Raskaaksi 2023

Täällä taas toiveikkuutta ilmassa, sillä ovulaatio on ihan käsillä. 🤩

Mutta mietiskelin tuota luteaalivaihetta. Ovisplussasta laskettuna tuhruvuodon alkuun on noin 8 päivää, ja kunnon vuodon alkuun noin 14 päivää. Jääkö silti liian lyhyeksi? Ensi viikolla aika lääkärille lapsettomuustutkimuksiin liittyen. Mutta mulla on ihan sellainen fiilis että kuitenkin on jotain keltarauhashormoni tms häikkää noiden vuotelujen takia, mutta toivottavasti sitten saa vastauksia.

Minäkin kerron omia uutisia.. turhautumisesta huolimatta taas ollaan siinä tilanteessa että oikealla komeili n. 18-19mm johtofolli. Lääkäri sanoi että vielä olisi kasvunvaraa, mutta saan itse päättää laitanko irrotuspiikin nyt illalla vai huomenna. Miten tekisitte?

Minäkin kerron omia uutisia.. turhautumisesta huolimatta taas ollaan siinä tilanteessa että oikealla komeili n. 18-19mm johtofolli. Lääkäri sanoi että vielä olisi kasvunvaraa, mutta saan itse päättää laitanko irrotuspiikin nyt illalla vai huomenna. Miten tekisitte?

Nyt illalla varmaan laittaisin :) tai aamulla 😁

Kunhan pääset siihen alkuraskauteen niin pitäisi helpottaa edes vähän, minulla laski paineet normaaleiksi 2vk sisään plussasta. Mutta hurjat on paineet ilman lääkitystä. 🤯 Jos pitäis ilman pärjätä ni ottaisin varmaan omin nokkineen mini-ASA:a (100mg asetyylisalisyylihappoa), se ei laske paineita eikä estä raskaaksi tulemista, mutta ennalta ehkäisee veritulppia, minkä noin hurjat lukemat saattaisivat laukaista. :loudlycrying:

Soitappa sinne lääkärille heti huomenna. Jospa Albetolin määrää pitää rukata vaan reippaasti ylös. :Grimacing Face:
Todellakin lääkärin homma alkaa suosittelemaan mitä tehdä 😅 Farmasian alan ammattilaisena en lähtis suosittelemaan ASAa kellekään "varmuuden vuoksi"😊

Toivottavasti sait @Minkki88 neuvoja verenpaineeseen, tällä hetkellä lääkkeiden saatavuushäiriöt todella rassaa monin paikoin, mutta onneksi yleensä jotain muita sopivia vaihtoehtoja lääkärin "työkalupakista" löytyy.

Muokattu viimeksi:
Todellakin lääkärin homma alkaa suosittelemaan mitä tehdä 😅 Farmasian alan ammattilaisena en lähtis suosittelemaan ASAa kellekään "varmuuden vuoksi"😊
Farmasia-alan ammattilaisena ymmärrät varmasti myöskin sen että mini-ASA 100mg asetyylisalisyylihappoa ei ole määrä eikä mikään. Sen kun suhteuttaa tavalliseen käsikauppasärkylääkkeen tablettikokoon aspirin 500mg, jota voi ottaa 1-2 tablettia 3 kertaa päivässä (eli 3g max), kipuun, kuumeeseen, jne. Vaikkapa pääkipuun joka aika helposti aiheutuu todella korkeasta verenpaineesta.

Ymmärrän, älä huoli. Ja tiedän enteromuotoisen ASAn käyttöaiheet ja tarkoitukset yhtä lailla kuin muutkin kyseisen lääkeaineen ominaisuudet. Myös verenpaineen hoidosta on työn puolesta melkoinen kokemus, ettei tieto ole pelkkää kokemusasiantuntijuutta. Jätän tämän lääketieteellisen keskustelun tähän, en ala täällä foorumilla ketään neuvomaan kun ei kaikkia taustoja ja terveydentiloja ole tarkoitus avata sen enempää 😊 Suutari pysyköön lestissään, peace and love ✌

Oma napa: eilen aamulla vihdoin kp 17 tuli ovisplussa testiin, ja nyt yöllä kovat oviskivut eli tänään olkoon dpo 0! Maanantain ultrassa oli 14 ja 15mm johtofollit ja 7-8mm limis, talletteluja oli hyvin ennen, joten viime viikon huonoista uutisista huolimatta lähden matkaan toiveikkaasti!

