Raskaaksi 2023

No ei näköjään ollutkaan kp1. Keho sekoilee sitten näköjään ihan huolella 😤 JOS haluaisi toivoa, voisi hyvällä mielikuvituksella ajatella viime viikkoisen olleen sittenkin vähän myöhäinen ovis ja nyt aamun vuotelun kiinnittymisvuotoa. Vaan en nyt usko ja ripustaudu siihen. Ehkä huomenna viisaampi?

Onko täällä pcos -diagnoosin omaavia? Huolettaa, kun edelleen ovistesti positiivinen, jotainhan siellä on vialla ellei ole raskaana. Lääkäri (joka vaihtunut joka kerralla) pohti viimeisimmässä ultrassa, että muistuttaa pcos tyyppisiä munasarjoja.. nyt ollut lisäksi tuikkivaa kipua alapäässä, hankala paikallistaa missä kohtaa mutta jossain kohdun ja kohdunnapukan välissä ehkä(?) Kovasti huolettaa. Terolutin lopetin hiukan ohjetta aiemmin, koska tiedostan etten ole tästä kierrosta raskautunut.
Onhan täällä.. voihan olla että PCOSn vuoksi ovis testi ei toimi sinulla oikein.. 🤔

Onhan täällä.. voihan olla että PCOSn vuoksi ovis testi ei toimi sinulla oikein.. 🤔

Niinpä. Tosi hankalaksi käy lapsen teko, jos ei voi tikkuihin luottaa. 🥺 Meillä kummallakaan ei halut riitä, varsinkin pitkän yrityksen jälkeen tasainen seksin harrastaminen käy työstä ja tuntuu mahdottomalta, hyvä jos kerran viikkoon jaksaa. Tosi ison yrittämisen takana on yhdynnät ovulaation aikaan.

Tässä vielä kollaasi, välissä se kummallisen vahva r-testi.

Liitteet

• Screenshot_20231203_201711.jpg
    Screenshot_20231203_201711.jpg
    314 KB · Katsottu: 127
Täällä liitytään pikkuhiljaa ovisplussailijoiden joukkoon! 🤩

Cb vilkutti hymyä tänään kolmatta aamua ja tässä päivän aikana on tuntunut, että jotain ehkä kropassa alkaa tapahtumaan (rinnat arat, ovislimoja). Tein nyt illasta liuskatestit, ja pc näyttää mielestäni plussaa! Tuo onestep taas ei sitten vielä ihan plussa ole 🤔 en tiiä kumpaa tässä uskoisi siis 😁 eilen illalla tein kans pc liuskan ja se oli selkeä nega haalealla viivalla, joten kyllä se lh-taso nyt nousussa ois kuitenkin. Huomenna aamusta teen cb:n ja toivon, että antaa pysyvän hymynaama 🤞

Liitteet

• 20231203_204015.jpg
    20231203_204015.jpg
    426.2 KB · Katsottu: 51
Tein kaksi tuntia sitten testin, joka näytti negaa. Dpo 9(?) meneillään. Nyt ongin sen vielä esiin ja… Näkyykö tässä jotain roskishaamujen haamua?
Minäkin tässä kyllä haamujen haamua nään! 🫣 Meinaatko testailla milloin uudelleen?

Tässä vielä kollaasi, välissä se kummallisen vahva r-testi.
Oho no on kyllä pitkään näyttänyt plussaa sulla ovistestit! Olitko tehnyt muina päivinä siis raskaustestejä, kun tuon yhden? Sori en vielä oo kärryillä ja muista muiden tilanteita 🙈 mutta uskon, että huolestuttaa varmasti tilanne 😓

Oho no on kyllä pitkään näyttänyt plussaa sulla ovistestit! Olitko tehnyt muina päivinä siis raskaustestejä, kun tuon yhden? Sori en vielä oo kärryillä ja muista muiden tilanteita 🙈 mutta uskon, että huolestuttaa varmasti tilanne 😓

