Raskaaksi 2023

Onpa merkillisiä testejä ku ensin selvät plussat ja sitte onkin negoja🤔 Tympeetä tommonen.
Typerä kysymys; onko dpo0 munasolun irtoamispäivä? Eli se päivä ku kivut on pahimmillaan😅 Piti tänään karata töistä tuntia aikaisemmin että ehti miehen kanssa vauvantekohommiin🤣 Ei nähä siis koko viikonloppuna ja tänään tuntuu olevan ovulaatiopäivä kipujen perusteella. Että yritetty ainakin on tässä kierrossa dpo-5, -3 ja dpo0 jos osaan oikein kroppaa tulkita😀
Nyt alkaa siis piinapäivät!

Lapsettomuuspolilta soitti ja kertoi että vuoden yrittämisen jälkeen sitten tutkimuksiin jos ei tärppää sitä ennen. Eli näin sitten näköjään meillä päin. Oli kyllä ihanan kuuloinen ihminen ja lohdutteli kovasti. Onneksi tässä ei kauaa enää olekkaan siihen kun se vuosi täyttyy, mutta toivotaan tietenkin että tärppää sitä ennen ja yritystä nyt vaan kovasti ennen sitä.

Onpa merkillisiä testejä ku ensin selvät plussat ja sitte onkin negoja🤔 Tympeetä tommonen.
Typerä kysymys; onko dpo0 munasolun irtoamispäivä? Eli se päivä ku kivut on pahimmillaan😅 Piti tänään karata töistä tuntia aikaisemmin että ehti miehen kanssa vauvantekohommiin🤣 Ei nähä siis koko viikonloppuna ja tänään tuntuu olevan ovulaatiopäivä kipujen perusteella. Että yritetty ainakin on tässä kierrossa dpo-5, -3 ja dpo0 jos osaan oikein kroppaa tulkita😀
Nyt alkaa siis piinapäivät!
Hei, täällä uusi palstalainen 👋 Olen huomannut, että itsellä oviskivut tulee yleensä dpo-1 illalla tai yöllä. Lh+ testistä ovulaation pitäisi kai tapahtua yksilöllisesti 24-48h aikana 😊 Tsemppiä piinapäiviin 🤗

Täällä kp11 ja oli taas talletteluja. Ovistesti pc vahvistuu mutta ei ole vielä plussaa. Varmaan menee ainakin pari päivää vielä ovis plussaan jos se on ylipäätään tulossa. Ei ole kyllä mitään odotuksia raskautumiseen, en usko että taas voisin hedelmöittyä vaikka sit tulis kemiallinen kun tuntus jotenkin hassulta kun tätä ikää tosiaan on jo pian 41.v.

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ❤️

Täällä taistellaan hetki kerrallaan tän kierron kanssa. Menkkaoireita ollut jo muutaman päivän, vaikka vasta ens viikolla pitäis tulla. Jokainen lisäpäivä kiertoon on siis nyt suuri ilo. Myös keltarauhanen toimii selvästi edes.

Heippa!

Ajattelin uskaltautua mukaan kirjoittelemaan, hetken olen taustalla lueskellut 😊

Täällä kärsitään kovasta vauvakuumeesta, toisen lapsen yritys on aloitettu elokuussa. Yksi reilu 4 vuotias lapsi löytyy ❤️ Ennen hänen raskauttaan oli kaksi keskenmenoa.

Lopetin ehkäisyn elokuussa ja kaksi ekaa kiertoa meni ok, mutta nyt viimeisin kierto venyi 47 päiväiseksi 😓 kävin gynelläkin tarkistuttamassa tilannetta. Täältä lueskelinkin, että jollain/joillain oli just tää tilanne meneillään, että kierto venyy ja raskaustestit näyttää negaa. Tsemppiä teille, se on todella turhauttavaa, kun kierto venähtää ja ei yhtään tiedä missä mennään. Mulla tuli ovisplussa kp31, mutta siltikään en ollut ovuloinut tuossa pitkässä kierrossa.

