Raskaaksi 2023

Mä oon vähän miettinyt tätä samaa… Mut mulla tän kierron laskettu aika ois 6.11. ja ens kierrossa se ois joulukuun alkua edelleen, mutta mene ja tiedä. Toisaalta ei just haluais että ois synttärit +-1kk joulusta, mutta toisaalta sit se tarkottais kahden kierron väliin jättämistä, ja tuntuu tosi paljolta. Ja toisaalta nolottaa kun aivoissa on sellanen ajatus että se ois pinnalliselta välittää että montako viikkoa on joulun ja synttäreiden välillä kun nyt ees sais sen lapsen syliin 🥺😥
Hei, näin joulunajan lapsena, ei se paha asia ole että silloin on synttärit! Ainakin jos siitä ei tee semmosta että että "no saat nyt kaikki lahjat yhteislahjoina kun niin lähekkäin synttärit".

Menkat on ohi, ja oli muuten hämmentävät. Kuukuppia käyttäessä kun pystyy seuraamaan määrää ja koostumusta, niin ekana päivänä tuli hyvin vähän, mutta klimppimäisenä, ja tokana päivänä hyvin vähän mut hyvin vetistä... Eikä mitään muuta. Kivut oli vähän isommat kun yleensä.

Kiitos tunteiden validoimisesta ja omista kokemuksista @IiJa-99 @Jefar @Adiela @Empsu94 @Däumeline ja @Veve. Mulla oli lukiossa kaveri jolla oli synttärit just jouluna ja häntä harmitti se, mutta ehkä se on just vähemmän paha jos ei oo ihan samana päivänä kuitenkaan. Ja joka tapauksessa tuntuu että vaikka toivois että LA ei ois siinä joulun tienoilla, jos se on niin, niin sit se vaan on. En oo valmis jättämään kiertoja välistä, ainoo on et päätänkö mihin kohtaan aloittaa ne letrozolit – taloudellisen tilanteen kannalta vois olla jees jos ne aloittais vasta myöhemmin, mutta pitää kattoa mihin kärsivällisyys riittää.

Aloitin tänään noilla ovistesteillä mitä on, CB:n tuplahormonit ja sitten kun vilkuntaa on hetken ollu rupeen varmaan kans niitä onesteppejä siinä sivussa. Laitoin kans tilaukseen ihan himona easy@home:n ovulaatiotestejä, kun ne näyttäs globaalisti olevan aika suosittuja, ja sai hyvään hintaan. Toivotaan että tää on se kierto kun saisin ovulaation kiinni! 🤞

Tää synttärikeskustelu on aina mun lemppari. Itse olen jo niitä vanhoja koneja (yrittänyt lisääntyä keväästä 2020), että ei ole väliä saako lapselleen synttäripäiväksi jouluaaton, juhannuksen tai vapun, kunhan nyt saisi sen lapsen.

Nyt tässä ensimmäistä IVF kiertoa eläessä ja laskeskellessa, saattaisi hyvinkin olla, että jos siirrettäviä alkioita saadaan, osuisi laskettu aika melko hyvin joulun tienoolle. Olen miettinyt seuraavaa; Siitä ihmelapsesta tulee sitten Kuningatar Elizabeth! :tears: Ellulla oli kahdet synttärit; oikeat perheen kesken huhtikuussa ja kansanjuhla kesäkuun toisena viikonloppuna. Syy tähän? Keli briteissä on yleensä huhtikuussa huono ja alamaisia ei sovi seisottaa lippuja heiluttelemassa kylmässä vesisateessa, juhlitaan sitten paremmalla kelillä! :White Up Pointing Index:

Eli jos nyt käy niin, että osuu "huonolle" päivälle tämä syntymän ihme, niin meillä jaetaan juhlat, double the fun 👸

On: Itteä vähän tympii, kun tästä omasta kierrosta ei ota selvää. Kaksi päivää kierukan poistosta alkoi vuoto, ajattelin että ne olisi kuukautiset koska kierronpäivät olivat siihen sopivat. Vuoto kesti 4 päivää. Tästä neljän päivän päästä alkoi uusi vuoto ja tämä kesti kolme päivää. Eli olikohan tuo eka vuoto niin sanottu kierukan jälkeinen tyhjennysvuoto? Ja jos oli, niin oliko tuo viimeinen vuoto sitten oikeat menkat vai mitä ihmettä :Hear No Evil Monkey: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No oli mitä oli kiertopäivä 13 tai 6 menossa, ovistestit negaa..

