Raskaaksi 2023

Mulla on kierto vaihtelevasti 29-31 päivää. Yleensä on Flo app ollu aina oikeassa (ovis kiertopäivänä 14-16), mut nyt se on sekaisin tosta keskenmenosta. Merkkasin sen raskautena appiin ja sit Flo näytti vaan et "merkkaa ensimmäinen kuukautisesi, jotta voidaan näyttää arviota kierrosta".
Hämmentyneenä tästä et keskenmenon jälkeen pitäis alottaa Flon kanssa täysin alusta merkkasin nyt nää vuotopäivät sit kuukautisena, jonka jälkeen näyttää taas kiertoarvion. Eli ovulaatio olis Flon mukaan nyt 10.2.
Toki en nyt täysin luota tähän, koska kuitenkin eri asia kuin normi kuukautisvuoto vaikka testi näyttikin jo puhdasta negaa. Eli siksi tikut tulee nyt tähän rinnalle ja koitan ottaa myös lämpöä/tehdä diagrammin siitä.
Täällä sama juttu, et ei pysty nyt tietää mikä kp menossa. Ite testailin km jälkeen kerran päivässä, alotin joskus arvioidun kp 7 tietämillä ja siitä viikon päästä olikin ovis. Mulla melko saman pituinen kierto kun sulla😊
 
Täällä sama juttu, et ei pysty nyt tietää mikä kp menossa. Ite testailin km jälkeen kerran päivässä, alotin joskus arvioidun kp 7 tietämillä ja siitä viikon päästä olikin ovis. Mulla melko saman pituinen kierto kun sulla😊
Jes, kuulostaa just siltä mitä meinasin :Clapping Hands Sign: 🌈
Paljon tsemppiä sinnekin! :Two-hearts:
 
Jaa täällä ei näköjään tarvinnut tehdä testauspäätöstä, menkat päättikin just alkaa yllättäen. Eli mulla siis km jälkeinen kierto oli vähän normaalia lyhyempi ja normaalit luteaalin oireet eli rintojen kipuilu, turvotus yms. sellainen puuttui kokonaan. Myöskin yleensä mulla tosi kovat menkkakivut jo ennenkun ne alkaa ja nyt ollut vaan sellasta ihan pientä tunnetta. No ehkäpä se tästä normalisoituu jatkossa🤔🤷‍♀️
 
Painotan että kaikilla menee yksilöllisesti asiat mutta haluaisin vähän jakaa tästä omasta viimeisimmästä kokemuksesta, jos tästä jollekin muulle voisi olla apua. Mä sain siis ovistestiin plussan niin, että se oli keskiviikko. Se oli selkeä plussa. Koko aika oli limoja ja nippailuja mutta ei mitään selkeää ”kipupiikkiä” ja siksi testasinkin vielä lauantaina (vaikka oikeesti ekan plussan jälkeen ei pitäisi) ja testi oli silloinkin vielä plussa. Plussa pärähti testiin ennen kuin kontrolliviiva oli edes muodostunut. Sunnuntaina limat helpotti joten en lähtenyt enää testaamaan. Vanhan kokemuksen perusteella oletin että ovis oli torstaina mutta siitä päätellen koska näkyi plussa raskaustestissä niin ovis on ollut joko pe tai la. Talletteluja ei lopetettu ekaan ovisplussaan vaan jatkettiin koska mulla oli olo että keho huutaa raskautumista kun limaa tuli sen verran. Koko tarinan pointti: älkää miettikö ehtiikö talletella vielä ovis plussa päivänä ja ehdottomasti talletelkaa vielä hyvinkin sen jälkeen koska lopulta testit on suuntaan antavia eikä koskaan voi olla varma siitä koska se ovis on tapahtunut (ellei tuu sitten selkeät kivut ym).
 
Superia @Kuuttituutti paljon onnea ja tsemppiä 😍😍

Minulla vasta dpo6, ihan en ollut siitä oviksesta varma mutta limat tuli siihen malliin että ainakin jotain siellä on tapahtunut. Tikuttelin varmaan viikon kolmesti päivässä ja kyllä siellä lauantaina oli parhaat viivat. 🤭 Tänään ollut aiiiiivan jäätävää alavatsan repivää kipua. Ties mitä jälkikipuja vielä.

