Raskaaksi 2023

Täälläkin tullut tutuksi suorituspaineet :Grimacing Face: Kp 15 nyt menossa (vaikka tosiaan vähän mysteeri mikä kp oikeasti menossa sen keskenmenon jälkeen..) ja ovulaatiota ei näy. Ei edes pientä tummumista ovistesteissä. No, täällä on nyt talleteltu jo viis iltaa putkeen ja päädyttiin tänään siihen et pakko pitää taukopäivä.. Se ovulaatio voi olla vasta kahden tai kolmen päivän päästä et ei sitä putkeen jaksa kymmentä päivää talletella :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears:
Joo suosittelen pitämään taukoa, jos ovistestit ei lähelläkään.😅 ja joka toinen päiväkin riittää hyvin. Esikoinen sai alkunsa tod näk dpo-2 ja viikolla, jolloin seksiå tais olla vaan kaks kertaa😅 tiedä missä nyt vika ku rynkytettii syksyl varsinki menee melkosia putkia välillä ja ei.. nyt ainakin tiedettävästi alkio siellä kohdussa hengailee, toivottavasti tarraa myös kiinni😍

@Metu @Kuuttituutti @Jadine kiiitoksia❤️ juu piinapäiviä onkin vähemmän joo kun ei ennen tätä päivää ollu varma.pääseekö ees piinailee😅 dpo10-12 ajattelin testata eli ma-ke akselilla ens viikolla. Ovitrelle voi joillain näkyä jopa 11 päivää enkä haluu muuutenkaa liiian aikasin alottaa testausta. Toi dpo10 houkuttais ku olis maanantai ja esikoisesta ekan testin tein dpo10 ja oli maanantai😍

@Jefar onnea lähetteestä ja pidetään peukkuja ettei tule bumerangina takas.
👌

Mua kans vähän stressaa nyt, loppuviikosta pitäis olla ovis ja oltiin suunniteltu että vaikka joka päivä tällä viikolla tallettelua.

Noh, maanantaina mies oli väsy, eilen puuhailtiin ja tänään jää taas välistä. On kyllä vasta kp9 eli ei varmaan oo vielä kiire, mutta silti. Flo lupailee ovista lauantaille, ja menin tietysti lueskelemaan että olis paras ennen sitä talletella.

Eikä musta tunnu kivalta jos tästä tulee suorittamista miehelle. Eli yritän ottaa rauhallisemmin, mikä tietysti muutenkin olis fiksua.

Täälläkin myös ovis näyttäisi osuvan nyt loppuviikolle. Talletteluja toki jo tehty. 🤩

Eilen kans kysyin mieheltä että ahdistaako sitä kun ovista tikuttelen ja ilmoitan vaan että nyt ois aika. Niin vastas että ei ahdista, vaan tykkää kun minä olen niin innostunut asian suhteen 😁🤭

Eli toistaiseksi mennään ovista tikutellen.

Muokattu viimeksi:
Helpottavaa kuulla muiden kokemuksia näiden suorituspaineiden ja stressaamisten suhteen 😭 tähän menneessä puoliso on kans lohtuna, hän sanoo että ei oo hätää ja ehditään kyllä talletella jos ovis menee vasta pitkälle ens viikkoon 🥺💕 tiiän kyllä että ajatukset menee välillä turhan ylikierroksilla, mutta sitä on vielä ainakin vaikee ite estää.

Mutta voi elämä, arvatkaa kuka tänään kaatoi aamupissat joista piti toi clearbluen ovisdigi testata suoraan pönttöön ennen mittausta!! Minä! 🤦🏻‍♀️ noh, kai mä sitten kokeilen noita oneplussan liuskoja tänään, ei sillä että tallettelujen puolesta haittais jos plussa tulis tänään, mutta kun pitäis Terolut aloittaa tiettynä päivänä ovisplussan jälkeen nii ei sais missata sitä. Vaikka ois kyl epätodennäköistä et ovis ois tänään ihan limattomuudenkin puolesta.

