Raskaaksi 2023

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
TÀÀllÀ oli aamulla nega, dpo 10. Olin jotenkin ihan varma plussasta kun koko eilisen pÀivÀn oli tosi etova olo koko pÀivÀn, ja samanlaista on ollut aiemmissa raskauksissa. Ajattelin nyt testata vielÀ, mutta vÀhÀn lannistavaa.

MinĂ€ myös roikun, vaikkakin harvemmin kommentoin, luen kyllĂ€ kaikki ja reagoin aina kun tajuan sen tehdĂ€đŸ™ˆ. Itselleni ei plussaa ole suotu (vielĂ€ (kÀÀn)). Joten en osaa teidĂ€n menetyksiĂ€ edes kuvitella, silti tuntuu kauhealta niitĂ€ lukea tÀÀltĂ€. 😔

Ja vihdoin alkoi pitkĂ€nkaavan IVF tÀÀllĂ€, ensimmĂ€inen sumutus laitettu ja herĂ€tys oli 6.15, sunnuntaina, vapaa pĂ€ivĂ€nĂ€.😬 Mies ei ehkĂ€ ihan tajua mua oikein tukea, tokasi vain miks niin aikasin. Sanoin ettĂ€ töiden takia en voi ottaa arkena 7 kun olen silloin jo monesti töissĂ€. "No ota 8." Joo sehĂ€n onkin parempi kun oon pĂ€ivĂ€kodissa töissĂ€.đŸ€Šâ€â™€ïž Ehdotin jo ettĂ€ muuttaa pois hetkeksi kun tulee vaihdevuosi ja sokeri-lakon monsteri minusta, 😅piharakennus kuulosti hyvĂ€ltĂ€ vaihtoehdolta.😂

TĂ€ssĂ€ eilinen pĂ€ivĂ€pissasta tehty. Kuva otettu testi ajalla, muokkaamaton. Kuivuttuaan hĂ€visi. Nyt aamulla testattu uudestaan, mutta en nÀÀ mitÀÀn. 😕Onko muilla niin ettĂ€ nĂ€yttĂ€isi paremmin pĂ€ivĂ€llĂ€? Illalla vielĂ€ kastoin one stepin herkĂ€n, johon kuivuttuaan jĂ€i haalea viiva/viivanpaikka. TÀÀ kuvan testi siis pc 25 herkkĂ€.

TÀnÀÀn pitÀÀ mennÀ testiostoksille, mitÀ testejÀ suositte?

Liitteet

• IMG_20230225_193911.jpg
    IMG_20230225_193911.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 216
Muokattu viimeksi:
TĂ€ssĂ€ eilinen pĂ€ivĂ€pissasta tehty. Kuva otettu testi ajalla, muokkaamaton. Kuivuttuaan hĂ€visi. Nyt aamulla testattu uudestaan, mutta en nÀÀ mitÀÀn. 😕Onko muilla niin ettĂ€ nĂ€yttĂ€isi paremmin pĂ€ivĂ€llĂ€? Illalla vielĂ€ kastoin one stepin herkĂ€n, johon kuivuttuaan jĂ€i haalea viiva/viivanpaikka. TÀÀ kuvan testi siis pc 25 herkkĂ€.

TÀnÀÀn pitÀÀ mennÀ testiostoksille, mitÀ testejÀ suositte?

KyllĂ€ siellĂ€ haamu nĂ€kyy 😍 pc testeistĂ€ minĂ€ oon tykĂ€nnyt. EhkĂ€ on liian aikaista vielĂ€ testata? MikĂ€ dpo sulla on?

@pilvikirsikka dpo pÀivÀt hyvin epÀselvÀt. YritÀn tÀssÀ laskeskella menkkojen mukaan. Nyt kp 30.
Viimeksi kierto oli 28, mutta kierukan poiston jÀlkeen on vaihdellut 28-36 vÀliltÀ. Tissit on edelleen kipeÀt ja pinkeÀmmÀt, alavatsalla joitain pieniÀ vihlaisuja ollut. Muita oireita ei vielÀ ole ja ajattelenkin ettÀ on vielÀ melko aikaista.

