Raskaaksi 2023

Osaatko sanoa kuinka ”pian” niitä saa tueksi? Meillä on vasta 4 kuukautta takana, niin mietin että laittaako gyne odottamaan vielä. Varasin kyllä eilen gynelle ajan 8.2., meillä kuuluu vuosikontrolli työterveyteen niin ajattelin ottaa siellä puheeksi ❤️
En valitettavasti osaa siihen vastata, mutta toisaalta tuntuisi, että lääkkeet saisi pian tuohon koska voi selkeästi vaikuttaa raskautumiseen. Ota ihmeessä puheeksi ja koita vaatia tukea luteaaliin❤️
 
Pakko kertoa nyt jotain mitä tänään näin. Mä en ole mitenkään uskonnollinen, mutta uskon hieman mm. enteisiin.
Kun sain positiivisen testin viime kierrossa, niin mun puhelin meni ihan sekaisin. Näyttö näytti väriseviä värejä ja piti käynnistää puhelin uudestaan monta kertaa päivässä. Lopulta jouduin ostamaan uuden puhelimen, kun ei meinannu enää käynnistyä ollenkaan.
No, sinä päivänä kun tuli illalla keskenmeno, mä kävin aamulla kaupassa. Mulla oli kankainen kestokassi täynnä ostoksia, piti pysähtyä usein, en meinannut jaksaa kantaa sitä kotiin. Siitä hajos sanka pari katua ennen meidän kotia.
Aattelin et ei hitto, mikäköhän mua nyt riivaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kavereille sit avauduin keskenmenon tapahtuessa et nää oli enteitä.
Tänään oltiin kaupassa miehen ja meidän esikoisen kanssa. Päätettiin poiketa leikkipuiston kautta, et esikoinen jaksais keskittyä, kotiin oli kuitenkin pari kilsaa matkaa ja oltiin kävellen. Tähän leikkipuistoon vie semmonen puistotie, jonka vieressä on pieni oja/joki. Siihen sit lensi valkonen iso lintu ja aluksi katoin et se on ankka. No ei, sillä oli pitkät hoikat jalat, se oli haikara! En oo kyl koskaan nähny haikaraa livenä! Totesin sit miehelle et tän on nyt pakko olla se mun kaipaama hyvä enne :smiling face with heart-eyes:

Minä nään etiäisiä jotka pitänyt paikkaansa, oon aiemmin kertonutkin muistaakseni viime vuoden ryhmässä:

Näin unta että mun pikkusisko oli raskaana, muistan kun unessa hän kertoi ja olin että no jo oli aikakin kun kesällä menivat naimisiin ja elettiin jotain loppusyksyä.

No, kerroin tän unen hänen esikoisen synttäreillä hälle ja ei sen kummemmin kommentoinut(jälkiköteen tajusin et meni silloin vähän vaikeeksi)
Ei mennyt sit kauaa kun kertoi että odottaa seuraavaa, oli siis tuolloin mun unen aikoihin plussannut muttei halunnut vielä kertoa.

Seuraava etiäinen saman siskon kolmannen kohdalla: arvasin vauvan nimen oikein vaikkei olleet kertoneet kellekkään ja paljastui ristiäisissä😂
Olin tänkin kertonut hänelle aiemmin ennen ristiäisiä mut ei ollut siis mun ehdotusta laittaneet nimeksi vaan jo aiemmin päättäneet nimestä 🙈
ja ei ollut mikään perus Matti 😂
 
Liityn mukaan ketjuun. Esikoinen toiveissa.

Täällä meneillään yk3. Menkkoja odottelen alkavaksi viikon päästä. Tässä kierrossa ovistestit otettu käyttöön ja ovisplussa bongattu.

Pillerit lopetin loppukesästä. Tämän jälkeen ennen menkkoja on ollut tiputteluvuotoa 2-3 pvää. Ilmeisesti ei hyvä asia, mutta en ole vielä murehtinut tätä.
 
Noniin terolut-kuurin viimeinen pilleri oli perjantaina, eilen tiputteli jo aika paljon ja tänään on kp1, kuten odottaa saattoi. En uskonut että tästä kierrosta olis mahiksia niin ei yllättänyt, nyt tässä kierrossa prolaktiinin testaus kp3-kp7 välillä ja sitten puhelu gynen kanssa että oisko lääkettä sen tueksi että niitä ovulaatioita tulisi. Myös BBT nyt tästä kierrossa eteenpäin käytössä jotta oppisin itse todentamaan että tapahtuiko ovulaatiota vai ei 🤞
 
Ei näy menkkoja ei, vaikka kosteeta on. Iltasin hirveät horkkapalelut, sormet ja varpaat jäässä. Yöllä alkaa hikoilu ja aamulla edelleen tunne kuin olisi kuumetta. Mutta hiphei! Meillä toistaviikkoa nyt pyörii tässä taloudessa noro, ja tänään meni öiseen oksenteluun hermot niin olen kloorilla kuurannut meneen paikkoja. Nyt pieni tauko ja sitten jatkaan yläkertaa.

