Raskaaksi 2023

Täällä tänään kp 33, eikä menkkoja ainakaan vielä kuulu. Lämmöt edelleen koholla. Tissit myöskin jomottelee, ehkä jokseenkin vähemmän. Tai sitten tähänkin on vain jo tottunut.
Myöskin alavatsalla tuntemuksia, näitä en oikein osaa tulkita kun toisinaan nega kierroissa ei mitään tuntemuksia ja toisinaan paljonkin.

Ajattelin vieläkin pidättäytyä testaamisesta, yhtään ei helpota se että tänään hain postista lisää testejä. Tilasin nyt kokeeksi noista first response merkkisiä. 😁

Täällä alkoi nyt kp1, eli vuoto alkoi hienosti lämpökäyrää totellen. :) Saas nähdä millainen kierto nyt edessä.

@IiJa-99 Hyviä ovispäiviä sinne :red-heart: Toivottavasti saat apua lääkkeestä, ja kokemuksia täällä sen käytöstä!

@Malttamaton145 Sulla on kova itsekuri. :D Oon varmaan kysyny tätä jo miljoona kertaa, mut mikä dpo sulla on tai kuinka pitkä kiert sulla normisti on? Toisin sanoen, milloin oletat menkkojen alkavan?

@Empsu94
Dpo päivät epävarmoja kun en selvää kahta viivaa ovistikkuihin saanut. Menkkoja odottelen tästä päivästä eteenpäin alkavaksi. Kierrot kyllä vaihdellit siinä 28-36 väliltä. Viimeksi oli 28. En tiedä olisko itsekuri näin kova jos ei töissä olisi. (teen siis lyhyempää viikkoa/päivää) 😅

Tsemppiä sulle uuteen kiertoon ❣️

Muoks. Lisään vielä että ehkä itsekuri johtuu vain siitä ettei sitä negatestiä haluaisi nähdä. Vaikka kuinka ajattelisi että ei pety, niin silti sitä pettyy. Nyt varsinkin kun noi tissioireet on uutena niin jotenkin haluaisi uskoa että olis tärppi käynyt 😬

Muokattu viimeksi:
Täällä alkoi nyt kp1, eli vuoto alkoi hienosti lämpökäyrää totellen. :) Saas nähdä millainen kierto nyt edessä.

@IiJa-99 Hyviä ovispäiviä sinne :red-heart: Toivottavasti saat apua lääkkeestä, ja kokemuksia täällä sen käytöstä!

@Malttamaton145 Sulla on kova itsekuri. :D Oon varmaan kysyny tätä jo miljoona kertaa, mut mikä dpo sulla on tai kuinka pitkä kiert sulla normisti on? Toisin sanoen, milloin oletat menkkojen alkavan?
Kiitos❤️ voi että, jospa meitä molempia onnistaisi tässä kierrossa🥹

Asiasta banaanin, niin mä törmäsin ihme juttuihin saunomisesta raskausaikana🤔 siis jotain ulkomaisia tutkimuksiin et sauna alkuraskaudes aiheuttas sikiövaurioita /epämuodostumia. En kyllä usko tommosiin.
Oletteko te muut saunoneet alkuraskaudesta normaalisti? Mä olen ollut ihan himosaunoja. Siis esim. briteissä on saunominen raskaana olevilta kokonaan kielletty😅

Miten näitä ov testejä oikein tulkitaan? Tarkoittaako haalea viiva, että ov ois tulossa tässä lähipäivinä? Vai ei? Kp 11 tänään. T. Kokematon :’D ps. En tiedä onko tälle aiheelle joku oikea keskustelu paikka jossain muualla? Niin paljon erilaisia keskusteluja etten pysy perässä missä mennään.

Liitteet

• B04305E0-BE3F-4AF6-A917-C9C96060BF19.jpeg
    B04305E0-BE3F-4AF6-A917-C9C96060BF19.jpeg
    94.2 KB · Katsottu: 72
Asiasta banaanin, niin mä törmäsin ihme juttuihin saunomisesta raskausaikana🤔 siis jotain ulkomaisia tutkimuksiin et sauna alkuraskaudes aiheuttas sikiövaurioita /epämuodostumia. En kyllä usko tommosiin.
Oletteko te muut saunoneet alkuraskaudesta normaalisti? Mä olen ollut ihan himosaunoja. Siis esim. briteissä on saunominen raskaana olevilta kokonaan kielletty😅
Itse saunoin monta kertaa viikossa esikoisen raskausaikana varsinkin alkuraskaudessa, eikä neuvolasta ole tullut ohjeistusta toimia toisin. Ja mitenkähän Suomessa ei tietääkseni synny enemmän epämuodostuneita lapsia tai ole sikiö vaurioita enemmän kuin maissa joissa ei sanota.😅 Mielestäni jos on muutenkin tottunut saunomaan niin siitä vaan! 🤭

