Raskaaksi 2023

kävinpä ostamassa tämän ja tekasin saman tien ja tämmöstä näyttää. En kyllä yhtään tiedä mikä rv siis käytännössä ja millon sinne neuvolaan soitan 😅 kuitenkin edelliset kuukautiset alkaneet 03.11. Ja kierto vaihtelevasti ollut 34-41pv. Hedelmöitys tapahtunut varmaan 28-29.11.
Miten tässä tilanteessa siis raskausviikot lasketaan 🙈😅

Liitteet

• IMG_3905.jpeg
    IMG_3905.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 187
kävinpä ostamassa tämän ja tekasin saman tien ja tämmöstä näyttää. En kyllä yhtään tiedä mikä rv siis käytännössä ja millon sinne neuvolaan soitan 😅 kuitenkin edelliset kuukautiset alkaneet 03.11. Ja kierto vaihtelevasti ollut 34-41pv. Hedelmöitys tapahtunut varmaan 28-29.11.
Jos menkkojen alusta lasketaan niin tuon digin pitäisi näyttää jo 3+, mutta tosiaan tuon hedelmöitysajankohdan mukaan digi voi vielä näyttää 1-2 (kohta pitäisi vaihtua 2-3). nyt olisi viikot 4+1. 🥰

Jos menkkojen alusta lasketaan niin tuon digin pitäisi näyttää jo 3+, mutta tosiaan tuon hedelmöitysajankohdan mukaan digi voi vielä näyttää 1-2 (kohta pitäisi vaihtua 2-3). nyt olisi viikot 4+1. 🥰
Okei kiitoksia 😁 jotain tuon suuntaista ajattelin itsekkin nyt kun tuon cb testituloksen näin. Ehkä odotan siis vielä ensi viikkoon ja soittelen sitten neuvolaan 🤔

Okei kiitoksia 😁 jotain tuon suuntaista ajattelin itsekkin nyt kun tuon cb testituloksen näin. Ehkä odotan siis vielä ensi viikkoon ja soittelen sitten neuvolaan 🤔
niinpä! tosiaan voihan tuon digin tehdä esim ensi viikon alussa ja jos on viikot lisääntyneet (testit tummuneet) niin sitten ainakin hormoni lisääntyy ❤ että kertoohan se jotain.

Yleensä 2-3 tulee 4+0, eli uskon sulla olevan vielä 3+ viikot 🤔🌈

Neuvola laskee alkuun joka tapauksessa edellisistä menkoista lasketun ajan, joten hirveästi ei kannata lykätä sinne soittamista.

Tässä pc liuskasta kuva kun kerkesin nopee kahvilla nappaa, näky twstiajalla heti ja hyvin. Kuivuessa vähän haalistu. Rfsu niin kuiva jo ettei kannattanut kuvata. Livenä näkyy kyllä ja testiajalla. Huomenna vielä ja on joko selkeästi näkyvissä tai sitten kemiallinen ja menkkkoja ootteleen.

Liitteet

• IMG_20231214_152638__02.jpg
    IMG_20231214_152638__02.jpg
    725.4 KB · Katsottu: 149
  • IMG_20231214_152638__01__01.jpg
    IMG_20231214_152638__01__01.jpg
    666.5 KB · Katsottu: 150
Oon jännityksellä lueskellut miten plussailut täällä etenee ja lupaavia vahvistuksia tullut, onnea!

Täällä vihdoin kp 1, kierto oli siis 48 päiväinen.
Eilen vasta kyselin neuvolasta että millonka oisi syytä terolut kuuria syödä ja varattiin lääkärille soittoaika, yleisesti oli tarpeen ferritiini ja kilpirauhaskokeiden tuloksien puintiin. Huomenna siis kilpirauhasen vajaatoiminta testit vielä varmuuden vuoksi.

Mietiskeli et jos tuo tämän päiväinen huomenna vahvistunut että oli oikee viiva niin onkohan tämä sit kohdun ulkoinen kun näin myöhäsillä Dpo:lla (dpo11) tommonen hailura ....tässä on 3-4 päivää menkkoihin, eli nyt KP24/27-28.

