Raskaaksi 2023

Oi Adiela sullakin siis toinen munasarja enemmän tai vähemmän poissa pelistä.. Kiitos kun kerroit. Mä uskon kyllä, että yhdellä hyvin toimivalla munasarjalla vielä raskautuu hyvin. Kauanko teillä on yritystä takana? Luonto taitaa kuitenkin olla järjestänyt näitä kaksi varmistamiseksi, jos vaikka toinen vahingoittuu.. Olen ymmärtänyt, että pääsääntöisesti munasolu irtoaa vuorokiertoina eri puolilta.. eli tän huonomman munasarjan kierrossa voisi olla huonompi mahis tärppiin..

Meillä nyt vasta yk2 lähdössä käyntiin, ja ennestään siis 18 syntynyt ja 21 syntynyt. :smiling-eyes: Tähän mennessä olen hyvin raskautunut myös vähän tälläisenä vailinais teholla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nuo aikaisemmat raskaudet olen ovuloinut oikealta ( eli siltä paremmalta), mutta sitä edelliskierrolla yritti vasemmalta, koska kierto venyi eikä ovulaatiota sitten tosiaan tullut. Mut on tämä aina tälläistä jännäämistä kyllä, taas saa miettiä tässä kierrossa että toivottavasti kroppa ymmärtää ovuloida oikealta. Mut noh näillä mennään. Ärsyttää vaan et menee kierto ns. hukkaan jos ovulaatiota ei tule.:sad-face:

Ootteko muut tykänny One Stepin ovistesteistä?
Mulla viime kierrossa oli PC:n ja näytti hyvin. Nämä ei vieläkään näytä kuin aivan hailuraa kp14🤔 vai voiko olla että ovis myöhästyy viime kiertoon verraten tai ei jopa tule ollenkaan. Pelottaa että montahan munasolua on kypsymässä nytten ku ei ollu seurantaultraakaan😅 meinaan vaan, että tosi kovia kasvukipuja on MOLEMMILLA puolilla. Viimeks oli vain vasemmalla ja sieltä irtosikin.

@IiJa-99 mulla on toiminu ja ollut käytössä noi onestepit☺ haaleasta viivasta jo samana päivänä tai viimeistään seuraavana on ollut plussa. rfsulla sain vaaan yhessä kierrossa näkymään, pctä en oo ite kokeillut🤔 käsittääkseni noi onestepit on herkempiä, mutta oon kuullut että ei kaikilla toimisi🤔

@IiJa-99 mulla on toiminu ja ollut käytössä noi onestepit☺ haaleasta viivasta jo samana päivänä tai viimeistään seuraavana on ollut plussa. rfsulla sain vaaan yhessä kierrossa näkymään, pctä en oo ite kokeillut🤔 käsittääkseni noi onestepit on herkempiä, mutta oon kuullut että ei kaikilla toimisi🤔
Hyvä kuulla että sulla on noi onestepit toiminu! Mulla ei niillä siinä kierrossa mitä niillä tikutin nii löytynyt ovista, mut voi tosiaan olla mun tilanteessa että ovista ei tapahtunut eli ei välttämättä testistä kiinni.

Ompa kiva kuulla että sulla toiminut. Mulla tosiaan pari päivää näyttänyt hailuraa mutta pcos takia mulla tulee aina toinen viiva, testasi milloin vain. Viime kierrossa toki oli normaalia tummempia ennnen ovista. Saapa nähä lähteekö tummeneen.

Pcos:stä ollut aiemmin keskustelua täällä, en muista kuka sitä kyseli. Itsellä todettu jo 2015 keskimmäisen jälkeen et toinen munasarja rakkulainen. Ennen kuipusta molemmat rakkulaiset ja lääkäri sanoi, että voi olla etten tule raskaaksi ja kannattaa olla tyytyväinen kun on jo kaksi. Kuitenkin tulin sitten raskaaksi. Itellä pcos aiheuttaa pitkiä kiertoja. Pisin kierto ennen kuopusta oli 72 päivää. Nyt edellinen kierto oli yli 50 päivää. Tällä hetkellä menossa kp 38. Maanantaina tai viikonloppuna testasin taas negan. Saa nähdä miten pitkälle venähtää taas kierto.

