Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No mulle sanottiin tänään, että katsotaan tammikuussa vielä sitä kohtua ja ei se ole este raskautumiselle, mutta voi olla vähän suurempi riski keskenmenoon. Ja mulle voidaan silti alottaa hoito vaikka siellä oliskin seinämä ja se pitäis poistaa, koska hommat voi laittaa pakkaseen siks aikaa. Saa nyt nähdä. Tässä kova yritys, että ei tarvis mennä hoitoihin. To, la, su ja tänään tallettelua (jos jaksetaan nyt) ja jatketaan koko viikko varuiks vaikka joka toinen päivä (ei varmaa jaksa ihan joka päivä, illalla ihan poikki menoista )Tosi kiinnostavaa kuulla, mitä sulla sanotaan! Erityisesti tuntuu uskomattomalta, että tota kohtuasiaa ei ole vielä saatu gynejen toimesta loppuun asti tutkittua! Et ole kyllä ensimmäinen josta olen kuullut jolla dg vaihtelee herttamainen - väliseinällinen - kaksi kohtua välillä. Ajattelisi vain että sen selvittäminen nykyisellä kuvantamistekniikalla olisi pienimpiä murheita!!
Hurraa, hyvältä näyttää!!!Dpo14 ja kai se on uskottava Tänään olisi pitänyt alkaa menkat.
Mulla tuli 1.5-2 viikkoa myöhemmässä km:ssä ensin kovia kramppeja monta tuntia (ei kylläkään montaa päivää), ja sitten vähän yhtäkkiä kohdunsuu aukesi/jotain tuli pois tieltä, ja vuoto alkoi heti todella todella runsaana. Vähän liikaa detaljeja, mutta voi myös olla joku tosi iso hyytymä tukkimassa kohdunsuuta. Oman voinnin mukaan liikkuminen voisi auttaa, mulla auttoi juoksun tärähtely.Oli vaan vaikea netistäkin löytää tietoa, että onko ”normaalia”, että tulee niin kovat säryt ja krampit, muttei vuotoa. Ja milloin vuotoa sitten voi odottaa? Tuntien vai viikkojen päästä? En minä oma-aloitteisesti olisi minnekään naistenklinikalle edes soittanut, kun tiedän, että on niillä siellä tärkeämpääkin, mutta muutakaan jatko-ohjetta ei terveysneuvonnasta annettu.
Tosi törkeää kommenttia sieltä Naistenklinikalta..! Ihan uskomatonta tommonen empatiakyvyttömyys..Ihanaa, onnea Sen!
Seuraa pitkä vuodatus omasta tilanteesta:
Meidän bebe ei pysynyt matkassa. Tänään olisi 4+3, mutta eilen alkoi tuntua menkkakipuja ja oli tunne, että vuoto alkaa kohta. Illalla testatessa näkyi enää haaleista haalein haamu.
Yö meni jo valvoessa tosi kovien kipujen kanssa, joihin jouduin ottamaan paracetamol 1 mg ja Burana 800. Vuoto ei kuitenkaan ole alkanut ja soitin nyt aamupäivällä terveysneuvontaan saadakseni tietoa, kuinka kauan vuotoa voi odotella vai voiko näin varhaisilla viikoilla joutua tekemään tyhjennyksen. Sieltä tiivistettynä sanottiin, että vuoto yleensä pitäisi tulla samalla kuin kivut, ja ohjattiin soittamaan Naistenklinikalle jatko-ohjeita varten.
Äsken sitten soitin sinne ja jäi tosi paha mieli, kun ilmeisesti soitin ihan väärään paikkaan, kun mun ”pitää vaan odottaa niitä kuukautisia” ja ”eihän siellä kohdussa edes mitään ole” ja ”nää on just näitä, kun raskaustestit on niin herkkiä, että luullaan, että raskaus on alkanut”.
Menenkin tästä sitten odottamaan ”kuukautisia”, joita itse kyllä pidän keskenmenovuotona. Itse kuitenkin elänyt tätä vauvatoivetta ensin sinkkuna monta vuotta, jolloin pakastin munasoluja ja mietin läpi itsellisen äitiyden ja muut vaihtoehdot. Ja nyt kun olen viimein parisuhteessa ja pääsen ensimmäistä kertaa yrittämään raskautta ja ikä lähentelee 39:ää, niin pahalta tuntuu. Naistenklinikalta vielä muistutettiin, että mahaan voi sattua myös ruoansulatuksellisista syistä. Joo kyllä ei nämä positiivinen testi ja kivut tulleet mistään pierusta.