Plussaista viikkoa kaikille! :Smiling Cat Face With Heart:
 
Ei näy menkkoja ei, vaikka kosteeta on. Iltasin hirveät horkkapalelut, sormet ja varpaat jäässä. Yöllä alkaa hikoilu ja aamulla edelleen tunne kuin olisi kuumetta. Mutta hiphei! Meillä toistaviikkoa nyt pyörii tässä taloudessa noro, ja tänään meni öiseen oksenteluun hermot niin olen kloorilla kuurannut meneen paikkoja. Nyt pieni tauko ja sitten jatkaan yläkertaa.

Plussaista viikkoa kaikille! :Smiling Cat Face With Heart:

Mikäs dpo siellä meneillä? 😊🌈
 
Tekis niin paljo mieli käyä tässäkin kierrossa tsekkaa, että miten follit kasvaa mutta ei vihti rahoja tuhlata ku kerran jo todettu letrojen toimivan😄 ois vaa kiva tietää mikä meno munasarjoissa😂
Täällä tosiaan kp12, pari päivää nippailut lähinnä oikealta puolelta, välillä vasemmalta. Nyt ois oikean puolen vuoro ovuloisa, saapa nähä. Jos yhtä selvät oireet ku viimeks niin ei jää epäselväksi kumpi puoli😁
Ovistestit vielä aivan hailuroita, mielenkiintosta nähä mite nyt tulee plussa, viimeks tuli kp16.
Aloitin tunnevyöhyketerapian tammikuun alussa, 3krt olen nyt käynyt ja puolisokin huomannut jo muutoksen mussa. Tuntuu, että voin jo nyt niin paljon paremmin varsinkin henkisesti kuin aikaisemmin. Tänään uusi aika taas eikä malta odottaa🤩
 
@IiJa-99 Jännät metsästyspäivät edessä! ❤️❤️🌈 Muistanko oikein että sulla oli sekä liuskaa että digitestiä? Toivottavasti saat kohta oviksen kiinni! Pääset piinailemaan…

Saako kysyä mitä on tunnevyöhyketerapia ja mitä siellä tehdään? 😍
 
Mikäs dpo siellä meneillä? 😊🌈
Noooo tää on vähän vaikea kun en silloin ole seuraillut. Muistaakseni töissä tuli eggiksen oloista vuotoa joskus 11-12.1 onko se ovis siitä sit koska? Tai sit se oli 14-15.1 kun oli hirveät halut.

Meille ei siis lapsia enää pitänyt tulla ja mies on vasektoitu mutta jotenkin mun pää nyt kertoo vaan kokoajan että olen raskaana. Saas nähdä mitä tämä on..:Cat Face With Wry Smile:
 
Noooo tää on vähän vaikea kun en silloin ole seuraillut. Muistaakseni töissä tuli eggiksen oloista vuotoa joskus 11-12.1 onko se ovis siitä sit koska? Tai sit se oli 14-15.1 kun oli hirveät halut.

Meille ei siis lapsia enää pitänyt tulla ja mies on vasektoitu mutta jotenkin mun pää nyt kertoo vaan kokoajan että olen raskaana. Saas nähdä mitä tämä on..:Cat Face With Wry Smile:
Itseasiassa lauantaina 21.1 oli menkkajuilinnat kun ajattelin et menkat alkaa jo silloin mutta ei mitään. Sen jälkeen silloin tällöin menkkakipuja mutta aalloissa.

Aloin kyllä miettii että onko tää Noro sotkenut jotenkin nyt kierron ja onko se ollut osa syy kipuihin. Toki viisi lasta synnyttyneenä luulen tietäväni miltä kk kivut tuntuu versus pieruhukassa jutut.

