksyä et älämölöä ja kyseenalaistamista! Varsinkin jos hakee paikkaa mitä jo tekee määräaikaisena niin kyllä siinä tarvii vankat perustelut musta miten joku uus ulkopuolinen olisi pätevämpi kun se pitää alkaa perehyttään yms. Myöskään määräaikaisissa työsuhteissa raskaus ei saa olla syynä ettei sopimusta jatkettas jos tarve on.
Tällaisissa tapauksissa on helpompaa näyttää syrjintä toteen. Sen sijaan, jos hakee vaikka maha pystyssä uutta työpaikkaa niin on aika vaikea näyttää syrjintää tapahtuneen, vaikkei paikkaa olisi saanut juurikin raskauden takia.

No sitten yritän pitää sen levollisen mielen vielä 🫢
Sohlasin testien kanssa myös näiden dpo:iden tiimoilla ja negatiiviselta se silloin näytti. Vähän jänniä satunnaisoireita (kuplimisen/paineen tunnetta vatsassa, satunnaista pahoinvointia, munanvalkuaisvuotoa) kumminkin on testin jälkeen ollut, joten nyt mieleni on näköjään taas kääntynyt toivomaan että jospa se oli vain liian aikaista testata :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En kyllä halua testata uutta negaa, joten odotan nyt ainakin ensi viikon alkuun jolloin menkkojen pitäisi taas alkaa.

Tsemppiä kaikille!

Kp18 eikä edelleenkään mitään tietoa missä mennään 🙄 ovistestit näyttäny ihan samaa settiä monta päivää. Toki kai se vois olla ollut jossain tuolla välissä, viimeksi sain liuskalla kiinni ihan sattumalta (verrokkina edellinen kierto) kun testasin yöllä reissusta tullessa. Mutta mistä näistä tietää.. Eipä tartte kovin laskeskella milloin vois testata kun ei oo mitään hajua mikä dpo 🤣
Oon seurannut täältä sivusta sun tilannetta, koska oma kierto ollut täsmälleen samanlainen ja oon jo pohtinut, että jääköhän tääkin ovuloimattomaksi. Tänään kp18 ja vihdoin testissä melkein tasavahvat viivat tänään aamulla. Ajattelin testata vielä illalla ja huomenna aamulla, että tulisiko selkeä posi. Sinänsä se ei kyllä niin lohduta, koska menkat pitäis alkaa jo 10.3. jolloin luteaali jäis taas ihan liian lyhyeksi, eikä mikään kiinnittyminen olisi ees mahdollista 😩 Mutta saa nähdä! Pitää nyt seurailla pari kiertoa vielä ja kevään aikana mennä uudelleen gynelle, kiinnostaisi keltarauhastuki. Oon paljon nyt tällä viikolla miettinyt sitä, että jos progetasot on alhaiset, niin oisko ne voineet olla syynä myös keskenmenoon kun siinä tuli tiputteluvuotoa.

Liitteet

• IMG_9940.png
    IMG_9940.png
    1.3 MB · Katsottu: 85
Tänään menossa kp25/33-37, mahdollisesti dpo4-6 ehkä, ainakin oireiden ilmestymisen perusteella. Mutta siis oireita tällä hetkellä huomattava turvotus rinnoissa, arkuutta vähän. Välillä vähän palellut ja kurkussa ollut tuntemuksia, arvuutellut tulenko kipeäksi, mutta en vielä ainakaan. Tänään kauhea väsymys, otin ihan kunnon päikkärit, ja alakerrassa on märkä olo, vähän sotkenut housuja (enkä siis nähnyt päikkäreillä märkiä unia 😂😂)
Nyt on toivo palannut sen osalta, että ehkä meillä oli seksiä oikeaan aikaan, koska ekoja oireita mulla oli tiistaina ja aiemmin ne on tullut aikaisintaan kolmisen päivää oviksen jälkeen. Ja pe oltiin sängyssä, eli ehkä, ehkä ei, ainakin viikonpäivät vielä pitää jännätä 🤞🏻

Täällä testattu tänään digi ja arvasin että näyttää ”2-3” vaikka periaatteessa ”pitäisi” näyttää se ”3+”. Tänään siis oviksen mukaan 5+5.

