Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oli vaan vaikea netistäkin löytää tietoa, että onko ”normaalia”, että tulee niin kovat säryt ja krampit, muttei vuotoa. Ja milloin vuotoa sitten voi odottaa? Tuntien vai viikkojen päästä? En minä oma-aloitteisesti olisi minnekään naistenklinikalle edes soittanut, kun tiedän, että on niillä siellä tärkeämpääkin, mutta muutakaan jatko-ohjetta ei terveysneuvonnasta annettu.
Ite oon tykännyt Turussa käydä. Olisko ollut nimeltä Kirsi-Marja Kestilä. Mut on asiallinen ja ammattinsa osaava. Mä suosittelisin häntä!Jos nyt omaa napaaa tähän väliin. Viime menkat otti sen verran koville et pidin paussia täältä. Menkat tuli kaks päivää etuajassakin eli kierto jäi 30 päivää pitkäksi 32 sijaan. Nyt elellään jo kp10/30? Greippimehu otettu eilen käyttöön, koska miksipä ei. Eka ovistesti tehty tänään ja kovin haalea vielä. Testejä on enää muutama jäljellä enkä ajatellut hakea lisää jos ne loppuu.. Sit ei auta ku seurata omia tuntemuksia, fyysisiä muutoksia jne
Miehen kans puhuttiin ja sovittiin et jos ei tänä vuonna tärppää enää niin pistetään tutkimukset vireille ens vuoden alussa. Mua on "peloteltu" sillä että jonot on pitkät, minkä uskon kyllä. Mul ei oo mitään hajua miten noi lapsettomuustutkimukset etenee tai miten niihin hankkiudutaan, vaikka täällä moni on niistä puhunut Kun ei just sillä hetkellä koskenut itseä niin pää ei oo rekisteröinyt. Eipähän tätä vuotta oo enää jäljellä pitkää pätkää.
Jos tästä kierrosta alkaa menkat niin ne on vikat menkat tältä vuodelta. Itelllä ois mahdollista päästä ainakin gynelle yksityiselle vaikka heti. Jos täällä on Varsinais-Suomesta porukkaa niin saa jakaa kokemuksia hyvistä gynekologeista
Tää on niinMä kun soitin neuvolaan kun oli mennyt kesken silloin 8+ että ei tartte neuvola aikaa enää niin terkka tähän että ok kiva juttu
3 raskautta, joista 1 kemiallinen ja 1 keskeytynyt keskenmeno, jokaisen tuntemukset olleet silti aivan erilaisia vaikka silti omalla tavallaan samanlaisia.Ekassa oli olo jotenki "euforinen" ja sellainen "pää pilvissä". Tokassa oli vain varma tunne. Kolmannesta olin vain koko aika kauhean tyyni tai semmoinen hyväntuulinen(tähän ei ehkä mies samaistu) ja tästä olin kuitenki varma että en voi olla raskaana. Ainut yhtenevä tekijä oli että pms oireet oli huomattavasti lievemmät.Täällä on menossa dpo 7, mutta odotukset ei ole korkella tärppäämisen osalta kun ei ole mitään tuntemuksia.
Esikoisen kohdalla oli ensin kemiallinen ja seuraavassa kuussa tärppäsi heti perään. Molemmilla kerroilla rinnat kipeytyi muutama päivä oviksen jälkeen eli tuntemukset oli täysin samat.
Te kenellä on useampia raskauksia niin oletteko huomannut mitään eroa tuntemuksissa ennen plussaa?
Mulla oli km-raskaudessa (ja nyt yhdessä kemiallisessa) tosi aikaiset oireet, alkoivat jo dpo 7-8. Loppuun asti menneessä ensimmäiset oireet alkoi joskus dpo 12-13 eli vasta selvästi positiivisen testin jälkeen.Täällä on menossa dpo 7, mutta odotukset ei ole korkella tärppäämisen osalta kun ei ole mitään tuntemuksia.
Esikoisen kohdalla oli ensin kemiallinen ja seuraavassa kuussa tärppäsi heti perään. Molemmilla kerroilla rinnat kipeytyi muutama päivä oviksen jälkeen eli tuntemukset oli täysin samat.
Te kenellä on useampia raskauksia niin oletteko huomannut mitään eroa tuntemuksissa ennen plussaa?
Kunhan pääset siihen alkuraskauteen niin pitäisi helpottaa edes vähän, minulla laski paineet normaaleiksi 2vk sisään plussasta. Mutta hurjat on paineet ilman lääkitystä. Jos pitäis ilman pärjätä ni ottaisin varmaan omin nokkineen mini-ASA:a (100mg asetyylisalisyylihappoa), se ei laske paineita eikä estä raskaaksi tulemista, mutta ennalta ehkäisee veritulppia, minkä noin hurjat lukemat saattaisivat laukaista.Täältä tähän väliin ihan puhdas oma napa ku ahistaa Hirvee ongelma tän verenpainelääkkeen kanssa. Ilman lääkitystä paineet pomppasi heti 160/100 ja sitä raskauden aikana sopivaa lääkettä ei oo saatavilla tällä hetkellä koko Suomesta. Tänään testissä oikein hyvällä mielikuvituksella viivanpaikka eli varmaan nega. Miten ihmeessä pärjään paineiden kanssa sitten jos/kun olen raskaana kun lääkettä ei ole saatavilla ja Albetol ei laske paineita yhtään? Pitää ilmeisesti taas soitella lääkärille..