Mulla näky keväällä vasta kunnolla kaks viivaa, kun menkat oli viikon myöhässä.. eli dpo17-19...ja hormonit oli alussa kyllä reippaat.. sitten vain jossain kohtaa kehitys ilmeisesti lakkasi tai ei ollut kunnolla alkanutkaan... HCG Oli kuitenkin jotain 8000 rv9... Ja sitte rv10 jo 1000 vähemmän... En tiedä sitten missä kohtaa oli jo kääntynyt laskuun ehkä jo aiemmin.. mutta neuvolaan eivät ottaneet käymään kun vasta rv8... Soitin kyllä heti kun plussasin.. mutta käskivät odottaa rv8 alkuun ennen kuin soitan uudestaan.. että voi vielä mennä herkästi kesken... Eivät kuulemma sitä ennen täällä ota ekalle käynnille just varhaisten keskenmenojen yleisyyden vuoksi... 🤔 Tuli aika selväksi että ens kerralla sitä aiemmin ei kannata sitte soitella... 🙄 Jos sitä seuraavaa kertaa tulee meikäläisellä...
Nyt sentään vuotaa niinku härän kurkusta.. että jospa tää uus kierto ois meidän... Ajattelin viimeiset letrozolitkin napsia joulun kunniaksi..

@Beanen et en sinuna vielä dpo10 hätäilisi, vaikka aiemmin on ollut erilailla, jokainen kerta on yksilöllinen. Monissa ns. virallisissa ohjeissa sanotaan, että varmin tulos on vasta kun menkat on 1-2 viikkoa myöhässä. Eli dpo olisi vähintään 15.... Vaikka herkät testit lupaa mitä, niin hormoni voi joskus kehittyä hitaasti.

Mulla näky keväällä vasta kunnolla kaks viivaa, kun menkat oli viikon myöhässä.. eli dpo17-19...ja hormonit oli alussa kyllä reippaat.. sitten vain jossain kohtaa kehitys ilmeisesti lakkasi tai ei ollut kunnolla alkanutkaan... HCG Oli kuitenkin jotain 8000 rv9... Ja sitte rv10 jo 1000 vähemmän... En tiedä sitten missä kohtaa oli jo kääntynyt laskuun ehkä jo aiemmin.. mutta neuvolaan eivät ottaneet käymään kun vasta rv8... Soitin kyllä heti kun plussasin.. mutta käskivät odottaa rv8 alkuun ennen kuin soitan uudestaan.. että voi vielä mennä herkästi kesken... Eivät kuulemma sitä ennen täällä ota ekalle käynnille just varhaisten keskenmenojen yleisyyden vuoksi... 🤔 Tuli aika selväksi että ens kerralla sitä aiemmin ei kannata sitte soitella... 🙄 Jos sitä seuraavaa kertaa tulee meikäläisellä...
Nyt sentään vuotaa niinku härän kurkusta.. että jospa tää uus kierto ois meidän... Ajattelin viimeiset letrozolitkin napsia joulun kunniaksi..

@Beanen et en sinuna vielä dpo10 hätäilisi, vaikka aiemmin on ollut erilailla, jokainen kerta on yksilöllinen. Monissa ns. virallisissa ohjeissa sanotaan, että varmin tulos on vasta kun menkat on 1-2 viikkoa myöhässä. Eli dpo olisi vähintään 15.... Vaikka herkät testit lupaa mitä, niin hormoni voi joskus kehittyä hitaasti.
Mulla olis jo dpo22 silloin kun menkat olis viikon myöhässä😂🙈

Dpo 8 (kai?) ja selkeä nega rfsun herkässä. En odottanutkaan posia, mutta jotenkin hiipii sellainen paniikki, että mitä jos ei tuukaan kahta viivaa. 😭

