Raskaaksi 2023

Oon minäkin sitä miettinyt että haluaako mies tätä yhtä paljon kuin minä, tai vähän on pyörinyt sellaiset ajatukset päässä.

Silloin kun plussasin vuoden alussa niin oli niin täysillä mukana, ja onnellisin ikinä. Ja kun olikin kemiallinen niin oli ihan yhtä rikki kuin minäkin.

Silloin toi esille myös sen että sitä pelottaa jos niin käy uudestaan, kun mä olin niin pitkään tosi surullinen ja itkettiin niin paljon ja kaikkea, ettei tiedä kestäisikö sitä uudestaan. Niin epäilen että tässä voi olla vähän sitäkin taustalla.

Miten sen selittäisi. Mun kohdalla mies on tavallaan sellainen että sillä pitää olla joku konkreettinen motivaatio. Kuten silloin kun olin plussannut niin oli joku todellinen asia minkä takia tehdä asioita, meillä on ollut kaikenlaista vaikeeta elämässä viime vuodet ja vauva oli niin ihana positiivinen asia kaiken jälkeen. Sitten kun se vietiinkin pois niin kaikelta lähti pohja.

En tiedä onko mun selityksessä selkoa. Mutta siis mä en ainakaan oo huolissani siitä miten mies sitten jaksaa ja kykenee vauva-arjessa, uskon että siitä tulee hyvä isä. 😊

Helinä84, oi kuulostaa ihanan herkältä ja empaattiselta sun mies :) varmasti tulee hyvä isä!

Ja varmasti herkemmillä miehillä tuntuukin ne paineet kovempina..

Mä pelkään jo ikääni ja toisen munasarjan heikentymistä.. siksi tosiaan toivon, että mies innolla mukana ovisaikaan. Ei ole kiertoja hukattaviksi :)

Sen ymmärrän.. jos nainen haluaa seksiä vain ovisaikaan ja muuten dissaa miehen läheisyysyritykset.. niin ei varmasti ole niin kivaa.. kyllä miehellekin on tärkeää tuntea itsensä halutuksi muutenkin kuin vauvantekomielessä.

Vau.fi artikkelista:
  • 35-vuotiaista naisista 40 prosenttia tulee raskaaksi vuoden yrittämisellä.
Apua ihan tosi paljon laskee tuo prosentti 35 jälkeen.. suurempi todennäköisyys että raskautumisessa kestää yli vuosi kuin että se alkaisi nopeasti..

Mulla on mennyt ohi, missä viestissä sanotaan että joku mies ei haluaisi oviksen aikaan? Enemmänkin voi aiheuttaa paineita kun tietää että nyt pitäisi onnistua ja sen vuoksi esim. erektio ei onnistu. Lisäksi jos on pitkä yritys takana, voi sekin turhauttaa ja aiheuttaa erektiovaikeuksia. Tuskin on mitään tekemistä sillä, ettei lasta oikeasti haluaisi.

Näin mäkin tämän keskustelun olen tulkinnut. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ihan hyvin riittää joka toinen päivä! Ja vähempikin, jos ovis on tiedossa. Raskautumiseen riittää oikeastaan vaikka yksikin oikein ajoitettu kerta (yleensä hedelmällisin päivä on ovisplussapäivä). Lisäksi olisi ihan hyvä, ettei edellisestä siemensyöksystä ole ihan hirveästi aikaa (siis tyyliin viikko tai enemmän), niin on sperma paremmassa kunnossa. Mutta sen nyt voi mies tarvittaessa hoitaa itsekin. 😉 Ei kannata tosiaankaan ottaa stressiä siitä, ettei ole seksiä niin usein. Oikea ajoitus on tärkeintä, eivätkä ylimääräiset seksikerrat mitenkään merkittävästi lisää raskauden mahdollisuutta.

Jos liukuvoide mietityttää, niin on erikseen olemassa siittiöystävällinen liukuvoide (Pre-Seed nimeltään).
Mä tuun sanomaan tänne että joskus tuo kertakin riittää. Meillä se kerta sattui tällä kerralla torstaille kun tunsin oviskivut sunnuntaina ja se riitti raskauteen. En todellakaan odottanut tätä kun ikääkin on jo 39. Näköjään sitä on hedelmällinen...