@Metu niin voihan se pinnallista olla, mutta minä en vaan halua lasta loppuvuonna, koska en oo itsekkään tykännyt yhtään olla loppuvuoden lapsi.

@Empsu94 sulla tosiaan kyllä menisi lähelle joulua tuo toinen la kun niin lyhyt kierto😂 toivon myös, että tultaisiin kaikki raskaaksi tästä kierrosta niin ei tarvisi miettiä enempää❤️

Mulla on ajatus, että jos mun lapsen saanti jää kiinni siitä ettei edes yritetä joulukuuksi niin sitten jää. Luotan siihen kun nuoria vielä ollaan ettei se niin kierron kahden päälle ole jos jätetään ne välistä.

Täällä on näköjään muillakin piinailut meneillään. Itsellä alkoikin just dpo1. Eilen oikein tunsin, että ovulaatio tapahtui oikealta puolelta tässä kierrossa!

Kun aloitettiin yritys syksyllä, en tiennyt ovulaation ajankohtaa. Sattumalta oltiin ekan kerran ilman kumia sinä kiertopäivänä, mille ovulaatiotikut on myöhempinä kiertoina näyttäny plussaa. Silloin ajattelin, että oltiin "myöhässä", koska en tiennyt mun luteaalivaiheen olevan vain 9-10 päivää. Ajattelin, että ovulaatio olisi mennyt jo siinä tavalliseen aikaan kp14 paikkeilla, kun kierto 28 päivää.

Siinä kierrossa mulla oli menkat myöhässä 11 päivää ja rtesti näytti yhtenä päivänä haaleaa haamua (noin dpo14 näin jälkikäteen aateltuna). Seuraavana päivänä oli jo puhdas nega. En ollut ikinä tehnyt raskaustestejä, niin aattelin, että joku tyhmä viivanpaikka vaan. Nyt kun oon myöhemmin tehnyt samanmerkkisiä testejä, niin negat on ollut ihan putipuhtaan valkoisia.

Eli jälkikäteen aateltuna, on siellä ehkä yrittänyt tapahtua jotain...

Tässä kierrossa osui petipuuhat juuri oikein. Ajattelin, jos ei nyt tässä kierrossa tai seuraavassa tärppää, voisin varata jo aikaa gynelle/lääkärille. Voisi tuoda mielenrauhaa. Jos tuo lyhyempi luteaali on jonkinlainen ongelma, niin mielellään siihen saisi apuja jo aikaisemmassa vaiheessa. Samalla tietty varmaan saisi muutakin tietoa omasta terveydestä.

Viime vuonna jätin väliin sen kierron, kun olisi ollut laskettu aika melkein jouluaattona (olisikohan ollut 22.12.). Esikoisen synnytys käynnistettiin laskettuna aikana raskausdiabeteksen takia ja hän syntyi muutamaa päivää myöhemmin, joten olisi ollut aika suurin todennäköisyys, että vauva syntyy todella lähellä joulua tai jouluaattona. Olen itse tosi jouluihminen, joten päätin sitten, etten halunnut sitä. Tällä kertaa en kyllä aio pitää taukoa, jos nyt en raskaudu ennen sitä. Olen menettänyt jo elokuisen, tammikuisen ja huhtikuisen, niin olisi ihanaa vain saada elävä vauva.

@Jadine joo aloin torstaina testailla kun en malttanut, mutta ne oli ihan negoja. Viikolla 14 on vielä aika paljon raskaushormonia kehossa, kun viikolle 22 se on jo ehtinyt laskea. Luulen että se olisi ollut nega muutamissa päivissä. 🤔 Yhdet menkat ehti tuossa välissä tulla.

Mun ihan ekan raskauden laskettuaika ois ollu jouluaaton tienoilla. Se meni tosin kesken. Mutta minusta se oli jotenki ihana ajatus. Ruusuisin silmin aattelin et siellä me sit jouluaattona sairaalassa opetellaan uutta elämää. Ei ois haitannu tippaakaan. Meilläkään lisääntyminen ei oo ollu mikään itsestään selvä ja hoidoissa oltiin. En ois uskaltanu jättää yhtään kiertoa välistä sen takia miten laskettuaika sattuisi sijoittumaan..

