Raskaaksi 2023

Joo siis ihmiset on niin erillaisia, mun pahin kammo olis nimennomaan olla jouluna sairaalassa. Joulu on vaan jotenkin sellainen: ollaan yhdessä kotona - juhla, et ahdistaisi olla sairaalassa, vaikka toki hyvästä syystä. :No Evil Monkey: Ja mulla liittyy myös tähän se voimakas mielleyhtymä et mä INHOAN muutenkin olla siellä sairaalassa. Kummankin kanssa olen vaan toivonut kotiutumista niin nopeasti kuin mahdollista. Tiedän et monelle on ihan ok hengailla siellä, ja toki ensisynnyttäjälle on siellä turvaa eritavalla kuin sitten kotona. Varsinkin meidän nuorimmainen nukkui jo synnärillä tosi hyvin, mut eihän siellä ite tullut nukuttua kun aina jonkun vauva itkee. :Grinning Face With Smiling Eyes: Siellä sairaalassa on kaks ihanaa hetkeä : syntymä ja kotiutuminen :smiling face with heart-eyes::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Heip, nyt pääsin taas kirjottelee kun kaivoin tunnukseni sähköpostista. Helpottavaa lukea täältä että muutkin ajattelee samanlaisia ajatuksia Joulukuun suhteen. Itselläkin vähän kynnys tuo joulukuun vauva kun menis La itselle 25.12. Myös. Myös ajattelen itse että joulukuussa kun syntyy niin on melkeen vuoden kirittävää koulussa kun sellaisella joka on tammikuussa esim syntynyt jos ymmärrätte mitä haen.

Mun on pakko ottaa osaa myös tohon laskettuaika keskusteluun 😁 oon täällä vähän seuraillut, meillä on viidennen yritys nyt päällä, taustalla yksi kkm marras/joulukuussa. Meillä on yksi ihan marraskuun lopussa syntynyt jo jonka laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. Mulle joulukuun alku olis viä täysin fine mut koen kans et en joulun pyhinä haluaisi synnärille... Mut en ehkä silti oo valmis jättää kiertoa välistä.. mulla kun vielä lapset tupannut syntyä pari kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, niin siinä sais jättää monta kiertoa välistä ☹️ Ja sitähän ei voi ikinä tietää miten käy, laskettu aika voi olla helmikuussa ja silti tulee keskonen joulukuussa. 🤷

Heip, nyt pääsin taas kirjottelee kun kaivoin tunnukseni sähköpostista. Helpottavaa lukea täältä että muutkin ajattelee samanlaisia ajatuksia Joulukuun suhteen. Itselläkin vähän kynnys tuo joulukuun vauva kun menis La itselle 25.12. Myös. Myös ajattelen itse että joulukuussa kun syntyy niin on melkeen vuoden kirittävää koulussa kun sellaisella joka on tammikuussa esim syntynyt jos ymmärrätte mitä haen.
Tätä koulujuttua itsekin mietin ja myös sitä, että saa omasta ikäryhmästä kaiken ”viimeisenä”

Tästä koulu aiheesta:
Täällä Saksassa menee vähän eri tavalla toi koulusysteemi. Joulukuiset olis luokassa ikähaarukan keskellä. Täällä nuorimmat luokassa on kesäkuisia ja vanhimmat heinä/elokuisia. Eli samassa luokassa on Heinäkuiset2023&Kesäkuiset2024. Näin mies sen mulle selitti, korjatkoon jos joku tietää paremmin.

Täällä Saksassa koululuokat eivät mene kalenterivuosien mukaan, vaan raja on heinäkuun alussa. Esikoiseni on syntynyt kesäkuun lopussa eli tulee olemaan luokkansa nuorimpia (aloittaa koulun melkein heti 6-vuotissynttäreiden jälkeen), vaikka Suomessa hän olisi luokan ikäjärjestyksessä keskipaikkeilla. No, onneksi hän opettelee kovaa vauhtia lukemaan jo 4-vuotiaana, niin eiköhän hän pärjää koulussakin. 😊

Tästä koulu aiheesta:
Täällä Saksassa menee vähän eri tavalla toi koulusysteemi. Joulukuiset olis luokassa ikähaarukan keskellä. Täällä nuorimmat luokassa on kesäkuisia ja vanhimmat heinä/elokuisia. Eli samassa luokassa on Heinäkuiset2023&Kesäkuiset2024. Näin mies sen mulle selitti, korjatkoon jos joku tietää paremmin.
Heh, kirjoitettiin sitten ihan samaan aikaan. 😅 Juuri noin tuo menee. Esimerkiksi kesäkuussa 2018 syntynyt poikani aloittaa koulun samaan aikaan kuin heinäkuussa 2017 syntynyt työkaverini lapsi.