Tein eilen lisĂ€ksi vielĂ€ ovulaatiotestinkin kun niitĂ€ laatikosta löytyi ja tuli kaksi vahvaa viivaa. đŸ€©

Heippa! Uusi kuumeilija tÀÀllÀ, kiva löytÀÀ tÀmÀn foorumin ÀÀrelle. MeillÀ yritystÀ takana jo reippaasti yli vuosi ja vertaistuen tarve on suuri. LÀhipiirissÀ ei ole tÀllÀ hetkellÀ sellaisia (puoliso lisÀksi), joille tuntuu hyvÀltÀ piinailuja ja ajatuksia jakaa tiuhaan tahtiin.

TÀllÀ hetkellÀ menossa OI hoitokierron piinapÀivÀt ja ensi kiertoon yritetÀÀn luultavasti inssiÀ ensimmÀistÀ kertaa. TÀhÀn kiertoon odotukset eivÀt ole kovin korkealla, sillÀ toinen munanjohtimeni on luultavasti tukossa taikka puuttuu ja tÀllÀ kertaa johtofolli löytyi siltÀ puolelta. Suurin piinailu tÀllÀ hetkellÀ liittyy siihen, ettÀ milloin lÀhetteemme julkiselle hyvÀksytÀÀn, lÀhete tehtiin jo liki kaksi viikkoa sitten, mutta vielÀ ei nÀy Kannassa mitÀÀn. TÀytynee lÀhipÀivinÀ soitella klinikalle ja varmistaa, ettÀ menihÀn lÀhete oikeasti perille asti, kun olen kuullut, ettÀ muilla lÀhetteitÀ on hyvÀksytty ihan muutamissa pÀivissÀ...

Luen tÀÀllÀ aktiivisesti kaikkien viestit ja pÀivittÀin avaan foorumin! Tsempit, halit ja sympatia kaikille menetysten kokeneille, tÀtien saapumiselle ja piinailijoille :red-heart:

ItsellÀ menossa niin tylsÀ ja pitkÀvetoinen kierto ettÀ yritÀn keskittyÀ muihin arjen asioihin. KiertopÀivÀ on jotain 32-25 vÀlillÀ, ei sitÀ oikeen tiiÀ kun oli se kierukan poisto ja epÀmÀÀrÀisiÀ vuotoja. Testit kuitenkin negaa. PÀÀtettiin muutenkin ettei tÀssÀ kierrossa yritetÀ vaan ollaan kÀytetty kondomia, jotta pÀÀsen ensi kuussa sukulaisen hÀissÀ juhlimaan. Mutta kumpa nuo kuukautiset nyt alkais jo :Face Without Mouth:

Heippa! Uusi kuumeilija tÀÀllÀ, kiva löytÀÀ tÀmÀn foorumin ÀÀrelle. MeillÀ yritystÀ takana jo reippaasti yli vuosi ja vertaistuen tarve on suuri. LÀhipiirissÀ ei ole tÀllÀ hetkellÀ sellaisia (puoliso lisÀksi), joille tuntuu hyvÀltÀ piinailuja ja ajatuksia jakaa tiuhaan tahtiin.

TÀllÀ hetkellÀ menossa OI hoitokierron piinapÀivÀt ja ensi kiertoon yritetÀÀn luultavasti inssiÀ ensimmÀistÀ kertaa. TÀhÀn kiertoon odotukset eivÀt ole kovin korkealla, sillÀ toinen munanjohtimeni on luultavasti tukossa taikka puuttuu ja tÀllÀ kertaa johtofolli löytyi siltÀ puolelta. Suurin piinailu tÀllÀ hetkellÀ liittyy siihen, ettÀ milloin lÀhetteemme julkiselle hyvÀksytÀÀn, lÀhete tehtiin jo liki kaksi viikkoa sitten, mutta vielÀ ei nÀy Kannassa mitÀÀn. TÀytynee lÀhipÀivinÀ soitella klinikalle ja varmistaa, ettÀ menihÀn lÀhete oikeasti perille asti, kun olen kuullut, ettÀ muilla lÀhetteitÀ on hyvÀksytty ihan muutamissa pÀivissÀ...