Mutta, nyt onneks täällä mennään jo uudessa kierrossa uuden toiveikkuuden kera eteenpäin, tänään on kp10 ja clearblue advanced näytti vilkkuvaa naamaa! 🤩 Toivon todella, että tässä kierrossa ovuloisin normaalisti! Voi kun olisi ihanaa plussata ennen joulua 💕

Onnea plussanneet :red-heart:🎉
Pahoittelut heille, jotka ovat joutuneet pettymään ❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹

Omaa: nyt on menossa kp 26/ehkä 35? Kierto nimittäin venähti muutaman päivän. Sain ovisplussan vasta kp 21. Join tunnollisesti greippimehua pari purkkia yhteensä, joka päivä ennen ja jälkeen oviksen. Lopetin pari päivää ovisplussan jälkeen. Nyt dpo 4 tai 5 🤔 Tänään tuntunut nippailua alavatsalla :folded: MUTTA en aio alkaa toiveikkaaks. Mikään oire ei todista mitään, sen oon todennut. Vasta kaks viivaa testissä saa mut toivomaan, että meille suotais yhteinen vauva ( | | ) Tää on mun puolustusmekanismi jolla suojelen mieltä pettymyksen varalta. Ottaa joka kerta koville muutenkin kun menkat alkaa. Oon joka kerta itkenyt päivän verran. Ei mitään kivaa:disappointed-face:
Toivottakaa meille onnea!
Mä lähetän teille plussa-aallon✨➕✨➕✨➕✨➕✨➕✨

Paljon onnea indira22 🥰 Olis kiva nähdä lisää kuvia, jos vielä testaat.

Mä jännään kuitenkin edelleen kun yllättäen eilen illalla oli jäänyt isot painaumat rintsikoista, eilen ei samoista tommosta.. eli vaikuttaa olevan turvotusta enempi kuin yleensä 😍 puol tuntia ni testaan 💗💗💗 pisimmän kierron mukaan kuitenkin vasta viim itsenäisyyspäivänä ovat myöhässä.

Tervetuloa mukaan Minnnis ja pikaista plussaonnea💗💗💗

Emri, mua pelottaa että mekin joudutaan vielä tutkimuksiin. Mullakin ikää 35.. Toivon niin paljon nyt sitä plussaa teillekin 💗💗💗

Pääseekö julkiselle tutkimuksiin, jos ollut keskenmeno ja kaksi kemiallista?

Lapsettomuustutkimusten kohdalla yleensä alkaa hoidot vasta kun keskenmenosta vuosi.. :/ yksityisellä voi käydä esim letrot saamassa tai keltarauhastuen, ja toki voi tehdä vaikka inseminaatioita, ja tietty myös ivf mutta tosi kallista..

Mä jännään kuitenkin edelleen kun yllättäen eilen illalla oli jäänyt isot painaumat rintsikoista, eilen ei samoista tommosta.. eli vaikuttaa olevan turvotusta enempi kuin yleensä 😍 puol tuntia ni testaan 💗💗💗 pisimmän kierron mukaan kuitenkin vasta viim itsenäisyyspäivänä ovat myöhässä.

Tervetuloa mukaan Minnnis ja pikaista plussaonnea💗💗💗

Emri, mua pelottaa että mekin joudutaan vielä tutkimuksiin. Mullakin ikää 35.. Toivon niin paljon nyt sitä plussaa teillekin 💗💗💗
Kiitos! 🥰

Ja siellä on jännät päivät menossa! Ilmoittelehan mitä testaus näytti 🤩 Toivottavasti plussaa!! 🤞

Oon kanssa kuullut nämä tuossa jo mainitut kriteerit, että kolme kliinistä raskautta tai sitten se vuosi yritystä ja keskenmeno nollaa sen putken...

Mä sain esikoisen yrityksessä kuitenkin terkkariin tilanteesta soittamalla sen perus labrapaketin mitä otetaan tk puolella ja varattiin lääkäriaika asiaa varten, missä ois sit katottu kokonaistilanne ja se voiko vielä lähetettä tehdä eteenpäin. Meillä oli tuossa vaiheessa yritystä takana vuosi, jonka aikana varhainen km + kkm 10+0. Että en tiedä oliko mulla vaan hyvä tuuri, että sain perustutkimuksia tk:sta ja sen lääkäriajan varattua. No siinä sit kävi niin hassusti, että se lääkäriaika vaihtoi lennosta neuvola aikaan, kun plussasinkin ja se raskaus sitten onneksi päättyi onnellisesti 🥰 eli sitä en tiedä, oisko se lääkäri meidän tilanteessa lähetettä tehnyt vielä kuitenkaan siinä kohtaa.
Mutta summa summarum, jos ei oo vähään aikaan labraa tarkastettu nii ainakin se mahis kantsii oman kokemuksen mukaan tk:sta kokeilla ja muutenkin mitä sieltä sanotaan! Kilpparit ja ferritiini kun voi ainakin raskautumisen mahiksiin vaikuttaa, toki en tiedä onko sulla niitä katsottukin jo 😊

Oon kanssa kuullut nämä tuossa jo mainitut kriteerit, että kolme kliinistä raskautta tai sitten se vuosi yritystä ja keskenmeno nollaa sen putken...