Päätin etten enää testaa ku hirveä stressi vaan siitä että onko ne viivat edelleen yhtä tummia ku eilen ja sillon ja sillon. Jos alkaa vuoto tai kipu tms niin pitää sitten ottaa yhteys neuvolaan 🙏 pitää yrittää vaan luottaa että raskaus etenee normaalisti.

edit. Mutta uutena on tullut itselle tämän raskauden myötä tämä pahoinvointi 🤢 ei nyt mitään oksentelua mutta päivittäin semmonen krapulainen olo. Kahdesta ekasta lapsesta pahoinvointia oli siellä täällä tosi lievänä muutama kerta. Esikoisesta en edes muista itseasiassa oliko yhtään. Nyt myös nännit kipeät jo tässä vaiheessa. Kuopuksen aikaan minusta alkoi tyyliin viikolla 8 🤔

Liitteet

• IMG_9495.jpeg
    IMG_9495.jpeg
    588.7 KB · Katsottu: 59
Muokattu viimeksi:
Täällä testattu tänään digi ja arvasin että näyttää ”2-3” vaikka periaatteessa ”pitäisi” näyttää se ”3+”. Tänään siis oviksen mukaan 5+5.

Päätin etten enää testaa ku hirveä stressi vaan siitä että onko ne viivat edelleen yhtä tummia ku eilen ja sillon ja sillon. Jos alkaa vuoto tai kipu tms niin pitää sitten ottaa yhteys neuvolaan 🙏 pitää yrittää vaan luottaa että raskaus etenee normaalisti.

Joo mä jätän varmaan kolmannen digin sittenkin tekemättä, ku en halua mitään lisästressiä 🫤

Joo mä jätän varmaan kolmannen digin sittenkin tekemättä, ku en halua mitään lisästressiä 🫤
suosittelen. tosiaan kuopuksen aikaan tein digin ja olin ihan varma että se "3+" pärähtää mutta eipä tullutkaan. kuiten raskaus sujui ilman minkäänlaista ongelmaa.

luin myös tuolta netistä, että kaikki ei edes saa tuota "3+" tulosta vaikka raskaus olisin pidemmällä. 🙏

Premom - sovelluksen käyttäjät! Voisitteko laittaa esimerkkikuvia Kierron testeistä? Miestä "arvosta" teillä on lähtenyt ja kuinka nopeasti tullut piikki ym.
Mulla nyt ollut 0,03 ja 0,06. Toki vasta kp 7.

Premom - sovelluksen käyttäjät! Voisitteko laittaa esimerkkikuvia Kierron testeistä? Miestä "arvosta" teillä on lähtenyt ja kuinka nopeasti tullut piikki ym.
Mulla nyt ollut 0,03 ja 0,06. Toki vasta kp 7.

Mistä arvosta siis piti kirjoittaa.

edit. Mutta uutena on tullut itselle tämän raskauden myötä tämä pahoinvointi 🤢 ei nyt mitään oksentelua mutta päivittäin semmonen krapulainen olo. Kahdesta ekasta lapsesta pahoinvointia oli siellä täällä tosi lievänä muutama kerta. Esikoisesta en edes muista itseasiassa oliko yhtään. Nyt myös nännit kipeät jo tässä vaiheessa. Kuopuksen aikaan minusta alkoi tyyliin viikolla 8 🤔

En yhtään tiedä mitä hcg on tuossa vaiheessa, mutta voiskohan olla jo niin korkea hcg että testit näyttää vähemmän🤔 en tiedä! Mutta usein nuo digit tuo lisästressiä😵‍💫 teen itse kyllä silti joskus 5+2 tai 3

@Jonttuli88 Mulla jäänyt pari kertaa todistetusti ovis tulematta, ultralla on siis varmistunut etten ovuloinut ja oon epäillyt että on saattanut olla muitakin kiertoja etten oo ovuloinut (menkat sit tullu ajallaan teroluteilla, niin ei varmuutta).
Ekassa ovuloimattomassa kierrossa sain melkein plussan normi ovisaikaa kp14-16. Sit oli tiputtelua joskus kp20+ ja ajattelin et menkat alkaa. Ei alkanut. Kp30-31 olikin ovisoireita ja sain tosi selkeän ovisplussan testiin. Menkkoja ei alkanut millään kuulumaan ja joskus kp46 menin gynelle, jossa todettiin etten oo ovuloinut ja sain terot uuden kierron käynnistämiseen.
Nyt tokassa varmasti ovuloimattomassa tuli outoa tiputtelua kp10-12, selkeät ovisoireet oli kp8-10 ilman lh huippua testeissä ja kp12 menin gynelle. Totesi, että limakalvo on jo sekretorisessa eli oviksen jälkeisessä vaiheessa, ei keltarauhasta missään kuitenkaan. Eli en ollut ovuloinut oikeasti.

Teroluteilla tää uus kierto käynnisty ja nyt kaikki merkit viittaa siihen et ovuloin oikeasti tällä kertaa (lh huippu, ovisoireet, lämmön nousut ja luteaalivaiheen oireet) 🤩 itse aion jatkaa lämpöjen mittailua, sillä sen avulla sit saa varmistettua sitä oviksen tapahtumista.

