Raskaaksi 2023

Mä jätin kuitenkin pc ovistestit kauppaan. Itseni tuntien se vois lisätä stressiä ja pimahtaisin, jos en saisikaan ovisplussaa. Kumpa nyt onnistuisi. Uskon täysin vielä loppuvuoden plussaan 💗 Nyt on pieni flunssan poikanen ja muistan etten buranaa ota.

Mie tässä epäilen jos tää korona ei ovista estä niin plussa tulis huomenna eli kp20 oisi ovis. Testit loppui ja isäntää en saa hakemaan lisää..

Yksi viallinen testi sattui olemaan noissa mitä olin tilannu niin tulee jossain välin korvaavaa lisää, mutta jospa ensikierrossa paremmalla onnella.

Tosi kiinnostavaa kuulla, mitä sulla sanotaan! Erityisesti tuntuu uskomattomalta, että tota kohtuasiaa ei ole vielä saatu gynejen toimesta loppuun asti tutkittua! Et ole kyllä ensimmäinen josta olen kuullut jolla dg vaihtelee herttamainen - väliseinällinen - kaksi kohtua välillä. Ajattelisi vain että sen selvittäminen nykyisellä kuvantamistekniikalla olisi pienimpiä murheita!!
No mulle sanottiin tänään, että katsotaan tammikuussa vielä sitä kohtua ja ei se ole este raskautumiselle, mutta voi olla vähän suurempi riski keskenmenoon. Ja mulle voidaan silti alottaa hoito vaikka siellä oliskin seinämä ja se pitäis poistaa, koska hommat voi laittaa pakkaseen siks aikaa. 😀 Saa nyt nähdä. Tässä kova yritys, että ei tarvis mennä hoitoihin. To, la, su ja tänään tallettelua (jos jaksetaan nyt) ja jatketaan koko viikko varuiks vaikka joka toinen päivä (ei varmaa jaksa ihan joka päivä, illalla ihan poikki menoista 😀🫣)

Paskat se mitään uutta ovista teki tässä oikeesti.... Ovis olli silloin pian keskenmenon jälkeen. Niinkuin limat kertoi. Järkyttävää miten nopeesti keho alkaa toimia. Siis heti perään vaan ovista? Joo ei kyllä kerkee mukaan🙄

Dpo14 ja kai se on uskottava 😊 Tänään olisi pitänyt alkaa menkat.

Liitteet

• 20231114_064318.jpg
    20231114_064318.jpg
    164.7 KB · Katsottu: 89
Ihanaa, onnea Sen! ❤️

Seuraa pitkä vuodatus omasta tilanteesta:
Meidän bebe ei pysynyt matkassa. Tänään olisi 4+3, mutta eilen alkoi tuntua menkkakipuja ja oli tunne, että vuoto alkaa kohta. Illalla testatessa näkyi enää haaleista haalein haamu.

Yö meni jo valvoessa tosi kovien kipujen kanssa, joihin jouduin ottamaan paracetamol 1 g ja Burana 800. Vuoto ei kuitenkaan ole alkanut ja soitin nyt aamupäivällä terveysneuvontaan saadakseni tietoa, kuinka kauan vuotoa voi odotella vai voiko näin varhaisilla viikoilla joutua tekemään tyhjennyksen. Sieltä tiivistettynä sanottiin, että vuoto yleensä pitäisi tulla samalla kuin kivut, ja ohjattiin soittamaan Naistenklinikalle jatko-ohjeita varten.

Äsken sitten soitin sinne ja jäi tosi paha mieli, kun ilmeisesti soitin ihan väärään paikkaan, kun mun ”pitää vaan odottaa niitä kuukautisia” ja ”eihän siellä kohdussa edes mitään ole” ja ”nää on just näitä, kun raskaustestit on niin herkkiä, että luullaan, että raskaus on alkanut”.

Menenkin tästä sitten odottamaan ”kuukautisia”, joita itse kyllä pidän keskenmenovuotona. Itse kuitenkin elänyt tätä vauvatoivetta ensin sinkkuna monta vuotta, jolloin pakastin munasoluja ja mietin läpi itsellisen äitiyden ja muut vaihtoehdot. Ja nyt kun olen viimein parisuhteessa ja pääsen ensimmäistä kertaa yrittämään raskautta ja ikä lähentelee 39:ää, niin pahalta tuntuu. Naistenklinikalta vielä muistutettiin, että mahaan voi sattua myös ruoansulatuksellisista syistä. Joo kyllä ei nämä positiivinen testi ja kivut tulleet mistään pierusta.

