Raskaaksi 2023

Hienosti vahvistuu Azalea 😍 Onnea onnea!! Mitä oireita ollut?

Voiko raskauden aiheuttamia oireita alkaa tuntea heti 6vrk hedelmöityksestä, kun on kiinnittynyt?

Mulla oli ovis la tai su. Nyt on ihmeellinen olo.. siis turvottaa, ja itkettää ja ärsyttää kaikki. Ja on halu vaan möllöttää yksin. Siis samanlainen olo kuin yleensä pari päivää ennen menkkoja. Väsyttää tosi paljon, vaikka olen ok nukkunut, eikä tosiaan huvittaisi tai kiinnostaisi kenellekään edes puhua.. Mietin voiko nyt tapahtua jotain hormonaalista, ja voisko se alkaa jo heti jotenkin tuntua.. jos on hedelmöittynyt.. 🤔

Olis ihana kuulla viime aikoina plussanneilla, mitä oireita oli ennen plussaa?
Mulla eka oire oli pistely alavatsalla, alkoi dpo 8 ja jatkui siitä eteenpäin päivittäisenä 🙈 väheni suunnilleen rv 6 alussa.

On ollut kipeetä!! Siis kauheet menkkakivut. Oon ottanut buranaa siirsi ovista tai ehkäs kokonaan! Siis kauheet niinkun synnyttäs mutta nyt se kohtu tyhnjentyy kunnolla. Ihan auki molemmilla sekä miehellä että minulla tai no mies sano joo mutta mä painin asian kanssa. Olisko vielä kuitenkin aikaa jos vaikka vielä 41v yrittää. Mutta hänen mieles ei.

Tsemppiä @Sandra84 oispa hienoa jos molemmat plussattais tässä kierrossa 🤩
mulla ei vieläkään aamulla testissä mitään... Lämmön / kuumotuksen tunnetta alavatsassa ja ei perinteisiä PMS oireita enää ollenkaan.. energiaa jopa normaalia enemmän 🤷‍♀️ jos yli huomenna tekis pe aamun kunniaksi taas testin..
Nyt on kp 33... Eli 4-5 päivää myöhässä... rinnat ehkä taas tänään tuntuneet hieman kihelmöivän tms. vkl aikana olin kerran tai kaks päivässä varma että menkat alkaa.. tuntemusten vuoksi kun väänsi/pisti vähän...mutta ei.. oisko kuitenkin ollut kiinnittymistä, varpaat ja sormet on ristissä... 🙈 ja mua eto vähän dpo 3-12 mut ei oikeastaan enää yhtään... 🤔

Tsemppiä @Sandra84 oispa hienoa jos molemmat plussattais tässä kierrossa 🤩
mulla ei vieläkään aamulla testissä mitään... Lämmön / kuumotuksen tunnetta alavatsassa ja ei perinteisiä PMS oireita enää ollenkaan.. energiaa jopa normaalia enemmän 🤷‍♀️ jos yli huomenna tekis pe aamun kunniaksi taas testin..
Nyt on kp 33... Eli 4-5 päivää myöhässä... rinnat ehkä taas tänään tuntuneet hieman kihelmöivän tms. vkl aikana olin kerran tai kaks päivässä varma että menkat alkaa.. tuntemusten vuoksi kun väänsi/pisti vähän...mutta ei.. oisko kuitenkin ollut kiinnittymistä, varpaat ja sormet on ristissä... 🙈 ja mua eto vähän dpo 3-12 mut ei oikeastaan enää yhtään... 🤔
Aaw, jännittävää! Olis kyllä nyt meidän aika! Toivotaan, että se plussa sieltä tulis! 💪🏻🤞Olis kyllä mahtavaa!
Mä pohdin, että testaisko jo lauantaina (jos se nyt on dpo10? En oo ihan varma…). 🫣 Pitkä loppuviikko…

Mulla olisi teille kysymys tuosta luteaalivaiheesta jos joku osaa sanoa.