Näin mäkin tämän keskustelun olen tulkinnut. :Smiling Face With Smiling Eyes:

En minä taas.

Meillä kävi just niin kun tikuteltiin niin meni sellaseks suorittamiseks ja kävi niin että jäi se itse nautinto pois. Stressasi molempia ihan kauheesti.
Kattelet tyyliin kalenterista ja testeistä että nyt äkkiä äkkiä, et nyt et sitten ole töissä pitkään kun on hyvät päivät ja vaikka kuinka rasittunut niin voi voi, pakko suoriutua. Ei siitä tullut mitään.

Kun jätettiin se pois niin palautui normaaliksi ”nauttimiseksi”, toki miestä vikittelen enemmän hedelmällisinä aikoina 😉

Ja ihan yhtä paljon on mukana kun minäkin ja halutaan lasta tosi kovasti

Mä tuun sanomaan tänne että joskus tuo kertakin riittää. Meillä se kerta sattui tällä kerralla torstaille kun tunsin oviskivut sunnuntaina ja se riitti raskauteen. En todellakaan odottanut tätä kun ikääkin on jo 39. Näköjään sitä on hedelmällinen...

Siis kummin päin? Oli torstaina ainoastaan toimintaa ja Sunnuntaina ovis tunne vai sunnuntaina ovis tunne ja sen jälkeen torstaina toimintaa?

Moikka! Olen uusi täällä ja haluaisin teiltä muilta naisilta vertaistukea vauvajuttuihin. Olemme mieheni kanssa toivoneet lasta jo useamman vuoden, olemme molemmat +30-v ja esikoinen olisi kovin toivottu. Mulla oli käytössä vuosia pillerit, jotka lopetin loppuvuodesta 2019. Menkkoja ei tullut aluksi kuukausiin ollenkaan, koska ne olivat jo vuosia olleet pois pillereiden takia. Sitten kun tulivat, niin olivat todella runsaat ja siitä lähtien olleet epäsäännölliset ja runsaat. Emme ole halunneet ottaa stressiä "yrittämisestä" vaan olemme puuhailleet satunnaisesti. Välillä olen tehnyt ovulaatiotestejä, mutta aina on negatiivista näyttänyt. Vasta hiljattain ovulaatiotesti näytti ekan kerran haamuviivaa. Jonkin ajan kuluttua tein myös raskaustestin jossa oli haamuviiva. Tein myös toisen testin ja sama homma. Alkuraskauden oireisiin sopivia oireita minulla on ollut mm.iltaisin pahoinvointia syömisen jälkeen, hajuaisti on ollut tosi herkkä, alavatsaa ja alapäätä on vihlonut ja olen ollut väsynyt. En kuitenkaan halunnut tästä liikaa innostua, en uskalla. Tein uuden testin mutta päiväsaikaan, mutta ei näkynyt kuin yksi viiva. Nyt olen aivan äimän käkenä, että voinko silti olla raskaana?! Mitä olette mieltä? Kiitos kaikille ja tsemppiä vauvahaaveisiin!

Hyvin huomaa eron merkkien välillä mun kohdalla. Ehkä se ovis on sieltä pikkuhiljaa tulossa 🤞

