Raskaaksi 2023

Neuvolasta sanottiin että soita terveysasemalle ”mutta kyllä se haaleakin plussa viittaa raskauteen”. 😅 Nyt sit odottelen takaisinsoittoa ruuhkautuneelta Espoon terveysalueelta 😅

Voi @Nyyti2 oon pahoillani ❤️❤️ toivottavasti hanat aukeaisi pian sitten niin pääsette uudelle kierrokselle. Jospa joulukuisesta ei tulisi tuollaista epävarmuutta ja haamuilua…

Kiitos kysymästä @Adelinee ❤️ Täällä vielä tosi epävarmaa. Testit vahvistuu todella todella hitaasti, ja tein tänään dpo16-17 uudestaan viikkodigin joka edelleen näyttää 1-2 viikkoa. 😔 (sain saman tuloksen torstaina dpo12-13). Epäilen siis myös kemiallista. Kaikki lämpö- ja HRV arvot ei vielä viittaa kuukautisiin.

Mietin, että voiko tässä tilanteessa tosiaan soittaa neuvolaan (tai terveysasemalle?) ja kysellä HCGn perään?
Olen pahoillani @Empsu94 ❤️ Minäkin kehottaisin soittamaan neuvolaan ja kysymään, jos saisi sitten varmuuden ja tuleepahan kirjattua se kemiallinen omiin tietoihin, jos nämä toistuu niin on tieto myös terveydenhuollossa! 🙏

Neuvolasta sanottiin että soita terveysasemalle ”mutta kyllä se haaleakin plussa viittaa raskauteen”. 😅 Nyt sit odottelen takaisinsoittoa ruuhkautuneelta Espoon terveysalueelta 😅
Oho, päivittipä tää tän sivun jotenkin hassusti 😅 jäi tää viesti huomaamatta ennen kuin kirjoitin vastauksen edelliseen 😅

No onpa erikoista! Kyllä se plussa vaan on aina plussa 😅🙈 mutta joka paikassa on kuitenkin vähän omanlaiset käytännöt!

Mä en oo Espoossa ikinä päässyt HCG-mittaukseen ennen kuin naistenklinikalla keskenmenojen ja kohdunulkoisen yhteydessä kun on ollut kovat kivut ja vuotoa. Terveysasemalta enkä neuvolasta en oo saanut lähetettä ikinä, toivottavasti sulla on parempi tuuri sen suhteen.

Mä en oo Espoossa ikinä päässyt HCG-mittaukseen ennen kuin naistenklinikalla keskenmenojen ja kohdunulkoisen yhteydessä kun on ollut kovat kivut ja vuotoa. Terveysasemalta enkä neuvolasta en oo saanut lähetettä ikinä, toivottavasti sulla on parempi tuuri sen suhteen.

Joo, Maisan kautta tuli myös nyt vastaus että ei lähetettä. "Odota viikko ja tee uusi testi" :-)

Joo, Maisan kautta tuli myös nyt vastaus että ei lähetettä. "Odota viikko ja tee uusi testi" :-)

Joo vantaan puolella sama.
Maisassa kerran tuli vastaus ”kuukautisesi eivät ole edes myöhässä, odota pari päivää ja tee uusi testi, marjeteista ostettavat testit ovat ihan yhtä luotettavia”

Kun oisko mulla just ollu 0-2pv menkkoihin ja oireita. Ja pyysin ihan perus näytettä.
Entä jos ei ois rahaa ostaa kaupasta sitä testiä?

@Empsu94 voi kurja :/ Tavallaan ymmärtää että kun niillä on resurssit niin kireellä niin joo kyllähän toi tietty tolla ratkee että odottaa viikon ja tekee uuden testin....... Mut sen takia niiden pitäiskin saada lisää resursseja et ois tällaisessa tilanteessa mahdollista tehdä yks verikoe :disappointed-face:

Kyllähän ton sais yksityisellä ainakin Mehiläisenä omakustanteena, mutta maksaa kans sen 70,60€. Synlabissa (Tapiolassa) ois 64€

Jos mulla nyt viiva vahvistuu, niin pitää alkaa vaatia varhaisultraa, kun kohdunulkoisen jälkeen uusiutumisriski on 10% ja käypä hoito -suositus on, että ultra viimeistään 7. raskausviikolla. Kuulin vaan että sitäkään ei helposti saa pk-seudulla vaikka pitäisi.