Eli lasketaanko se jo tuhruvuodon alkuun vai vasta kunnon vuodon? Voiko tuhruvuoto jotenkin häiritä kiinnittymistä? Mulla tulee tuhrua pitkään ennen kuin vuoto alkaa kunnolla. Ja jos luteaalivaihe lasketaan jo tuohon tuhruun niin jää sitten kyllä liian lyhyeksi. Yleislääkärin vastaanotolla kävin mutta hän ei oikeen sanonut mitään mihinkään. Sain nyt ainakin lähetteitä eteenpäin ja toivottavasti lapsettomuustutkimukset voisi sitten alkaa kunnolla.

Hahaa, piinailu jälleen alkakoon! Optimistisesti taas aloin oireiden kyttäilyn ihan liian ajoissa. 😆 Mitäs piinailusamiksille - ja toki ehkä ennen kaikkea hieman pidemmällä piinailuissa oleville - kuuluu?

Ovistestin yhtäkkisestä tummumisesta vajaa 7 päivää, oviksesta (kovin kipuhuippu herätti keskellä yötä) 5,5 päivää. Munasarjaultran perusteella ovis ois voinut olla aiemminkin, mutta ovistestit olivat aivan blankoja vielä viime viikon to-aamulla ja sitten pärähti. Eli dpo 5 siis!

Tulin kirjoittamaan kun alavatsassa on vihlonut nyt tunnin sisään muutaman kerran oikein kunnolla, ja positiivisena täällä haaveilen jo vaikka mistä kiinnittymisestä ja muusta. Toki tällä kertaa muniksia kasvoi kaksi yhtä suurta, joten ehkä siellä olisi nyt kerrankin ainakin yksi elinkelpoinen keltarauhanen joka juilii. Huomenna keltarauhashormonin verikokeet ja ehkä tukilääkityksen aloitus! Ennen verikokeita sitä ei luonnollisesti saanut aloittaa…

Muoks: viime kierrossahan mulla alkoi vuoto jo dpo 8, eli kivaa ois jos tässä kierrossa ehtisin testaamaan asti. Testata aion siis jo la dpo 7, koska viimeksi harmitti etten saanut yhtään testiä uittaa. Ja menkat jos alkaa vasta ensi viikolla se on jo pieni voitto!

Hahaa, piinailu jälleen alkakoon! Optimistisesti taas aloin oireiden kyttäilyn ihan liian ajoissa. 😆 Mitäs piinailusamiksille - ja toki ehkä ennen kaikkea hieman pidemmällä piinailuissa oleville - kuuluu?

Ovistestin yhtäkkisestä tummumisesta vajaa 7 päivää, oviksesta (kovin kipuhuippu herätti keskellä yötä) 5,5 päivää. Munasarjaultran perusteella ovis ois voinut olla aiemminkin, mutta ovistestit olivat aivan blankoja vielä viime viikon to-aamulla ja sitten pärähti. Eli dpo 5 siis!

Tulin kirjoittamaan kun alavatsassa on vihlonut nyt tunnin sisään muutaman kerran oikein kunnolla, ja positiivisena täällä haaveilen jo vaikka mistä kiinnittymisestä ja muusta. Toki tällä kertaa muniksia kasvoi kaksi yhtä suurta, joten ehkä siellä olisi nyt kerrankin ainakin yksi elinkelpoinen keltarauhanen joka juilii. Huomenna keltarauhashormonin verikokeet ja ehkä tukilääkityksen aloitus! Ennen verikokeita sitä ei luonnollisesti saanut aloittaa…

Muoks: viime kierrossahan mulla alkoi vuoto jo dpo 8, eli kivaa ois jos tässä kierrossa ehtisin testaamaan asti. Testata aion siis jo la dpo 7, koska viimeksi harmitti etten saanut yhtään testiä uittaa. Ja menkat jos alkaa vasta ensi viikolla se on jo pieni voitto!
Täällä about dpo 8, ei vieläkään oireita suuntaan tai toiseen. Dpo 4-5 oli semmosta kramppailua ja paineen tunnetta mutta siinä se. Hiukan ehkä päänsärkyä ollut enemmän mutta voi olla vain menkkoja ennustavan migreenin alkua tai koronan jälkioireilua..