Tein tuosta testistä seuraavana päivänä ja negaa näytti. Oli siis ovulaatioinduktiokierto ja ovitrelle käytössä, josta luultavasti johtui vielä tuo yllättävän vahva viiva. En ole sen jälkeen testiä tehnyt, kun ei ole oireitakaan ollut. Paitsi palelu ja nyt nuo vilhomiset, mutta ovat melko normaaleja luteaalivaiheen juttuja minulla. Taitaa tuo sinunkin kuvassa näkyvä pc olla herkimpiä ovistestejä, taidan siirtyä takaisin rfsu testeihin, niitä jossain suositeltiin pco:ta sairastaville joilla se lh taso on tavanomaista korkeampi. Mutta eipä sitä mihinkään ovistestiin voi luottaa, jos pco on 😑 sais nämä diagnoosit riittää, endokin mulla todettu ja operoitu aikaisemmin.

@Nooraolivia mulla on jo vuosia sitten todettu selkeä PCOS, mutta vasta viime keväänä sain siihen lääkkeeksi metformiinin. En tiedä johtuuko siitä mutta juuri iloitsin että kierto oli ihan normaalin mittainen, kun tänään alkoi vuoto ja kp1, eli kierron pituudeksi tuli vain 30. Ja ovulaation näytti selkeästi testissä kp16 eli oletettavasti myös tapahtui kp17, koska luteaalivaihe mulla on päivälleen tarkka.

Aiemmin mulla on hoidettu PCOS:sta johtuvia kiertohäiriöitä teroluteilla ja ovulaatiota on buustattu letroilla.

Minulla PCOS ei varmaankaan ole sotkenut tuloksia. Kp12-19 välillä on tullut plussa kun söin viime syksystä kevääseen ja taas loppu kesästä letrozolia ovulaation aikaan saamiseksi, koska en ovuloinut jokaisessa kierrossa PCOSn takia..
Enkä kyllä ole sen jälkeen ovis testejä enää tehnyt kun olen plussan saanut niihin näkyviin, ovis testejä oon tehnyt reilun vuoden.. 🤔
Nyt testasin viime viikolla kun menkat myöhässä 2 viikkoa eikä raskaustestissä näy mitään...
Että nyt 10 vuoden säännöllisyyden jälkeen kaikki heittää...tai siis elokuusta 22 lähtien on ollut vaikka ja mitä.. 🙈

PCOSää on hoidettu 18-23 vuotiaana e-pillereillä.. sen jälkeen oon ollut ilman hormonaalista ehkäisyä, koska paino nousi liikaa. Painoa on yritetty saada alas vaikka ja miten.. mm. diabetes lääkkeillä (metforem) joskus ku olin 24-25v no onnistu vähän alkuun, mutta sitte ei nekään auttaneet pitemmän päälle.. toki kierto säännöllistyi lääkkeen aikana.. ennen sitä saattoi menkat olla joka kolmas kuukausi.. oli liian stressaavaa parisuhteessa... Mutta verensokeri laski liian alas ja raskaus ei ollut silloin toiveissa, niin käskivät lopettaa lääkkeen... Kierto meni taas epäsäännölliseksi...
Sitten tympäännyin..kävin homeopaatilla, sain eri valmisteita, joiden avulla kierto säännöllistyi, ja oli säännöllinen 2011-2022 eli elokuuhun 2022 asti.. toki lokakuun 2022 jälkeen sitten taas on ollut säännöllinen.. paitsi tää menossa oleva kierto.. jo kp 43 kait...
Ja nyt tulee 2 vuotta täyteen, että olen syönyt illoin ja aamuin Donafertyä. Se on omasta mielestäni auttanut muihin pcos oireisiin... 🤔
Ja painoa pitäisi saada reilusti pois... Sain reseptin siihen laihdutus/diabetes piikkiin... Mutta siinä olis 6kk varoaika ennen raskautumista.... 🤦‍♀️
Mutta edelleen ollaan lapsettomia 🥺 joten en nyt sanoisi, että hyvin olisi hoidettu...
Nyt olen saanut apuja myös akupunktiosta kipuihin..

