Raskaaksi 2024

Joo ei saisi vaikuttaa, mutta ikävä kyllä monella työpaikalla vaikuttavat vakinaistamisiin, ylennyksiin yms.
Toisaalta sen ymmärtää, mutta kyllä se turhauttaa, jos ei sen takia saa vaikka haluamaansa hommaa. 😔

Toivottavasti kaikki on siulla ja pienellä hyvin! 😊
Mie oon sitä mieltä että siinä vaiheessa asia pitää viedä liiton asiamiehelle/asianajajalle tai muulle joka asiaa voi viedä eteenpäin.
Koska väärinhän se on jos puhutaan että vakinaistetaan jos työtilanne sen vaatii ja sit tulisikin raskaaksi ja sanotaan että ei voida vakinaistaa. Selkeästi syy on sit siinä että on raskaana ja se on taas väärin perustein jätetty palkkaamatta. 🤔

Mie oon sitä mieltä että siinä vaiheessa asia pitää viedä liiton asiamiehelle/asianajajalle tai muulle joka asiaa voi viedä eteenpäin.
Koska väärinhän se on jos puhutaan että vakinaistetaan jos työtilanne sen vaatii ja sit tulisikin raskaaksi ja sanotaan että ei voida vakinaistaa. Selkeästi syy on sit siinä että on raskaana ja se on taas väärin perustein jätetty palkkaamatta. 🤔

Mulla oli tää tilanne töissä. Onneksi osaan kyseenalaistaa asioita, ja sain vakisopparin ennen kuin paljastin että meille tulee vauva. Nyt hoitovapaan aikana käytiin läpi myös yt-neuvottelut, mutta vielä ollaan listoilla.

Olin valmiiksi yhteydessä liittoon kun aloin tuota vakituista työsopimusta jahtaamaan, koska työpaikka on tunnettu työntekijöiden suoraansanottuna kusettamisesta. Lisäksi pomo seilasi kokoajan siinä että saat vakipaikan ja ei ookkaan töitä. 🥱

Jos raskaus olis musta näkynyt, niin satavarmasti olisin nyt työttömänä. Raivostuttaa että tätä tapahtuu, jaksaispa mahdollisimman moni pitää älämölöä näistä. 😬

Okei nyt ekaa kertaa tässä kierrossa levollinen mieli alkaa rakoilemaan. Nyt dpo 10 ja aamulla tein herkän raskaustestin. Siinä ehkä viivan paikka näkyvissä, mutta sai kyllä testiä käännellä että sen erotti. Pitäisikö tässä vaiheessa jo jotain näkyä?

Okei nyt ekaa kertaa tässä kierrossa levollinen mieli alkaa rakoilemaan. Nyt dpo 10 ja aamulla tein herkän raskaustestin. Siinä ehkä viivan paikka näkyvissä, mutta sai kyllä testiä käännellä että sen erotti. Pitäisikö tässä vaiheessa jo jotain näkyä?

Ei näy todellakaan kaikilla vielä dpo 10 ☺️

tänään oviksen mukaan 5+4, mutten uskalla tehdä sitä digitestiä 🙄 mulla huomaa kyllä aamulla, että jos pissa ei ole selvästi tummaa niin myöskään viivat eivät ole niin tummia. Huomaan kyllä kun pissa tummaa niin silloin testiviiva tummempi ku kontrolli. Juon todella paljon päivän aikana (yli 2 litraa) nesteitä niin se vaikuttaa tulokseen paljonki.

mutta toki ei kai sitä digiä siis ole pakko edes tehdä ja kaipa tässä raskaana ollaan kun testit niin näyttää. 🤷‍♀️ vähän se kuitenki kiinnostaa josko se "3+" sieltä tulisi. mutta esim tämän aamun pissasta varmasti olisi tullut "2-3" tulos.. uskoisin.

Ei vielä ”pitäis” näkyä, vaihtelua on näissä paljon. Tässä hyvä linkki missä on siis prosentteja kuinka isolla osalla on näkynyt missäkin vaiheessa plussa (eli siis todettuja raskauksia kaikki, ja milloin on näkynyt testissä). Toki en tiiä miten laaja aineisto ja miten tutkittu mutta jos kiinnostaa niin voi kurkata ☺️ tää on täällä aina välillä tullut esille niin nostetaanpa taas.
Ja kuitenkin vasta kun kuukautiset myöhässä/oletettuna alkamispäivänä sanotaan että testitkin 99% luotettavia 😊

Ei vielä ”pitäis” näkyä, vaihtelua on näissä paljon. Tässä hyvä linkki missä on siis prosentteja kuinka isolla osalla on näkynyt missäkin vaiheessa plussa (eli siis todettuja raskauksia kaikki, ja milloin on näkynyt testissä). Toki en tiiä miten laaja aineisto ja miten tutkittu mutta jos kiinnostaa niin voi kurkata ☺️ tää on täällä aina välillä tullut esille niin nostetaanpa taas.
Ja kuitenkin vasta kun kuukautiset myöhässä/oletettuna alkamispäivänä sanotaan että testitkin 99% luotettavia 😊
Tää olikin mielenkiintoinen 🫢 kiitos siitä. 😊