Muokattu viimeksi:
Jos meillä mies alkais kokea suorituspaineita oviksesta, ni en kyllä tiedä miten sen asian hältä peittelis. 😅 Meillä se on kyllä ihan kysymättä/kertomatta selvää miehellekin, kun jotenkin jännästi ois seksiä tarjolla useemmin kuin kerran viikkoon eikä paljon lämmittelyjä vaadi. 🌊😂

Mä yritän nyt ajatella että jtp riittää, enkä ottaa liikaa stressiä. Ei uskois että tää olis ongelma mutta jotenkin nyt kun itse haluis mahdollisimman usein jotta olis paremmat mahikset raskautua niin tietty mies on kipee ja väsynyt 🤦‍♀️

Ei vaan oo kovin helppoa, nyt hankin itselleni lisäpaineita siitä että onko liukuvoiteen käytöstä haittaa, ja tietty löytyi sellaisiakin mielipiteitä 🙄 Meillä siis vesipohjainen jota käytetään vähän, eli ei pitäis vaikuttaa negatiivisesti.

Mä yritän nyt ajatella että jtp riittää, enkä ottaa liikaa stressiä. Ei uskois että tää olis ongelma mutta jotenkin nyt kun itse haluis mahdollisimman usein jotta olis paremmat mahikset raskautua niin tietty mies on kipee ja väsynyt 🤦‍♀️

Ei vaan oo kovin helppoa, nyt hankin itselleni lisäpaineita siitä että onko liukuvoiteen käytöstä haittaa, ja tietty löytyi sellaisiakin mielipiteitä 🙄 Meillä siis vesipohjainen jota käytetään vähän, eli ei pitäis vaikuttaa negatiivisesti.

Riittää helposti! Eihän liian useinkaa oo hyväksi. 😌 meillä tais ovis viikolla olla 2 kertaa talletteluja ja tärppäs

Hyvää keskustelua. Meillä seksi ei ole myöskään se meidän tapa näyttää läheisyyttä. Me halaillaan paljon, mutta tallatteluja normisti vaan 1-2 kertaa kuukaudessa - ei viikossa. Joten kyllähän se mies tietää että on ovis vaikka en kertoiskaan.

Oon ihan mindblown! Mulla oli aamulla kova päänsärky ja buranapakettia aukoessa muistin että ainiin, ovis tulossa, en voi. Samalla muistin, että mulla oli täysin sama tilanne viime kierrossa - JA SITÄ EDELTÄVÄNÄ. Eli älysin yhtäkkiä että ei hitto, mulla on päänsärkyä aina ovulaation aikana! Mikä oivallus! Mokasin aamulla digitestin kanssa jotenkin, tein 3 kappaletta ja kaikki virheellisiä. :rolling: Joten tein nyt aamupäivän pissasta liuskatestin. Ei ole vielä positiivinen, mutta selkeästi vahvempi viiva kuin eilen. Oletan sen tänään illalla olevan positiivinen, ja oletan oviksen myös tapahtuvan jo tänään. Jos vielä tänään saataisiin miehen kanssa viikon toinen peitonheiluttelu tehtyä. :)

@Empsu94 ohhoh aika jännä ovulaatio-oireena 😄 Oisko se panadol kuitenkin ok kun burana ei? Että ei tarvis kärvistellä kivuissaan kuitenkaan. Samiksii ovistestin kanssa tänään mokailussa! Mulla on vielä ollu ongelmana että oon viimeiset n päivää ravannut tosi paljon vessassa ja yritän nyt kovasti yrittää pidättää ees sen 3h testiä varten, vaikka 4h sen vissiin pitäis olla?

@Empsu94 ohhoh aika jännä ovulaatio-oireena 😄 Oisko se panadol kuitenkin ok kun burana ei? Että ei tarvis kärvistellä kivuissaan kuitenkaan. Samiksii ovistestin kanssa tänään mokailussa! Mulla on vielä ollu ongelmana että oon viimeiset n päivää ravannut tosi paljon vessassa ja yritän nyt kovasti yrittää pidättää ees sen 3h testiä varten, vaikka 4h sen vissiin pitäis olla?

Joo mä itseasiassa sun viestin luettuani älysin että aijaa, pitääkö se tehdä aamupissasta. :D Joten googletin asiaa ja tosiaan, sitä suositellaan sen takia, ettö pitäisi olla 4 tunnin pidätys. Eli kiitos kun olit kirjoittanut, en ois muuten älynnyt sitä!