Muoks. Niin ja jotain puhetta oli iästä. Itse esikoisen saanut 19v, toinen 21 ja kolmas 25. Nyt ikää 29v. Itse olen sanonut, etten lapsia halua enää yli 30v. Tässä alkaa aika loppuu kesken. Vajaa 11kk aikaa siihen, että 30 täytän 🙈. En tiedä torppaanko yrityksen siinä vaiheessa, jos la meinaa mennä tammikuulle vai jatketaanko silti vaikka kerkeisin täyttää ennen syntymää. Itse joutuu vähän sitä sit miettimään. Toivotaan, että tärppää ennen sitä.

Tuttuja mietintöjä Antzeliina (miten täällä tägäys toimii?) , itse pidin kans tiukkana sitä 30v rajapyykkiä, ja silloin perhe piti täysi olla. Mutta niinvain mieli muuttui, olin 31v kun nro 4. syntyi ja 33v kun nro.5 syntyi. Siinä ne sitten oli.

MUTTA, nyt mua ihan itkettää että annoin miehen vasektoida itsensä marraskuussa, ja syytän itseäni miksen kierukkaa poistanut aikaisemmin... harmittaa ja vituttaa suoraan sanottuna tämä vauvakuume tällä hetkellä, ja se the tunne päässä kun olin satavarma että raskaana olen. Nyt kp. 35 ja aamulla puhdas nega. En tiedä missä menkat viipyy, ja sekin viluttaa eniten maailmassa. Kuparikierukan kanssa menkat säännölliset mutta liian vuotavat, siksi poistettu 29.12. Ja nyt ei menkkoja ollenkaan. Oon jotenkin nyt ihan hukassa Tän kaipuun kanssa joka rinnassa jäytää. Ja mieshän ei tajua mitään...

Sairastan itse kanssa pcoata, nro 2 meillä antoi odotuttaa 3v. Muut ovatkin tulleet sit sillai kun ovat ajatuksessa vaan käyneet. Eli naps.

Pakko oli vielä illalla testailla 3h pidätyksellä ja eri merkin testillä. Tää Pregcheck tavis liuska. Meneillään dpo 12 ja kp 24/26-27. Hyvältä näyttää ja toiveet korkealla. 🤩

Liitteet

• IMG_20230201_202941.jpg
    IMG_20230201_202941.jpg
    4.5 MB · Katsottu: 82
Tulin vaan kertomaan, että dpo 7 ja voi luoja, että nämä päivät voi olla piiiiiiiitkiä! Yrittänyt keskittyä kaikkeen muuhun, kuin vauva-asioihin, mutta väkisin katso kaupassa hakeutuu vauvanvaatteisiin ja kadulla käveleviin raskausmahoihin..
Aivan samoja fiiliksiä täälläkin, vaikka eri kohdassa kiertoa menen 😌

Tulin vaan kertomaan, että dpo 7 ja voi luoja, että nämä päivät voi olla piiiiiiiitkiä! Yrittänyt keskittyä kaikkeen muuhun, kuin vauva-asioihin, mutta väkisin katso kaupassa hakeutuu vauvanvaatteisiin ja kadulla käveleviin raskausmahoihin..

Samaistun!

Täällä yk7 meneillään ja juuri toi on kauheaa, tulee joskus jopa katkera olo 😢
Onneksi lähipiirissä ei kukaan juuri nyt odota…

Todellakin.. Tänään jotenkin masensin ton ovistestin jälkeen, kun jotenkin konkretisoitui se et pitkä matka vielä ovikseenkin ja sit taas se jännittäminen sen jälkeen. Ja jos onnistuiskin tässä kierroksessa niin sit ahdistaa se muisto viime kierron keskenmenosta.. :disappointed-face: Samalla tuntee syyllisyyttä siitä, et hitsi miten itsekäs voin olla suremalla tämmösiä, kun toiset käy vuosia hoidoissa ja syli edelleen tyhjänä.