Jos mulla nyt viiva vahvistuu, niin pitää alkaa vaatia varhaisultraa, kun kohdunulkoisen jälkeen uusiutumisriski on 10% ja käypä hoito -suositus on, että ultra viimeistään 7. raskausviikolla. Kuulin vaan että sitäkään ei helposti saa pk-seudulla vaikka pitäisi.
Onpa kumma ettei sitä saa vaikka musta se on ihan käypähoitosuosituksessakin mainittu, että pitäisi saada.

Täällä kp 15/26-28. Oikean rinnan nänni on arastellut. Mut en tie voiko näin aikaseen mitään tuntemuksii olla. Mut kp 20 aattelin jo aloittaa testailun😏

Onpa kumma ettei sitä saa vaikka musta se on ihan käypähoitosuosituksessakin mainittu, että pitäisi saada.
No ei onneksi vielä oo evätty, mutta muilta kohdunulkoisen kokeneilta kuulin että he ei oo välttämättä päässyt varhaisultraa julkiselle HUS-alueella.

Kiitos vinkeistä yksityisille hcg mittausta varten :red-heart: Päätin yrittää kestää epätietoisuutta ja vaan odottaa miten käy. Kaipa tää tavalla tai toisella selviää.

Tässä mun hailurat. Mun aamutestit yleensä lähes negatiivisia, joten tässä on nyt vähän miten sattuu päivä- ja iltavirtsasta. Tänään aamulla oli jopa erotettavissa oleva haamu (vautsivau), joten se pääsi kuvaan. Mutta aika hidasta tummumista. Nyt jännittää kun lämmöt laskeneet vähän :-)

Liitteet

• CD531BE6-40A7-4247-A640-78903AC4DA11.jpeg
    CD531BE6-40A7-4247-A640-78903AC4DA11.jpeg
    518.2 KB · Katsottu: 222
@Empsu94 kyllä se kuitenkin jos sanotaan että kahden päivän välein hcg:n pitäis tuplautua niin näyttää vielä tummenevan! En toki tiedä kuinka hyvin kuivuneita testejä pystyy vertaamaan, mutta toivotaan että tän päivän testi ois taas tota dpo16 tummempi ❤️

Kp25/dpo9 ja nyt se testihullutus sitten alkoi. Mun oli tarkotus testata ihan aikasintaan kp27. 🙈 Just katsoin, niin esikoisestakin tullut selkeästi nähtävät viivat vasta dpo13/kp31. No negatiivinenhan se testi tietysti oli.

Unia oon nähnyt nyt ihan erityisen paljon, tosi todentuntuisia ja muistan ne aamulla. Näin ei oo ollut pitkään aikaan. Imetyksestä pluttanoituneet tissit tuntuu jotenkin täyteläisemmiltä. Vv runsastunut ja jomottelee, että jos ei oo tärpännyt, niin eiköhän ne menkat sieltä ainakin ala ihan näillä näppäimillä.

Missä kohtaa kiertoa te olette aloittaneet ovulaatiotestien tekemisen. 10 liuskaa löytyy kaapista. Itsellä kierto yleensä 27-32 päivää. Onko jotain neuvoja? Ensimmäistä kertaa ajattelin kokeilla noita testejä :’D

Missä kohtaa kiertoa te olette aloittaneet ovulaatiotestien tekemisen. 10 liuskaa löytyy kaapista. Itsellä kierto yleensä 27-32 päivää. Onko jotain neuvoja? Ensimmäistä kertaa ajattelin kokeilla noita testejä :’D
Onks testipakkauksen mukana ohjetta? Siin on yleensä kerrottu millon kannattaa alottaa. Muistaakseni noilla kierron pituuksilla vois olla jostain kp10-11 eteenpäin?

Onks testipakkauksen mukana ohjetta? Siin on yleensä kerrottu millon kannattaa alottaa. Muistaakseni noilla kierron pituuksilla vois olla jostain kp10-11 eteenpäin?
Joo oli siellä näköjään suomeksikin ohjeet. Olivat vain jääneet omituisesti pohjalle :o Ohjeen mukaan pitäisi siis huomenna alkaa testailemaan. :)

Oho
Nyt kp 7
Oikealla oli tänään tuntenuksia/nippailuja
Sorruin sitte ovis testeihin ja tässä PC:

Nega joo vielä mutta kumman vahva näillä kp 🤔
Pitäisköhän aloittaa jo varmuudeks jumppailut

Liitteet

• C571FF80-1050-47ED-8D25-31F418DFE9D2.jpeg
    C571FF80-1050-47ED-8D25-31F418DFE9D2.jpeg
    1.8 MB · Katsottu: 93
Takaisin