Pitäisikö jaksaa pidätellä 4 tuntia täälläkin :Face Without Mouth: Hitto ku tuhlasin jo 3 testiä aamulla, en ymmärrä miksi en saanut niitä oikein? Voiko se lukija olla rikki, vaikka onkin uusi...

Joo mä itseasiassa sun viestin luettuani älysin että aijaa, pitääkö se tehdä aamupissasta. :D Joten googletin asiaa ja tosiaan, sitä suositellaan sen takia, ettö pitäisi olla 4 tunnin pidätys. Eli kiitos kun olit kirjoittanut, en ois muuten älynnyt sitä!

Pitäisikö jaksaa pidätellä 4 tuntia täälläkin :Face Without Mouth: Hitto ku tuhlasin jo 3 testiä aamulla, en ymmärrä miksi en saanut niitä oikein? Voiko se lukija olla rikki, vaikka onkin uusi...
Mä oon pidättänyt noita liuskatestejä varten 2 tuntia. Ainakin näissä Easy@Home liuskoissa oli ohjeessa näin (katso kuva). Jossain luki paremmin tämä, mutten nyt muista mistä sen löysin, mutta siinä oli selkeästi et kaksi tuntia pidättämistä riittää.

Liitteet

• 16759351958052960950762190711056.jpg
    16759351958052960950762190711056.jpg
    3.9 MB · Katsottu: 61
Mä oon pidättänyt noita liuskatestejä varten 2 tuntia. Ainakin näissä Easy@Home liuskoissa oli ohjeessa näin (katso kuva). Jossain luki paremmin tämä, mutten nyt muista mistä sen löysin, mutta siinä oli selkeästi et kaksi tuntia pidättämistä riittää.

Joo liuskoissa tuo riittänee! Digitesteissä lukee tuo 4 tuntia 🧐

Ihan hyvin riittää joka toinen päivä! Ja vähempikin, jos ovis on tiedossa. Raskautumiseen riittää oikeastaan vaikka yksikin oikein ajoitettu kerta (yleensä hedelmällisin päivä on ovisplussapäivä). Lisäksi olisi ihan hyvä, ettei edellisestä siemensyöksystä ole ihan hirveästi aikaa (siis tyyliin viikko tai enemmän), niin on sperma paremmassa kunnossa. Mutta sen nyt voi mies tarvittaessa hoitaa itsekin. 😉 Ei kannata tosiaankaan ottaa stressiä siitä, ettei ole seksiä niin usein. Oikea ajoitus on tärkeintä, eivätkä ylimääräiset seksikerrat mitenkään merkittävästi lisää raskauden mahdollisuutta.

Jos liukuvoide mietityttää, niin on erikseen olemassa siittiöystävällinen liukuvoide (Pre-Seed nimeltään).

@Empsu94 ohhoh aika jännä ovulaatio-oireena 😄

Mulla on aina ovisoireena ja menkkaoireena päänsärkyä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Itsellä tosin migreeni, joten liittynee varmaan siihenkin. Oviksessa otan panadolin, ja menkoissa buranan, jos yritys siis päällä. :smiling-eyes:

Oliko se @Lilja35 kun sanoi että aika menee nopeasti, menispä täälläkin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vasta dpo 3 ja tuntuu että oviksesta on ikuisuus.

Ihan hyvin riittää joka toinen päivä! Ja vähempikin, jos ovis on tiedossa. Raskautumiseen riittää oikeastaan vaikka yksikin oikein ajoitettu kerta (yleensä hedelmällisin päivä on ovisplussapäivä). Lisäksi olisi ihan hyvä, ettei edellisestä siemensyöksystä ole ihan hirveästi aikaa (siis tyyliin viikko tai enemmän), niin on sperma paremmassa kunnossa. Mutta sen nyt voi mies tarvittaessa hoitaa itsekin. 😉 Ei kannata tosiaankaan ottaa stressiä siitä, ettei ole seksiä niin usein. Oikea ajoitus on tärkeintä, eivätkä ylimääräiset seksikerrat mitenkään merkittävästi lisää raskauden mahdollisuutta.

