Raskaaksi 2023

Oi tosi paljon voimia antzeliina ❤ Mulla oli keskeytynyt keskenmeno joka lähti vuotamaan kuitenkin itsekseen juuri ennen kuin olisi lääkkeellisesti tyhjennetty.. sikiö vastasi rv9. Vuosin kyllä pitkään, varmaan kuukauden. Ei uskoisi miten pitkiä ja henkisesti rankkoja nämä on :(

Magnoliae, mulla samoja fiiliksiä. Olen tosi malttamaton ja henkisesti tosi rankkaa, jos joutuisi odottamaan pitkään plussaa. Ja ikäni puolesta pelkään jo myös kun täytin tossa 35v.

Mitä ootte mieltä geelilakkauksista kynsissä raskaana ollessa? Mietin poistatanko ennen ku tuun raskaaks 🤔
Varmaan ihan henkilökohtainen juttu, en tiedä onko näitä kovin paljon tutkittu miten vaikuttaa sikiöön kynnet/ripset/kulmat jne. Itse en ainakaan aio poistaa kynsiä tai ripsiä raskauden aikana, koska en usko että on haittaa. Nykyisin kaiken maailman kemikaaleja joka puolella jota hengitetään ihan jatkuvasti. Toki varmaan moni myös haluaa tehdä kaiken mahdollisen ja karsia kaiken turhan, missä ei toki siinäkään ole mitään väärää 😌🤞

Mä ymmärrän ihan täysin mitä tarkoitat. ❤️

Tämäpä tässä on kun pelkoja piisaa. Mulla taustalla hyvin sujunut raskaus ja ihana lapsi, näistä olen äärimmäisen kiitollinen ja onnellinen. Nyt vaan heti toisella(KIN) kierroksella pelottaa että josko onkin jo liian myöhä (täytän kohta 36), miten raskaus menee, entä synnytys, entä pikkuvauva-aika, entä arki kahden lapsen kanssa jne jne. 🥺

Ja näistäpä niitä kierroksia sitten syntyykin vaikka ei olekaan taustalla kummempia ongelmia tai vastoinkäymisiä, eikä tosiaan tätä yritysaikaa vielä juuri mitään takana.

En osaa kuvitella millaista on elää keskenmenojen jälkeisissä peloissa ja epävarmuudessa. Kaikki tsempit ja sympatiat siihen. ❤️

Hei mie mietin samoja kun myös kohta 36v
Mun esikoinen s.-09 niin nyt tuntuu kun siitä on jo niin kauan et ois kun ensisynnyttäjä kaikkine pelkoineen kun itselle ikää koko ajan tulee lisää, ja kun vielä ollaan nyt tuolla lapsettomuuspuolella et mitenköhän pitkäks tää tästä vielä venyykään 😏

Varmaan ihan henkilökohtainen juttu, en tiedä onko näitä kovin paljon tutkittu miten vaikuttaa sikiöön kynnet/ripset/kulmat jne. Itse en ainakaan aio poistaa kynsiä tai ripsiä raskauden aikana, koska en usko että on haittaa. Nykyisin kaiken maailman kemikaaleja joka puolella jota hengitetään ihan jatkuvasti. Toki varmaan moni myös haluaa tehdä kaiken mahdollisen ja karsia kaiken turhan, missä ei toki siinäkään ole mitään väärää 😌🤞

(Hieman sivusta huutelen, kun en ole keskusteluun muuten osallistunut, vaikka viestejä ahkerasti luenkin)

Ilmeisesti tätä on jonkin verran tutkittu, ja kemikaaleilla voi olla vaikutusta hedelmällisyyteen ja sukusolujen laatuun. Omalla kohdalla olen ajatellut niin, että koska riskit ovat jo lähtökohtaisesti korkeammat mm ylipainon ja etenkin iän takia (täytän tänä vuonna 40), niin en ole käyttänyt kynsilakkaa, alkoholia jne nyt yli puoleen vuoteen ja muutenkin yritän vähentää kemikaalikuormaa. Mutta jos ei olisi näitä riskitekijöitä ja aiemmin koettua km:ää, niin en varmaan ”hifistelisi” tällä tasolla.

