Raskaaksi 2023

Oli pakko ottaa pieni hengähdystauko taas, kun tuntu että turhauttaa niin paljon koko tilanne. Mutta nyt vihdoin perjantaina mies menossa tutkimuksiin sperman osalta.
Onko tietoa täällä että mikä on fiksuinta kun menee tohon tutkimukseen, kannattaako olla viimeksi tyhjennetty esim paria päivää ennen tms?

Ja tämä kierto tais mennä täysin hukkaan, kun nyt on kp16, ja viimeksi keskiviikkona ollut talletteluja, kun viikonloppuna meni ystävien seurassa. Noh, en nyt ota liikaa stressiä kun kuitenkin kohta selviää onko miehen spermassa jotain "vikaa"..
Tietääkö kukaan muuten kauanko menee tuloksiin? Kyseessä on Ovumia, pk-seudulla.
Meille ohjeistettiin Felicitakselta että 1-3 pv pidättäytyminen. Meillä oli tuo 1pv pidättäytymistä kun mies kävi antaa näytteen ja oli priimaa vaikka vain yksi päivä välissä. Sanoivat että laatu kärsii jos useampi päivä välissä.

Apua 🙈
Näin unta että olin raskaana, ihan alussa ja ei viel kerrottu kun ihan muutamalle 😂

Ennen oon nähny unta vaan niistä negoista raskaustesteistä.
🤞🏽
Kp27 tänään
Voi, toivottavasti olis enneuni 😍

Rupesin kans miettimään omia aiempia unia raskautumiseen liittyen, olen nähnyt positiivisia testituloksia, synnytysunia ja unia vastasyntyneestä yms. Negatesti unia en oo nähny. 😳 Kai sitä sitten niin alitajuntaisesti toivoo plussaa että tulee uniin kummittelemaan. 😅🙈

Täytyy tähän samaan kertoa kun pian 4 vuotta sitten odotimme miehen siskon kanssa yhtä aikaa. Rakenneultrassa ei ollut kumpikaan vielä käynyt, mutta näin unta tästä miehen sikosta että he saavat pojan. Ja poika heille syntyi 😁

Myöhemmin vielä ennen ristiäisiä näin unen pojan nimestä. Ja mitään tietoa tulevasta nimestä ei oltu edes vihjailtu, niin tämä uni osui sinällään oikeaan että se nimi jonka unessa näin oli toinen vaihtoehto heidän pojan nimekseen. 😳

Näiden jälkeen jotenkin on omia unia tulkinnut enemmän, mutta ei toistaiseksi unien kautta sitä plussaa ole tikkuun silti saanut 😂

Täällä entistä vaikeampaa kuulostella kropan tuntemuksia (nyt dpo 10) kun taisin saada esikoisen mahataudin ja on koko ajan huono ja heikko olo. 🥺🤢

Testasin kyllä aamulla ja ihan puhdas nega oli (ei-herkällä testillä) joten odotukset kyllä myös hyvin alhaiset tästä kierrosta. 😐

@Helinä84 En suoraan sanottuna näe mitään syytä vältellä siemeniä jo yritysaikana, kun ne ovat sinänsä tosi terveellisiä ja yrityshän voi myös kestää pidempään. Eikä se nyt raskaanakaan ole mitenkään vakavaa, jos yhtenä päivänä syö vähän enemmän siemeniä. Ennemminkin kyse on siitä, ettei syö niitä jatkuvasti suuria määriä.

Itse välttelen alkoholia luteaalivaiheen aikana ja kofeiinia ihan koko ajan. Ruokarajoituksia en näe syytä noudattaa etukäteen, etenkin kun olen tässä ollut tässä joko yrittämässä tai raskaana viimeiset 1,5 vuotta.

Voi, toivottavasti olis enneuni 😍

Rupesin kans miettimään omia aiempia unia raskautumiseen liittyen, olen nähnyt positiivisia testituloksia, synnytysunia ja unia vastasyntyneestä yms. Negatesti unia en oo nähny. 😳 Kai sitä sitten niin alitajuntaisesti toivoo plussaa että tulee uniin kummittelemaan. 😅🙈

Täytyy tähän samaan kertoa kun pian 4 vuotta sitten odotimme miehen siskon kanssa yhtä aikaa. Rakenneultrassa ei ollut kumpikaan vielä käynyt, mutta näin unta tästä miehen sikosta että he saavat pojan. Ja poika heille syntyi 😁

Myöhemmin vielä ennen ristiäisiä näin unen pojan nimestä. Ja mitään tietoa tulevasta nimestä ei oltu edes vihjailtu, niin tämä uni osui sinällään oikeaan että se nimi jonka unessa näin oli toinen vaihtoehto heidän pojan nimekseen. 😳

Näiden jälkeen jotenkin on omia unia tulkinnut enemmän, mutta ei toistaiseksi unien kautta sitä plussaa ole tikkuun silti saanut 😂

Joo mulla kanssa ollut näitä paikkaansa pitäviä etiäisiä ennenkin, joskus oli täällä puhetta niistä 🙈

En kyllä usko, hieman siihen malliin jomottelee että varmaan tänään alkaa

Noh, nyt on tallettelut tehty, vaikka tosin ei varmaan tän kierron mahiksiin vaikuttanut, kp on kuitenkin 17 (ok ok 18 puolelle jo käännyttiin).