Eilen oli lääkärin viimeinen kontrollisoitto keskeytykseen liittyen. Kyllä siitä aina hyvä mieli tulee kun sanotaan että "tämän tapahtuminen uudelleen on äärettömän harvinaista". Meiltä ei löytynyt translokaatiota (eli perinnöllisyyttä). 😬✌️
 
Sosso91, rohkeaa kun uskallat uuteen yritykseen ja tosiaankin totta tuo, että on äärimmäisen harvinaista että toistuisi. Lähipiirissä ollut juuri sama, että esikoisen kohdalla keskeytys myöhäisillä viikoilla rakennepoikkeaman takia. Ja tämän jälkeen ovat saaneet neljä tervettä lasta. Ilman ainuttakaan keskenmenoa. Ihana tuo kun koet, että voit auttaa muita.

Kuuttituutti, isot plussaonnittelut! Mullakin tosi hyvä fiilis, että teillä tärppäsi 🥰❤❤❤

Mä en saa rauhaa.. nyt kun sitä kierukkaa ei ole ja halujen ja limojen ja kierron ajankohdan mukaan ovis olisi lähellä niin.. 🙄 ei ole helppoa vielä odottaa. Mutta pari kuukautta on oikeasti tosi lyhyt aika.. koitan keskittyä muuhun. Uusi antoisa työ imaisee kyllä ihan mukaansa. Mutta viikonloppuisin on enempi aikaa ajatella vauvajuttuja. Varmaan helpottaa taas kierron loppua kohden.
 
Ja tänään illalla alkoi kp1.

Olipas surkea kierto. 24 päivää, josta 9 päivän luteaali.
Mulla myös tuo luteaali tässä kierrossa lyheni, voi toki johtua myös km, mutta sellasta 12 se ehkä aiemmin ollut, mulla ei oo ihan varmaa tietoa, kun vasta pari kiertoa tikutellut ovista. Tossa googlettelin, että se lyhyt luteaali vois johtua progesteronihormoni vajeesta. Se miks se hormoni jää matalaks niin siihen vois vaikuttaa myös ahdistus ja stressi. No sitä on mulla kyllä tässä loppuvuodesta riittänyt. Nyt tässä kierrossa nukuin koko luteaalin tosi huonosti, veikkaan, että johtui osittain siitä että odotin niin kovin josko tärppäis🙈
Mulla on myös joskus aiemmin ollut toinen kilpirauhashormoni TSH koholla, ja silloin epäilin syyksi stressiä, kun se laski normaali lukemiin kontrollimittauksessa, ja se toinen arvo oli ihan normaali koko ajan. Monesti puhutaan stressin vaikutuksesta raskauteen, osalla se ei ehkä vaikuta, mutta oon huomannu että ite oireilen aika helposti, jos stressaan ja keho on muutenkin herkkä reagoimaan esim. mulla kofeiini yliherkkyys ja IBS. Eli tuli mieleen et stressaanko tätä yrittämistä niin paljon, ettei se siks onnistu🙄 miten sais ton stressin pois, etenkin noi piinaviikot on tosiaanki PIINAA ja pitäs pystyy vähän rennommin ottamaan. Etenkin jos tää projekti nyt tulee viemään enemmän aikaa niin aika raskasta mielelle, jos tätä samaa menoa jatkuu. Pitäs varmaan opetella jotain meditaatiota tms mielen rauhoittamista🤔
 
@Sosso91 saanko kysyä että mistä rakenneultrassa sitten huomattiin että joku oli pielessä kun NT:stä oli kuitenkin menty läpi? Ihan mielettömän rankka kokemus teillä kyllä taustalla ja se on pelottavaa yrittää uudestaan mutta niin kun sanoit, ei oo vaihtoehtoja. Meillä toki ihan erilainen tausta mutta huomaan että ei tässä missään hattarapilvessä olla plussan jäljiltä vaan jännittää aivan pirusti että saadaanko tämä pieni terveenä syliin asti.

@Empsu94 oon tosi pahoillani uuteen kiertoon joutumisesta ja lyhyestä luteaalista ❤️
 
Voimia @Empsu94 uuteen kiertoon❤️ tuo luteaali jäi kyllä tosi lyhyeksi😳 ootko miettinyt lääkkeitä luteaalin tukemiseksi?

