Raskaaksi 2023

@Jefar voi kurja! Mutta hyvä että sulla on tilaa ja mahdollisuutta käsitellä niitä tunteita mitkä herää, koska kyllä ne saa olla vaikka ne ei ookkaan kauniita. Kun itellä on tosi suuri toive niin kyllä se kateus on todellakin ymmärrettävää (kunhan sitten ei kuitenkaan käyttäydy ikävästi). Etenkin kun tilanne on sellainen, että ei oikeen ois onnellinen toisen puolesta vaikka oma tilanne ois toinen, kun kokee että toinen ei ”ansaitse”. Tosi vaikeehan siinä on olla.

@Jefar voi kurja! Mutta hyvä että sulla on tilaa ja mahdollisuutta käsitellä niitä tunteita mitkä herää, koska kyllä ne saa olla vaikka ne ei ookkaan kauniita. Kun itellä on tosi suuri toive niin kyllä se kateus on todellakin ymmärrettävää (kunhan sitten ei kuitenkaan käyttäydy ikävästi). Etenkin kun tilanne on sellainen, että ei oikeen ois onnellinen toisen puolesta vaikka oma tilanne ois toinen, kun kokee että toinen ei ”ansaitse”. Tosi vaikeehan siinä on olla.

Joo siitä ei kyse et oisin näille henkilöille jotenkin ilkeä tai mitään 👌🏽
Eikä olla suoraan heidän kanssa missään yhteydessäkään.
Myös esikoiselle yritän olla neutraali vaikka toinen innoissaan kun saa taas sisaruspuolen.
Mutta on pitänyt ottaa puheeksi et ei oo ihan kiva ja sopivaa lähetellä vauvasta kuvia ja ultrakuvia jne koska ne asiat ei mulle edes kuulu.

Onneks puoliso ja mun paras ystävä kuuntelee ja ymmärtää ❤️

Lilja35, vautsi, siis ihan oikeasti voi noinkin pian vauvan kanssa kotiutua.. mulla viime synnytys oli lyhyt ja helppo. Että ensi kerralla voisi hyvin olla mahdollista kotiutua samana päivänä.

Lilja35, vautsi, siis ihan oikeasti voi noinkin pian vauvan kanssa kotiutua.. mulla viime synnytys oli lyhyt ja helppo. Että ensi kerralla voisi hyvin olla mahdollista kotiutua samana päivänä.
Joo kyllä se on mahdollista jos kaikki hyvin äidillä ja vauvalla 😊 toki vauva pitää tuoda tarkistukseen parin päivän ikäisenä.
Tohon polikliiniseen synnytykseen on siis tietyt kriteerit mitä pitää täyttää, sekä äidin että vauvan. Nykyään kaiketi on vähimmäisaika about 6h mut me päästiin tosiaan vajaa 4h pois kun kaikki meni paremmin ku hyvin, ja tiesin millon pitää tulla takaisin jos tilanne kotona muuttuisi. Mä halusin vauvan kanssa mielummin oman kodin rauhaan, siitäkin syystä osittain ettei perhehuoneita ollut ja mä en halunnut 4hengen huoneeseen.

Muokattu viimeksi:
Polikliininen synnytys kuulostais kyllä hyvältä. Esikoisen synnytys ei mennyt ihan nappiin, mutta mulle jäi kuitenkin synnytyksestä ihan hyvä fiilis. Sairaalassa meni viikko, kun yhden yön olin raskaana olevien osastolla ennen saliin pääsyä ja synnytyksen jälkeen vielä viisi päivää osastolla ensin oman voinnin ja sitten vauvan painon putoamisen takia. Silloin oli lakko ja perhehuoneet ei olleet käytössä, potilashotelliin en päässyt. Mies ramppas sen viikon kodin ja sairaalan väliä, kun ei saanut jäädä yöksi ja mä sain jonkun hermoromahduksen, kun en nukkunut yhtään ja makasin siellä verhobunkkerissa. 🥴 Ens kerralla toivottavasti siis nopsaa kotiin tai sitten ees hiukan omaa rauhaa. Osastolla en haluais toista kertaa olla yhtä yötä kauempaa, kamala kokemus.

Oli mukava gynekäynti ☺️ Rakkuloita on tullut lisää, mutta ei nähnyt ongelmaa kun kierto ”säännöllinen 24-26 päivää”. Olipa hyvä veto multa varata aika oletettuun ovisviikkoon, sieltähän se näkyi että oikealla puolella on 18mm folli, eli irtonee varmaan huomenna. Eli @IiJa-99 kun oli puheita niistä nipistelyistä, niin ainakin itselle täsmäsi nyt tuo että oikealta pistää, ja siellä se kasvo ☺️

Itselle suurin oivallus oli nyt se, että onkohan mulla ovis samana päivänä kun ovisplussa näkyy testissä - ei päivää myöhemmin. Mulla on tänään ovistesti niin negatiivinen kun vaan voi olla, mutta ovis silti tulossa. Nyt on jännä testailla milloin se plussa pärähtää.

