Raskaaksi 2023

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnea @Adiela ja @Mariamama 🙊 tarrasukkia! đŸ„° toivotaan vielĂ€ lisÀÀ plussauutisia.

ItsellĂ€ nyt oletettavasti dpo 7. Samat tuntemukset on kun edellisessĂ€ negakierrossa, kipua kohdun seudulla ja kamala vĂ€sy. Ainut ero on se, ettĂ€ nyt tuli eggiksiĂ€ 5 pĂ€ivÀÀ jota kyllĂ€ ihmettelin. Ovistestit oli 4 viimeisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ selkeitĂ€ negoja, vaikka yleensĂ€ sanotaan ettĂ€ viimeisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ olisi ovis. LisĂ€ks nyt on rinnat vĂ€hĂ€n arat ja turvoksissa. Oon jo heittĂ€nyt toivon tĂ€stĂ€kin kierrosta kun ovis tuli niin yllĂ€ttĂ€en niin uskon ettĂ€ missattiin oikea ajankohta đŸ˜Ș

TÀÀllÀ myös dpo7 ja mulla on kaikki mahdolliset oireet:
- Pahoinvointia melkein koko pÀivÀn. Pahoinvointia kun nÀlkÀ, ja kun syö niin hetkeksi helpottaa ja siitÀ hetken pÀÀstÀ taas aivan kamala olo.
- Pahoinvoinnin takia tekee mieli ostaa kauppa tyhjÀksi, kuhan jotain sais suuhun mikÀ auttais, mut suklaata kun nÀkee niin oksettaa vaan lisÀÀ. Onneks on RennietÀ..
- Vessassa juoksen tunnin vÀlein.
- Tahmeaa valkovuotoa, eipÀ ole kuivaa siellÀ mihin aurinko ei paista.
- TÀnÀÀn oli vatsa myös kovalla.
- Eilen oli myös ihan jÀrkky pÀÀnsÀrky, mikÀ ei helpottunut vaikka mitÀ söin ja join.
- Rinnat hieman herkÀt, mut ei vielÀ mitenkÀÀn pahasti. Hieman kihelmöi aina vÀlillÀ.
- KylmÀ olo.
- LÀmmöt suht lupaavat, niitÀ olenkin pÀivitelly tonne BBT-ketjuun.

Mulla oli nÀÀ samat oireet tossa edellisessÀ kierrossa, josta raskauduin ja meni kesken. Silloin oli kyllÀ enemmÀn kramppeja ja hieman vÀhemmÀn tÀtÀ pahoinvointia. Silti tarpeeksi, ettÀ tiesin jo viikkoa ennen positiivistÀ et raskaana sitÀ ollaan. Oli niin seko olo vahvojen oireiden kanssa, kun testissÀ ei vielÀ nÀkynyt mitÀÀn ja tiesin et nÀitÀ oireita en kuvittele.

Saas nÀhdÀ miten nyt kÀy :Grimacing Face:
TÀÀllÀ jo kerran mainitsinkin, et mua enemmÀn ahdistaa nÀÀ oireet raskaudessa kuin jos olis oireeton raskaus, just siksi et toi edellinen oireellinen pÀÀttyi huonosti ja esikoisesta en tuntenut tai huomannut yhtÀÀn mitÀÀn 6+ viikoille saakka.. :disappointed-face:

Testaan pÀivittÀin vielÀ ovisliuskoilla ihan mielenkiinnosta, mutta siellÀ ei vielÀ mitÀÀn nÀhtÀvÀÀ. TÀnÀÀn oli liuska hieman eilistÀ tummempi, mut silti haalea.
Hcg-testailut aloitan keskiviikkona dpo10, jos sinne asti maltan 🌈

TÀÀllÀ kp 25
Dpo ???

Rinnat edelleen turvonneet ja hieman kipeĂ€t, alavatsalla ”sykĂ€yksiĂ€/pistoja/kihelmöintiĂ€â€ ja turvotusta, painon tunnetta

Teki yhes vaiheessa mieli laskiaispullaa tai mitĂ€ vaan makeaa, melkein jo lĂ€hin ihan vaan niiden takia kauppaan 😂😂
Yks pÀivÀ tÀllÀ viikolla alko tekeen mieli LAKRITSIA ja siis yleensÀ en tykkÀÀ,
salmiakkia en voi edes sietÀÀ mut toi lakritsi, ainoastaan menee Kouvolan Lakritsi 😂

Oisko ollut eilen tuli sellanen haalean keltainen vv lima đŸ€” muuten se runsas kosteusvoidemainen loppu jo monta pv sitten mut ei kuitenkaan kuivuuttakaan ole

Mutta pessimisti kun edelleen olen niin en usko plussaan vaan enemmĂ€n siihen ettĂ€ enteilee menkkoja ehkĂ€ jopa huomiselle 🙈
Oispa kuitenkin tuuri jos vaikka oiskin niin vois lapsettomuuspolille ilmoittaa et ”vÀÀrĂ€ hĂ€lyytys, ei tarvitakkaan aikoja”