Muokattu viimeksi:
@Ember kiitos! Olipas sulla todella tylyä kohtelua! Sinänsä kai rv6 asti lasketaan kemialliseksi, mutta ei se muuta sitä positiivista testiä ja toiveita mihinkään. Toki testeissä voi olla päivien välillä vähän vaihtelua, mut jos viiva häviää niin vuotokin yleensä alkaa muutaman päivän myöhässä.

Oli vaan vaikea netistäkin löytää tietoa, että onko ”normaalia”, että tulee niin kovat säryt ja krampit, muttei vuotoa. Ja milloin vuotoa sitten voi odottaa? Tuntien vai viikkojen päästä? En minä oma-aloitteisesti olisi minnekään naistenklinikalle edes soittanut, kun tiedän, että on niillä siellä tärkeämpääkin, mutta muutakaan jatko-ohjetta ei terveysneuvonnasta annettu.

Oli vaan vaikea netistäkin löytää tietoa, että onko ”normaalia”, että tulee niin kovat säryt ja krampit, muttei vuotoa. Ja milloin vuotoa sitten voi odottaa? Tuntien vai viikkojen päästä? En minä oma-aloitteisesti olisi minnekään naistenklinikalle edes soittanut, kun tiedän, että on niillä siellä tärkeämpääkin, mutta muutakaan jatko-ohjetta ei terveysneuvonnasta annettu.
Mulla tuli 1.5-2 viikkoa myöhemmässä km:ssä ensin kovia kramppeja monta tuntia (ei kylläkään montaa päivää), ja sitten vähän yhtäkkiä kohdunsuu aukesi/jotain tuli pois tieltä, ja vuoto alkoi heti todella todella runsaana. Vähän liikaa detaljeja, mutta voi myös olla joku tosi iso hyytymä tukkimassa kohdunsuuta. Oman voinnin mukaan liikkuminen voisi auttaa, mulla auttoi juoksun tärähtely.

Olipa ikävää kohtelua Ember 😔 Isot pahoittelut tilanteesta! Tuli mieleen, jos on varaa, että voisit käydä yksityisellä tarkistuttamassa tilanteen.

Jee paljon onnea Sen 💖💖💖

Mä oon nyt päättänyt, että tää hedelmällinen viikko seksiä joka päivä 😅 Noussut isoja pelkoja välillä, jos onkin jotain vikaa eikä tämä onnistu. Uskon kuitenkin, että vielä ensi kevääseen saakka hyvä mahis luomu plussaan. Se elokuinen olisi niin ihana 💗 kuopus syntynyt elokuussa ja oli mun mielestä hyvä aika saada vauva. Vielä riittää lämmintä ja valoa. Raskausvapaalle saa jäädä kesällä 🥰 Ja miehellekin mahdollistuu herkemmin pidempi kotona olo, kesäloma+isyysloma.

@Ember tsemppiä, ikävä tilanne muutenkin ja tylsiä kommentteja sait :disappointed-face:. Mikähän siinä on, että ei terveydenhuollossa aina osata miettiä noita sensitiivisyysasioita. Kai asian voi muotoilla monella tavalla! Toivottavasti pääset pian palautumaan normaaliin kiertoon :folded:

Limoja alkaa esiintyä, tänään siis kp 8 ja @Valora tyylillä myös yhdyntäkeskeisesti tähän viikkoon olen orientoitumassa! :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kp14 ja luulin, että en saa näihin Onestepin testeihin viivaa ollenkaan. Ovis taitaa olla vähän myöhemmin kun viime kierrossa ehkä (jos sitä edes oli? no ainakin edellisiin verrattuna). Taitaa olla vasta käsillä. Meillä kans tässä tallettelu-maratooni, ei luovuteta ja tavoite on olla menemättä sinne ivf-hoitosuunnitteluun tammikuussa 😝 Kun ei tiiä missä vika, niin toivotaan parasta!

Liitteet

• IMG_5501.jpeg
    IMG_5501.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 68
Ihanaa, onnea Sen! ❤️

Seuraa pitkä vuodatus omasta tilanteesta:
Meidän bebe ei pysynyt matkassa. Tänään olisi 4+3, mutta eilen alkoi tuntua menkkakipuja ja oli tunne, että vuoto alkaa kohta. Illalla testatessa näkyi enää haaleista haalein haamu.

Yö meni jo valvoessa tosi kovien kipujen kanssa, joihin jouduin ottamaan paracetamol 1 mg ja Burana 800. Vuoto ei kuitenkaan ole alkanut ja soitin nyt aamupäivällä terveysneuvontaan saadakseni tietoa, kuinka kauan vuotoa voi odotella vai voiko näin varhaisilla viikoilla joutua tekemään tyhjennyksen. Sieltä tiivistettynä sanottiin, että vuoto yleensä pitäisi tulla samalla kuin kivut, ja ohjattiin soittamaan Naistenklinikalle jatko-ohjeita varten.

