Raskaaksi 2023

No siis tietty, en osannut ajatella tota luteaalin olemattomuutta 🤯

Vähän mietin myös että jos näyttää negaa dpo10 niin uskaltaisiko sitä ottaa kuohuvan kuitenkin juhlissa. Saatiin myös miehen kanssa todella varattuun ravintolaan pöytä dpo16, johon saatiin viini-illallispaketti lahjakorttina. Joten se illallinen menee joko holittomasti tai holillisesti juhlien 😆
Kyllä mää varmaan kuohuvaa ottaisin, niin kauan raskaudeton ja vapaa kunnes toisin todistetaan😂 tuollon dpo16 ainakin tiedätte lopputuloksen🤩
 
Mulle tuli vastaan tämmönen hcg taulukko, aattelin jakaa jos olis siitä olis hyötyä täällä tikutteleville :red-heart: Nopealla googletuksella en löytänyt suomeksi vastaavaa.
Elikkä ekassa rivissä vasemmalla on päivät dpo9 eteenpäin. Toisena vasemmalla hcg arvon minimi jos raskaana. Kolmantena vasemmalta on normaali hcg/viitearvot per päivä. Neljännessä vasemmalta on milloin testi tulos epävarmasti näyttää positiivistä sekä testien herkkyys 10 tai 25mlU/ml.
Viidennessä eli oikealla on milloin pitäisi näkyä testeissä/niiden vahvuus.
Tämän mukaan siis herkin 10testi näyttää mahdollisesti haamua dpo 11-12, mutta varma positiivinen haamu näkyy ainakin dpo 13.
En tosiaan tiedä kuinka paikkaansa pitävä tämä lista on, mutta on kai suuntaa antava.
 

Liitteet

  • HCG-Tabelle-1.jpg
    HCG-Tabelle-1.jpg
    37.1 KB · Katsottu: 214
@Empsu94 jee, yhdessä piinaillaan! Tosin mä yritän olla testaamatta ennen kun menkat myöhässä🙊 kemialliset ois liian raastavia mulle tässä vaiheessa. Viime km raskaudessa testasin vasta dpo 16, mutta oireista kyllä osasin jo vahvasti epäillä plussaa, et sillein oli helppo odottaa😅 ja tosiaan kuten @IiJa-99 totesi niin dpo16 pitäs jo ainakin tietää et voiko ottaa holia vai holitonta, toivotaan tietysti tuota jälkimmäistä😉
 
Oisin voinut vastata kyllä kaikkiin samalla kertaa, mut menkööt tän kerran näin. Täällä Dpo9 ehkä, vähän vihloo oikealle puolelle mut aikalailla oireeton muuten🧐 Meillä entuudestaan kaksi lasta ja tissit ei ole kipuilleet missään raskauksissa tai niiden aluissa (jos oikein muistan), mutta viimeksi muistelin, että oli ihan mieletön menkkajomo ennen testiä/hyvin kauan testin tekemisen jälkeenkin! Että sinällään vähän pahoin pelkään negaa, testaan la tai su aamuna🙊
Toivotaan parasta 🤞😍
Mulla kans oli teinien raskauksissa voimakasta menkkakipua ennen oletettujen menkkojen alkamista ja plussan jälkeen. Nyt tällä hetkellä niitä kipuja vähän tulee ja menee, välillä vihloo ikävästi ja välillä ei mitään tunnetta. No pari päivää saa vielä ainakin jännäillä että alkaako ne menkat vai vahvistuuko testi 😊
 
Mulle tuli vastaan tämmönen hcg taulukko, aattelin jakaa jos olis siitä olis hyötyä täällä tikutteleville :red-heart: Nopealla googletuksella en löytänyt suomeksi vastaavaa.
Elikkä ekassa rivissä vasemmalla on päivät dpo9 eteenpäin. Toisena vasemmalla hcg arvon minimi jos raskaana. Kolmantena vasemmalta on normaali hcg/viitearvot per päivä. Neljännessä vasemmalta on milloin testi tulos epävarmasti näyttää positiivistä sekä testien herkkyys 10 tai 25mlU/ml.
Viidennessä eli oikealla on milloin pitäisi näkyä testeissä/niiden vahvuus.
Tämän mukaan siis herkin 10testi näyttää mahdollisesti haamua dpo 11-12, mutta varma positiivinen haamu näkyy ainakin dpo 13.
En tosiaan tiedä kuinka paikkaansa pitävä tämä lista on, mutta on kai suuntaa antava.

