Raskaaksi 2023

Surkuhupaisaa kun mun 1,5 veellä alkoi eilen kunnon yrjötauti. Oon valvonut sen kans koko yön ja tänä aamuna sitten tein tuon himmeän positiivisen testin. Itteä etoo oikein kunnolla mutta en osaa nyt sanoa johtuuko norosta vai raskaudesta. 😂 Viime raskaudessa vahvin oire oli mulla flunssainen olo, niin sitäkään en nyt pysty erottamaan, koska olen ollut koronassa nyt 2,5 viikkoa eikä flunssalle näytä tulevan loppua! Paha siis sanoa, onko alkuraskaudesta johtuvaa pahoinvointia ja flunssaa. 😁

Mua vähän ahdistaa, kun mä kävin eilen nilkan röntgenissä.. murtumaepäily oli. Kun lääkäri kysyi, olenko raskaana, Emmin tosi pitkään että vastaanko "no aamulla oli negatiivinen eli todennäköisesti ei, mutta yritetään kyllä" mutta jotenkin päädyin sit sanomaan ei. Ja siinä hetkessä musta tuntuikin siltä että äh, en mä oo raskaana nii en mä nyt aivan vaan varmuuden vuoksi jätä tutkimatta jalkaa kun se kuitenkin olisi pitänyt kuvata..

Oon googlannut paljon asiasta ja kyllä moni on raskaanakin joutunut röntgeniin just jonku ison murtuman takia ja lääkärit sanoo että kyllä sen voi just hätätilanteessa tehdä, etenkin siis jalan röntgen kun ei oo vaan mikään lantionseutu. Mut silti nyt tuntuu karseelta että tänään plussasin, nii jos tässä tulisikin jotain ongelmia myöhemmin nii kuinka paljon syytän itteäni siitä että menin röntgeniin. Koska jos olis se plussa tullut päivää aikaisemmin, en kyllä olisi mennyt vaan olisin sit vaan keksinyt lääkärin kans jonkun muun ratkaisun. Ja varsinkin kun sieltä ei siis murtumaa löytynyt lopulta, niin se tuntuu nyt turhalta käynniltä. No ei auta itsesyytökset. Onneksi oon kyllä tosi optimistisella mielellä nyt! Mulla meni viime raskaus ilman isompia ongelmia niin siitä on jäänyt tunne, että miksi ei tämäkin menisi (vaikka tiedän et jokainen raskaus on yksilöllinen ja ei "pitäisi" tuudittautua liikaa siihen että no kun viimeksikin oli niin tai näin).
Ymmärrän tän tunteen tosi hyvin. ❤️🫂 Mäkin tuskailin samaa asiaa edellisessä raskaudessa, kävin viikko ennen plussaa keuhkojen röntgenissä. Kyselin silloin neuvolaan päästessä, että apua mitäs mitäs, mutta rauhoittelivat ja sanoivat, että ei pitäisi vaikuttaa. Enkä usko, että vaikutti.

Mutta ymmärrän huolesi. 🙏

Ymmärrän tän tunteen tosi hyvin. ❤️🫂 Mäkin tuskailin samaa asiaa edellisessä raskaudessa, kävin viikko ennen plussaa keuhkojen röntgenissä. Kyselin silloin neuvolaan päästessä, että apua mitäs mitäs, mutta rauhoittelivat ja sanoivat, että ei pitäisi vaikuttaa. Enkä usko, että vaikutti.

Mutta ymmärrän huolesi. 🙏
Kyllä. Siis moni ammattilainen sanoo että ei hätää, mutta kyllä sit netistä MYÖS löytyy ahdistavaa tekstiä siitä, et just 2-4 vkolla kun solut jakautuu niin vilkkaasti, nii jos yhteenkin soluun tulee geenimutaatio ja alkio siitä huolimatta päättäisi jatkaa kehittymistään, niin se voisi tuoda ongelmia kasvuun ja lapsen kehitykseen. Ihan hirveen inhottava ajatus. Mutta nyt ei auta surkutella. En tosiaan keskeytä tätä ihan vaan "varmuuden vuoksi" koska kuitenkin ammattilaiset sanovat että ei hätää.