Ihana kun saan nyt jännätä teidän kanssa, mies on lähinnä kauhuissaan. :D
 
Moikka taas kaikki kanssapiinailijat😍

Täällä vihdoin toivuttu viime kierron pettymyksestä kunnolla ja nythän sitä metsästetään taas ovista😁 Aina sitä on niin luovuttanut olo kun menkat alkaa, mut jännästi jaksaa taas oviksen lähestyessä innostua.
Nyt kp 10 ja ovista ennakoivat oireet alkanut pikkuhiljaa. Onneks ei kuitenkaan vielä tänään ainakaan tullut hymynaamaa testiin, saisi nyt ainakin vielä pari päivää mennä ennen kun se tulee. Harjoitukset onneks jo aloitettu hyvissä ajoin😅
Meinasi taas miehen työkiireet hankaloittaa tätä hommaa, mut se urhoollisesti ajelee ympäri Suomea mun ovulaation perässä😂

Taisi olla muitakin suht samassa vaiheessa kiertoa? Nyt mä kyllä yritän malttaa mieleni noiden r.testien kanssa(...hah, niin vissiin)..

@Juliet92 tsemppiä kauheesti tulevaan😍 toivotaan että teillä tarttuisi pieni oikein kovaa matkaan mukaan.
 
Kp21, dpo8. Oireita ei mihinkään suuntaan. Selkä on kipeä mutta se voi johtua ihan viikonlopun huonoista nukkuma-asennoista, ja erityisen lyhyet hermot tänään töissä vähäisestä unesta ja erityisen hankalasta työpäivästä.
Oireettomuuskin voi olla ihan hyvä oire🤞❣️
 
@IiJa-99 Jännät metsästyspäivät edessä! ❤️❤️🌈 Muistanko oikein että sulla oli sekä liuskaa että digitestiä? Toivottavasti saat kohta oviksen kiinni! Pääset piinailemaan…

Saako kysyä mitä on tunnevyöhyketerapia ja mitä siellä tehdään? 😍
Aivan oikein muistat, jännää kyllä on😍

Helpompi ottaa googlesta entäku ite selittää eli ihmistä hoidetaan ajatusten, tunteiden, kokemusten ja kehon kokonaisuutena. Kehohoitoon yhdistetään keskustelua elämäntilanteesta ja elämänkaaren tapahtumista.

Tunnevyöhyketerapiassa hoidetaan erilaisia äkillisiä sekä pitkäikäisiä vaivoja ja sairauksia, kuten stressi, migreeni, hormonaaliset ongelmat, aineenvaihdunnan häiriöt, jännitys- ja kiputilat, selkäongelmat, unettomuus, pelot, ahdistus, tulehduskierteet ja koliikkioireet.

Fyysisiä ja psyykkisiä tukostiloja avataan hoitamalla kehoa hellävaraisesti päästä varpaisiin. Käsittely muistuttaa lempeää hierontaa, ja se toteutetaan asiakkaan tilanteen ja tuntemusten mukaan.

Hoidossa edetään yksilöllisesti, asiakkaan tarpeita kuunnellen. Terapeutti ei analysoi eikä tulkitse asiakkaan puolesta tämän asioita. Ihmisen itsensä tekemät oivallukset ovat avain itsetuntemukseen, hyvinvointiin ja myönteiseen muutokseen.

Voin suositella kaikille tätä!!!! Äiti on tunnevyöhyketerapeutti, mutta sillä ei tule hoidossa käytyä liian läheisen suhteen vuoksi.
 
Joo mäkin aattelin nyt kyllä alkaa panostaa stressinhallintaan ja mielen hyvinvointiin🙏 Ja meenkin tänään joogaan!
Oli jotenki aika ahdistava kokemus toi viime kierto kun niin kovasti toivoi ja odotti että josko se tärppäis, ja sit kun ei niin pettymys oli aika valtaisa. Vaikka meillä yritystä takana vasta puoli vuotta, niin kyllä tämä stressin määrää on lisännyt valtavasti, tällein menkkojen aikaan kun ei tarvitse vielä miettiä seuraavaa ovista, tikkutteluja, oireita, oireeettomuutta tai mitään niin on jotenkin helpompi olla ja keskittyä ihan vaan muihin asioihin. Silloin sitä huomaa miten paljon tänä asia on mielessä, joka kuukausi. Tämä viikko ollaan vapaalla ja ensi viikolla pitäs alottaa taas tikuttelut🙂
 
Täällä nyt kiertopäivä 6 (jos lasketaan keskenmenon vuodon alkamisesta.) Vuoto nyt loppu; hieman saattaa tulla läpikuultavaa punaista nestettä pyyhkiessä, mutta se siitä sitten. Keho tuntuu normaalilta ja tänään oli halutkin taas korkealla petipuuhissa :shy: Lämpöjen mittailun aloitin myös tänään ja tikut otetaan tueksi sitten kiertopäivästä 12 eteenpäin, tai ehkä aikaisemmin jos malttamattomuus iskee 😆
 
Takaisin
Top