Äsken sitten soitin sinne ja jäi tosi paha mieli, kun ilmeisesti soitin ihan väärään paikkaan, kun mun ”pitää vaan odottaa niitä kuukautisia” ja ”eihän siellä kohdussa edes mitään ole” ja ”nää on just näitä, kun raskaustestit on niin herkkiä, että luullaan, että raskaus on alkanut”.

Menenkin tästä sitten odottamaan ”kuukautisia”, joita itse kyllä pidän keskenmenovuotona. Itse kuitenkin elänyt tätä vauvatoivetta ensin sinkkuna monta vuotta, jolloin pakastin munasoluja ja mietin läpi itsellisen äitiyden ja muut vaihtoehdot. Ja nyt kun olen viimein parisuhteessa ja pääsen ensimmäistä kertaa yrittämään raskautta ja ikä lähentelee 39:ää, niin pahalta tuntuu. Naistenklinikalta vielä muistutettiin, että mahaan voi sattua myös ruoansulatuksellisista syistä. Joo kyllä ei nämä positiivinen testi ja kivut tulleet mistään pierusta.
Tosi törkeää kommenttia sieltä Naistenklinikalta..! Ihan uskomatonta tommonen empatiakyvyttömyys.. 🙄🤬

Oon tosi pahoillani, paljon voimia! ❤️

Täällä kp 19 ja ovislimat vahvoja, vahva tunne että jos oisi ovistestejä ni plussa olisi tullut tänään eli ovis olisi huomenna.. mutta saas nähdä, katsotaan alkaako vuoto sit n parin viikon päästä vai tuleeko pitkä kierto.

Meillä koko perhe nyt koronassa eli turha haaveilla mistään vauvantekohommista. :Kissing Face:

Hienoa Sen! 🤩
Tosi tympeää Ember! 😪
Minä keväällä viikolla 6 soitin innoissani neuvolaan, et varaisin ensimmäistä aikaa.. tuntu että ei sitä nyt vielä, soita sitten kun viikkoja on 8/9, että voi mennä vielä niin herkästi kesken, ettei varata turhaan vielä aikaa.. 🤦‍♀️ olin että häh, yleensä ohjeistetaan soittamaan n. 6 viikolla.. ja ku elämäni eka plussa yms...
No sitte soittelin kahden viikon päästä ja sain ajan viikon päähän. Ei alku keskustelua tms vaan heti tutkimus, ei täällä oo ku tyhjää... Tai en löydä ku pussin... No verikokeita ja lääkärin ultra... Ja lopulta piti tehdä lääkkeellinen tyhjennys rv10.. ja vasta siellä lääkkeitä antava hoitaja suhtautui myötätuntoisesti... 🤦‍♀️ Niinkö nyt olisi minulle ollut arkipäivää...

Noi neuvolan tyypit osaa olla vähän uunoja. Mulla kun oli km niin siinä kohtaa kun peruin aikaani, niin mun vielä piti valaista puhelimessa ollutta hoitajaa ? että mitä tarkoittaa kaksi kohtua jne jne… He tekee varmaan liukuhihnalla välillä töitä tai työtä on liikaa. Ei se silti selitä törkeetä käytöstä.

Mä tein nyt sit vielä pc ovistestin kp14.💪🏻 Löytyhän se sieltä!

Liitteet

• IMG_5506.jpeg
    IMG_5506.jpeg
    814.5 KB · Katsottu: 51
Hihih, tsemppiä satu_shel ja muut 💖💖💖

Täällä on nyt tahkottu joka ilta, vaikka mullakin iski vielä flunssa tähän.. tai epäilen koronaa kun töissä ollut ja keuhkoon pistää, ja hengenahdistus. Voi hitsi jos tämäkin vaikuttaa yritykseen.
Päätin kuitenkin ettei loppuvuoden plussa ole ainakaan yrityksestä kiinni 🤣 Ihana mies on juonessa mukana.. Vaikka oli yhtenä iltana nukahtanut sillä aikaa kun luin kuopukselle iltasatua, niin herätin hommiin 🙈

Ehkä nää ketkä eivät keskenmenoa ole kokeneet, eivät sitten tosiaan ymmärrä miltä se tuntuu. Silti.. kuinka vaikeaa voi olla edes toivottaa voimia.. perus inhimillisyyttä ja ystävällisyyttä.

Takaisin