Nyt on tavallaan rauhallinen olo, kun vihdoin alkaa tutkimukset, että missä vika, kun ei mitään tapahdu. Toisaalta nyt alkaa mieltä kalvamaan se, että jos mieheltä ei vikaa löydy, niin vaikka kuinka tiedän ettei se ole mun "syy", niin väkisin veikkaan että syyllistän itseäni päässäni. Tulispa perjantai ja sit ne tulokset todella nopeasti, pieni ahdistus on päällä kuitenkin.

Noh, nyt on tallettelut tehty, vaikka tosin ei varmaan tän kierron mahiksiin vaikuttanut, kp on kuitenkin 17 (ok ok 18 puolelle jo käännyttiin).

Nyt on tavallaan rauhallinen olo, kun vihdoin alkaa tutkimukset, että missä vika, kun ei mitään tapahdu. Toisaalta nyt alkaa mieltä kalvamaan se, että jos mieheltä ei vikaa löydy, niin vaikka kuinka tiedän ettei se ole mun "syy", niin väkisin veikkaan että syyllistän itseäni päässäni. Tulispa perjantai ja sit ne tulokset todella nopeasti, pieni ahdistus on päällä kuitenkin.

Pystyn samaistumaan näihin.
Nyt mieltä stressaa se täälläkin että mitä sieltä meidän tutkimuksistasitten löytyy 🤷🏻‍♀️
Mies on varma että hänessä ei ole mitään vikaa vaan minussa on vika 🤦🏽‍♀️
Odotellaan vieläkin niitä ensikäynti aikoja mut ainakin sellaiset on tulossa 🤞🏽

Osanotot uuteen kiertoon joutuneille ❤️

@Veve @Jefar ymmärtääkseni on tosi vähän syitä jotka liittyy asioihin, joihin on mahdollista itse vaikuttaa (mallia selkeä yli/alipaino ja paljon urheilu). Ymmärrän, että se tuntuu ikävältä ja siitä kerää helposti syyllisyyttä että ”oma keho ei toimi”, mutta ei se ole oma syy. Hyvä että tutkitte kans puolisonne, koska on myös ihan tavallista että siellä puolella on jotain häikkää - miten reagoisitte, jos puolisollenne selviäisi, että ”hänestä johtuu” tämä yrityksen pitkittyminen? Entä jos lähimmälle ystävällenne selviäis sama? Mua usein auttaa näissä tilanteissa ”kuvitella läpi” mitä sanoisin siskolleni/puolisolleni jos he olisivat samassa tilanteessa. Sitä samaa myötätuntoa kaipaa myös itse ❤️

@Metu hyvä ja tärkeä muistutus!
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille ☹️

Täällä oletettu dpo 10, testi nega. Menkkoja odotellessa. Odotan vielä pari päivää, jos ei ala kuulumaan niin otan terolutin ekaa kertaa käyttöön ja sillä käynnistelen menkat. Lämmöt ei vielä ainakaan oo tippunut. Vitsit että tää on perseestä 😭 v*tuttaa! YK 11 lähtee.

@Veve @Jefar ymmärtääkseni on tosi vähän syitä jotka liittyy asioihin, joihin on mahdollista itse vaikuttaa (mallia selkeä yli/alipaino ja paljon urheilu). Ymmärrän, että se tuntuu ikävältä ja siitä kerää helposti syyllisyyttä että ”oma keho ei toimi”, mutta ei se ole oma syy. Hyvä että tutkitte kans puolisonne, koska on myös ihan tavallista että siellä puolella on jotain häikkää - miten reagoisitte, jos puolisollenne selviäisi, että ”hänestä johtuu” tämä yrityksen pitkittyminen? Entä jos lähimmälle ystävällenne selviäis sama? Mua usein auttaa näissä tilanteissa ”kuvitella läpi” mitä sanoisin siskolleni/puolisolleni jos he olisivat samassa tilanteessa. Sitä samaa myötätuntoa kaipaa myös itse ❤️

Tietääkseni puolison on tultava mukaan tutkimuksiin (ainakin julkisella puolella) lapsettomuuspolille et siinä mielessä ei pelkästään itseään pääse tutkituttamaankaan sinne, yksityisestä en tiedä.
Mun mies kuvittelee vieläkin olevansa 30v ja ei niin nuorella ole mitään vikaa kuulemma :D (siis hän on todellisuudessa 34v) Minä kyllä vanhenen kun täytän 36v mutta hän pysyy aina 30v.
Aluksi sanoi että EI KEHTAA lähteä sinne tutkimuksiin näin nuorena kertomaan lääkärille ettei raskaus onnistu.
Mut lähtee siis ja on mukana tässä.