Kai munkin täytyy ottaa kantaa syntymäkuukausi keskusteluun.
Meillä kun yritystä oli takana 2,5 vuotta ja kun IVF sitten toi sen kauan kaivatun plussan, niin la oli 30.12. Aluksi se harmitti, mutta lopulta sillä ei ollut mitään väliä. Lapsi syntyi sitten viikko ennen joulua. Kotiuduttiin jouluksi.
Synttärit pidetään varmaan aina joulukuun alussa.
Tuo koulujuttu itseäkin mietitytti aluksi.
En usko että loppuvuoden syntymäpäivä harmittaa kuin sillon kun niitä ajokortteja saadaan eli ikävuodet 15-18.

Tätä koulujuttua itsekin mietin ja myös sitä, että saa omasta ikäryhmästä kaiken ”viimeisenä”
@SophiaK Joo tämä on kyllä ikävä asia tuossa, meilläkin perhe piirissä näitä tapauksia, ja ei ole saanut lykätä koulun aloitusta vaikka selkeesti ei vielä olisi valmiuksia koulun aloitukseen, että se on kurjaa tässä suomen systeemissä, mutta sinänsä mä henk. koht aattelen että tämän suhteen ei ole merkitystä onko se marraskuu vai joulukuu, kun jokatapauksessa loppuvuosi. Sitten jos sais venytettyä syntymän vuoden alkuun niin olisi hyvä😅 kesävauvaa olin toivonut, mutta en missään nimessä haluaisi sinne asti enää odottaa 😁

@Nyyti2 mä oon kyllä samaa mieltä että marrasjoulu menee molemmat niin loppuvuoteen että koulun ja ajokortti juttujen puolesta menee samaan kastiin 🙊🤷

Joo siis mullekkaan ei ole väliä milloin luoja sen pienen meille suo, oli se sitten mikä kuukausi vaan 🥰

Oon kuullut erään tosi tarinan (kaverin sisko) kun oikein PYYSI sectiota tiettynä päivänä kun halusi et vauvasta tulisi tietyn horoskoopi merkkinen 😂

Joo siis mullekkaan ei ole väliä milloin luoja sen pienen meille suo, oli se sitten mikä kuukausi vaan 🥰

Oon kuullut erään tosi tarinan (kaverin sisko) kun oikein PYYSI sectiota tiettynä päivänä kun halusi et vauvasta tulisi tietyn horoskoopi merkkinen 😂

Törmäsin aikoinaan vietnamilaiseen, jonka syntymäpäivää oli väärennetty parilla kuukaudella, koska vanhemmat halusivat hänen omaavan toisen horoskoopin. 🙈🙈 Ei tapahtunut siis Suomessa.

Mielenkiintoinen tää keskustelu joulukuun vauvasta. Mäkään en juuri joulukuussa haluaisi. Jos saisin päättää, haluaisin syys-marraskuun tai tammi-toukokuun lasketun ajan. Mulla on aiemmat kaksi kesävauvoja ja haluaisi kokea eri vuodenaikana ja ettei kaikkien synttärit ole samassa syssyssä, plus viimeisillään raskaana oleminen kesähelteellä on niin kamalan tukalaa! Voisin tästä syystä oikeasti jopa koittaa tähdätä ettei la menisi kesälle 🙄 Musta tuntuu, että loppuvuoden hämäryydessä olisi ihaninta käpertyä vain pesimään kotiin. Keväisin olen usein levoton ja nukun huonommin.