Mä sain esikoisen yrityksessä kuitenkin terkkariin tilanteesta soittamalla sen perus labrapaketin mitä otetaan tk puolella ja varattiin lääkäriaika asiaa varten, missä ois sit katottu kokonaistilanne ja se voiko vielä lähetettä tehdä eteenpäin. Meillä oli tuossa vaiheessa yritystä takana vuosi, jonka aikana varhainen km + kkm 10+0. Että en tiedä oliko mulla vaan hyvä tuuri, että sain perustutkimuksia tk:sta ja sen lääkäriajan varattua. No siinä sit kävi niin hassusti, että se lääkäriaika vaihtoi lennosta neuvola aikaan, kun plussasinkin ja se raskaus sitten onneksi päättyi onnellisesti 🥰 eli sitä en tiedä, oisko se lääkäri meidän tilanteessa lähetettä tehnyt vielä kuitenkaan siinä kohtaa.
Mutta summa summarum, jos ei oo vähään aikaan labraa tarkastettu nii ainakin se mahis kantsii oman kokemuksen mukaan tk:sta kokeilla ja muutenkin mitä sieltä sanotaan! Kilpparit ja ferritiini kun voi ainakin raskautumisen mahiksiin vaikuttaa, toki en tiedä onko sulla niitä katsottukin jo 😊

Mulla ferritiini 22 muistaakseni ja kilpirauhasen vajaatoiminnan pitäis olla nyt hoitotasapainossa 🤔

Nega 😭 on kyllä niin surullinen olo. En tiedä miten tästä taas itsensä nostaa, ei ole juhlafiilistä yhtään vaikka ystävän juhlat tänään. Tosi ikävää taas miehellekin sanoa kun herää ja tuottaa pettymys. Tosi paljon voimia kaikille myös pettymään joutuneille 💗

Kiitos!😍 Mietinkin että kehtaanko enää kuvia tänne tykittää, mutta kai se on ok, jos vaan kerran päivässä pistää 🙈

Tässä uusi kollaasi kuvista, otettu 4min kohdalla. En meinannut uskaltaa tehdä edes testejä tänään, kun raskausoireet laimenneet ja pms kiukku saapui eilen

Liitteet

• 20231202_104028.jpg
    20231202_104028.jpg
    395.3 KB · Katsottu: 95
Nonni, nyt se oli tässä. En eilen pystynyt testaamaan kun ei löydetty saapuessa tänne enää mitään paikkaa mikä olisi ollut auki ja jossa olisi testejä myyty. Eilen sain testit hankittua, ja tänä aamuna sitten ihan negatiivinen. Nyt on kuitenkin jo dpo13 ja testi joku super herkkä eli pitäisi näkyä edes jotain.

En oikein jaksa uskoa että oli edes kemiallinen, kun kaikki muut testit ennen ja jälkeen on näyttäneet vain negaa.

Kyllä sitä vaan ehtii sen yhden (tai siis kahden) viivan takia suunnitella jo kokonaisen elämän, niin nyt on tosi pettynyt ja surullinen olo.

Omien taustojen vuoksi nostaa esille heti myös niitä pelkoja, että jos kaikki ei olekaan hyvin, ja jos ei saadakaan yhteistä lasta ikinä. Tätä yritystähän jaksaisi vaikka hamaan tappiin jos joku vaan lupaisi että joku päivä se onnistuu. Ja tiedän, että nythän meillä ei ole yritystä takana vielä mitään, mutta kun omassa historiassa siitä on jo vuosien kokemukset ja suru.

Liitteet

• IMG_0627.jpeg
    IMG_0627.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 97
Voi kurjaa Valora ❤️
Emrille myös tsemit uuteen kiertoon!

Jäin miettimään, olisiko omani voinut olla kemiallinen. Menkat alkoi noin viikon myöhässä ja vuoto on runsasta. Ekan testin tein vasta pari päivää ennen vuodon alkua, mutta edellisellä viikolla oli tosiaan sormissa pientä turvotusta ja nuhaoiretta. Voihan ne olla sattumaakin tietty.

Ainahan sitä voi yrittää, mutta ei välttämättä. Ite suosittelen lämpimästi käymään yksityisellä gynellä tsekkauttaa vähän tilannetta. Kyllähän se muutaman satasen kustantaa. Mutta ite sain ainakin mielenrauhaa kun ultralla ei näkynyt kohdussa ja munasarjoissa mitään mistä olla huolisaaan, ja oli vielä lapsettomuuspuolella työskentelevä gyne, niin hän kirjoitti mulle keltarauhastukeen reseptin, kun epäili että vika ois omassa keltarauhastoiminnassa, ja en tiedä oliko apua siitä vai tuuria, mutta nyt on toveri pysynyt kyydissä

Takaisin