Tervetuloa mukaan ❀
MeillÀ on myös keskusteluja tuolla Lapsettomuus puolella esim Ei tÀÀ voi olla nÀin vaikeeta!
Tervetuloa myös sinne.

Itse myös odotan HUS ensikĂ€yntiaikoja, lĂ€hete tosiaan hyvĂ€ksyttiin samantien đŸ€”
Katoitko Omakannan LÀhetteet osiosta nÀkyykö siellÀ? Tai sen kÀynnin alta mitÀÀn tekstiÀ missÀ kÀvitte ja lÀhete luvattu laittaa?

Tervetuloa mukaan ❀
MeillÀ on myös keskusteluja tuolla Lapsettomuus puolella esim Ei tÀÀ voi olla nÀin vaikeeta!
Tervetuloa myös sinne.

Itse myös odotan HUS ensikĂ€yntiaikoja, lĂ€hete tosiaan hyvĂ€ksyttiin samantien đŸ€”
Katoitko Omakannan LÀhetteet osiosta nÀkyykö siellÀ? Tai sen kÀynnin alta mitÀÀn tekstiÀ missÀ kÀvitte ja lÀhete luvattu laittaa?
Kiitos! LÀhetteissÀ ei tosiaan nÀy tÀhÀn liittyen mitÀÀn, mutta olen ymmÀrtÀnyt, ettÀ sinne se tulee vasta, kun on vastaanottajan pÀÀssÀ hyvÀksytty. KÀyntitekstissÀ vain maininta, ettÀ toivotaan lÀhetettÀ ja lÀÀkÀri lupasi sen kÀynnillÀ samana pÀivÀnÀ tehdÀ...

Ajattelin vain tulla mainitsemaan, ettÀ niin se minÀ taas palaan tÀnne kun meidÀn kaksoset jÀi tÀhdenlennoiksi. Mun isÀ totesi eilen ettÀ en tosiaankaan saa mitÀÀn helpoimman kautta mutta tÀllÀ mennÀÀn. Jonkun nÀköjÀÀn pitÀÀ olla se vakiokasvo yritysryhmÀssÀ ja se titteli on tulossa myös minulle.
Todella epĂ€reilun kuuloista...pÀÀsettekö nyt tutkimuksiin? Vaikka niitĂ€ on nyt varmasti vaikea ajatella. Kovasti voimiaâŁïž

Todella epĂ€reilun kuuloista...pÀÀsettekö nyt tutkimuksiin? Vaikka niitĂ€ on nyt varmasti vaikea ajatella. Kovasti voimiaâŁïž
Ei pÀÀstÀ julkiselle. Ei pÀÀstÀ lapsettomuuspuolelle vaikka alkaa olla se vuosi yrtitystÀ takana koska lÀÀkÀrin mukaan ei kÀrsitÀ lapsettomuudesta ja keskenmenotutkimuksiin tarvittaisiin vielÀ kolmas keskenmeno. LÀhdetÀÀn yksityiselle :)

Kp21 ja dpo5. En muistanutkaan miten ihanaa ja kamalaa tÀmÀ piinailu on. Olevinaan bongannut jo jotain oireitakin - onks niitÀ ees mahollista olla vielÀ? Ihan hyvin voin vaan kuvitella tai sitten vaan kiinnittÀÀ huomiota ihan normaaleihin asioihin.