Kateellisena luen kuinka muilla ollut vilhomisia kramppailuja ja kouristeluja. Täällä ei oireita suuntaan tai toiseen, nyt dpo arviolta 4(?)
No siis mun dpo 5 (5.5) on myös liian aikainen millekään oikeasti merkityksellisille vihlaisuille, eli sullakin jos on tuntemuksia tullakseen niin vasta 2-5 päivän päästä ensimmäiset! Eli se että et tunne vielä mitään kertoo vaan että oot tervejärkinen, ei vielä mitään mistään mahdollisuuksista! 😄

Heippa! Mäki tuun kertoilemaan tänne kuulumisia ku oon sen verran laiska kirjoittelemaan foorumille että en pääse kesäkuisten ryhmään ihan hetkeen 🤭 Tänään alkoi RV 11+0 ja toissapäivänä sain ensimmäistä kertaa kotidopplerilla sydänäänet kuuluviin 😍 Eka neuvola oli pari viikkoa sitten ja siellä terkka ultrasi ja löysi pienen palleron joka vastasi kooltaan RV 8+6 ❤️ Muutaman päivän enemmän mitä ite olin uskaltanut ajatella mut tarkentuu sit kuitenkin nt-ultrassa joka onkin jo viikon päästä 🤩

Täällä kyseltiin ekoista raskausoireista, niin mulle tuli ennen ku olin plussatestiä tehnyt niin tämmönen esikoisen raskausajalta tuttu lämmön aiheuttama päänsärky otsan alueelle. En ekoina kertoina sitä oikein ottanut tosissani koska olin tyyliin edeltävänä päivänä tehnyt negatiivisen testin 😅 Ajattelin että liittynee lähestyviin menkkoihin tmv 🙈 Enkä sit päässyt edes lähemmin piinailemaan ku kierrosta ei ollu mitään hajua ja sitten ilmestyikin jo selkeä plussa kun halusin varuilta testata negan pois, että voi turvallisin mielin juhlia 😂 Myöhemmin on sit tullu kuvioihin väsymys joka on just niin hirveetä ku pelkäsinkin 🙈 Nälkä tulee nopeasti ja jotenki yllättäen ja se on heti huonoa oloa aiheuttavaa et ei ees mitään pikkunälkää. Oksentaa ei oo kuitenkaan onneks tarvinnu 🤞🏼 Öisin pitää nousta pissalle ja juomaan, ja musta on tullut entistä aamuvirkumpi kun uni loppuu jo 5-6 aikoihin 😵‍💫 Täs raskauden aikana oon yhen perus flunssan ja koronan kerinnyt sairastamaan, mutta niistä jo onneksi toivuttu. Toivottavasti ei hetkeen tarvis sairastaa ku lepoa kaipaa muutenkin. Tämmöstä tänne! Plussapuhuria piinailijoille ja uuteen kiertoon joutuneille ❤️ Onnittelut @Azalea lle plussasta ja tarrasukkia 😍

Muokattu viimeksi:

Just mietin, että mitenköhän sun piinailut menee ku ollaan melkein synkassa haha! 🙈Mulla tuli silloin viime viikon ti vahvat viivat ovistestiin ja nyt vissiin dpo8. Tänään vihloi vasemmalla muniksissa ja aamulla vatsalihakset kramppas. Tein jo testinkin innokkaana, mut ei siinä ny vielä ollukkaa järkee 😂🙈 Tää on toinen päivä kun mua vaan väsyttää! En jaksanu tehdä mitää eilen, eikä nytkää kyl oo energiaa. Nukuin kyl hyvin. Vieläki vähän etoo. Mut en uskalla ees toivoo, että olis onnistunu… lannistanu noi 2 km…