Onnea plussanneille ja sormet ristissĂ€ piinailijoille đŸ€žđŸœ

@IiJa-99 @Enniy MiltĂ€ tĂ€mĂ€n aamun testit nĂ€yttÀÀ? 👀
TÀÀllÀ negaa, mut aivan yllÀttÀvÀn seesteinen olo.
Eilen droppasi lĂ€mmöt jostain syystĂ€ 0,6 astetta alaspĂ€in, mutta en jaksa uskoa, ettĂ€ se kiinnittyminen enÀÀn nuin myöhÀÀn oli (dpo12). Luulin, ettĂ€ menkat tulee mut tĂ€nÀÀ oli taas noussut lĂ€mmöt aikasemmalle tasolleđŸ€”

Onnea plussanneille❀ ja tsemiĂ€ kaikille piinailuun, milloin kukanenkin aloittaa testailun?

TÀÀllÀ negaa, mut aivan yllÀttÀvÀn seesteinen olo.
Eilen droppasi lĂ€mmöt jostain syystĂ€ 0,6 astetta alaspĂ€in, mutta en jaksa uskoa, ettĂ€ se kiinnittyminen enÀÀn nuin myöhÀÀn oli (dpo12). Luulin, ettĂ€ menkat tulee mut tĂ€nÀÀ oli taas noussut lĂ€mmöt aikasemmalle tasolleđŸ€”

Onnea plussanneille❀ ja tsemiĂ€ kaikille piinailuun, milloin kukanenkin aloittaa testailun?

TÀÀllĂ€ odottelen ehkĂ€ niinkin pitkÀÀn kun ens viikon Perjantaihin jos menkkoja ei vielĂ€kÀÀn kuulu 😂

Kiitos kovasti @Metu @DÀumeline @Beanen @Nyyti2 @Malttamaton145 ja @Kwv :red-heart: ja kaikki ketkÀ kuvaan reagoivat :blowing:

MÀ oon taas tÀllÀnen pessimisti ei pety, ja joka kerta kun meen vessaan niin odotan millon ne menkat alkaa tai tulee muuten vaan vuotoja :No Evil Monkey: Pcos:ssa vielÀ enemmÀn alkuraskauden keskenmenoja.

Mut toivottavasti viiva lÀhtisi kunnolla vahvistumaan, niin uskaltaudun tuonne marraskuisiin kuikuilemaan. Toivottavasti tÀstÀ ketjusta sinne tulee paljon plussaajia :red-heart:

Muokattu viimeksi:
Kiitos kovasti @Metu @DÀumeline @Beanen @Nyyti2 @Malttamaton145 ja @Kwv :red-heart: ja kaikki ketkÀ kuvaan reagoivat :blowing:

MÀ oon taas tÀllÀnen pessimisti ei pety, ja joka kerta kun meen vessaan niin odotan millon ne menkat alkaa tai tulee muuten vaan vuotoja :No Evil Monkey: Pcos:ssa vielÀ enemmÀn alkuraskauden keskenmenoja.

Mut toivottavasti viiva lÀhtisi kunnolla vahvistumaan, niin uskaltaudun tuonne marraskuisiin kuikuilemaan. Toivottavasti tÀstÀ ketjusta sinne tulee paljon plussaajia :red-heart:
Tuo oliki uutta tietoa, ettÀ pcos:ssa enemmÀn keskenmenoja, mistÀ johtuu tiedÀtkö? Siksi kysyn kun itsellÀkin pcos.

Tuo oliki uutta tietoa, ettÀ pcos:ssa enemmÀn keskenmenoja, mistÀ johtuu tiedÀtkö? Siksi kysyn kun itsellÀkin pcos.
Itse asiassa en tarkalleen. :Grinning Face With Smiling Eyes: TÀtÀ guuglasin joskus ensimmÀisen km jÀlkeen, ja aika monessa artikkelissa mainittiin nuo alkuraskauden keskenmenot ja pcos niissÀ riskitekijöinÀ.Mut jossain oli kyllÀ sitten taas sanottu et ei niinkÀÀn Pcos, vaan siihen liittyvÀ ylipaino. Joten tiedÀ nyt sitten nÀistÀ. :disappointed-face:

ItsellÀ on yksi alkuraskauden km ja kaksi kemiallista, niin mulla ne on ainakin liittyneet huonoihin munasoluihin. SelkeÀsti pitkÀ kierto ja mahdollinen ovuloimattomuus vaikuttaa just siihen, ettÀ joukossa on myös huonoja munasoluja - jotka sitten menee kesken tai ovat tuulimunia yms. Mut tosiaan nÀÀ on vaan omia pongauksia, eikÀ oo mitÀÀn tarkkaa tiedettÀ antaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ajattelin tosiaan keskiviikkona dpo10 testata, kun nĂ€in vahvoja oireita on, mun on oikeasti tosi paha olla tĂ€n olon kanssa.. đŸ€ą LisÀÀn noihin aikaisemmin mainitsemiin oireisiin vielĂ€ herkistyneen hajuaistin sekĂ€ omituisen kihelmöintitunteen alapÀÀssĂ€. EhkĂ€ sorrun aikaisemminkin testailuun, koska kuten sanoin, olo on aika sekopĂ€inen :Grimacing Face: Menkkojen pitĂ€is alkaa vasta viikon pÀÀstĂ€ sunnuntaina, kierto 32pv.