Mun ihan ekan raskauden laskettuaika ois ollu jouluaaton tienoilla. Se meni tosin kesken. Mutta minusta se oli jotenki ihana ajatus. Ruusuisin silmin aattelin et siellä me sit jouluaattona sairaalassa opetellaan uutta elämää. Ei ois haitannu tippaakaan. Meilläkään lisääntyminen ei oo ollu mikään itsestään selvä ja hoidoissa oltiin. En ois uskaltanu jättää yhtään kiertoa välistä sen takia miten laskettuaika sattuisi sijoittumaan..
Ymmärrän hyvin sun kannan, vaikka mekään ei varmaan luomusti lapsia saada ja letroilla nyt hoidetaan niin silti jätän kierron väliin. Sun kokemuksella mun mielipide olisi varmastikin eri❤️

@Metu niin voihan se pinnallista olla, mutta minä en vaan halua lasta loppuvuonna, koska en oo itsekkään tykännyt yhtään olla loppuvuoden lapsi.

@Empsu94 sulla tosiaan kyllä menisi lähelle joulua tuo toinen la kun niin lyhyt kierto😂 toivon myös, että tultaisiin kaikki raskaaksi tästä kierrosta niin ei tarvisi miettiä enempää❤️

Mulla on ajatus, että jos mun lapsen saanti jää kiinni siitä ettei edes yritetä joulukuuksi niin sitten jää. Luotan siihen kun nuoria vielä ollaan ettei se niin kierron kahden päälle ole jos jätetään ne välistä.
Kyllä pinnallinen saa hetkittäin olla tietenkin! Omakin viesti oli vain semmonen tsemppiviesti, jos puntaroi vielä asioita.
Olenhan minäkin tavallaan pinnallinen kun en halua hoitoja ennen häitä.

@Jadine joo aloin torstaina testailla kun en malttanut, mutta ne oli ihan negoja. Viikolla 14 on vielä aika paljon raskaushormonia kehossa, kun viikolle 22 se on jo ehtinyt laskea. Luulen että se olisi ollut nega muutamissa päivissä. 🤔 Yhdet menkat ehti tuossa välissä tulla.
Tuon viimeisimmän keskenmenon jälkeen hcg laski varmaan nopeiten, kun tehtiin lopuksi kaavinta. Edellisen eli rv8 keskenmenon jälkeen testi näytti negaa vasta ekojen menkkojen jälkeen.

Mutta hyvä, että on varmasti uusi plussa. 😊 Se on niin nurinkurista, kun odottelee, että testi vihdoin näyttäisi taas negaa, kun yleensä toivoo sitä toista viivaa testiin.

Ymmärrän hyvin sun kannan, vaikka mekään ei varmaan luomusti lapsia saada ja letroilla nyt hoidetaan niin silti jätän kierron väliin. Sun kokemuksella mun mielipide olisi varmastikin eri❤️
Joo toki. Enkä siis tarkoittanu mitenkään kritisoida erilaisia käytäntöjä. Tää on vaa mielenkiintoista. Mut onhan niitä semmosiakim ihmisiä, jotka päättää et he tekee kesäksi vauvan ku puolisolla on lomat. Ja sit he vaan tekee niin🤣 se on vaan niin kaukana omasta kokemuksesta et tuntuu hassulta

Joo toki. Enkä siis tarkoittanu mitenkään kritisoida erilaisia käytäntöjä. Tää on vaa mielenkiintoista. Mut onhan niitä semmosiakim ihmisiä, jotka päättää et he tekee kesäksi vauvan ku puolisolla on lomat. Ja sit he vaan tekee niin🤣 se on vaan niin kaukana omasta kokemuksesta et tuntuu hassulta
Mielenkiintoista kyllä, kaikilla on omat näkemykset ja mielipiteet ja niin saakin olla, se on vaan rikkaus eikä toisten sanomisista tule pahastua jos ne ei vastaa omia aatteita❤️ joo tuo on hieman huvittavaa, että tehdään johonkin ajankohtaan lapsi, toimiski sillain itelläki😂