Tässä pc liuskasta kuva kun kerkesin nopee kahvilla nappaa, näky twstiajalla heti ja hyvin. Kuivuessa vähän haalistu. Rfsu niin kuiva jo ettei kannattanut kuvata. Livenä näkyy kyllä ja testiajalla. Huomenna vielä ja on joko selkeästi näkyvissä tai sitten kemiallinen ja menkkkoja ootteleen.
Mä en kyllä välttämättä tulkitsisi näitä haamuiksi ainakaan kuvien perusteella 🙄 ja tosiaan toi dpo11 on vielä tosi vähän vaikka aikaisemmin olisikin näkynyt testeissä viivoja ajoissa. Ovulaationkaan ajankohta ei kuitenkaan sata varmasti tiedossa jossei ultralla ole todettu. Ei kannata nyt panikoida ainakaan kohdunulkoisen suhteen, ne antaa kyllä ihan selvän viivan testiin ja usein on epämääräistä vuotoa/kipua tms.
Mä odottaisin ihan rauhassa ja katsoisin mihin suuntaan testit menee/alkaako uusi kierto.
Tämä ei siis todellakaan pahalla😊 josko sieltä vielä selkeä plussa tulisi, tai uusi kierto alkaisi niin saisit selvyyden.

Mä en kyllä välttämättä tulkitsisi näitä haamuiksi ainakaan kuvien perusteella 🙄 ja tosiaan toi dpo11 on vielä tosi vähän vaikka aikaisemmin olisikin näkynyt testeissä viivoja ajoissa. Ovulaationkaan ajankohta ei kuitenkaan sata varmasti tiedossa jossei ultralla ole todettu. Ei kannata nyt panikoida ainakaan kohdunulkoisen suhteen, ne antaa kyllä ihan selvän viivan testiin ja usein on epämääräistä vuotoa/kipua tms.
Mä odottaisin ihan rauhassa ja katsoisin mihin suuntaan testit menee/alkaako uusi kierto.
Tämä ei siis todellakaan pahalla😊 josko sieltä vielä selkeä plussa tulisi, tai uusi kierto alkaisi niin saisit selvyyden.
Joo, eiköhän tosiaan huomenna olis selkeät jos jotain muka olis ollut mutta eiköhän se viivanpaikka ole. Menkat kun alkaa niin homma selvä.

Paljon onnea mymmmeli ja sonssu 💖💖💖 Mitä plussaa edeltäviä oireita? 😍
Dpo1 perus oviskipuilua, paljon limaa.
Dp02 Perus oviksen jälkeistä jomottelu. Voimakastakin, välillä kramppeja, herättää toivoa mut on toisaalta ihan tavallista tuntemusta muulloinkin. Mulla aina kivuliaat oltavat oviksen aikaan.
Dpo3 jonkinverran kovempaa jomottelu kun basic ovis kipuilu.
Dpo4 samat tuntemukset edellisen päivän kanssa.
Dpo5 KYLMÄ, piti kuume mitata. Aivan horkka sellainen mihin ihan kiinnitti huomiota että jaahas, mitäs tää meinaa. Rinnoissa lievää tuntemusta. Alavatsan kramppailua.
Dpo6 menkkamaista jomotusta voimakasta
Dpo7 menkkajomotusta voimakasta
Dpo8 pahoinvointia aamulla, melkeen oksennus. Juilimista. Rinnoissa sähkömäinen tunne ku maito nousisi.
Dpo9 sama kuin eilen
Dpo10 vatsan juilia. Aloin heittää hanskoja tiskiin ku ei ollut vieläkää edes haamua. Vaikka olo oli, että kyllä mä olen nyt raskaana.
Dpo11 vatsan nippailua. Illalla tuli PALJON valkovuotoa. Se oli mulle tärkein merkki! Koska normisti oon ihan kuiva ennen menkkoja! Tiesin et seuraavana aamuna on toivoa.
Dpo12 POSITIIVINEN testi! Pahoinvointia. Vatsan kipuilua jnkv.
Dpo13 voimakkaampaa, aamuun painottuvat pahoinvointia. Vatsan kramppailua lievää, mutta ei yhtä voimakasta kuin vielä viikko sitten.