Ei nyt syyllistä vaan todennut et pakko olla minussa kun lile leikkaus tehty niin siitä johtuu tai kun nuorena olen yhden keskeytyksen tehnyt (mulla esikoinen -09). Tai kun olen syönyt aiemmin unilääkkeitä ja mielialalääkkeitä.
Aiemmin hän ajatteli kun kuumeilin heti lile leikkauksen jälkeen että jos silloin heti olisin raskautunut niin lapsesta tulee satavarmasti ei terve :Face With Tears Of Joy:

Täällä dpo10/11? Vaihdellen sellainen olo että voisin olla, ja sit taas iskee se tunne että ei. Ihan liian aikaista tässä vaiheessa tietää, ja onkin ihan tuskaista kun aika menee niin hitaasti.

Ennen viime menkkoja en muista mitä oireita oli, oliko mitään? Nyt on muutaman päivän juilinu alavatsassa, mikä voi tarkoittaa kumpaa vaan. Flo ennustaa menkkoja sunnuntaille, ja jos ei näy niin toivon että pystyn ensi viikon vielä malttamaan ja testaamaan vasta sitten sen viikon lopulla jos on aihetta.

Tietty tekis mieli testaa vaikka jo nyt, mutta tajuan kyllä että melko varmasti ei kuitenkaan näkyis mitään, tai vaikka näkyis, niin pelottaa että käy kuten kemiallisessa ja viiva ei vaan vahvistu.

Siis vaikka periaatteessa tiedän että oma syy se harvoin on, varsinkin kun en tupakoi, en oo ylipainoinen tms, mutta omat mielenterveyden jutut ei päästä helpolla 🙈😂
Kyllä tää tästä..

Siis vaikka periaatteessa tiedän että oma syy se harvoin on, varsinkin kun en tupakoi, en oo ylipainoinen tms, mutta omat mielenterveyden jutut ei päästä helpolla 🙈😂
Kyllä tää tästä..
Ootteko jo hoidoissa?
Bongasin muuta kautta muuten tälläisen kun Simpukka ry - https://www.simpukka.info/
Myös fb löytyy suljettu ryhmä yms mutta itse en ole halunnut tuolla fb puolella missään omalla nimellä puhua näistä tms.
Jotenkin tää Vau foorumi on parempi kun voi nimettömästi keskustella. Joskus myös täällä Lapsettomuus foorumilla vierailen

Täällä dpo10/11? Vaihdellen sellainen olo että voisin olla, ja sit taas iskee se tunne että ei. Ihan liian aikaista tässä vaiheessa tietää, ja onkin ihan tuskaista kun aika menee niin hitaasti.

Ennen viime menkkoja en muista mitä oireita oli, oliko mitään? Nyt on muutaman päivän juilinu alavatsassa, mikä voi tarkoittaa kumpaa vaan. Flo ennustaa menkkoja sunnuntaille, ja jos ei näy niin toivon että pystyn ensi viikon vielä malttamaan ja testaamaan vasta sitten sen viikon lopulla jos on aihetta.

Tietty tekis mieli testaa vaikka jo nyt, mutta tajuan kyllä että melko varmasti ei kuitenkaan näkyis mitään, tai vaikka näkyis, niin pelottaa että käy kuten kemiallisessa ja viiva ei vaan vahvistu.

Samoilla päivillä mennään täällä. Testit (25 ml -vahvuiset) negaa eilen ja tänään mutta silti epäilys kalvaa mieltä.😄 Ei mieli suostu vielä hyväksymään että ei tullut tärppiä, vaan vielä vaan ajattelen että "jospa olikin vielä liian aikaista"...

Yhtään ei helpota tieto siitä että normiherkkyyksiseen testiin esikoisesta sain vielä dpo 14/15 aika haalean viivan (superherkkään First Responseen selkeän viivan jo kaksi päivää aikaisemmin). 🤣

Piti ihan kaivaa esikoisesta tekemäni testit dpo 14/15 päivältä. Eli valitettavasti vanha kuva ja vanhat testit, ei kannata onnitella plussasta vaikka tyttö ihana taapero onkin. 😀

Kaksi ylintä First Responsea dpo 12/13 ja dpo 13/14, kaksi alinta (digi ja sinikorkkinen) dpo 14/15. Aika haalea siis toi dpo 14/15 normiherkkyyksisen viiva.

Liitteet

• Screenshot_20230222-122901_Photos.jpg
    Screenshot_20230222-122901_Photos.jpg
    129.7 KB · Katsottu: 134
Takaisin