Raskaaksi 2023

Onko vanhoilla siittiöillä raskaaksi tulo mahdotonta? Voiko ne olla viallisia ja aiheuttaa sen takia keskenmenon.

Jos edellisestä tyhjennyksestä oli yli 2vkoa ja ovulaation aikana päästiin vasta tositoimiin? Mies ei ole välissä hoidellut itseään, jutellaan näistä ihan avoimesti. Kannattaako siis kuopata toiveet.
Meille suositeltiin, että maks. kahden päivän pidättäytyminen olisi hyvä mun tapauksessa, koska mulla on tosi alhainen AMH ja huonot munasolut ja silloin on tärkeää, että siittiöt ovat tuoreita ja niiden DNA on parempaa tms. Tämä ei perustu muuhun kuin mitä lapsettomuushoidoissa neuvottiin ennen IVF-hoitoa. Mutta jos ei ole mitään lapsettomuusongelmia todettu, niin ei varmaankaan ole yhtä suurta merkitystä. Lisäksi jos kyseessä on nuoremman naisen munasolut, niin kuulemma munasolu voi korjata huonommatkin siittiöt eli ne, joiden DNA:saa on jotain häikkää eli silloin pidättäytymisellä ei ole niin suurta merkitystä, mutta juuri mun tapauksessa tuo 2 päivää ohjeistettiin, kun munasolu ei osaa korjata huonompilaatuisia siittiöitä.

Tuun nyt tännekin varovaisesti ja vieläkin vähän häkeltyneenä päivittämään, et eilen tein haaleista haaleimman haamutestin, mikä tänään selvästi vahvistunut😍😭 nyt rukoilen, et pysyy kyydissä lokakuulle asti❤️
Tänään dpo10/pp5.
Mähän sanoin❣️❣️❣️❣️Noniin nyt sitten paljon onnea matkaan ja muista nyt nauttiakin!

Miten teillä muilla muuten menee noi menkkakivut, siis et jos negakierto niin juiliiko teillä monta päivää jo ennen menkkojen alkua? Ihmettelen kun kolmena päivänä ollu aika inhottavat juilimiset alavatsalla, tänää ei oo ollut mitään eikä vuotoa ainakaan vielä näy🤔 en nyt innostu ollenkaan, koska periaatteessa menkkojen pitäis luteaalin mukaan alkaa vasta huomenna. Mut tietty väkisinkin tässä toiveet heräilee.

Leposyke oli taas noussut, ja kohdunsuu on myös selvästi korkeammalla kuin eilen. Vaikea tässä on pitää toiveikkuutta kurissa. Hyvä kun joka kerta päätän, että nyt en kyllä varmasti tulkitse oireita tai mitään muutakaan, kun ei niistä ole aiemminkaan voinut päätellä mitään, ja silti aina viimeiset päivät ennen testausta tarkkailen ihan jokaista tuntemusta kehossa, katselen sykkeitä monta kertaa päivässä, kokeilen kohdunsuuta jne. 😅

On ollut myös tänään ja eilen vähän etova olo, mutta siitä ei varsinaisesti voi päätellä mitään, koska minulla tulee huono olo myös, kun jännitän, ja nyt todellakin jännitän. Olen kateellinen naisille, jotka jossain vaiheessa tajuavat, että menkat ovat viikon tai pari myöhässä, ja tekevät sitten raskaustestin. Itse kun jo suunnilleen lasken tunteja siihen, että pääsen testaamaan. 😄 Tulee varmaan taas nukuttua huonosti, kun nyt jännitin jo viime yönä niin paljon, että oli vaikea nukkua.

Miten teillä muilla muuten menee noi menkkakivut, siis et jos negakierto niin juiliiko teillä monta päivää jo ennen menkkojen alkua? Ihmettelen kun kolmena päivänä ollu aika inhottavat juilimiset alavatsalla, tänää ei oo ollut mitään eikä vuotoa ainakaan vielä näy🤔 en nyt innostu ollenkaan, koska periaatteessa menkkojen pitäis luteaalin mukaan alkaa vasta huomenna. Mut tietty väkisinkin tässä toiveet heräilee.
Luulen, että on aika yksilöllistä, kuinka aikaisin menkkakivut alkavat. Minulla ne alkavat yleensä noin päivää ennen menkkoja. Mutta minulla on myös plussakierroissa ollut menkkojen tapaista juilintaa noin dpo9 alkaen.

@Lilja35 Mä oon ehtinyt muutaman kierron jo jännätä, ja kaikenlaisia kohdun, munasarjojen ja nivusten tuntemuksia on ollut ennen menkkoja... 😑 Ja mä oon siis ollut ilman hormonaalista ehkäisyä tosi pitkään, niin luulisi mun tuntevan kroppani, mutta en oo tosiaan ennen yrityksen aloittamista kiinnitellyt noihin tuntemuksiin huomiota. Toiveet heräilee nykyään joka nippaisusta...