Minä edelleen odottelen positiivista tulosta, huomenna testaan uudelleen... kp35, eli ois viikon myöhässä.. jotain pientä normaalista poikkeavaa on edelleen... Mutta ei kyllä yhtään menkkatuntemuksiakaan... 🤷‍♀️
Nyt vaan yrittää vissiin korona iskeä.. mies on sairastanut sitä maanantaista ja nyt on vissiin mun vuoro...🤦‍♀️

Eipä vieläkään tullut viivaa testiajalla 🤷‍♀️ ajattelin seuraavaksi testata päivällä...Sitte saa olla muutaman päivän että korona helpottaa ja jaksan lähteä ostamaan uusia testejä .. ja jos ei tule vuotoa viikonlopun jälkeenkään eikä toista viivaa testiin, niin kait sitä pitäis gynekologin luona käydä.. 🤔
onko teillä muilla tällaisesta kokemusta?

Eipä vieläkään tullut viivaa testiajalla 🤷‍♀️ ajattelin seuraavaksi testata päivällä...Sitte saa olla muutaman päivän että korona helpottaa ja jaksan lähteä ostamaan uusia testejä .. ja jos ei tule vuotoa viikonlopun jälkeenkään eikä toista viivaa testiin, niin kait sitä pitäis gynekologin luona käydä.. 🤔
Testasitko siis ovulaatiota, voiko se olla ollut myöhässä? Itsellä säännöllistenkin kk aikaan vuoteen mahtui kuitenkin 1-2 pitkää kiertoa, jolloin ovis ei eka onnistunut (melkein pos viiva) ja tuli sitten 7-12 pv myöhässä eli kierto venyi vastaavasti. Kerran tulin raskaaksikin tällaisessa kierrossa, jolloin pos testi tuli kp 37.

Jos sinulla on vielä PCOS, sellaisten kiertojen todennäköisyys kasvaa paljon!

Ovulaatiotestistä tuli selkeä plussa kp14.
Minulla oireili PCOS nuorempana niin että välillä kuukautiset olivat tauolla 3 kiertoa, mutta oviksen aikaan kystat yrittivät puhjeta..tai puhkesivatkin.
Nyt viimeisten 10 vuoden aikana kuukautiset ovat heittäneet korkeintaan päivällä.. ja stressistä tms alkaneet ehkä paria päivää aiemmin.. paitsi vuosi sitten vuoto ei loppunut 3 viikkoon.. kävin gynellä.. sain hormoneilla toimimaan taas..sen jälkeen on taas ollut ihan säännölliset..
Voihan se olla, että plussasta huolimatta munasolu ei irronnut ja uus ovis ois ollut myöhemmin.. mutta kylläpä ne menkat sieltä joskus tulee..🤔 tallettelut tehtiin vain kp14 tienoilla joten paljoa myöhemmin sattuneesta oviksesta ei olisi iloa.. 🤔

Mulla oli edelliskierrossa jostain syystä kuukautiset myöhässä 10 pvä, vaikka ovulaation tapahtuminen oli ultralla varmistettu.
Ei koskaan selvinnyt syy tähän, itse epäilin raskasta kestävyyskilpailua, joka sattui osumaan ovulaation ja kuukautisten välille. Hoitaja lohdutteli mua, et välillä vaan jostain syystä saattaa venyä, kun pistin sinne kyselyä. Mulla on muuten ollut aina tosi säännöllinen kierto!

Dpo 9, raskaustesti niin nega kun olla voi. :No Evil Monkey: vaikka tiesinki että todennäköisesti mitään ei näy vaikka raskaus olisikin alkanut mutta pitipähän saada testata..

Ainut mikä nyt on erilaista että ei oo mikään saharan autiomaa tuolla alhaalla.

Edit. Tarkemmin tutkittuna olisi ovislimoja taas, mutta en sitten tiedä..

Muokattu viimeksi:
Takaisin