No tästä se ikuisuuden kestävä huoli alkaa tämänkin lapsen kohdalla. Alkaa siitä ekasta plussasta, läpi raskauden, lapsuuden ja aikuisuuden niin kauan kun äidissä henki pihisee. Se on kai luonnon laki. Tärkeimpiä otuksia on lapset 🤍 niiden takia kuuluu vähän ollakin ylihuolissaan välillä.

meillä sama dpo 😍 toivottavasti tulis kummallekki plussa! mulla myös tänään negat aamulla. Edelliset (kemialliset kylläkin) raskaudet näkynyt jo dpo9 ihan haaleana plussana.
Oiii toivotaan molemmille plussaa ja mahdollisimman pian! 😍 Mullaki näkynyt viimeisin raskaus dpo9 tosi haaleana haamuna. Yhdessä taas dpo10 sain samanlaista haaleaa haamua. Eli aikaa vielä on 🤞 ku jaksais vaan odotella 🙈 testaatko huomenna aamulla seuraavan kerran? Onko sulla vielä mitään oireita ollut?

Oiii toivotaan molemmille plussaa ja mahdollisimman pian! 😍 Mullaki näkynyt viimeisin raskaus dpo9 tosi haaleana haamuna. Yhdessä taas dpo10 sain samanlaista haaleaa haamua. Eli aikaa vielä on 🤞 ku jaksais vaan odotella 🙈 testaatko huomenna aamulla seuraavan kerran? Onko sulla vielä mitään oireita ollut?
ajattelin testata seuravaan kerran huomenna aamulla. Saapa nähdä! Jännää! mulla on ollut semmosta jomotusta ja pistelyä välillä alamahalla vähän tässä viikon aikana, mutta tiedä sitten mitä on. Eipä muuta oikeastaan. Entä sulla? 😍

Voi ihanaa onnea ja tarrasukkia matkaan @Mymmmeli ja @sonssu 😍❤️✨!!!
Ja @Beibikuume hyvä että viiva vahvistunut ❤️

Voi mä niin toivon tulevani perästä plussan kanssa 😆🤞

Näin viime yönä unta että tein kunnon positiivisen raskaustestin 🥺 toivottavasti olisi enneuni. Mä tein aamulla pc liuskan (joka näytti samalta, kuin eilen) plus rfsu herkän, joka oli kyllä nega. Tänään dpo9 ja aamusta olin jo heittämässä pyyhettä kehään nega testien kanssa, mut @Mymmmeli sun myöhemmillä dpo:lla plussaaminen luo vähän toivoa 🤭 plus tajusin, että ovuloin vasta illalla, eli periaatteessa kai oon vielä vähä niinku dpo8 ja se vaihtus vasta illalla dpo9 kun ovis oli niin myöhään? 🙈 Nojoo sama se, tää piinailu vaan on rankkaa, kun on vielä oireita mitä aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa oli.
Mä näin myös viime yönä sellaista valveunta et tein positiivisen testin. Ja eilen illalla mulla tuli sellanen kunnon valkovuotoklimppi, mitä ei todellakaan normisti ennen menkkoja tulisi. Mä mielessäni silloin jo aavistin et okei, huomenna aamulla on muuten tuomionpäivä, et joko se on tai sit se ei oo ees tullakseen. Ja niin aamuväsyneillä silmillä melkein heti testiin alkoi piirtymään toinenkin viiva. 😍 IHANA tunne! Toivon sulle parasta! 🤍

Millasella aikavälillä ootte ite seurannu viivan vahvistumista? 😇 Ite mietin eka et joka toinen päivä mut huvittais kyllä joka aamu se katsoa...

Onnea plussanneet! Täälläpä on nyt meitä monia, joilla on jännät päivät edessä :smiling-eyes::folded:
Itellä tänään dpo 11-12, enkä ole vielä uskaltanut testata, mutta huomenna ajattelin. Oireet ovat kyllä vahvistuneet. On ollut koko viikon unettomuutta ja öisin vellovaa pahoinvointia, jonka vuoksi on tullut heräiltyä joka yö 3-4 aikaan. Maanantaina alkoi myös voimakkaat pistelevät munasarjakivut. Tiistaina tuli vähän vaaleanpunaista ja ruskeaa valkovuotoa, ja tästä ehdin jo ahdistua ja olen testaamista km:n pelossa siirrellyt... Oireet ovat nyt kuitenkin jatkuneet, ja tänään on alkanut tuntua lantion seudulla kaikenlaista uutta jomotusta.

ajattelin testata seuravaan kerran huomenna aamulla. Saapa nähdä! Jännää! mulla on ollut semmosta jomotusta ja pistelyä välillä alamahalla vähän tässä viikon aikana, mutta tiedä sitten mitä on. Eipä muuta oikeastaan. Entä sulla? 😍
Mäki huomenna aamulla seuraavan kerran testailen.
No mulla on kans alavatsan jomottelua! Silleen aaltoilee, välillä enemmä ja välillä ei tunnu mitään. Sit rinnat on ollut kans aaltoillen arat. Mutta voi toki olla muutakin kun raskauteen liittyvää. Mut sais kyllä nyt olla raskaudesta johtuvaa 🤭