Kp3, tänään prolaktiinikokeissa ja näyttäs olevan viitearvojen puitteissa näin maallikon silmään. Gyne soittaa viimeistään perjantaina jatkosta, katotaan antaako jotain lääkettä vielä ovulaation tueksi vai mitä tehdään ✌🏻 vielä ei oo löytynyt mitään syytä että homma ei toimis, tehty ultria, tarkistettu kilpirauhaset, klamydia ja prolaktiini.

Dpo12 ja pyyhkiessä tuli jonkun verran punertavaa vuotoa. Viime kierrossa menkat oli myöhässä 4 päivää joten eiköhän tää kroppa nyt vaan jotain temppuile ja nyt tulee menkat 3 päivää ajoissa 🙂🙂

Se olis sitten päivälleen vuosi yritystä takana. Tänään olis dpo8. Piti testata vasta dpo10,mutta jos mä hakisin jo testit tänään ja aloittaisin illalla. En oo kertaakaan selvinnyt tänne asti. Aina testannut ekan jo dpo7 iltana 😂 Että melko hyvin hei 😆

Onnea plussanneille 🥰

Täällä yrityskierto öö? No aika mones, ja voin kyl samaistua tohon fiilikseen että tulee väkisinkin vähän katkera olo kun näkee mahoja tuolla kulkemassa. Mut mä edelleen jaksan uskoa että meillekin kaikille vielä se pysyvä plussa suodaan😊 me ei olla vielä saatu varattua aikaa sinne tutkimuksiin kun miehen duunit nyt vähän sekoittaa tätä pakkaa.

Täällä nyt kp13 ja aamuyöstä tuli hymynaama digiin, tänää vielä aamupäivästä teen uuden ja eiköhän sekin hymyile vielä. Mulla ei oikeestaan oo kyllä ollu tässä kierrossa mitään huomattavia ovisoireita. Ilmavaivoja ja vähän kirkasta vuotoa, mut ei oikeestaan mitään kunnon limoja. Kipujakaan ei vielä ole mitkä ovikseen viittaisi. No katotaan tuleeko ne kivut sitten tänään ja pääsis taas piinailemaan😁
Tästä kierrosta näyttäisi tulevan nyt ainakin päivän pidempi kun aikaisemmista, mikä on tosi jees kun oon tuskaillut sen tosi lyhyen kierron kanssa🥳

Ootteko muut tykänny One Stepin ovistesteistä?
Mulla viime kierrossa oli PC:n ja näytti hyvin. Nämä ei vieläkään näytä kuin aivan hailuraa kp14🤔 vai voiko olla että ovis myöhästyy viime kiertoon verraten tai ei jopa tule ollenkaan. Pelottaa että montahan munasolua on kypsymässä nytten ku ei ollu seurantaultraakaan😅 meinaan vaan, että tosi kovia kasvukipuja on MOLEMMILLA puolilla. Viimeks oli vain vasemmalla ja sieltä irtosikin.
Mulla nää näyttää aika haaleeta viivaa tai ei viivaa ennen lh-huippua ja sitten ku plussaa on niin on tosi selkeä plussa, mikä tulee testiin heti eli mulla nää ainakin toimii ihan oikein! Mutta aika yksilöllistä että kellä mitenkin ☺️

Onnea kaikille tällä välillä plussanneille 🥰 tarrasukkia matkaan, ihan jokaiselle!

Muokattu viimeksi:
Itse koin keskenmenon, aika rankka kokemus kyllä. Hirveät kivut ja on se henkisesti myös rankkaa 🥺💔
Vuoto alkaa pikkuhiljaa loppumaan ja surutyö on päässyt käyntiin, palailen tänne kuumeilemaan 😌 En kyllä tiedä uskallanko tehdä raskaustestiä milloin seuraavan kerran, jotenkin sitä haluaa itseään suojella. Jännää tosin nähdä miten kierto tästä palautuu.