Osaatko sanoa kuinka ”pian” niitä saa tueksi? Meillä on vasta 4 kuukautta takana, niin mietin että laittaako gyne odottamaan vielä. Varasin kyllä eilen gynelle ajan 8.2., meillä kuuluu vuosikontrolli työterveyteen niin ajattelin ottaa siellä puheeksi ❤️
 
@Kuuttituutti tottakai saa, voin kertoa miten koko soppa meni. Tulin raskaaksi siis heinäkuussa, ja viikolla 6 menin omakustanteisesti varhaisultraan. Ultraaja oli jo silloin että jestas sentään täällä on vasta joku tosi pieni ruskuaispussi yms, että ootko varmasti laskenut oikein. Ajattelin tietty et no ovis on varmaan vaan ollut sitten myöhemmin mitä piti. (Myöhemmin ajateltuna luultavasti hedelmöityksessä tapahtunut virhe on jo myöhästyttänyt kasvua tässä kohtaa). Parin viikon päästä menin uudelleen, ja siellä olikin pieni sikiö, sydämen lyönnit ja kaikki. No, tuli nt-ultra, niskaturvotusta säälittävät 1,3mm, ja riskiluvuiksi saatiin trisomia 21 1:3300 ja trisomia 18 1:1200. Ei mitään hätää kuulemma kaikki näyttää tosi hyvältä onnea onnea.
Sitten rakenneultraan; ei näy vatsalaukkua ja aivoissa neljä kystaa. No ei tässä mitään, ne ei nyt vaan näy. Tuu viikon päästä. Sitten rakenneultra nro 2, ei ole vatsalaukkua vieläkään näkyvissä, kystat aivoissa edelleen, sydämessä vakavan vian epäily. En voinut jäädä heti punktioon koska minulla oli kiire junaan ja lomalle. Sitten rakenneultra nro 3, samat setit edelleen siksi lapsivesipunktio. Kaksi päivää tästä ja soitto perinnöllisyyspolilta, sieltä sit lopullinen niitti tälle hommalle. 😥
Meidän tytön ruumiinavauksessa paljastui: matalat korvat, silmät kauempana toisistaan, kaksi aukkoa ruokatorvessa, ja ruokatorven yläosan epämuodostumat jonka takia myöskään vatsalaukkua ei näkynyt. Tyttö ei voinut niellä juuri lainkaan. Sydämessä reikä ja aivoissa neljä kystaa. Sormet oli mutkalla. Kaunis sikiö hän silti oli, pidettiin kämmenillä, kun niin pieni oli. Kasvusta jäänyt kolmella viikolla.
Tietenkin olen eniten harmissani siitä miten pitkälle tämä meni, ja niin epäonnisesti. Ensisynnyttäjänä en edes osannut ajatella että näin voisi todella käydä. N. 15% nt ultrassa olleista poikkeavuuksista jää näkemättä. Me kuuluttiin valitettavasti tähän.
Luojan kiitos en ehtinyt tehdä mitään somepostauksia.... Huh. 🥺
 
Kiitos Sosso91 teidän tarinan kertomisesta, uskomattoman huono tuuri teillä on käynyt. Ihan tippa tulee linssiin kun kuvasit kauniin tyttärenne ulkonäköä, hän teistä kasvatti jo jotain mitä ette ehkä aavistakkaan. :red-heart:


Oma napa: ei ala menkat, ei. Ei tule testiin kahta viivaa ei, eli odotan jotain. Kp 32 tai 33, raskausoloja olisi kuitenkin jos mitä. Pitää varmaan neukkuun soittaa maanantaina, jotain häikkää nyt. Plussaa ei varma enää kannata odottaa, mitä ootte mieltä?...
 