Jos liukuvoide mietityttää, niin on erikseen olemassa siittiöystävällinen liukuvoide (Pre-Seed nimeltään).
Kiitos tästä, ja muillekin jotka kommentoineet, vertaistuki ja muiden mielipiteet auttaa kyllä 😊

Tuntuu ihan pöljältä kun aiemmin mä olin se jota ei oikeen kovin useesti huvittanut, ja nyt taas tuntuu että tilanne on ihan toisin päin 😄 Pitäis vaan tuo miehen uni- ja syömisrytmi saada kuntoon ettei olis niin väsynyt niin usein.

Oviksesta en ihan satavarma voi olla, en aio sitä alkaa tikuttaa vaan ainoastaan seurailla edellisen vuodon mukaan ja sitten oireiden, ja tässä sen ajankohdan tienoilla sitten vaan enemmän tallettelua, mahdollisuuksien mukaan.

Mulla tais olla hormonaalinen ehkäisy joka vaikutti, marraskuun alussa siis otatin ehkäisykapselin pois ja tuntuu että sen jälkeen petipuuhat on kiinnostanut useammin. Ja nyt tietty on vielä enemmän motivaatiota kun toivoo sitä plussaa testiin. 😉

Tutkin tosiaan tota liukuvoide-asiaa, ja vesipohjainen joka meillä on pitäis olla ihan hyvä, vaikka tosiaan tuo erikseen siittiöystävällinen olis varmaan vielä parempi. Mutta on tosiaan ihan herneen verran vaan käyttöä joten en usko että meidän tilanteessa ees hirveesti vaikuttaa.

Mun mies onneksi haluaa ja jaksaisi lähes joka päivä. Ja mäkin muutenkin haluan 2-3 kertaa viikossa ja se riittäneekin hyvin raskauteen. En ainakaan alussa halua tikuttaa ovista vaan rakastelua rennosti sen mukaan kun haluttaa. Yleensä luonnostaan haluttaakin eniten ovisaikaan.

Mulla nyt kp23. Kp 21 tuli yksi kaks vähän vuotoa, mutta sen jälkeen taas ei. Varmaankin kierto vielä sekaisin kierukan lähtemisen jälkeen. Nyt on oireet ihan, että menkat alkaa pian.

Törmäsin eilen kaupassa tuttuun parin vuoden takaa, jolla oli 2kk vauva.. en kestä miten pieni ja suloinen :)

Mua alkoi mietityttää, eikö nämä miehet, jotka ei sitten haluakaan ovisaikaan.. ole yhtä täysillä mukana vauvatoiveessa? Mä varmasti loukkaantuisin, jos mun mies ei ymmärtäisi suurta vauvankaipuuta ja ettei oviksia tosiaan haluaisi hukata. Toivottavasti on voimavaroja sitten myös vauvan kaa.. kyllähän se vaatii paljon jaksamista ja yöheräilyä vähemmilläkin voimavaroilla.

Mulla on kans tulossa noita easy@homen liuskoja postissa, hyvä tietää! Ja joo 2h on tehtävissä, 4h just paljon vaikeempi 😂 mun vielä kandeis vissiin testata useampaankin kertaan päivässä ku en oo saanu ovista kiinni, tosin rupeen tekee sitä vasta sitten kun on limoja.

@Valora on se varmaan mahdollista, mut on kans mahdollista ellei jopa todennäköistä et tulee suorituspaineita (entä jos ei pysy ylhäällä, entä jos ei tuu, penis on oikukas eläin) tai että on muita syitä (stressi, uni, jne).

Mua alkoi mietityttää, eikö nämä miehet, jotka ei sitten haluakaan ovisaikaan.. ole yhtä täysillä mukana vauvatoiveessa? Mä varmasti loukkaantuisin, jos mun mies ei ymmärtäisi suurta vauvankaipuuta ja ettei oviksia tosiaan haluaisi hukata. Toivottavasti on voimavaroja sitten myös vauvan kaa.. kyllähän se vaatii paljon jaksamista ja yöheräilyä vähemmilläkin voimavaroilla.
Mulla on mennyt ohi, missä viestissä sanotaan että joku mies ei haluaisi oviksen aikaan? Enemmänkin voi aiheuttaa paineita kun tietää että nyt pitäisi onnistua ja sen vuoksi esim. erektio ei onnistu. Lisäksi jos on pitkä yritys takana, voi sekin turhauttaa ja aiheuttaa erektiovaikeuksia. Tuskin on mitään tekemistä sillä, ettei lasta oikeasti haluaisi.

Takaisin