Aiemmassa raskaudessa mulla iski nuhainen olo aika pian. Se oli selkeä merkki ja seuraavana päivänä teinkin plussan. Nyt mulla on korona vieläkin vaivailemassa, yskää ja tukkoisuutta, niin ei voi tota nuhaoiretta havainnoida. 😅 Lisäksi lapsella on noro, eli vähän toi pahoinvointikin on kyseenalainen. Että onko se raskauspahointia vai onko mullakin vatsatauti. Tuntuu enemmän raskauspahointityyppiseltä etovalta ololta.

Eroa edelliseen raskauteen: en ole mitenkään mainittavan turvonnut. Viime raskaudessa olin vko4 alkaen jo ihan "raskaana" ja housut kiristi heti. Nyt on kropassa ihan hyvä olo! Nyt myös kahvi oksettanut kahtena aamuna, melkeen oksennus tulee kun hörpynkin ottaa kahvia. Viime raskaudessa ei ollut ollenkaan kahvin kanssa ongelmaa, muutakuin se että sitä sai raskauden takia juoda aivan liian vähän ja kärsin järkyttävistä kahvinikoista koko raskauden ajan. 😅 Ku synnytin, tajusin et ei saatana tää kahvin kitsasteluhan jatkuu, kun imetin ja vauva kävi ihan kierroksilla jos join yli kupin kahvia. Sillä oli selkeä merkitys vauvan uneen. Toivon että pystyisin juoda kahvia nytkin, mä niin tarvisin sitä aamuisin kun edelleen välillä heräillään tuon 1 vuotiaan kanssa kauhean aikaisin, ja samalla kuitenkin pitäisi töissä jaksaa käydä. Kauhulla odotan jos iskee se alkuraskauden *totaali* väsymys. Sitä kun ei kahvillakaan parannetta. Sen vielä kesti sillon kun eli kaksin miehen kanssa mut nyt kun on tuo tahtoikäinen taapero niin voi tulla vähän väsyneitä päiviä. No en maalaa piruja seinille! Koska täähän voi olla täysin erilainen raskaus mitä edeltäjä. 🥰

Millasella aikavälillä ootte ite seurannu viivan vahvistumista? 😇 Ite mietin eka et joka toinen päivä mut huvittais kyllä joka aamu se katsoa...
No todellakin joka päivä 😂 suositus on juu toki 2 päivän välein, mut kuka pystyy malttamaan täpinöissään? Toki pitää ymmärtää, että mitään silmäänpistävää tummumista ei päivässä aina tule eli pitää enemmän seurata kokonaisuutta ja sitä viivojen janaa, ei niinkään yksittäisiä testejä lähteä vertaamaan.

Kyllä se eilinenkin hailura jotain tiesi🤔 mutta vaaleenpunaista paperiin eli tuhru alkamassa? Menkkoihin 2-3 päivää. Kemialliseksi jää. Ei kai kiinnittymisvuotoa voi tulla kahtena päivänä. Eilen aamulla ihan nuppineulan pään verran kerran ja nyt aamulla ehkä sentin kolikon verran. Nännit kipeet edelleen.

Muoks. tummeni testiajan jälkeen, laitoin uuden kuvan.

Liitteet

• Screenshot_20231214-215724.jpg
    Screenshot_20231214-215724.jpg
    22 KB · Katsottu: 120
Muokattu viimeksi:
Eilen aamulla sain testiin hailakan haamun. Valitettavasti viime yönä alkoi vähän huimata ja tulla kovia kramppeja ja nyt aamulla vuotoa hyytyminä, eli ei tullut joululahjaa meillekään :sad-face: Voikohan julkiselta saada vielä mitään apuja vai menenkö suosiolla yksityiselle, kun nyt on ollut kolme tällaista samantapaista kemiallista peräkkäin? Yritystä meillä ollut vain nuo kolme kertaa.

Takaisin