Keltarauhastasot mitataan dpo 6, joten tukilääkettä ei aloiteta vielä tässä kierrossa jollei plussaa vilahda testissä.

Onko suunnilleen samoissa dpoissa muita?

Minä olen nyt alkukierron etäältä seurannut ja kaikki viestit lukenut. Tsemppiä kaikille, useammalla taitaa olla ovis juuri mennyt tai ihan tuloillaan.

Minä aloitin eilen kp 15 tikuttamaan ovista, ja suureksi yllätykseksi tänään jo pärähti selkeä plussa testiin 😍 Oon ihan super iloinen, että tässä kierrossa keho toimii paremmin ja ovulaatio olisi oletettavasti huomenna kp17, eli kierto kaikkineen menee ihan normaaliin mittaan. Viimeksihän ovulaatio tuli vasta kp29 ja kierto oli kaikkiaan 42pv.

Nyt on alkukierto myös talleteltu tasaisesti parin päivän välein ja nyt heti plussan jälkeen. Pitää vielä varmistella illalla ja huomenna niin josko nyt olisi mahdollisuuksia tärppiin 😍

Eli @Kaakkuri hyvinkin samoissa dpo:issa mennään ✌🏻

Nyt keskenmeno vuodosta laskettuna kp26 ja kolmena päivänä tullut pikkusen verta ja luulin että menkat alkaa mutta ei ole alkanut. Aamulla huomasin että nännit tosi kipeät kylmästä ja tein pc liuskan ja siinä kyllä mielestäni näky haamujen haamu🤔 ei ole enää keskenmenosta koska on ollut välissä jo nega. Mutta ei ole oikeestaan raskauden mahdollisuutta vaikka oviksen tikutin niin oltiin oviksen aikaan keskeytetyllä yhdynnällä muutamat kerrat. Ja myöhemmin vielä edelleen keskeytetyllä eli ei ollenkaan ole päästetty sisään asti.

Täällä kp10 ja vahvat ovisoireet 😍 talletteluja kp 5, 6, 7,9 ja 10 🤣 On se nyt kumma jossei riitä! On tosiaan tahkottu hiki hatussa, kun mulla ollut flunssakin päällänsä 🙈 Veikkaan, että ovis on su tai ma, ja nyt nää edeltävät oireet.. ja taas olis lyhyt kierto tulossa. Nyt kunnon jouluhössötykset päälle niin jaksais odottaa testausta.. Tosiaan suurta plussa-aaltoa tänne toivotaan ❤❤❤ Mulla positiivinen fiilis kun nyt on tosiaan enempi yritystä ollut ja olen muuttanut elintapoja paljon terveellisemmiksi

Ei kun hetkonen, nyt onkin kp 11. Ovis voi olla kyllä jo tänään tai huomenna 🥰 ja tallettelut joka päivä paitsi kp 8 🤣

Ja tosta kp 8 tirautin itkut miehelle kun hän ei jaksanut silloin loppuun saakka 🙈 mulla tuli niin vahva fiilis että NYT haluan seksiä jokaisena hedelmällisenä päivänä, ettei ainakaan voi olla oviksen ohituksesta kiinni 😅

Aamulla tein testin. En kyllä nähnyt edes haamua.. Noh menkat ei ole vielä alkaneet, nyt vasta 1-2 päivää myöhässä.. pitää seurata tilannetta 🤷‍♀️ vatsan väänteet on taas ollut niin ihmeellisiä, että yhtään en tiedä kumpaa lopputulosta itse veikkaisin... 🤦‍♀️ No kylläpä tää ens viikon aikana selviää.

Takaisin