Joulun aikaan on ihanan taianomainen energia ja uskon, että vauvan saaminen silloin voisi kyllä olla erityisen ihmeellistä! Saisi myös hyvän syyn olla liikaa hössöttämättä joulua 😊

Mulla nyt kp21. Väkisinkin vähän miettii, kun keskeytetystä kai ihan pieni raskauden mahdollisuus on.. mutta en kyllä yhtään siihen usko.. iltapuhteiksi kaivoin esille aiemmilta lapsilta säästetyt pienimmät vauvanvaatteet.. kantoliina ja rintapumppu samassa oli samassa kassissa.. oi että ❤❤❤

Noni, tänne se katkera liisa iski ja kovaa.
En viitsi liikaa infoa antaa ettei täältä vaikka lue näitä.
Mutta mutta, sain tietooni vauvauutisia ja sellasille kelle en sitä anteeks vaan ikinä toivois (ja saivat vasta viime vuoden lopulla ekan yhteisen ja nyt sit toinen tuloillaan (ennestään jo useita lapsia ja eri isät vissiin kaikilla)

Iski korkealta ja kovaa, onneks mun mies on paras kuuntelija tän itkun ja turhautumisen kanssa

Mä en ainakaan mieti mahdollisen loppuvuoden vauvan "negatiivisia puolia", koska kaikessa on puolensa 🙂👍 Jos saisin jouluvauvan, juhlittaisiin varmaan sitten eri aikana nimipäivää hiukan isommin, ettei jäisi synttärit joulun varjoon. Ja marraskuuhan olisi kiva synttärikuukausi, kun syksyllä on niin vähän muita juhlia tai mukavuuksia! Olisi sitten tasaisesti juhlia ympäri vuoden 😁

Loppuvuoden lapsen koulu-tai urheilumenestyksestä en huolehdi. Jonkin tutkimuksen mukaan lapset kuulemma perii älykkyyden äidiltään, joten eiköhän mun lapsi pärjää! 😉 Ja kun perisi sitten urheilullisuuden isältään... 😅 Nämä siis vitseinä, oikeasti en ole asiasta huolissaan.

Ja sitten sinne baareihin ja autokouluun ehtii kyllä aikanaan. 👍

Mua ei haittaisi jouluvauva, kuopus on joulukuun lapsi ja itekin sellainen olen😁
Mä en oo koskaan ollut mikään jouluihminen, lasten takia vietetään joulua perheen kesken mut muuten en siitä niin välitä. Ei oo siis väliä syntyykö kesällä vai talvella, kunhan tulisi vaan se plussa edes🙄 tietty talvella vauvaa joutuu pakkaamaan vaatteisiin, ja jos on kovat pakkaset ei pääse alkuun ulos ollenkaan.
Sairaalaan en ajatellut jäädä ollenkaan, polikliininen synnytys on mun juttu, suoraan synnytyssalista kotiin😁. Tietenkin olettaen että kaikki menee hyvin, tai että edes päästäisiin sinne synnytykseen asti.

Täällä tänään dpo5, tuntuu että aika menee nyt paljon nopeammin kun aikaisempina kuukausina. Ei enää niin montaa päivää että pääsee taas testailee, voi kunpa tää olis vihdoin se meijän kierto❤️

Oi polikliininen synnytys olisi mullekin ihanne! Sitä toivon :) en ole aiemmin osannut rentoutua enkä nukkua siellä sairaalassa.

Aloin siitä vähän kuumotella voisinko olla jo raskaana, kun tekee tosi paljon mieli appelsiinimehua ja mandariineja. Ja tämä sama himo oli mulla voimakas koko esikoisen alkuraskauden 🙈 kuulostaa taas niin hullulta.

Oi polikliininen synnytys olisi mullekin ihanne! Sitä toivon :) en ole aiemmin osannut rentoutua enkä nukkua siellä sairaalassa.

Aloin siitä vähän kuumotella voisinko olla jo raskaana, kun tekee tosi paljon mieli appelsiinimehua ja mandariineja. Ja tämä sama himo oli mulla voimakas koko esikoisen alkuraskauden 🙈 kuulostaa taas niin hullulta.
Joo se on parasta😍 mun esikoinen syntyi hätäsektiolla, joten sen kanssa jouduin olla sairaalassa useamman päivän. Kuopus syntyi alakautta ja lähdin synnäriltä kun vauva oli 3h vanha😁 oli huvittavaa kun mentiin siis suoraan kaupoille synnäriltä, apteekissa yks mummo tuli ihastelemaan ja kysyi onko vauva vaan parin viikon ikäinen, ilme oli melkoinen kun sanoin että vauva on n.4h vanha 😂

Pidetään peukkuja että olisi raskaudesta johtuvia himoja🤞🤩

Takaisin