KP 9 tänään. Ovulaatio kp 14-15 oletetusti. Nyt tullut vanhaa verta kaksi päivää!! SOS. Ennen en huolestunut kun se oli nopea ja hetkellinen, mutta nyt kaksi päivää limaista ruskeaa vuotoa. Menkat loppuu aina välissä ja on vuotamatta 1-3 PV ja sitten taas päivä tai kaksi pyyhkimällä ja vähän siteeseen. 😬 Voiko olla menkkojen jäämiä vai jotain muuta? Toistuu nyt joka kierrossa kp 9 paikkeilla.

Kp 12 ja ultrassa käyty. Limakalvo 6mm ja oikealla oli 8mm rakkula ja vasemmalla 11mm. Eli ei ovista tiedossa ihan lähipäivinä :Grinning Face: Sain myös jo valmiiksi lugesteron reseptin, aloitan olikohan 4päivää oviksen jälkeen.

Nyt oli eri lääkäri kun aikaisemmilla kerroilla ja oli kyllä ihan supermukava. Vähän jo juteltiin että jos ei tärppää nyt niin seuraavassa kierrossa mahdollisesti OI-hoitoa kun kysyi että koska aikaisemmissa raskauksissa on ovikset ollut, isompien en muistanut mutta taaperon ovis+ oli kp11, eli reippaasti aikaisemmin kun nyt on ollut kp17 tai kp15..

Mulla oli tää tilanne töissä. Onneksi osaan kyseenalaistaa asioita, ja sain vakisopparin ennen kuin paljastin että meille tulee vauva. Nyt hoitovapaan aikana käytiin läpi myös yt-neuvottelut, mutta vielä ollaan listoilla.

Olin valmiiksi yhteydessä liittoon kun aloin tuota vakituista työsopimusta jahtaamaan, koska työpaikka on tunnettu työntekijöiden suoraansanottuna kusettamisesta. Lisäksi pomo seilasi kokoajan siinä että saat vakipaikan ja ei ookkaan töitä. 🥱

Jos raskaus olis musta näkynyt, niin satavarmasti olisin nyt työttömänä. Raivostuttaa että tätä tapahtuu, jaksaispa mahdollisimman moni pitää älämölöä näistä. 😬

Mää oon kans sitä mieltä et tätä ei pidä hyväksyä et älämölöä ja kyseenalaistamista! Varsinkin jos hakee paikkaa mitä jo tekee määräaikaisena niin kyllä siinä tarvii vankat perustelut musta miten joku uus ulkopuolinen olisi pätevämpi kun se pitää alkaa perehyttään yms. Myöskään määräaikaisissa työsuhteissa raskaus ei saa olla syynä ettei sopimusta jatkettas jos tarve on.

Moikka! Minäkin tuun seurailemaan tätä ketjua 😊 Meillä reilu 3-vuotias lapsi joka on saanut alun ICSI hoidoilla. Ois suurempi kuin suurin haave saada toinen lapsi. Jotenkin ei vain olla vielä lähdetty hoitopolulle takaisin. Ensin esteenä oli pitkä imetys taival ( päättyi kokonaan vasta lapsen ollessa 3 vuotias) ja sen jälkeen meninkin takaisin töihin.. nyt kuitenkin jossain haavekuplassa toivon että voisin raskautua luomusti.. vaikka en ole raskautunut ikinä luomusti 😅 varmaan loppukeväästä tai syksyllä on ilmottauduttava hoitoihin kun tää projekti voi kestää taas vuosia jos koskaan ikinä toista lasta edes saadaan.. meillä vikaa molemmissa.. Viime hoidot meni omalta osalta niin ja näin, en ottanut liikaa stressiä omista elämän tavoista ym. Halusin että on elämää hoitojen ympärilläkin ja ennen hoitoja. Matkusteltiin paljon ja rytmit oli epäsäännölliset, mutta nyt ajattelin että jos saisin elämäntavat kuntoon ja panostaisin tähän prosessiin 100% ennen toista hoitopolkua.. Vaikeita juttuja.. 🙄