- VÀhÀn Àllö olo, kuin olis syöny liikaa karkkia.
- Iltaisin vĂ€syttÀÀ! Oon menny jo kasin jĂ€lkeen sĂ€nkyyn. 😄
- Kiukuttaa, Ă€rsyttÀÀ, ahdistaa ihan ihme syistĂ€ ja syyttĂ€. VĂ€lillĂ€ taas kaikki on niin vaaleanpunaista hattaraa, ettĂ€ varmaan tuo Ă€llötys johtuu ihan vaan siitĂ€. 😆
- Alavatsa jomottelee

Kaikkea tĂ€tĂ€ oli ekassakin raskaudessa, toisaalta kaikkea tĂ€tĂ€ voi olla ihan vaan ennen menkkojakin - tai vaikka kuormittavan pĂ€ivĂ€n takia. 🙈 Varmaan ihan aikaisintaan kp27 testaan ekan kerran, vaikka esikoisestakin plussasin haaleasti vasta joskus kp32 kohdalla?

Hassua, vaikka tĂ€mĂ€ on tĂ€llainen "vahinkoyritys" ja tavallaan harmittaa, ettĂ€ kolmekymppiskemut reissuineen menee sitten alkottomana, jos plussaan, niin kamalan vaikeaa vaan kĂ€rsivĂ€llisesti oottaa niitĂ€ menkkoja ja kyllĂ€ mĂ€ huomaan ihan tosissaan toivovani, ettei niitĂ€ tulis nyt ollenkaan. đŸ„°
MĂ€ jatkan tĂ€hĂ€n, niin jÀÀpĂ€ ainakin itselle muistiin - voin sitten menkkojen jĂ€lkeen seuraavassa kierrossa palata lukemaan, ettĂ€ kato nyt mitĂ€ kaikkea oli ja ihan ilman raskautta. 😂

- NĂ€lkĂ€! Siis sen tasoinen nĂ€lkĂ€, ettĂ€ napostelen ja _himoitsen_ jo esikoisen maissinaksuja, kun hĂ€ntĂ€ syötĂ€n. 😅
- IltavÀsyttely ja aikaiset nukkumaanmenot jatkuu...
- Huonoa oloa ollut jo sen verran, ettÀ ainakaan en sitÀ kuvittele. Tekee olon jo aika toiveikkaaksi?
- PÀÀnsÀrkyÀ ollut

TĂ€nÀÀn on siis kp23 ja dpo7 eli viikon sisÀÀn ollaan jo viisaampia. đŸ€Ș

Kuuttituuttille halaus ja pahoittelut kokemastanne suuresta surusta:red-heart:đŸ€—

Ja kaikille teille, jotka jouduitte taas pettymÀÀn, halaus :red-heart:
TÀÀllÀ me ollaan vertaistukena, jakamassa ilot ja surut, jos tuntuu siltÀ, ettÀ haluaa niitÀ jakaa.
Se nĂ€issĂ€ foorumeissa onkin hienoa, pidetÀÀn siitĂ€ kiinni đŸ„ș

On: Mulla alkoi sen verran liukas vaihe tuolla alakerrassa ja halut herÀilemÀÀn ettÀ pÀÀtinkin tehdÀ jo tÀnÀÀn ovistestin iltapissasta... No semivahvaa se jo nÀyttÀÀ ja nyt tuli sellanen lannistunut epÀtoivoinen fiilis ettÀ harakoille meni tÀÀ kierto. Nipistelee hulluna munasarjojen kohdalta jne eli kyllÀ siellÀ tapahtuu. NÀhdÀÀn miehen kanssa vasta perjantaina illalla.. ja kun nyt jo tollanen testitulos niin voihan vittu suoraan sanottuna.. kyllÀ turhauttaa. Turhauttaa kaukosuhteilu tÀllasissa tilanteissa. Voi vitun vitun vittu. Kiitos.