Tutun kuuloisia ajatuksia täällä laskettuun liittyen. Minäkin olen aina ajatellut että ei olisi kivaa lapsen syntyä joulun tienoilla. Nyt kuitenkaan en olisi valmis jättämään yrityskiertoa välistä tämän vuoksi. Kuten @Pikkupikkupikkunen totesi voisihan siinä olla omanlaista joulun taikaa jos laskettu olisi joulun tiennoilla😊 mutta ymmärrän myös jos haluaa jättää ensi kierron yrityksen väliin tämän vuoksi. Välillä taukokuukaudet voivat myös tehdä hyvää eli jos vaan pystyy sellaisen pitämään niin hienoa👌🏻😊 meillä olisi la juurikin kanssa joulukuun alkuun näillä laskelmilla, mutta ajattelen että ensi synnyttäjänä ja siskon ja äitin tilanteet huomioiden menis kuitenkin yliaikaiseks ja juurikin joulun alla syntyisi😅 näitähän ei voi tietää, joten kiitollisena otan plussan (ja vauvan) vastaan sitten kun aika on!

Mä juurikikin tästä keskenmenneestä ensimmäisestä (elokuinen) suunnittelin etukäteen, että ensikesänä jään äitiyslomalle ja alkuun näytti että kaikis menis just niinkun olin suunnitellut, mutta ei valitettavasti💔

Tohon joulun taikaan liittyen: mitä olen meidän lähialueen synnäreitä seurannut somen kautta, niin siellä vauvat saa jouluna aina jotain ekstraa lahjaksi esim. tosi söpöt bodyt & housut ja pehmolelun :smiling face with heart-eyes: Söpö ajatus sekin ja ihanaa et sairaala juhlistaa jouluvauvoja sillä tavalla.

Tänään easy@home ovistestin viiva jo aavistuksen tummempi, eli tästä saattais sitten lähteä tummenemaan, oletettu ovis päivän parin päästä, kuten pitäisikin :folded: Illalla uus testaus.

Liitteet

• Screenshot_20230207_102232_edit_541178814934492.jpg
    Screenshot_20230207_102232_edit_541178814934492.jpg
    287 KB · Katsottu: 91
Joo ehottomasti jokainen tekee sen mukaan miltä ite tuntuu ja toivon ettei mun sanavalinnasta tuu kellekään pahaa mieltä vaikka se kömpelö olikin – yritin puhua omista tunteista omia ajatuksiani kohtaan, mutta en onnistunut sanomaan sitä selkeästi että en kohdistaisi muihin näitä, pahoittelut siitä ❤️

Monella tuntuu olevan ajatus että toivois ettei se laskettu aika ois just lähellä joulua ja monella on mennyt niin kauan yrittäessä että ei silti halua jättää mahdollisuutta välistä, mutta missään valinnassa ei tässä tilanteessa oo mitään väärää, eihän se vaikuta mihinkään muuhun kuin omaan perheeseensä 😄 Mutta kiva kuulla erilaisia ajatuksia ja saada just sitä validointia siihen että jos syntymäpäivän ajankohtana on joulun läheisyys ja se harmittaa niin kaikki ne tunteet on ok, koska niinhän ne on ❤️

Mulla oli tosi kovat toiveet et ois ollut kevät- tai kesävauva 2023, mutta ei mennyt niin kuin toive ois ollu. Aattelin et sit ois just kiva ollut kun oon ite ekat ~6kk ja sit puoliso tokat ~6kk sommiteltuna niin että molemmat sais olla vauvan kanssa jonkun pätkän kun kelit on kivat ja ees semilämpimät. Mutta katotaan miten nää nyt sit menee.

@Däumeline oo onpa kiva ajatus noi ekstralahjat jouluna! Toivottavasti sulla on ovis sit kohta 🤞

Onnea plussanneille!☀️

Täällä tuli tänään kp12 ovisplussa ja kp9 ja kp11 on talleteltu.🤞🏻 Yritän kyllä tässä kierrossa ottaa vähän rennommin tän odotteluvaiheen. Jos tulis plussa niin la olis 30.10. Sit vois pitää esikoisen kanssa yhteissynttärit.😅

Tsemppiä piinapäiviin muillekkin!

Takaisin