Miten näitä ov testejä oikein tulkitaan? Tarkoittaako haalea viiva, että ov ois tulossa tässä lähipäivinä? Vai ei? Kp 11 tänään. T. Kokematon :’D ps. En tiedä onko tälle aiheelle joku oikea keskustelu paikka jossain muualla? Niin paljon erilaisia keskusteluja etten pysy perässä missä mennään.

Vaikka ovis testiin tulee viiva, joka on haaleampi kuin kontrolliviiva, se ei tarkoita oikeastaan mitään. Toisilla viiva vahvistuu ovista kohti, mutta esimerkiksi itselläni ei vahvistu, vaan tulee suoraan O+
Ovistesti on silloin positiivinen kun testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva 🤗

Minkä pituinen kierto sulla on yleensä? Yleensä sanotaan että ovis on keskimäärin n.14vrk ennen oletettuja kuukautisia, mutta ainahan se ei kyllä mene niin. Jatka vaan testailuja niin huomaat lähteekö toinen viiva tummumaan. Ja kun molemmat viivat on yhtä vahvoja niin tulkitaan o+ 😊 monet meistä oppii kyllä tunnistamaan oireet kun ovulaatio on tulossa.

Minkä pituinen kierto sulla on yleensä? Yleensä sanotaan että ovis on keskimäärin n.14vrk ennen oletettuja kuukautisia, mutta ainahan se ei kyllä mene niin. Jatka vaan testailuja niin huomaat lähteekö toinen viiva tummumaan. Ja kun molemmat viivat on yhtä vahvoja niin tulkitaan o+ 😊 monet meistä oppii kyllä tunnistamaan oireet kun ovulaatio on tulossa.
Kierto yleensä 27-32 päivää 😊 Juu täytyy jatkaa testailua.

Itse törmäsin myös samaan että saunomista ei suositeltaisi. 😳
Molemmissa raskauksissa ihan normaalisti saunottu, toki pahoinvointi hieman rajoitti sillä sauna pahensi oloa. Terveet lapset syntynyt 😅

En kyllä siis aio saunan lämpöä jättää välistä 😁

@Beanen Mä kävin esikoisen kanssa kuumassa kylvyssä viime kierrossa, jossa meni kesken. Silloin tuli kylvyssä kovat krampit ja vuoto alkoi hieman kylvyn jälkeen. Googletin ja tietysti siellä luki et kuuma kylpy nostaa keskenmenoriskiä.. En kyllä usko et mun keskenmenoon vaikutti, testit tummui tosi hitaasti ja oli jo kramppeja aikaisemminkin jne. Kylpy vaan rentoutti kehon tarpeeksi et alkoi vuoto. Mut järkytyin vähän tosta tiedosta, koska mietin et mites sit saunominen Suomessa 😲 On näitä muitakin eroja maittain ihan kaikissa suosituksissa. Täällä Saksassa inkivääritee ei ole kielletty, jostain luin et yks kuppi päivässä on ok ja jopa suositeltu raskauspahoinvointiin, kuten inkiväärikarkit :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.. Tämän googletin, kun vahingossa ostin appelsiiniteetä, jossa oli myös inkivääriä. Muistin et Suomessa se on täysin vältettävä. Annoin pakettini kuitenkin appiukolle :Grimacing Face:

Täällä tänään kp 33, eikä menkkoja ainakaan vielä kuulu. Lämmöt edelleen koholla. Tissit myöskin jomottelee, ehkä jokseenkin vähemmän. Tai sitten tähänkin on vain jo tottunut.
Myöskin alavatsalla tuntemuksia, näitä en oikein osaa tulkita kun toisinaan nega kierroissa ei mitään tuntemuksia ja toisinaan paljonkin.