Kenenkään kokemusta vähättelemättä mutta kyllä turnauskestävyys saa aivan uuden merkityksen keskenmenojen jälkeen kun joutuu kerta toisensa jälkeen palaamaan alkuun. Kuitenkin negan jälkeen pääsee heti yrittämään mutta keskenmenon jälkeen on tämmöinen typerä vaihe kun pitää odotella ennen kuin keho taas on valmis. Vähän niinkuin pelaisi videopeliä ja osuis johonkin pahikseen ja menee hetki että voimat palautuu ja pääsee jatkamaan 😅 mut oli tausta mikä tahansa niin onhan ne päivät, viikot ja kuukaudet hyvin pitkiä odottaa. Uskon kuitenkin että se oma tuhiseva pötkylä on koko matkan arvoinen, on se matka kuinka vaiherikas tahansa.
Tuo on kyllä niiiin ikävää keskenmenojen jälkeen. Siinä ei palata lähtöruutuun, vaan vielä kauemmas, kun pitää ensin odotella, että kohtu tyhjenee, hcg laskee takaisin nollaan, keho tajuaa taas ovuloida jne. Minulla hcg on aina laskenut sen verran hitaasti, etten olisi voinut raskautua vielä ensimmäisestä ovulaatiosta, joten keskenmenosta menee itselläni sellaiset suunnilleen 8 viikkoa ekaan ovulaatioon, josta on mahdollisuus raskautua. Normaalit kierrot menevät siihen verrattuna ihan hurjan nopeasti, kun ensin odottaa kaksi viikkoa ovista ja sitten kaksi viikkoa sitä, onko tärpännyt.

Mitä ootte mieltä geelilakkauksista kynsissä raskaana ollessa? Mietin poistatanko ennen ku tuun raskaaks 🤔
Itse en ole lakannut kynsiä enkä esimerkiksi värjännyt hiuksia raskaana. Nykyään olen keskenmenojen jälkeen vielä varovaisempi ja yritän minimoida riskit, ja juon esimerkiksi vain kofeiinitonta kahvia.

Jotenkaan en jaksa uskoa et olisi haittaa 😌 toki itse en oo tarkimmasta päästä, oon raidotellu ja sävytelly hiuksia ihan normaalisti, laittanu välillä kynsiä ja ripsiä, käyttänyt normi aurinkorasvaa ja käyttäny itseruskettavaa jne. En usko et näistä mistään haittaa siinä määrin mitä oon niitä itse käyttäny et kohtuudella

Täällä testattu dpo9 joku sellainen (harmaa) viivanpaikka, mistä ei kehtaa edes kuvaa laittaa. Saatta olla vaan mun silmissä 😅 Eli mitään järkeähän ei ollut testata tänään, mutta kun nyt sattui testejä olemaan kaapissa....

Haen tänään huomisaamulle PC:t. Ne on paljon leveämpiä tihrustaa, kuin mun käyttämät Normalin ohuet luirut.

Pidetään vielä peukkuja @IiJa-99 👍

29/28 kp enkä uskalla tehdä testiä vaikka kuinka se polttelee tuolla kaapissa. Menkkojen olisi todellakin pitänyt alkaa jo ja mahaa särkee. Tuntuisi hassulta tehdä testi mutta toisaalta tämä on minulle melko poikkeavaa, ettei vuoto ole vielä alkanut. Esikoista tehtiin kaksi vuotta, voisiko toinen alkaa näin helposti vaikka ikävuosia on tullut jo monta lisää tässä välissä?
Mikä tilanne, teitkö jo testin?🤞🏻

Täällä testattu dpo9 joku sellainen (harmaa) viivanpaikka, mistä ei kehtaa edes kuvaa laittaa. Saatta olla vaan mun silmissä 😅 Eli mitään järkeähän ei ollut testata tänään, mutta kun nyt sattui testejä olemaan kaapissa....

Haen tänään huomisaamulle PC:t. Ne on paljon leveämpiä tihrustaa, kuin mun käyttämät Normalin ohuet luirut.

Pidetään vielä peukkuja @IiJa-99 👍
Oi jospa sulla tummentuis😍
Yritän tsempata ittiä ettei se todellakaan välttis vielä näy. Joillaki ei oo ees kiinnittyny vielä.