@Empsu94 Kiva, että sulla oli mukava käynti! 🙂 Jännää olisi kyllä tietää, milloin ovulaatio tapahtuu testiplussan jälkeen! Sulla on nyt kiva testailla, milloin plussa tulee!

Olisi kivaa päästä sairaalasta heti kotiin, mutta varmaan tulee taas raskausdiabetes ja silloin ei pääse. Tosin tuntuu kyllä tällä hetkellä aivan todella kaukaiselta ajatella, että sitä vielä joskus synnyttäisi elävän vauvan.

Täällä on dpo3 ja oviksesta asti on ollut jotenkin hirveästi tuntemuksia alavatsalla. Yleensä dpo2-dpo6 ei tunnu alavatsalla mitään.

Oli mukava gynekäynti ☺️ Rakkuloita on tullut lisää, mutta ei nähnyt ongelmaa kun kierto ”säännöllinen 24-26 päivää”. Olipa hyvä veto multa varata aika oletettuun ovisviikkoon, sieltähän se näkyi että oikealla puolella on 18mm folli, eli irtonee varmaan huomenna. Eli @IiJa-99 kun oli puheita niistä nipistelyistä, niin ainakin itselle täsmäsi nyt tuo että oikealta pistää, ja siellä se kasvo ☺️

Itselle suurin oivallus oli nyt se, että onkohan mulla ovis samana päivänä kun ovisplussa näkyy testissä - ei päivää myöhemmin. Mulla on tänään ovistesti niin negatiivinen kun vaan voi olla, mutta ovis silti tulossa. Nyt on jännä testailla milloin se plussa pärähtää.
Hyvä että meni nappiin käynti🤩👏🏼 siistiä, että sullaki nippailut osu oikeaan ja että siellä oli loistava folli tulosa😍

Mielenkiintosta kyllä, että miten sulla näkyy plussa ja irtoaa!

Mielenkiinnolla odottelen millon sulla alkaa testi tummumaan😊 olihan jossain siitäkin puhetta että plussa vois tulla jopa vasta myöhässä eli ovis ois jo tapahtunut kun testi posi🤔
Täällä kp13 ja vielä ei ole testit alkaneet tummumaan, varmaan viikonloppuna pitäs olla ovis täällä.

Mielenkiinnolla odottelen millon sulla alkaa testi tummumaan😊 olihan jossain siitäkin puhetta että plussa vois tulla jopa vasta myöhässä eli ovis ois jo tapahtunut kun testi posi🤔
Täällä kp13 ja vielä ei ole testit alkaneet tummumaan, varmaan viikonloppuna pitäs olla ovis täällä.

Oi me oltiin niin kiertokavereita, täällä kanssa kp13. Toivottavasti sullakin testit posia viikonlopuksi ❤️

Polikliininen synnytys kuulostais kyllä hyvältä. Esikoisen synnytys ei mennyt ihan nappiin, mutta mulle jäi kuitenkin synnytyksestä ihan hyvä fiilis. Sairaalassa meni viikko, kun yhden yön olin raskaana olevien osastolla ennen saliin pääsyä ja synnytyksen jälkeen vielä viisi päivää osastolla ensin oman voinnin ja sitten vauvan painon putoamisen takia. Silloin oli lakko ja perhehuoneet ei olleet käytössä, potilashotelliin en päässyt. Mies ramppas sen viikon kodin ja sairaalan väliä, kun ei saanut jäädä yöksi ja mä sain jonkun hermoromahduksen, kun en nukkunut yhtään ja makasin siellä verhobunkkerissa. 🥴 Ens kerralla toivottavasti siis nopsaa kotiin tai sitten ees hiukan omaa rauhaa. Osastolla en haluais toista kertaa olla yhtä yötä kauempaa, kamala kokemus.
Mä jouduin kans esikoisen kanssa olemaan sairaalassa viikon ennen käynnistystä, koska raskausmyrkytys. Käynnistyksen jälkeen järkyttävät supistukset 12h ajan mut mitään ei tapahtunut. Vauvan sydänäänet hävisi ja hätäsektioon mentiin. Sitten vielä 4päivää sen jälkeen sairaalassa ja kaikki mahdolliset ongelmat ja univaikeudet. Onneks toisen kohdalla meni kaikki paljon paremmin😊

Viime vuonna jätin väliin sen kierron, kun olisi ollut laskettu aika melkein jouluaattona (olisikohan ollut 22.12.). Esikoisen synnytys käynnistettiin laskettuna aikana raskausdiabeteksen takia ja hän syntyi muutamaa päivää myöhemmin, joten olisi ollut aika suurin todennäköisyys, että vauva syntyy todella lähellä joulua tai jouluaattona. Olen itse tosi jouluihminen, joten päätin sitten, etten halunnut sitä. Tällä kertaa en kyllä aio pitää taukoa, jos nyt en raskaudu ennen sitä. Olen menettänyt jo elokuisen, tammikuisen ja huhtikuisen, niin olisi ihanaa vain saada elävä vauva.
Täällä kans olis ihan sama missä kuussa syntyis, kuhan syntyis. Oon ite joulukuun alkupuolella syntyny ja ehkä lapsena joskus harmitti, et lahjat kaikki samoihi aikoihi, mut toisaalra joulukuussa oli sit viel lisätaikaa ja jännitystä😍 nyt sit aattelen ite, et jos tästä tuoresiirrosta ei nappaa niin joulukuinen vois toisaalta olla ihana😍 vois olla ihanaa aikaa olla synnyttämässä.