Onko tää taulukko just tikkutesteille vai veren hcg?
 
Just olin tulossa kyselemään et onko teillä ollu menkkamaisia jomotuksia alavatsalla/alaselässä reilusti ennen menkkoja/positiivista raskaustestiä?

Täällä dpo4 ja tosi voimakkaat alavatsakivut ja turvottelu koko päivän.
 
@Empsu94 jee, yhdessä piinaillaan! Tosin mä yritän olla testaamatta ennen kun menkat myöhässä🙊 kemialliset ois liian raastavia mulle tässä vaiheessa. Viime km raskaudessa testasin vasta dpo 16, mutta oireista kyllä osasin jo vahvasti epäillä plussaa, et sillein oli helppo odottaa😅 ja tosiaan kuten @IiJa-99 totesi niin dpo16 pitäs jo ainakin tietää et voiko ottaa holia vai holitonta, toivotaan tietysti tuota jälkimmäistä😉

Joo ymmärrön ton pettymyksen pelon! Mietin kanssa että pitäiskö odottaa testaamatta. Mulla alkaa menkat yleensä jo dpo12, joten ei tarvisi odottaa niin pitkään.
Ja pahoittelut keskenmenosta ❤️
 
Onko tää taulukko just tikkutesteille vai veren hcg?
Tikkutestejä varten, siksi siinä on oikealla nuo testien herkkyydet. Eli joko 10mlU/ml testi tai 25mlU/ml testi. Tässä taulukossa siis näkyy milloin mahdollista tulla haamut dpo:n ja testien herkkyyksien mukaan :smiling-eyes:
 
Just olin tulossa kyselemään et onko teillä ollu menkkamaisia jomotuksia alavatsalla/alaselässä reilusti ennen menkkoja/positiivista raskaustestiä?

Täällä dpo4 ja tosi voimakkaat alavatsakivut ja turvottelu koko päivän.
On todellakin!! Ekassa raskaudessa tunsin tosi vahvasti sitä kiinnittymiskipua, toisessa raskaudessa tuli muutama vihlaisu mut ei mitään pitkäaikaisia jomotteluja vielä siinä vaiheessa. Toivottavasti pääsisin kertomaan pian miten kolmannessa raskaudessa😍
 
@Empsu94 kiitos❤️
No joo sitten ei kyllä tosiaan tarviis kauheen kauaa edes odotella. Mä en tiedä minkälainen kierto mulla nyt tulossa kun ennen km vaihdellut joka toinen kierto 28 päivää ja toinen 30-31, et kumpikohan nyt sit on tulossa🤔 Pitää nyt vaan koittaa keksiä kauheesti tekemistä että päivät kuluu😁

@pikkukirppu15 mulla oli niin että alkoi jo dpo 7 vähän päivittäin vaihdellen ja kesti ihan sinne asti dpo 16 asti jolloin positiivinen testi ja tämän ylikin. Että sanoisin ainakin omalla kohdalla menkkajomotukset kuuluu asiaan!
 
Mun normilämpö on max noin 36.5 astetta. Aloin mittaan huvin vuoksi lämpöjä dpo7-12 ja lämmöt huiteli 36.9-37.2, tuohon lopetin ku heitin lusikan nurkkaa🥲 Nyt dpo14 mittasin ja lämmöt vieläki 37 vaikka oon jo pari päivää ollu varma, että menkat alkaa🤔
Muoks. Vai millo lämpöjen kuuluu laskee?
 