Itse en ole lakannut kynsiä enkä esimerkiksi värjännyt hiuksia raskaana. Nykyään olen keskenmenojen jälkeen vielä varovaisempi ja yritän minimoida riskit, ja juon esimerkiksi vain kofeiinitonta kahvia.
Mä olen toiminut ihan samoin, paitsi kofeiinia olen juonut suositusten mukaan ja syy on melko sama, kun on km-taustaa ja pitkät lapsettomuushoidot, niin halusin ottaa kaiken mahdollisen varman päälle, vaikka ei tosiasiassa olisi ollut merkitystä. Itse asiassa raskauden jälkeen olen jopa jättänyt uudelleen värjäämättä ja on oma hiusväri, joka osoittautui ihan kivaksi, kun viimeksi olin nähnyt sen n. 20 v. sitten. Mitä nyt vähän harmaita on alkanut puskea, kun tukka on niin tumma ja ikää jo 40. 😅 Mut on tehtävä, miltä itsestä tuntuu hyvältä. Mun tapauksessa stressasin kemikaaleista, joten oman mielenrauhani vuoksi näin oli parempi.

Geelikynsistä ei ole omakohtaista kokemusta raskauden aikana, mut jossain tällä foorumilla oli muistaakseni joku maininnut, että kynnet tipahtivat itsestään, kun tuli raskaaksi. 🤷‍♀️

Mäkin olen värjännyt hiuksia kevyt värillä tää L'Oreal casting värillä. Kuitenki pidentänyt värjäysvälejä että ekalla kolmanneksella yrittänyt kutkutella tonne vähintään rv8 asti ja värjäillyt noin parin kuukauden välein. Muuten meikkaillut jne.

Nyt siis täällä kp 7/ 26 tai mikä nyt lie...yleensä ollut 28 mutta nyt ollut pari kiertoo ton 26.
Oon alkanut tikuttaan jo ovista kun ei tiedä miten tulee tai tuleeko tän kemiallisen jälkeen kuinka. Aika hyvää viivaa on et veikkaan oviksen olevan aika aikasin.

Tuntuu et tää kierto menee nyt jotenki kovaa vauhtia kun yleensä tuntunut et aika matelee. Tänään alkaa talletukset.

Oi jospa sulla tummentuis😍
Yritän tsempata ittiä ettei se todellakaan välttis vielä näy. Joillaki ei oo ees kiinnittyny vielä.
Mulla oli esikoisen tärppikierrossa ihan blanko nega dpo 9. Siitä suivaantuneena dpo 12/13 vasta seuraavan kerran testasin ja silloin olikin sitten selkeä plussa.

Tämän kun vielä itsekin muistaisi eikä alkaisi testata ennen kuin joku dpo 11 aikaisintaan 😁

Mulla oli esikoisen tärppikierrossa ihan blanko nega dpo 9. Siitä suivaantuneena dpo 12/13 vasta seuraavan kerran testasin ja silloin olikin sitten selkeä plussa.

Tämän kun vielä itsekin muistaisi eikä alkaisi testata ennen kuin joku dpo 11 aikaisintaan 😁
Vähän toivoa tuo, kiitos❤️ mitå muutenkin lueskelin nii yleisin näytti olevan dpo10-11 millo plussaa.

Määki kierro alussa päätin, että testaan vasta dpo12, mutta mitä vielä😂

Juu ei tarvinnut eilen testata, kun vuoto alkoi. Kp 2/28 ja yk3 siis, huokaus. Elämä on sellaisella mallilla, että raskaus olisi nyt ollut vastaus melkein kaikkiin "ongelmiin". Melkoinen pettymys tämä uusi kierto siis muiltakin osin kuin ilmeisimmältä. Laskin, että 4-5 kiertoa enää aikaa tuohon minun määräaikaani. Se nyt tietysti on itse luotu ja siten joustava mutta jotenkin ajattelen, että rajat auttavat päätöksenteossa. Jos en tule raskaaksi syksyyn mennessä, niin sitten jäämme yksilapsiseksi perheeksi. Sitten niin täytyy olla tarkoitettu.

Tavallaan aika vähän uskon raskauden alkamiseen tässä aikaikkunassa, etenkin kun esikoista tehtiin tasan kaksi vuotta joka ikinen ovulaatio. Vieläkään en tiedä, mikä oli poikkeuksellista silloin, kun hän sai alkunsa. Ehkä totaalinen rentous, kun olimme jo luopuneet täysin ajatuksesta edes ikinä saada lapsi. Sitten hän tulikin.

Takaisin