Raskaaksi 2023

Täällä alkoi reilu kolme vuorokautta keskenmenokipujen (kemiallinen) jälkeen vuoto, joka on ollut tosi runsasta ja joutunut ottamaan särkylääkkeitä kipuihin. Nyt seurailen, kauanko vuoto kestää, ja toivottavasti päästään tästä kierrosta jo uuteen yritykseen. Toivon, että olisi totta se, että kemiallisen jälkeen voisi olla jopa paremmat mahdollisuudet raskautua. Tai onkohan tässä uskomuksessa perää?

Moikka,

Mä tulen tänne taustajoukkoihin myös odottelemaan josko vuoden 24- ketju avautuu kohta. Täällä näyttää olevan tuttuja, terveisiä kaikille 😁
Ei olla tehty päätöstä yrityksestä, mutta yhden vauvan mentävä kaipaus jäi, kun yllätysraskaus meni kesken rv 8-9, kuukautisista laskettuna olisi ollut jo yli rv 12 mutta poistuneen materiaalin perusteella en usko olleeni niin pitkällä.
Meillä oli ennen ekaa lasta yksi kohdunulkoinen raskaus, joka sekin meni kesken ja yritettiin ekaa pysyvää plussaa 1,5v.

Oikeestaan henkisesti mietin olenko valmis tähän toistamiseen ja seuraaviin valvottaviin vuosiin, mutta katsotaan mitä tapahtuu. 😊

Moi kaikille! Tässä jonkun aikaa ketjua seuranneena taidan liittyä joukkoonne 👋

Tässä vähän avautumista omasta tilanteesta:
Yk 1 oli elokuussa ja tällöin n. viikko ovulaation jälkeen alkoi alaselässä ja vasemmalla puolella munasarjan kohdalla tuntua jomotusta, tuli kuumeinen olo, kylmiä väreitä ja maha turposi. Lisäksi alkoi tulla aaltoilevaa kuvotusta, kiristävää tunnetta pallean kohdalla ja öisin oli pakko herätä syömään. Sitten rv 4 alussa alkoi tulla pyyhkiessä paperiin vähän verta, mutta en osannut siitä liikaa murehtia. Kuitenkin 2-3 pv tästä heräsin yöllä koviin vatsakramppeihin ja runsaaseen vuotoon, joista tiesin heti, että tämä yrityskerta päättyi nopeasti.
Tämän jälkeen pidettiin yksi kierto taukoa.
Yk 2 on aikalailla sama tarina, kiinnittymistuntemusten jälkeen alkoivat oireet, mutta nyt voimakkaampina. Erityisesti pahoinvointi oli voimakkaampaa, kävin halaamassa vessanpönttöä, ja tämän perusteella ehdin ajatella, että nyt taisi tärpätä kunnolla. Tämäkin kuitenkin päättyi samalla tavalla, eli ensin alkoi tulla vähän tuhruvuotoa paperiin ja rv 5 viime perjantaina alkoi kovat kivut ja vuoto tuli hyytyminä ulos.

Plussaa en kummallakaan kerralla saanut testeihin, ja ajattelin, että ehkä mulla hcg vain nousee hitaasti, kun kaikki oireet kuitenkin selkeästi viittasivat raskauteen. Nyt mietin, että onkohan vaan ollut huono tuuri ja kummallakin kerralla on ollut kyse elinkelvottomasta alkiosta tai sitten jotain kiinnittymisongelmia... Kunhan tämä vuoto loppuu, niin menen gynelle tarkastuttamaan paikat ja varmistamaan, että yk 3 voi alkaa. Olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt, että kummallakin yrityskerralla jotain on tapahtunut, vaikka ikää on 35 ja kierrot olleet aina pitkät ja epäsäännölliset.

Muokattu viimeksi:
En tiedä millaiseksi sutuksi kuva täällä menee, mutta laitan kuitenkin. Dpo 9, kyseessä melko epäherkkä testi (huomenna haen pregchekin, jos vielä kuvittelen näissä jotain näkeväni). Mutta ihan kuin se yrittäisi jotain!? 😳👀

Liitteet

• IMG_20231119_105412.jpg
    IMG_20231119_105412.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 156
En tiedä millaiseksi sutuksi kuva täällä menee, mutta laitan kuitenkin. Dpo 9, kyseessä melko epäherkkä testi (huomenna haen pregchekin, jos vielä kuvittelen näissä jotain näkeväni). Mutta ihan kuin se yrittäisi jotain!? 😳👀