Liitteet

• 20230209_162453.jpg
    20230209_162453.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 109
Moikka! Olen uusi täällä ja haluaisin teiltä muilta naisilta vertaistukea vauvajuttuihin. Olemme mieheni kanssa toivoneet lasta jo useamman vuoden, olemme molemmat +30-v ja esikoinen olisi kovin toivottu. Mulla oli käytössä vuosia pillerit, jotka lopetin loppuvuodesta 2019. Menkkoja ei tullut aluksi kuukausiin ollenkaan, koska ne olivat jo vuosia olleet pois pillereiden takia. Sitten kun tulivat, niin olivat todella runsaat ja siitä lähtien olleet epäsäännölliset ja runsaat. Emme ole halunneet ottaa stressiä "yrittämisestä" vaan olemme puuhailleet satunnaisesti. Välillä olen tehnyt ovulaatiotestejä, mutta aina on negatiivista näyttänyt. Vasta hiljattain ovulaatiotesti näytti ekan kerran haamuviivaa. Jonkin ajan kuluttua tein myös raskaustestin jossa oli haamuviiva. Tein myös toisen testin ja sama homma. Alkuraskauden oireisiin sopivia oireita minulla on ollut mm.iltaisin pahoinvointia syömisen jälkeen, hajuaisti on ollut tosi herkkä, alavatsaa ja alapäätä on vihlonut ja olen ollut väsynyt. En kuitenkaan halunnut tästä liikaa innostua, en uskalla. Tein uuden testin mutta päiväsaikaan, mutta ei näkynyt kuin yksi viiva. Nyt olen aivan äimän käkenä, että voinko silti olla raskaana?! Mitä olette mieltä? Kiitos kaikille ja tsemppiä vauvahaaveisiin!

Ehkä varmin tapa saada vastaus on ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon ja pyytää vaikka verestä otettavaa raskaustestiä.

Me voidaan täällä myös vain arvailla, ehkä, ehkä ei, ehkä oli kemiallinen.

Toivotaan toki että kyllä ❤️

Hyvin huomaa eron merkkien välillä mun kohdalla. Ehkä se ovis on sieltä pikkuhiljaa tulossa 🤞
Oho ompa iso ero.. ja mulla noi onestepit käytössä.. tänään hailakkaa viivaa, mitäköhän näyttäs pcllä. Noita en ookaan koskaan testannut, täytyy varmaan jatkossa ostaa ja kokeilla😱

Oho ompa iso ero.. ja mulla noi onestepit käytössä.. tänään hailakkaa viivaa, mitäköhän näyttäs pcllä. Noita en ookaan koskaan testannut, täytyy varmaan jatkossa ostaa ja kokeilla😱
Vahva viiva ovistesteissä ei ole välttämättä hyvä juttu. Silloin voi olla liian herkkä testi omaan perustasoon nähden. Joillakin naisilla LH-taso on luonnostaan korkeampi, joillakin matalampi, ja siksi on ihan yksilöllistä, mitkä ovistestit sopivat parhaiten. Liian herkällä testillä voi saada vääriä ovisplussia ja taas liian epäherkillä testeillä testiviivasta ei koskaan tule yhtä vahva kuin kontrolliviiva.

@SophiaK Onnea! 😍

Mäkin testasin nyt ekaa kertaa. Vikoja one stepin tikkuja viedään niin ostin PC:n testiin nopeamman saatavuuden takia.
Vahva viiva ovistesteissä ei ole välttämättä hyvä juttu. Silloin voi olla liian herkkä testi omaan perustasoon nähden. Joillakin naisilla LH-taso on luonnostaan korkeampi, joillakin matalampi, ja siksi on ihan yksilöllistä, mitkä ovistestit sopivat parhaiten. Liian herkällä testillä voi saada vääriä ovisplussia ja taas liian epäherkillä testeillä testiviivasta ei koskaan tule yhtä vahva kuin kontrolliviiva.
Tätä en tiennytkään, aina oppii uutta 😄 Täytyy seurailla.

Onneks olkoon @SophiaK ☺️ tarrasukkia!

Mä käyn vielä tänään hakemassa postista easy@homen ovulaatiotestejä, ne on kans herkempiä kuin noi onestepin, katotaan jos huomenna sais niitä vertailuks!

Mulla on aina ovisoireena ja menkkaoireena päänsärkyä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Itsellä tosin migreeni, joten liittynee varmaan siihenkin. Oviksessa otan panadolin, ja menkoissa buranan, jos yritys siis päällä. :smiling-eyes:

Oliko se @Lilja35 kun sanoi että aika menee nopeasti, menispä täälläkin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vasta dpo 3 ja tuntuu että oviksesta on ikuisuus.
Tämäpä, dpo3 ja aika matelee😩

Takaisin