Liitteet

• 20230226_234035.jpg
    20230226_234035.jpg
    510.5 KB · Katsottu: 57
Omaan tilanteeseen pĂ€ivitystĂ€, ettĂ€ viikonloppu jĂ€nnitettiin kun viiva lĂ€hti vĂ€hĂ€n vahvistumaan, mutta tĂ€nĂ€ aamuna oli jo haaleempi, eli kemialliseksi jĂ€i tĂ€mĂ€ yritys. Nyt odottelen, ettĂ€ menkat alkaisi (toivotaan et alkais nopeesti🙏) ja sen jĂ€lkeen starttaa YK8!

@Empsu94 MitĂ€ sinne kuuluu? Olet jostain syystĂ€ pyörinyt mielessĂ€ 🙏

Voimia kaikille takaiskuja kokeneille! Ja haluaisin samalla muistuttaa ettĂ€ kemiallinen saa tuntua myös pahalta ja olla iso juttu! YhtĂ€lailla siinĂ€ toiveet herÀÀ vauvassa ❀

Omaa napaa, menkkojen pitĂ€isi alkaa nĂ€illĂ€ nĂ€ppĂ€imillĂ€ ja jotenkin kauhulla odottan, mutta viiva on vahvistunut kovasti, joten tosiaan toivon ettĂ€ tĂ€mĂ€ kestĂ€isi mukana tĂ€llĂ€ kertaa. Keskenmenon jĂ€lkeen ajattelin ihan vakavissani ettĂ€ uuden raskauden alkamiseen menisi pitkĂ€ aika, mutta nyt on km jĂ€lkeinen kierto ja ovistestin perusteella tĂ€mĂ€ kierto on minulle tosi lyhyt, vain noin 36 pĂ€ivĂ€Ă€đŸ«Ł đŸ€ž

Voi @Nyyti2 oon pahoillani ❀❀ toivottavasti hanat aukeaisi pian sitten niin pÀÀsette uudelle kierrokselle. Jospa joulukuisesta ei tulisi tuollaista epĂ€varmuutta ja haamuilua

Kiitos kysymĂ€stĂ€ @Adelinee ❀ TÀÀllĂ€ vielĂ€ tosi epĂ€varmaa. Testit vahvistuu todella todella hitaasti, ja tein tĂ€nÀÀn dpo16-17 uudestaan viikkodigin joka edelleen nĂ€yttÀÀ 1-2 viikkoa. 😔 (sain saman tuloksen torstaina dpo12-13). EpĂ€ilen siis myös kemiallista. Kaikki lĂ€mpö- ja HRV arvot ei vielĂ€ viittaa kuukautisiin.

Mietin, ettÀ voiko tÀssÀ tilanteessa tosiaan soittaa neuvolaan (tai terveysasemalle?) ja kysellÀ HCGn perÀÀn?

Voi @Nyyti2 oon pahoillani ❀❀ toivottavasti hanat aukeaisi pian sitten niin pÀÀsette uudelle kierrokselle. Jospa joulukuisesta ei tulisi tuollaista epĂ€varmuutta ja haamuilua

Kiitos kysymĂ€stĂ€ @Adelinee ❀ TÀÀllĂ€ vielĂ€ tosi epĂ€varmaa. Testit vahvistuu todella todella hitaasti, ja tein tĂ€nÀÀn dpo16-17 uudestaan viikkodigin joka edelleen nĂ€yttÀÀ 1-2 viikkoa. 😔 (sain saman tuloksen torstaina dpo12-13). EpĂ€ilen siis myös kemiallista. Kaikki lĂ€mpö- ja HRV arvot ei vielĂ€ viittaa kuukautisiin.

Mietin, ettÀ voiko tÀssÀ tilanteessa tosiaan soittaa neuvolaan (tai terveysasemalle?) ja kysellÀ HCGn perÀÀn?
Ehdottomasti soittaisin neuvolaan. MeillĂ€ ainakin tĂ€ssĂ€ tilanteessa pÀÀsee hcg mittaukseen. Ihan hurjasti tsemppiĂ€ epĂ€varmaan tilanteeseen ❀

Takaisin