Suuret onnittelut @Adiela đŸŒˆâ€ïž Toivotaan tĂ€mĂ€ syysvauva nyt syliin asti ❀

TsemppiĂ€ piinailijoille ja voimia teille, joilla testit nĂ€yttÀÀ negaa mutta menkat puuttuvat vielĂ€ đŸ„Č

TÀnÀÀn dpo10. Rankka vujuviikonloppu takana, nukuin viime yönÀ 11 tuntia. Viime kierrossa menkat alkoi 2 pÀivÀÀ liian aikaisin, eli tÀnÀÀn dpo 10, joten jÀnnittÀÀ snadisti. LÀmpöjen puolesta nÀyttÀÀ siltÀ ettÀ menkat ei vielÀ tÀnÀÀn tule, tosin en tiedÀ kuinka luotettava lÀmpö viikonlopun jÀljiltÀ.

Kuukautisten pitÀisi alkaa keskiviikkona. Oon pÀÀttÀnyt, etten testaa tÀÀ kierto ollenkaan ennen kun menkat myöhÀssÀ :)

@DĂ€umeline lupaavat oireet kyllĂ€ on siellĂ€đŸ€©đŸ™
TÀÀllĂ€ dpo9, ei mitÀÀn oireita. En oo taaskaan varma millon menkkojen pitĂ€isi alkaa mut to-su vĂ€lillĂ€ kuitenkin. Toivotaan ettĂ€ ei ala tÀÀllĂ€ kellÀÀnđŸ€Ș✹

Edit: eilen oli kyllĂ€ jĂ€rkyttĂ€vĂ€ v*tutus, ettĂ€ se on ainut oire, mutta menee kyllĂ€ myös pms oireisiin đŸ« 

Muokattu viimeksi:
Itse asiassa en tarkalleen. :Grinning Face With Smiling Eyes: TÀtÀ guuglasin joskus ensimmÀisen km jÀlkeen, ja aika monessa artikkelissa mainittiin nuo alkuraskauden keskenmenot ja pcos niissÀ riskitekijöinÀ.Mut jossain oli kyllÀ sitten taas sanottu et ei niinkÀÀn Pcos, vaan siihen liittyvÀ ylipaino. Joten tiedÀ nyt sitten nÀistÀ. :disappointed-face:

ItsellÀ on yksi alkuraskauden km ja kaksi kemiallista, niin mulla ne on ainakin liittyneet huonoihin munasoluihin. SelkeÀsti pitkÀ kierto ja mahdollinen ovuloimattomuus vaikuttaa just siihen, ettÀ joukossa on myös huonoja munasoluja - jotka sitten menee kesken tai ovat tuulimunia yms. Mut tosiaan nÀÀ on vaan omia pongauksia, eikÀ oo mitÀÀn tarkkaa tiedettÀ antaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Okei kuulostaa jÀrkevÀltÀ!

TÀÀllÀ dpo14/kp1.
Nyt oli pÀivÀn lyhyempi luteaali ku viimeksi.
Ylihuomenna saa taas aloittaa letrotđŸ€© pÀÀtin nyt kumminkin vielĂ€ tĂ€n kierron syödĂ€ vaikka la ois iha joulukuun alussa

@IiJa-99 pahoittelut kp1:stÀ! Noista letroista, oliks ihan peruskamaa ettÀ voi luottaa ettÀ apteekista löytyy? Aattelin vasta kp1/2 hakea jos ens kierto alkaa, mut jos saatavuus on hankala nii mietin et pitÀiskö jo aiemmin varuiks.

@IiJa-99 pahoittelut kp1:stÀ! Noista letroista, oliks ihan peruskamaa ettÀ voi luottaa ettÀ apteekista löytyy? Aattelin vasta kp1/2 hakea jos ens kierto alkaa, mut jos saatavuus on hankala nii mietin et pitÀiskö jo aiemmin varuiks.
Hain ekalla kerralla 30tbl pakkauksen ja oli suoraa hyllyssÀ. Viimeksi hain 100tbl pakkauksen, koska annosta nostettiin niin sekin löytyi hyllystÀ vaikka apteekkari oli vÀhÀn epÀilevÀinen ettÀ löytyykö.

Takaisin