Nyt tosin hiukan heräsi toive, kun huomasin uuden oireen eilen. Mulla on paikat sellaiset turpeat ja vetisen kosteat, kun yleensä ennen menkkoja on sahara! Menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna, joten alkaa olla mullakin pitkät tunnit jo!

Mutta kun on jo useamman kerran pettynyt, ei juuri uskalla innostua vielä...

Täällähän on tosi monella nyt lupaavia oireita ja tuntemuksia! :smiling face with heart-eyes: 🌈
Toivon nyt kaikkien puolesta kunnon plussa-aaltoa, jännitän teidän kaikkien puolesta omaa testailua odotellessa.
Täällä dpo2 ja r-testailun aloitan vasta dpo10 :Grimacing Face:

Esikoisen tärppikierrossa tein puhtaan negatestin muistaakseni dpo 8 (lol) ja oli niin oireetonta dpo 11/12 tienoilla että olin ihan ranteet auki ja paasasin että ensi kierrossa on sitten taukoa kokonaan yrityksestä ja olin aivan täynnä koko piinailua.

Mutta sit joskus dpo 12 rinnat kipeytyivät (kuten tosin joskus muutenkin ennen menkkoja) ja iski hurja väsymys niin päätin testata. 🥰

Täällä dpo 3 eikä vielä tietty testit polttele mut katsotaanpa vaan viikon päästä, en usko että pääsen odottelemaan menkkojen myöhässä oloa (menkat alkaa yleensä dpo 14 tai 15).

@Jadine joo siis tietty, aloin vaan miettimään et onkohan mulla ollu aikasemmin jo näitä juilimisia ennen menkkoja vai vasta niiden alkamisen jälkeen 😁 Tosi outoa jotenki itelle että juilis näin monta päivää ja vuotoa ei näy, kai sitä elättelee jotain olemattomia toiveita vaan😂 mähän voisin kyllä jo testata, mut ajattelin pitää selkärankani huomiseen asti jossei vuotoa näy.
Pitää vaan itekin hyväksyä se tosiasia että oon jo "vanha" ja kaikki oireet voi olla ihan vaan ilmankin raskautta.

@Enniy Kummasti sitä huomaa vaikka mitä tuntemuksia, kun miettii, voisiko olla raskaana. 😅 Ei sitä muuten tarkkaile ollenkaan samalla tavalla.

@Lilja35 Tutulta kuulostaa. 😄 Joka oireen kohdalla miettii, onkohan näin ollut aiemminkin. Pitkään olet kyllä jaksanut odottaa. Itsellä tekee tiukkaa odottaa edes dpo10 asti. 😬

@Jadine joo siis tietty, aloin vaan miettimään et onkohan mulla ollu aikasemmin jo näitä juilimisia ennen menkkoja vai vasta niiden alkamisen jälkeen 😁 Tosi outoa jotenki itelle että juilis näin monta päivää ja vuotoa ei näy, kai sitä elättelee jotain olemattomia toiveita vaan😂 mähän voisin kyllä jo testata, mut ajattelin pitää selkärankani huomiseen asti jossei vuotoa näy.
Pitää vaan itekin hyväksyä se tosiasia että oon jo "vanha" ja kaikki oireet voi olla ihan vaan ilmankin raskautta.
Joo sama vika täällä, että menkkakipuja olis mutta ei vielä menkkoja oletettavasti odotettavissa muutamaan päivään. Mikä dpo sulla siis alkoi juilimiset?

Itse yritin just käydä katsomassa edellisten kiertojen kirjanpitoa, enkä tästä kohtaa kiertoa löytänyt vastaavia menkkakipuja ainakaan kirjanneeni ylös. Tissikipu on sen sijaan ollut monessa kierrossa tässä kohtaa aika voimakas, nyt ei näy (vaikka kuinka yritän tissejä puristella töissä ilman, että kaikki huomaa :tears: ). Eilen myös oli hirveä vilu koko ajan, vaikka työkaveritkin valitti, että täällä on lämmöt liian kuumalla. Mutta niin, oireita on ollut toki ennenkin jos jonkinlaisia, ei niistä mitään selvää ota vaikka kuinka analysoisi.

Dpo8 ja kuolen kohta. Toisaalta en usko raskauteen koska ei ole MITÄÄN oireita. Viime kierrossa oli tosi voimakas keltarauhasjomottelu, mutta nyt ei edes sitä.
Aamulla huvikseni pissasin 2,5h pidätyksellä onestepin ovis testiin joka oli lähellä plussaa ja tummempi ku oviksen aikana😂 ne ei siis mulle ovisplussaa antanu, mutta pc anto. Saa nähä, toisaalta oon paljo rauhallisempi ku viime kierrossa.