Mä näin myös viime yönä sellaista valveunta et tein positiivisen testin. Ja eilen illalla mulla tuli sellanen kunnon valkovuotoklimppi, mitä ei todellakaan normisti ennen menkkoja tulisi. Mä mielessäni silloin jo aavistin et okei, huomenna aamulla on muuten tuomionpäivä, et joko se on tai sit se ei oo ees tullakseen. Ja niin aamuväsyneillä silmillä melkein heti testiin alkoi piirtymään toinenkin viiva. 😍 IHANA tunne! Toivon sulle parasta! 🤍
Voi iiks se on kyllä niin ihana tunne, kun se viiva sinne ilmestyykin kaiken odottelun jälkeen!! Kiitos ❤️ ajattelitko seurailla viivan kehitystä?

@sonssu mä oon aiemmissa raskauksissa seurannut päivittäin viivan kehittymistä! 😊

@Beanen oiii!🤩 Toivottavasti lähtee vahvistumaan hyvin! Kuvia vaan tänne sitten 😁

@sonssu mä oon aiemmissa raskauksissa seurannut päivittäin viivan kehittymistä! 😊

@Beanen oiii!🤩 Toivottavasti lähtee vahvistumaan hyvin! Kuvia vaan tänne sitten 😁
Laitan heti kun on paremmin kuvattavissa jos vahvistuu. Eilen dpo9 oli ihan todella kauheet menkkajomot ja siis oli viittä vaille että piti lääkettä ottaa. Tuli heti mieleen että olikohan ne sit kiinnittymiskipuja🤔

Muokattu viimeksi:
Tänään dpo10 epäilen saaneena ihan haaleista haaleimman haamun rfsu herkkään. Mutta pitäisikö näillä Dpo:lla olla jo kunnon haamua?
No ei pidä! Mulla ei tuolloin vielä ollut mitään, ei yhtikäs mitää! Seuraavat 4pv varmasti kertovat paljon!! Paljon onnea tuleviin päiviin! Toivotaan että tärppää!

Onnea kaikille plussista!

Täällä ovistesti vahvistuu johdonmukaisemmin kun siirryin noihin rfsu testeihin. Yksittäinen vahvempi tulos mutta pääsääntöisesti loogisempia tikkuja.

Liitteet

• Screenshot_20231213_174153_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20231213_174153_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    611.1 KB · Katsottu: 72
Ai AJATTELINKO?? 😂 Totta mooses! Tikutusinto vasta alkoi tästä!! Oon kipeän lapsen kanssa kotona, passitan miehen hakee läjän testejä kaupasta kun tulee illalla kotiin 🤩
Hahahaa 🤣 hyvä! Postaile tänne kuvia sitte 🤭
Mäki kävin parit herkät testis ostaa lisää pc liuskojen lisäksi.

Argh. En edes tehnyt aamulla testiä enkä enää mitannut lämpöjä. Mutta aamupäivällä tein testin..ja ei siinä mitään tainnut näkyä ekan puolen tunnin aikana.. äsken sit dyykkasin sen ja näin selkeetä roskishaamua En muista koskaan saaneeni.. mutta en silti usko raskauteen.. nyt dpo10. Testausinto ei kuitenkaan laantunut.. uusia negoja kohti! Salamalla tuo näkyy selkeämmin ja livenä.. ja kuulostaa ehkä oudolta, mutta jotenkin uskon että siellä roskiksessa se saattaa saada vaipoista jonkun kemiallisen reaktion ja viiva tulee 😅 En tiedä onko mahdollista.. Tai sit vaan perus ei enää luotettava koska yli testiajan..

Jotenkin kun tottunut näkemään ihmisillä jo dpo8 haamuja, en usko että plussan voisi saada enää dpo10 jälkeen.. Paitsi jos ovulaatio onkin ollut päivän pari myöhemmin, tai toki jos myöhäinen kiinnittyminen.. suurin osa kai kiinnittyy dpo8 mennessä 🤔

Liitteet

• 20231213_182227.jpg
    20231213_182227.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 107
  • 20231213_182201.jpg
    20231213_182201.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 104
Muokattu viimeksi:
Onnea plussanneille!
Mulla vihdoin ja viimein kp1! Ja yöäk ku pitää taas olla kipeä... Mutta kun kp oli jo yli 50 ja testit negoja niin oon kyllä toivonut että kierto alkais nopeaan alusta... Vielä ehtii mahdollisesti ovuloida tän vuoden puolella... 🤔 Ja pääsee piinailemaan..testailut menee kyllä uudelle vuodelle 🤪

Takaisin