Ajattelin vieläkin pidättäytyä testaamisesta, yhtään ei helpota se että tänään hain postista lisää testejä. Tilasin nyt kokeeksi noista first response merkkisiä. 😁
Täällä mennään samoissa päivissä!
Mulla on nyt 3 päivää tuhrutellut kun pyyhkii, mitään ei tuu siteeseen (mitä pidän koska koko ajan se fiilis et menkat alkaa=märkä olo). Maanataina tuli vaaleanpunaista ja eilen ja tänään tullut rusehtavaa ja sen lisäks vatsa ollut omituinen ja kipeä. Mun oli pakko käydä gynellä tänään, kun mietin ettei voi olla tärppi vaan varmaan joku tulehdus, sillä monta päivää kestävä tuhru ei oo mulle tavallista. Yleensä tuhrua tulee ja samana päivänä alkaa menkat. Noh gyne sano heti että bakteerivaginoosi😳 Mulla ei oo ikinä ollut ja olin ihan ihmeissäni, sit hän sano tekevänsä vielä ultran ja sano ettei näytä siltä että menkat ois ihan heti alkamassa..+ lopuksi sano että täällä näkyy pieni kirkas kohta, että teehän raskaustesti vielä perjantaina😳😳 Kysyin, että voisko muka tässä vaiheessa näkyä vielä mitään ja vastaus oli että juuri ton näkyinen vois näkyä jos ois näkyäkseen😱
Apua en tiiä miten päin olla, voiko tää olla tärppi?!!?! Eilen testasin ja oli nega, yleensö kierto ollut 29-32pvä. Miten helkkarissa mä selviin perjantaihin🤣🥲 Nyt sellanen olo et tekis mieli käydä vähän väliä tarkastamassa alkaako ne menkat..

Pieniä vatsatuntemuksia on ja oon ollut niin ailahteleva ja kamala miestä kohtaan viimeset 3 päivää, et ihmettelen vielä et se jaksaa mua😅 Plus tänään juostu toimistolla varmaan melkein 8 kertaa pissalla..

Vielä saunakeskusteluun palatakseni 🤭 Näin luki terveyskitjastossa:
Saunomisen vaikutukset sikiöön
Sikiökin reagoi äidin ottamiin löylyihin. Hänen sykkeensä kiihtyy ja liikkeensä lisääntyvät äidin saunoessa. Muutokset pysyvät kuitenkin normaalin rajoissa, joten haittaa ei aiheudu. Terveet raskaana olevat naiset voivat saunoa huoletta. Näin kohdussa kasvava kansalainen saa ensi tuntuman suomalaiseen perinteeseen. Raskauden aikaista verenpainetautia sairastavilla istukan huonontunut verenkierto saattaa kuitenkin heikentyä saunassa vielä lisää, joten heidän kannattaa keskustella asiasta hoitavan lääkärin kanssa.

Joillakin eläimillä emon elimistön sisälämpötilan nousun 41–42 asteeseen tiedetään aiheuttavan kohdussa oleville poikasille keskushermostovaurioita. Tämä on herättänyt kysymyksen, voisiko sauna aiheuttaa saman ihmissikiölle. Suomalaisessa saunassa ei tosin päästä edes lähelle edellä mainittuja lämpölukemia. Epäily on kuitenkin ollut melko vahvasti esillä kansainvälisessä lääketieteellisessä kirjallisuudessa pariinkin otteeseen.

Joten uskallan saunoa niin kauan kuin toisin ohjeistetaan. Voihan sitä avannossakin käydä jos keho on siihen tottunut 🤷

Täällä mennään samoissa päivissä!
Mulla on nyt 3 päivää tuhrutellut kun pyyhkii, mitään ei tuu siteeseen (mitä pidän koska koko ajan se fiilis et menkat alkaa=märkä olo). Maanataina tuli vaaleanpunaista ja eilen ja tänään tullut rusehtavaa ja sen lisäks vatsa ollut omituinen ja kipeä. Mun oli pakko käydä gynellä tänään, kun mietin ettei voi olla tärppi vaan varmaan joku tulehdus, sillä monta päivää kestävä tuhru ei oo mulle tavallista. Yleensä tuhrua tulee ja samana päivänä alkaa menkat. Noh gyne sano heti että bakteerivaginoosi😳 Mulla ei oo ikinä ollut ja olin ihan ihmeissäni, sit hän sano tekevänsä vielä ultran ja sano ettei näytä siltä että menkat ois ihan heti alkamassa..+ lopuksi sano että täällä näkyy pieni kirkas kohta, että teehän raskaustesti vielä perjantaina😳😳 Kysyin, että voisko muka tässä vaiheessa näkyä vielä mitään ja vastaus oli että juuri ton näkyinen vois näkyä jos ois näkyäkseen😱
Apua en tiiä miten päin olla, voiko tää olla tärppi?!!?! Eilen testasin ja oli nega, yleensö kierto ollut 29-32pvä. Miten helkkarissa mä selviin perjantaihin🤣🥲 Nyt sellanen olo et tekis mieli käydä vähän väliä tarkastamassa alkaako ne menkat..