En suuria toiveita tässä elättele kun ollut samoja juttuja viime kierrossakin näihin ainoihin.
Ja sekin kun hyvinä aikoina oli vaan se yksi kerta toimintaa. Toki varma en ollu milloin se ovis on ollut niin ei mitään hajua minä dpo todella on. Eikä kyllä tässä vaiheessa edes voisikaan olla mitään raskausoireita jos vaikka oletetaan että dpo olisi 6-10??

Joo sama vika täällä, että menkkakipuja olis mutta ei vielä menkkoja oletettavasti odotettavissa muutamaan päivään. Mikä dpo sulla siis alkoi juilimiset?

Itse yritin just käydä katsomassa edellisten kiertojen kirjanpitoa, enkä tästä kohtaa kiertoa löytänyt vastaavia menkkakipuja ainakaan kirjanneeni ylös. Tissikipu on sen sijaan ollut monessa kierrossa tässä kohtaa aika voimakas, nyt ei näy (vaikka kuinka yritän tissejä puristella töissä ilman, että kaikki huomaa :tears: ). Eilen myös oli hirveä vilu koko ajan, vaikka työkaveritkin valitti, että täällä on lämmöt liian kuumalla. Mutta niin, oireita on ollut toki ennenkin jos jonkinlaisia, ei niistä mitään selvää ota vaikka kuinka analysoisi.
Mulla alkoi siis jo dpo8 juiliminen, dpo9 se oli tosi kovaa ja mietin jo että nytkö ne alkaa. En siis muista näin kovia juilimisia olleen edellisissä kierroissa. Mulla on siis tosi kivuttomat menkatkin ollu jo vuosia.
No katotaan sekoileeko kroppa taas vaan omiaan ja pettymys saapuu huomenna😁

@Lilja35 mä oisin kyl varovasti ainakin optimistinen sun kohdalla, koska mulla on jokaikinen kerta kiinnittymisen tienoilla ollut kyllä kauheeta juilimista. :No Evil Monkey: Toki se on kyllä erillaista kuin perus menkkajomo, jossa tuntuu et hanat aukeaa mikä hetki vaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla kyllä voi sitä menkkajuimilista olla montakin päivää, mikä on välillä ihan super rasittavaa. :Grinning Face With Smiling Eyes: Mut toivokaamme ettei sulla hanat aukea, vaan jokuon siellä vaan yrittänyt porautua yksiöön. Ja ihailtavaa että pystyt olemaan testaamatta, mua kyllä tossa tilanteessa jo kuumottais. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Täällä dpo 8, ja muutama ehkä mahdollisesti potentiaalinen oire on saapunut ; hirvee jano ja hengästyminen. Sit on muutamia muita kuten tissit on tosi herkät - mut toki ainahan ne on kun menkat lähestyy, väsyttää ( kuten aina ) ja etova olo edelleen sillain semisti. Niistä en päättele mitään, kun ne on aika tyypilliset PMS. Viime kierrossa alko tänään ( kp 24) tiputtelu, et taas vaan mietin et koska se alkaa. :Grimacing Face: Toivottavasti ei ala, mut...ei uskalla kauheasti tuuletella. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla alkoi siis jo dpo8 juiliminen, dpo9 se oli tosi kovaa ja mietin jo että nytkö ne alkaa. En siis muista näin kovia juilimisia olleen edellisissä kierroissa. Mulla on siis tosi kivuttomat menkatkin ollu jo vuosia.
No katotaan sekoileeko kroppa taas vaan omiaan ja pettymys saapuu huomenna😁
Kiinnittymiskivulta kuullostaa😊 toivotaan parasta🤞🏻

Dpo8 ja kuolen kohta. Toisaalta en usko raskauteen koska ei ole MITÄÄN oireita. Viime kierrossa oli tosi voimakas keltarauhasjomottelu, mutta nyt ei edes sitä.
Aamulla huvikseni pissasin 2,5h pidätyksellä onestepin ovis testiin joka oli lähellä plussaa ja tummempi ku oviksen aikana😂 ne ei siis mulle ovisplussaa antanu, mutta pc anto. Saa nähä, toisaalta oon paljo rauhallisempi ku viime kierrossa.
Minulla plussakierrot ovat olleet oikeastaan oireettomimpia, että ei se oireettomuus välttämättä ole huono merkki. Negakierroissa taas on ollut kaikki mahdolliset oireet.

Minulla plussakierrot ovat olleet oikeastaan oireettomimpia, että ei se oireettomuus välttämättä ole huono merkki. Negakierroissa taas on ollut kaikki mahdolliset oireet.

Mulla taas joku kierto oli täysin oireeton ja hanat aukes kuitenkin.
Usein nyt ollut oireellisia ja negakiertoja.

Totean taas vaan että kyllä me naiset ollaan monimutkaisia otuksia 🙈

Takaisin