Tammikuussa ajattelin varata ajan yksityiselle hedelmöityshoitoihin... 🥴

Heipss. Täällä menossa kp31 eilen tuntui vatsassa repäisyjä, nippailua ja sukkapuikkokipuja. Tänään ollut aika vahvaa huonovointisuutta.😖 Tässäkään kierrossa ei ovista seurailtu, mutta tasaisin väliajoin talleteltiin. Todennäköisesti kaikki on kuviteltuja oireita tai muusta syystä johtuvaa. Tämän pitkän kierron takia nimittäin olisi vielä hieman aikaa ennen tädin tulemista kylään jos on tullakseen. Viimeksi kierto oli 41 päivää. Mutta voi olla että ovista ei silloin edes ollut ja siksi kierto venyi. En tiedä milloin uskaltaisi testailla vai odotanko mahdollisia menkkoja pidempään🤔

Täällä alkaa piinailut. 🤓 Koko perhe oltu koronassa koko viikon, ja ehdin pelätä että tämä kierto menee siksi välistä. Saatiin lopulta kuitenkin tosi kiitettävästi peittoa heiluteltua, kp 12,13,15,16. Ovis osui tiettävästi kp15-16 päiville. Tänään kp17. En tikuttanut ovulaatiota.

Ens viikolla täytyy hakea testit kaappiin! Sunnuntaina ajattelin tehdä ekan herkän. 😅 Silloin 9dpo (tai 8dpo). Tiedän et on tosi aikaista mut tiedän myös sen että en pysty olla viikonloppuna jo testaamatta!

Oon juonut nyt omenaviinietikkadrinkkejä ja eilen ja tänään pienen lasin punkkua. Josko vippaskonstit olis siinä, nyt vaan mahdollisimman relax ja yritän pystyä keskittymään töihin ensi viikolla vaikka koko seuraava viikko tuntuukin aivan liian pitkältä odotukselta jo nyt

Minäkin tässä kyllä haamujen haamua nään! 🫣 Meinaatko testailla milloin uudelleen?
Aamulla aion testata 😮‍💨. Nyt en tiedä kyllä mikä on, kun vihloo oikeaa munasarjaa aivan järkyttävästi. Otin juuri panadolia 1 g, että saisi nukuttua. Huolestuttaa kemiallisen jälkeen tämmöinen kipu taas 😕 Siis mulla on tällaiset ovulaatiokivut monesti, mutta että nyt, kun on dpo 10 koittamassa…?

Tein kaksi tuntia sitten testin, joka näytti negaa. Dpo 9(?) meneillään. Nyt ongin sen vielä esiin ja… Näkyykö tässä jotain roskishaamujen haamua?
Oispa, oispa! Testasitko jo tänä aamuna?

Muoks: Mulla tuli hurjia vihlontoja tässä kierrossa dpo 5-6 alkaen, ja kiinnittymiseksi ja kodiksi asettumiseksi oletin. Toivotaan että sullakin on hyvää juilimista!

Täällä dpo 1 ja nännit ihan sika kipeet!! Viime raskaudessakin oli miksi tein jo Dpo 3 ekan testin😂 mutta nyt on tosi kipeet. Voiko pelkkä mahdollinen hedelmöittyminen aiheuttaa? Normikierroissa kun ei ole yritetty ei ole ollut tätä.

Oispa, oispa! Testasitko jo tänä aamuna?

Muoks: Mulla tuli hurjia vihlontoja tässä kierrossa dpo 5-6 alkaen, ja kiinnittymiseksi ja kodiksi asettumiseksi oletin. Toivotaan että sullakin on hyvää juilimista!
Testasin ja edelleen samainen haamu. Tuntuu, että on hetkeksi kiinnittynyt, muttei ole jaksanut pitää kiinni. Tokihan viivan vahvistuminen on mahdollista, mutta nyt tuntuu, että kemiallinen olisi tämäkin.

Mun kierto ei päättynytkään vaan edelleen jatkuu. Olin silloin vuotopäivänä illalla tyhjentää kuppia mutta ei siknä mitään ollut . Edelleen kierto jatkuu ja testi oli negaa dpo12 taitaa nyt olla. Huomenna testaan vielä ja sitten jään odottelee. Ei tainnut silti olla meidän kierto tämä.

Parempaa onnea muille ❤️

Takaisin