Tänään menossa kp25/33-37, mahdollisesti dpo4-6 ehkä, ainakin oireiden ilmestymisen perusteella. Mutta siis oireita tällä hetkellä huomattava turvotus rinnoissa, arkuutta vähän. Välillä vähän palellut ja kurkussa ollut tuntemuksia, arvuutellut tulenko kipeäksi, mutta en vielä ainakaan. Tänään kauhea väsymys, otin ihan kunnon päikkärit, ja alakerrassa on märkä olo, vähän sotkenut housuja (enkä siis nähnyt päikkäreillä märkiä unia 😂😂)
Nyt on toivo palannut sen osalta, että ehkä meillä oli seksiä oikeaan aikaan, koska ekoja oireita mulla oli tiistaina ja aiemmin ne on tullut aikaisintaan kolmisen päivää oviksen jälkeen. Ja pe oltiin sängyssä, eli ehkä, ehkä ei, ainakin viikonpäivät vielä pitää jännätä 🤞🏻
Mulla on kans nyt dpo6 menossa ja kaikenlaista tuntemusta 😆 ja nyt ku sanoit tosta et oot miettinyt ootko tulos kipeäksi, niin oon miettiny viime päivinä samaa pariin otteeseen, mut ei oo sit kuitenkaa flunssa alkanut. Mulla kans paleltaa iltaisin, turvottaa, paineen tunne vatsassa, rinnat arat, väsyttää. Sit on syke korkeammalla ja palautuminen/nukkuminen huonompaa.

Joo niinhän siinä kävi, että taisi tulla toinen ovuloimaton kierto perään. Testiin eilen saadut viivat oli vahvimmat tähän asti ja tuli siihen aikaan kun ovista oletin tapahtuvaksi, mutta ei silti ollut tasavahvat tai testiviiva kontrolliviivaa vahvempi kuten jossain aiemmassa kierrossa oli. Nää näyttää ihan samalta kuin viime kierron testit ja silloin gyne totesi ultrassa, että ovista ei ollut tapahtunut.

Ei kai auta nyt sitten kuin seurailla vielä pari kiertoa ja odotella, kuten gyne kehotti. En vaan ymmärrä, että kun syksyllä raskauduin yk2, niin mikä kropassa sitten hajosi keskenmenon jälkeen 😔

Liitteet

• IMG_9954.png
    IMG_9954.png
    1.3 MB · Katsottu: 89
On: nyt olen kyllä extra ressissä ku aikaisemmin meidän neuvolassa on ollut ultra niin varhaisultra on voitu tehdä siellä. Nyt ultra on viety pois ja eka ultra siis vasta sillon viikolla 12 🤯 täällä meillä yksityisen varhaisultra maksaa min 351€. 😬

kysyin neuvolasta että kun mullakin näitä keskenmenoja takana ja ikä yms että eikö pääsisi sairaalaan ultraan niin ei kuulemma ole syytä. 😓

sitten lopuksi totesi että ”ota sitten yhteyttä jos tuntuu ettei pärjää”. ?!? Siis en ymmärrä. Jos siis soitan ja vollotan etten pärjää niin pääsenkö sitten ultraan vai mitähän hän tarkoitti 🤔

eka neuvola on mulla muuten 10+0 jos sinne asti pääsee.

On: nyt olen kyllä extra ressissä ku aikaisemmin meidän neuvolassa on ollut ultra niin varhaisultra on voitu tehdä siellä. Nyt ultra on viety pois ja eka ultra siis vasta sillon viikolla 12 🤯 täällä meillä yksityisen varhaisultra maksaa min 351€. 😬

kysyin neuvolasta että kun mullakin näitä keskenmenoja takana ja ikä yms että eikö pääsisi sairaalaan ultraan niin ei kuulemma ole syytä. 😓

sitten lopuksi totesi että ”ota sitten yhteyttä jos tuntuu ettei pärjää”. ?!? Siis en ymmärrä. Jos siis soitan ja vollotan etten pärjää niin pääsenkö sitten ultraan vai mitähän hän tarkoitti 🤔

Käy kätilöllä varhaistultrassa, jos sellaisen löydät?

Itse kävin esikoisen raskauden alussa varhaisultrassa yrittäjänä toimivalla kätilöllä. Se maksoi muistaakseni 70-95e.

Kaveri kävi varhaisultrassa perhe artella eikä ollu muistaakseni ku satasen vajaa, et jos löytyy heidän toimipistettä läheltä niin kannattaa miettiä tuotakin vaihtoehtoa.

Mutta on kyllä todella ikävää että ei ymmärretä sitä huolen määrää mikä on kun menetyksiä taustalla. Ultra kuitenki sillain pieni juttu mikä tois mielenrauhaa sinne viralliseen ultraan saakka🙄.

Takaisin