Noniin täällä käyty nappaamassa kyytiin yks 5 päivänen alkio😍 5 laitettu jo pakkaseen ja 3 vielä jatkoviljellään eli pitäs olla hyvä sato.
Nyt sit alkaa piinailu, et tarraako kyytii ja pysyykö mukana👌

@Juliet92 Hyvältä kuulostaa! :Smiling Face With Smiling Eyes: IVF:n jälkeen noita piinapäiviä onkin vähemmän kuin normaalisti ovulaation jälkeen. Milloin aiot testata?

Ette usko!
saatiin lähete lisääntymispuolelle 😍

Joulukuussa lääkäri sieltä konsultoi mun menkka asioissa ja silloin sanoivat et jos lääkityksistä huolimatta kivuliaat ja raskaus ei alkanut niin lähete heille.
Tai jos lääkkeet auttaa mutta 12kk sis raskaus ei alkanut

No kokeilin onneani kun nyt 2 kiertoa kokeillut lääkkeitä ja vieläkin kivuliaat ni lääkäri vasfas heti et ok, teen lähetteen 👌🏽

Täällä kuumeisesti kattelen milloin se hyväksytään vai tuleeko bumerangina takasin 🙈

Ihanaa @Juliet92 että tuli noin hieno saalis, toivotaan että tämä pikkuinen tarttuu lujasti kiinni :red-heart:

Ohoo onneksi olkoon @Jefar! Toivottavasti ottavat sut sisään!

Mulla on taas ollut kärsivällisyys tosi hukassa tänään. Jotenkin kun kaipuu on kova ja epävarmuus suuri kun ei tiedä kierrostakaan ja jos se ovis ei oo viikonloppuna tai heti alkuviikosta niin ens loppuviikosta ollaan tosi kiireisiä nii on vaikeempi saada talletteluun aikaa. Meillä lisähaasteena muussa tilanteissa positiivinen ilmiö että puoliso voi saada tosi monta orgasmia ennen kuin "tulee", ja jos on enemmän suorittamista niin sit helposti käy niin että ei tuu sitä loppuorgasmia jossa tulis sitä lastia mikä pitäs tallettaa :Upside Down Face: mutta tää on taas ihan turhaa etukäteisstressaamista joka ei tee mulle hyvää :side_tear:

Ihanaa @Juliet92 että tuli noin hieno saalis, toivotaan että tämä pikkuinen tarttuu lujasti kiinni :red-heart:

Ohoo onneksi olkoon @Jefar! Toivottavasti ottavat sut sisään!

Mulla on taas ollut kärsivällisyys tosi hukassa tänään. Jotenkin kun kaipuu on kova ja epävarmuus suuri kun ei tiedä kierrostakaan ja jos se ovis ei oo viikonloppuna tai heti alkuviikosta niin ens loppuviikosta ollaan tosi kiireisiä nii on vaikeempi saada talletteluun aikaa. Meillä lisähaasteena muussa tilanteissa positiivinen ilmiö että puoliso voi saada tosi monta orgasmia ennen kuin "tulee", ja jos on enemmän suorittamista niin sit helposti käy niin että ei tuu sitä loppuorgasmia jossa tulis sitä lastia mikä pitäs tallettaa :Upside Down Face: mutta tää on taas ihan turhaa etukäteisstressaamista joka ei tee mulle hyvää :side_tear:

Toi suorittamisen ahdistus on kyl rankkaa. Meillä aluksi miestä ei häirinnyt tieto oviksesta (muistan kun puhuin siitä täälläkin), mut nyt mies sanoi, ettei ehkä haluaisi tietää oviksen ajankohtaa. Lisää sitä suorittamisen painetta. Toki oon sitä mieltä että tässä ollaan kahdestaan ja yhdessä yritetään lasta, mutta nyt kun mulla on energiaa ja motivaatiota niin yritän keksiä "luonnollisempia" tapoja kutsua miestä sänkyyn sen "nyt on ovis" sijaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toivottavasti löydätte teille sopivan tavan. :red-heart:

Täälläkin tullut tutuksi suorituspaineet :Grimacing Face: Kp 15 nyt menossa (vaikka tosiaan vähän mysteeri mikä kp oikeasti menossa sen keskenmenon jälkeen..) ja ovulaatiota ei näy. Ei edes pientä tummumista ovistesteissä. No, täällä on nyt talleteltu jo viis iltaa putkeen ja päädyttiin tänään siihen et pakko pitää taukopäivä.. Se ovulaatio voi olla vasta kahden tai kolmen päivän päästä et ei sitä putkeen jaksa kymmentä päivää talletella :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears:

Takaisin