Näkyy selkeesti 👀 kokemusta ei ole tommosesta testistä

Kyllä mun silmiin kans näkyy tuossa jotain! :Slightly Smiling Face:

Minäkin tulen tänne taustalle hämyilemään vaikken itsekään meinaa uskoa tätä 🙈 nyt 12kp menossa. 1,5v esikoinen nukkuu päikkäreitä huoneessaan. Alunperin on ollut toki ajatus että tähdätään siihen 2-3 vuoden ikäeroon jos mahdollista, mutta puoliso pääsi yllättämään kun ehdotti että kai sitä voisi jo alkaa koittamaan. Niin paljon elämässä tässä tapahtunut että se olinkin yhtäkkiä minä joka alkoikin epäröimään että onko vielä liian aikaista. Tässä juuri pohdin että pitäiskö vielä tässä kierrossa ehkäistä (kumi) vai annetaanko vaan mennä. 🤭🫣 ajatuksena olisi kiva ehkä tehdä vielä pientä elämäntaparemonttia rankan vuoden jälkeen ennen kuin yrittäisi raskautua mutta en tiedä, sit tuntuisi tyhmältä himmailla tässä vaiheessa jos raskautumisessa kestäisikin pidempään. Esikoinen tärppäsi yk4 jo.

Minäkin tulen tänne taustalle hämyilemään vaikken itsekään meinaa uskoa tätä 🙈 nyt 12kp menossa. 1,5v esikoinen nukkuu päikkäreitä huoneessaan. Alunperin on ollut toki ajatus että tähdätään siihen 2-3 vuoden ikäeroon jos mahdollista, mutta puoliso pääsi yllättämään kun ehdotti että kai sitä voisi jo alkaa koittamaan. Niin paljon elämässä tässä tapahtunut että se olinkin yhtäkkiä minä joka alkoikin epäröimään että onko vielä liian aikaista. Tässä juuri pohdin että pitäiskö vielä tässä kierrossa ehkäistä (kumi) vai annetaanko vaan mennä. 🤭🫣 ajatuksena olisi kiva ehkä tehdä vielä pientä elämäntaparemonttia rankan vuoden jälkeen ennen kuin yrittäisi raskautua mutta en tiedä, sit tuntuisi tyhmältä himmailla tässä vaiheessa jos raskautumisessa kestäisikin pidempään. Esikoinen tärppäsi yk4 jo.
No mutta tässähän olisi toteutumassa tuo aikaisemman suunnitelman 2-3v ikäero, jos välittömästi tärppäisi niin lasten ikäeroksi tulisi 2v 3kk noin suunnilleen. Ei hassumpi ikäero. Voihan sitä tehdä elämäntaparemonttia ja samalla antaa mahdollisuuden raskaudelle, muistaa vaan aloittaa foolihapon saman tien. Kunnon nostaminen tekee hedelmällisyydelle höpöä. Eipä sitä tosiaan tiedä että milloin tärppää, elämä on yllätyksellistä.

Näkyy selkeesti 👀 kokemusta ei ole tommosesta testistä
Nää on mun töistä, päiväys paukkuu kohta 😂

Testasin pahuttani myös ovistestillä. Edellispäivänä, kun oli dpo 7 eikä vielä mahdollista saada hcg-viivoja, testasin miltä se niinku näyttää. Siitä tuo ylempi kuva. Alempi tältä päivältä. Nuo ovistestithän nyt voi näyttää ihan mitä vaan tietysti, mutta vahvempi se selvästi tänään on. 🤷🏼‍♀️

Huomenna pc:n raskaustesti kehiin. 🤞🏻

Liitteet

• IMG_20231119_145543.jpg
    IMG_20231119_145543.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 108
No mutta tässähän olisi toteutumassa tuo aikaisemman suunnitelman 2-3v ikäero, jos välittömästi tärppäisi niin lasten ikäeroksi tulisi 2v 3kk noin suunnilleen. Ei hassumpi ikäero. Voihan sitä tehdä elämäntaparemonttia ja samalla antaa mahdollisuuden raskaudelle, muistaa vaan aloittaa foolihapon saman tien. Kunnon nostaminen tekee hedelmällisyydelle höpöä. Eipä sitä tosiaan tiedä että milloin tärppää, elämä on yllätyksellistä.

jep, nyt olis juuri passeli aika aloittaa! Pääsi vain tuo nopea ajankulu yllättämään esikoisen syntymän jälkeen enkä olettanut että puoliso olisi ensimmäisenä pikkusisarusta ehdottamassa 🤭 foolihappo mulla onkin ollut koko ajan käytössä.