Olipa tympiä keskustelu teratologisen keskuksen ihmisen kanssa 🫤 varmaan joo ihan oikeessa, mutta vois sitä jotenki olla ymmärtäväinen. Kysyin siis ravintolisistä tai jostain mikä auttas ku multa tippuu hiukset ja kynnet. Ennen käytin biotiiniä, mikä tuntu auttavan, mutta apteekissa kattoivat et pelkissä biotiinivalmisteissa on liiaksi, kaikki strongeja. Äitiysvitamiineissä on biotiiniä, mutta niissä on aina myös se foolihappo, joten tuleeko sitä liikaa 5mg päälle. Tämä ihminen torppas heti ettei terveet monipuolisesti syövät ihmiset tarvitse mitään ravintolisiä eikä kenelläkään aikuisella ole biotiinivajetta, kun sitä saa suolistosta. Toki se tärkeä pointti ravintolisissä on, ettei niitä tutkita niin hyvin, joten niiden syönti ei ole niin turvallisesti. Mut oikeesti kaljuuntuako tässä vaan pitää? ☹️ (toki sivukalju oon jo omasta tahdosta mutta kyllä tuon harjan pitäs säilyä) Mielestäni syön ihan kohtuu monipuolisesti.

Dpo 9 ja sorruin testaamaan, negahan se siellä. Voi että harmittaa, vaikka ei kyllä mikään olossa viitannutkaan siihen että tärppi olisi käynyt. Noh, enää ensi kierto ja sitten tutkimuksiin!

Olipa tympiä keskustelu teratologisen keskuksen ihmisen kanssa 🫤 varmaan joo ihan oikeessa, mutta vois sitä jotenki olla ymmärtäväinen. Kysyin siis ravintolisistä tai jostain mikä auttas ku multa tippuu hiukset ja kynnet. Ennen käytin biotiiniä, mikä tuntu auttavan, mutta apteekissa kattoivat et pelkissä biotiinivalmisteissa on liiaksi, kaikki strongeja. Äitiysvitamiineissä on biotiiniä, mutta niissä on aina myös se foolihappo, joten tuleeko sitä liikaa 5mg päälle. Tämä ihminen torppas heti ettei terveet monipuolisesti syövät ihmiset tarvitse mitään ravintolisiä eikä kenelläkään aikuisella ole biotiinivajetta, kun sitä saa suolistosta. Toki se tärkeä pointti ravintolisissä on, ettei niitä tutkita niin hyvin, joten niiden syönti ei ole niin turvallisesti. Mut oikeesti kaljuuntuako tässä vaan pitää? ☹️ (toki sivukalju oon jo omasta tahdosta mutta kyllä tuon harjan pitäs säilyä) Mielestäni syön ihan kohtuu monipuolisesti.

Teratologinen ei ole ehkä oikea osoite tällaisten asioiden kysymiseen. Ole yhteydessä lääkäriin!

Huh ja hei, omanapa täällä pohtii.. Mielenkiintoista nähdä mitä tässä kierrossa oikein tapahtuu vai tapahtuuko nyt mitään.. 🙄 Mulla tulee ovis ajoissa, testattuna ja oireiden perusteella ja mitä flow ennustaa niin kp 12 tienoilla. Parit viime kierrot olin testaamatta, oireita tulkitsin, ja todella kovia oireita oli jälkeenkin, kk alkoivat kuitenkin ajallaan. Nyt viime vuoto kyllä kesti pidempään ja tänään kp 12 flow ehdottaa ovista. No testit parina päivänä nyt tehnyt ja ei kyllä näytä kuin haaleaa viivaa.. eli onko nyt oikeasti että ovis myöhästelee kaikilla😁😮
Mietiskelin tässä myös että olen nyt reilu 2kk syönyt ubikinonia, voiko se tehdä nyt vaikuttaa oviksen ajankohtaan..? Toki pidempi vuoto niin selittyy kenties silläkin.. Ajattelin nyt testata kuitenkin joka päivä tässä tummeneeko viiva vai onko sitten kokonaan ovuloimaton kierto. Miten muuten muilla, keillä jäänyt ovulaatio tulematta, eikö viivat sitten vahvistu vai mistä siihen ootte saaneet vahvistuksen ettei ovista ole tapahtunut?

tänään oviksen mukaan 5+4, mutten uskalla tehdä sitä digitestiä 🙄 mulla huomaa kyllä aamulla, että jos pissa ei ole selvästi tummaa niin myöskään viivat eivät ole niin tummia. Huomaan kyllä kun pissa tummaa niin silloin testiviiva tummempi ku kontrolli. Juon todella paljon päivän aikana (yli 2 litraa) nesteitä niin se vaikuttaa tulokseen paljonki.

mutta toki ei kai sitä digiä siis ole pakko edes tehdä ja kaipa tässä raskaana ollaan kun testit niin näyttää. 🤷‍♀️ vähän se kuitenki kiinnostaa josko se "3+" sieltä tulisi. mutta esim tämän aamun pissasta varmasti olisi tullut "2-3" tulos.. uskoisin.
Minuakin kiinnostanut tehdä digi, jos näkyisi 3+ mutta oon hillinnyt itseni.. tällä hetkellä tosiaan 6+4 tai 6+1. Jospa siihenkin saisi maanantaina selkoa ...

Takaisin