Kai sitä vois itsekin jo tähän ketjuun kirjoitella. 🫣 Meillä ei vielä ole yritystä, mutta ehkäisy on aika laiskalla tolalla ja uskon, että vuoden loppua kohden alkais sitten jo yrityskin. 😅

Meillä on vajaa 10kk ikäinen esikoispoika ja aika raskas vauvavuosi takana. 8kk ikään asti poika on ollut aika tyytymätön ja tosi huono nukkumaan. Hampaita on tullut ahkerasti, hän oppi 9kk iässä kävelemään ja unikoulun avulla meillä vihdoin nukutaankin, joten nyt eletään jo sellaista tasaisen mukavaa taaperoelämää. Mitäpä sitä siis muuta kuin seuraavaa univelkaa suunnittelemaan. 😂

Toki esikoinen ei vielä ole kovin itsenäinen enkä itse tiedä yhtään mitä odottaa, kun hän kasvaa, että sikäli jännittää ajatus tosi pienestä ikäerosta. Lähtökohtaisesti meillä ei ole ollut ajatusta minkälaisella ikäerolla lapsia haluttaisiin, mutta tässä vauvavuoden aikana ollaan aika vahvasti tultu siihen tulokseen, että halutaan taputella tämä pikkulapsiaika kerralla pakettiin. Olen nyt hoitovapaalla, enkä haluaisi palata vanhaan työhöni enää ollenkaan eli myös mun uran ja päivärahojen puolesta olisi fiksua tehdä seuraava ainakin ennen kuin esikoinen täyttää 3v. Eli sen puolesta ei vielä hengenhätää. Viimeksi raskauduin helposti - toki mikään ei välttämättä ole samoin tällä kertaa.

Tällä hetkellä mietityttää:
- Viime raskaus oli tosi helppo - mitä jos seuraava ei ole? Alussa tosin väsytti aivan valtavasti. Miten selviää raskaudesta taaperon kanssa?
- Ylipäätään kaikki käytännön asiat raskaus/vastasyntynyt + taapero, kun tukiverkko on pieni ja palveluitakin huonosti saatavilla.
- Meillä on toiveissa tyttö. Omien tunteiden kohtaaminen jännittää, jos toinen lapsi olisikin poika.
- Ennen esikoista, mulla oli yksi kkm. Toki elämässä voi tapahtua ikäviä asioita ilman keskenmenojakin, mutta jännittää silti jos tapahtuu jotain kamalaa, kun arki pitää pienelle silti jaksaa pyörittää, vaikka olis itse kuinka hajalla. Toisaalta hän on vielä niin pieni, että ainakaan asioita ei tarvitse vielä ihan hirveästi osata selittää.

Positiivisena puolena näen ehdottomasti sen, että tässä sitä ollaan yhden lapsen verran kokemusta rikkaampana ja vauvavuosi ainakin vielä hyvin tuoreessa muistissa. Jos asiat toisen lapsen kanssa menis vähintään yhtä hyvin/huonosti, uskon että oma asenne auttaisi tällä kertaa jaksamaan paremmin. Mä oon ihan liian monta kertaa kuluneen vuoden aikana löytänyt itseni lohduttomana ajattelemasta, että tällastako mun elämä nyt sitten on. Oon uskonut tilanteiden lopullisuuteen (tunnin välein heräillessä ei muuten auta yhtään se klassinen "kyllä ne kouluiässä sitten nukkuu". Ei paljoa lohduta tuommonen seitsemän vuoden odotus, kun et jaksaisi enää yhtä päivääkään) - eipä mulla oo ollu kokemusta paremmasta. Nyt on! 😃

@Sudensylin Sen voin ainakin juuri keskenmenon kokeneena sanoa, että mulla auttoi esikoisen olemassaolo. Oltiin kylvyssä esikoisen kanssa, kun koin niitä menkkajomotuksia ja tunti kylvyn jälkeen alkoi vuoto. Piti kuitenkin nukuttaa esikoinen yöunille niin shokissa siinä hetken aikaa istuin pienen sängyn vieressä ihmetellen et mitä mä nyt teen. Esikoisen nukahtaessa pyyhin kyyneleet ja ajattelin et, mulla on kuitenkin jo ihana ja reipas tytär, se on enemmän kuin monella. Meillä oli nyt vaan huono tuuri, pakko ryhdistyä ja jaksaa arkea esikoisen takia. Nopeasti pääsin siitä kuopasta sitten :smiling-eyes: Eli keskenmenoa ei kannata miettiä, se tapahtuu jos tapahtuu ja varmasti selviät siitäkin :red-heart:
Ymmärrän hyvin myös noita muita tuntemuksiasi.

Takaisin