jep, nyt olis juuri passeli aika aloittaa! Pääsi vain tuo nopea ajankulu yllättämään esikoisen syntymän jälkeen enkä olettanut että puoliso olisi ensimmäisenä pikkusisarusta ehdottamassa 🤭 foolihappo mulla onkin ollut koko ajan käytössä.
Aika tosiaan kuluu kun puuhailee taaperoiden tahtiin! Vauvavuosikin kuluu hujauksessa, ainakin kun taaksepäin katsoo. :tears:

Mut ai että ihana, vauvakuume miehellä? Suloista, mahtaa olla esikoinen melkoinen hurmuri. :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Aika tosiaan kuluu kun puuhailee taaperoiden tahtiin! Vauvavuosikin kuluu hujauksessa, ainakin kun taaksepäin katsoo. :tears:

Mut ai että ihana, vauvakuume miehellä? Suloista, mahtaa olla esikoinen melkoinen hurmuri. :smiling-eyes:
En tiedä voiko puhua vauvakuumeesta kun mies totesi että ”nyt olisi varmaan kyllä järkevää suunnitella sitä pikkusisarusta jos meinaa hankkia. Vaikka onhan se vähän sama asia kun tietoisesti ajaisi uudestaan jyrkänteeltä alas” viitaten vauvavuoteen ja pikkulapsiaikaan 🤣

Mutta esikoinen on kyllä yksi suloinen kullannuppu ❤️

En tiedä voiko puhua vauvakuumeesta kun mies totesi että ”nyt olisi varmaan kyllä järkevää suunnitella sitä pikkusisarusta jos meinaa hankkia. Vaikka onhan se vähän sama asia kun tietoisesti ajaisi uudestaan jyrkänteeltä alas” viitaten vauvavuoteen ja pikkulapsiaikaan 🤣

Mutta esikoinen on kyllä yksi suloinen kullannuppu ❤️
No samalla vauhdillahan se menee! Onhan se tavallaan tehokasta ajattelua et hommaa sisarukset peräjälkeen niin pikkulapsiaika pysyy perheessä verrattaen lyhyenä. Sisarukset kasvavat sitten samaa tahtia suunnilleen ja perheen on helpompaa suunnitella elämä sen mukaan.

Täällä alkoi reilu kolme vuorokautta keskenmenokipujen (kemiallinen) jälkeen vuoto, joka on ollut tosi runsasta ja joutunut ottamaan särkylääkkeitä kipuihin. Nyt seurailen, kauanko vuoto kestää, ja toivottavasti päästään tästä kierrosta jo uuteen yritykseen. Toivon, että olisi totta se, että kemiallisen jälkeen voisi olla jopa paremmat mahdollisuudet raskautua. Tai onkohan tässä uskomuksessa perää?
Tsemppiä ja toivottavasti pääset pian eteenpäin! Luin itse kanssa paljon kemiallisen jälkeen, että voisi olla jopa ”paremmat” mahdollisuudet raskautua ja itsellä ainakin esikoisen kohdalla tärppäsi seuraavasta kierrosta😊 Jotain perää voi olla

Paljon tsemppiä menetyksestä toipumiseen! Mulla oli kemialliset heinä- ja elokuussa, ja syyskuun kierrosta tuli plussa, joka nyt tällä hetkellä 10+0. Mulla oli kyllä myös käytössä letrot tukemassa ovulaatiota, mutta siis voi se tärppi käydä heti uudelleen. Toivotaan niin!! 🧡

Täällä kaiketi dpo 3 eli ehkä oli pe/la yönä ovulaatio, en saanut PC tikkutesteillä kiinni selvää plussaa, mutta aika laiskasti testasinkin parina päivänä vaan ja pidättämättä. Oireet oli kyllä melkoisen vahvat, hyvä kun pystyin istumaan! Talletteluja tehty tässä kierrossa kp 6-12 joka päivä eli ei siitä ainakaan jää kiinni :tears:

Mäkin oon jostain lukenut, että kemiallisen/keskenmenon jälkeen on parempi mahdollisuus raskautua uudelleen, toivotaan @Ember että tulee pian tulosta uudestaan :folded:

Mä en tiedä oisko täällä miehellä isompi vauvakuume kun mulla, ehkä. Tai sitten olen vaan realistisempi mahdollisuuksiin tällä iällä. Ubikinoni on päivittäin foolihapon rinnalla nyt.

Takaisin