Pakko kertoa nyt jotain mitä tänään näin. Mä en ole mitenkään uskonnollinen, mutta uskon hieman mm. enteisiin.
Kun sain positiivisen testin viime kierrossa, niin mun puhelin meni ihan sekaisin. Näyttö näytti väriseviä värejä ja piti käynnistää puhelin uudestaan monta kertaa päivässä. Lopulta jouduin ostamaan uuden puhelimen, kun ei meinannu enää käynnistyä ollenkaan.
No, sinä päivänä kun tuli illalla keskenmeno, mä kävin aamulla kaupassa. Mulla oli kankainen kestokassi täynnä ostoksia, piti pysähtyä usein, en meinannut jaksaa kantaa sitä kotiin. Siitä hajos sanka pari katua ennen meidän kotia.
Aattelin et ei hitto, mikäköhän mua nyt riivaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kavereille sit avauduin keskenmenon tapahtuessa et nää oli enteitä.
Tänään oltiin kaupassa miehen ja meidän esikoisen kanssa. Päätettiin poiketa leikkipuiston kautta, et esikoinen jaksais keskittyä, kotiin oli kuitenkin pari kilsaa matkaa ja oltiin kävellen. Tähän leikkipuistoon vie semmonen puistotie, jonka vieressä on pieni oja/joki. Siihen sit lensi valkonen iso lintu ja aluksi katoin et se on ankka. No ei, sillä oli pitkät hoikat jalat, se oli haikara! En oo kyl koskaan nähny haikaraa livenä! Totesin sit miehelle et tän on nyt pakko olla se mun kaipaama hyvä enne :smiling face with heart-eyes:
 
Pakko kertoa nyt jotain mitä tänään näin. Mä en ole mitenkään uskonnollinen, mutta uskon hieman mm. enteisiin.
Kun sain positiivisen testin viime kierrossa, niin mun puhelin meni ihan sekaisin. Näyttö näytti väriseviä värejä ja piti käynnistää puhelin uudestaan monta kertaa päivässä. Lopulta jouduin ostamaan uuden puhelimen, kun ei meinannu enää käynnistyä ollenkaan.
No, sinä päivänä kun tuli illalla keskenmeno, mä kävin aamulla kaupassa. Mulla oli kankainen kestokassi täynnä ostoksia, piti pysähtyä usein, en meinannut jaksaa kantaa sitä kotiin. Siitä hajos sanka pari katua ennen meidän kotia.
Aattelin et ei hitto, mikäköhän mua nyt riivaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kavereille sit avauduin keskenmenon tapahtuessa et nää oli enteitä.
Tänään oltiin kaupassa miehen ja meidän esikoisen kanssa. Päätettiin poiketa leikkipuiston kautta, et esikoinen jaksais keskittyä, kotiin oli kuitenkin pari kilsaa matkaa ja oltiin kävellen. Tähän leikkipuistoon vie semmonen puistotie, jonka vieressä on pieni oja/joki. Siihen sit lensi valkonen iso lintu ja aluksi katoin et se on ankka. No ei, sillä oli pitkät hoikat jalat, se oli haikara! En oo kyl koskaan nähny haikaraa livenä! Totesin sit miehelle et tän on nyt pakko olla se mun kaipaama hyvä enne :smiling face with heart-eyes:

Seuraan täällä taustalla, mutta minä ainakin uskon näihin ♥️ Mä olen esim tiennyt meidän nelosen tulosta jo monen monta vuotta ja aikoinaan esikoista odottaessa hän kertoi unessa nimensä 😊 Aika ihania juttuja, se haikara on varmasti hyvä enne ♥️
 
Seuraan täällä taustalla, mutta minä ainakin uskon näihin ♥️ Mä olen esim tiennyt meidän nelosen tulosta jo monen monta vuotta ja aikoinaan esikoista odottaessa hän kertoi unessa nimensä 😊 Aika ihania juttuja, se haikara on varmasti hyvä enne ♥️
Vau! :smiling face with heart-eyes: Kyllä mä uskon näihin, ihan niinkuin "äidin vaistoonkin".
Meillä kävi 2018 niin, että oltiin miehen kanssa oltu yhdessä alle puoli vuotta ja mentiin Seilin saarelle mun syntymäpäivänä piknikille. Mua kiinnostaa historialliset paikat ja olin jo pitkään halunnut mennä sinne. Sieltä löydettiin nimi hautakivestä, jota molemmat jäätiin tuijottamaan. Päätettiin, että siinä on nimi meidän ensimmäiselle tyttärelle. Esikoinen sai juurikin sen nimen syntyessään 2021.
 
Takaisin
Top