Pieniä vatsatuntemuksia on ja oon ollut niin ailahteleva ja kamala miestä kohtaan viimeset 3 päivää, et ihmettelen vielä et se jaksaa mua😅 Plus tänään juostu toimistolla varmaan melkein 8 kertaa pissalla..
Oi, ompa kiva että mennään samoissa päivissä! 😍
Ja hurjan jännä tilanne siellä! 😱
Mä en varmaan tuossa tilanteessa malttaisi olla testaamatta, tai sitten täytyisi olla jotain ihan muuta tekemistä /ajateltavaa että saa ajan kulumaan nopsaa 😅

Itellä myös vähän sellainen fiilis että vessaan täytyy mennä tarkistuttamaan että joko nyt alkoi menkat, varsinkin töissä ollessa. Mutta ei. Silläkin kyllä eroaa nega kierrosta tämä ettei ole yhtä paljon vv. Yleensä ennen menkkoja ollut hyvinkin vetistä. Ja nyt vain jokseenkin sellaista liimamaisempaa.

Tässä mietiskelin josko malttaisi lauantaille jättää testin tekemisen. 🤔 Plussan tullessa olisi kiva kun mieskin aamulla kotona 🥰

Oi, ompa kiva että mennään samoissa päivissä! 😍
Ja hurjan jännä tilanne siellä! 😱
Mä en varmaan tuossa tilanteessa malttaisi olla testaamatta, tai sitten täytyisi olla jotain ihan muuta tekemistä /ajateltavaa että saa ajan kulumaan nopsaa 😅

Itellä myös vähän sellainen fiilis että vessaan täytyy mennä tarkistuttamaan että joko nyt alkoi menkat, varsinkin töissä ollessa. Mutta ei. Silläkin kyllä eroaa nega kierrosta tämä ettei ole yhtä paljon vv. Yleensä ennen menkkoja ollut hyvinkin vetistä. Ja nyt vain jokseenkin sellaista liimamaisempaa.

Tässä mietiskelin josko malttaisi lauantaille jättää testin tekemisen. 🤔 Plussan tullessa olisi kiva kun mieskin aamulla kotona 🥰
No niimpä😍 Jännäillään yhdessä!!
Joo toi vessassa ramppaaminen on kyllä raskasta🤣 Sanoin kollegoille koko ajan et huh kun on tullut juotua liikaa kahvia ja vettä kun sen takia koko ajan hätä😄
Koitetaan molemmat malttaa vielä olla testaamatta🙏 Helpommin sanottu kun tehty..😆

Äsken mittailin lämmön, oli 36,9😳 Yleensä mulla on 35 alkava, eilen mittasin 36,3🤔 Mä en oo ikinö noihin lämpöihin perehtynyt, saas nähdä💫 Tsemppiä piinailuun❤️

Terpsukat kaikille kanssamatkustajille!! Ihan ensimmäistä viestiä raapustan ketjuun ja koko foorumiin. 😄 täällä kuumelija vm.87 ja ensi kertaa yritystä raskautua. Aikalailla on aivolohkoa sulatellut eri tutkimusten lueskelu ylipäätään raskauteen liittyen ja jännitys siitä oonko jo jäänyt ikäni puolesta junasta. Sitä on vaikea arvailla. Mutta joo.. yritys alkanut vasta ja yritän olla liiaksi stressaamatta yhtään mistään. Mulla on ihana mies joka on täysillä messissä ja innokas tästä kaikesta. Onnellista aikaa, uuden ja tuntemattoman yritys. Yritän aktivoitua palstalle, ainakin lueskelen innolla teidän tarinointeja näin illan kähmässä. Nice to meet you all. 😊

Kellään kokemusta AMH arvoista? mulla ikää ihan kohta se 36v ja AMH oli 3.75 ug/l.
Googletteluilla olis ainakin hyvällä tasolla?

muok. löysinkin ihan oman ketjun täältä tuohon :)
Sanoisin, että toi on tosi hyvä arvo!💛
Mä oon 27 ja mulla oli 2.9 ug/l.

Takaisin