Mun normilämpö on max noin 36.5 astetta. Aloin mittaan huvin vuoksi lämpöjä dpo7-12 ja lämmöt huiteli 36.9-37.2, tuohon lopetin ku heitin lusikan nurkkaa🥲 Nyt dpo14 mittasin ja lämmöt vieläki 37 vaikka oon jo pari päivää ollu varma, että menkat alkaa🤔
Muoks. Vai millo lämpöjen kuuluu laskee?

Aika yksilöllistä. Mulla laskee heti menkkoja edeltävänä yönä, eli näen aamulämmöstä alkaako menkat sinä päivänä. Mutta mitä nyt tuolta BBT ketjusta oon oppinut niin jollain pysyy korkealla vielä kuukautisten ekat päivät, kunnes laskee :)

Ja tosiaan aamulämmöstä kannattaa mitata!
 
Aika yksilöllistä. Mulla laskee heti menkkoja edeltävänä yönä, eli näen aamulämmöstä alkaako menkat sinä päivänä. Mutta mitä nyt tuolta BBT ketjusta oon oppinut niin jollain pysyy korkealla vielä kuukautisten ekat päivät, kunnes laskee :)
Ahaa eli turha siitä mitää tulkita, kiitos😂
 
Mulla on huono tapa lukea synkkiä kirjoja, kuten keskitysleiri, syöpä ja muuta ikävää. 😅 Just nyt luen kirjaa nimeltä Midnattsbiblioteket (keskiyön kirjasto?). Tykkään sen sanomasta tosi paljon.

Siis vitsit mua harmittaa, raskauskeijulla kesti 9 päivää kuljettaa digitaaliset ovulaatiotestit! Olisin niin halunnut testaa sellaista eilen. Nyt ihan perus tikkuun viiva on haalea ja Digi tietty nega kanssa. 😆 Halusin leikkiä!!!

Meillä on sama kirjamaku 😅😁 pitäsköhän perustaa piinailijoiden lukupiiri 🤭
 
Ei enää voidemaista vv havaittavissa.
Aamulla oli
Siihenkö tää sit loppu kun ennen menkkoja kuivaa 🤔🤔🤔

Ihan järkky väsymys tänään, oisin voinu nukahtaa junaan ja heti kun pääsin kotiin niin 15min unet eikä auttanut mitään.
Vieläkin silmiä kirvelee.
Vatsa outo ja suuta kuivaa koko ajan 🫤
 
Adeliinelle varovainen onnittelu 💗 ihanaa!! Tosiaan myöhäisemmästäkin oviksesta voi hyvin tärpätä!

Empsu94, mä oon aatellut yritysaikana elää mahd normaalisti vielä kun ei voi kuitenkaan tietää miten pitkään menee ennen plussaa.. en humalaa enää ottaisi mutta kuoharista tai viinilasillisesta ei varmasti ole haittaa.

Siis ette usko!!! Mun kuparikierukka lähti äsken itsestään pois samalla kun otin kuukuppia pois. Olin ihan shokissa ja vähän vieläkin.. nauroin ja itkin samaan aikaan.. siis mulla on niin onnellinen ja helpottunut olo. Tää todistaa sen, että olen henkisesti jo valmis ja ainoa syy ollut himmailla vielä.. on ettei raskaus vielä keväällä näkyisi ulospäin.. kun olen pelännyt voisiko raskaussyrjintä vaikuttaa työsopparin jatkoon.. Mutta.. tämä tuntuu vaan nyt niin ihmeelliseltä ja tarkoitetulta.. Mulla on siis kp2 nyt. Kävin heti katsomassa koska olisi la jos annetaan mennä jo tässä kierrossa ja tärppäisi heti.. siis aivan uskomatonta.. olen vaan niin kiitollinen 💗💗💗
 
Mitä kaupoista tai apteekeista tehtävää raskaustestiä suosittelette jos haluisin tehdä vaan mahdollisesti sen yhden tai max pari?🙊
 
Takaisin
Top