Raskaaksi 2023

Paljon onnea Ember ja Sen 💗💗💗 Tuo itsellekin uskoa, että yksikin kerta voi riittää kun tähdet osuu kohdilleen 😘

Mulla on niin kova vauvakuume taas..kävin eilen läpi vauvanvaatteita ja tarvikkeita..meillä on oikeesti jo kaikkea. Vain vaunut puuttuu ja kapaloliinoja..

Mä oon nyt onnistunut saamaan vähän pois painoa, suklaalakko pitänyt ja liikkunut enempi.. lisännyt paljon kasvisten määrää. Mulla toiveikas olo, että auttaa raskautumiseen. Haen nyt myös ne pc ovistestit. Kp 5 nyt.

Onnea plussanneille❤️
Täällä testattu tänään puhdas nega. Ihan odotetusti kun ei oo vielä ees menkkoja tullu pillereiden lopettamisen jälkeen. Mut olihan se silti pettymys vaikka osas odottaakin negaa😔
Oireita on vaikka muille jakaa mutta varmaan liittynee lähestyviin mekkoihin. Tissit tosi kipeät ja itkeä pillitän joka asiasta. Alkais vaan nopeesti ne menkat!

Onnea plussanneille!❤️

Itse tässä koittanut metsästää ovista, Flon mukaan pitäis olla tänään tai huomenna, mutta ainakaan ei oo saanu tikutettua sitä. Toki oli ehkä vähän laimea näyte… Ainakin paikat kosteammat 🤭 Seurailen. Tässä kuitenkin systemaattisesti yritetään joka toinen/joka päivä. Tänään kp12/27-28. Flon laitoin nyt 27 kierron mukaan, koska tuntuu, että kierto on lyhentynyt päivällä. Huomenna vielä soittoaika gynelle, että pitääkö vähän tsekkailla lisää mun vehkeitä, vai voinko olla huoleti (että jos ei olekaan kaksi kohtua, vaan hertan muotoinen väliseinällä😓)…

Kiitos kaikille 😊 Yritin tänään salaa tehdä puikkotestiä isänpäiväpakettiin, mut mies oli jo vessanoven takana odottamassa ja vaati saada nähdä testin 😆 Ei auttanut kun kaivaa paketti esiin, sujauttaa testi sinne ja lykätä käteen.

Täällä myös uusi kuumeilija ilmoittautuu 🙋🏼‍♀️. Yrityskertoja en ole laskenut, koska oikeastaan vasta nyt loppukesästä/syksyllä vauvakuume iskenyt lujempaa kuin koskaan 😆. Tähän osaltaan vaikutti kesällä koettu todennäköisesti kemiallinen, jonka jälkeen aktiivisemmin alettu miehen kanssa yrittää.
Edelliskierrossa jälleen kemiallinen, haalea plussa dpo12, joka ei lähtenyt vahvistumaan ja sitten tulikin täti 4 päivää myöhässä. Viimekierrossa ei osunut töiden vuoksi tärpit sopivasti kohdalleen, joten se kierto meni vähän ohi.
Tämä meneillään oleva kierto sen sijaan on antanut toivoa. Mulla normaalisti melko pitkä kierto 32-34 päivää, ovis oletettavasti kp18 tai sen molemmin puolin, tikuttanut en ole, enkä oviksesta oikein oireile.
Puuhastelua oli oviksen molemmin puolin. Jo muutama päivä oletetun oviksen jälkeen ilmaantunut monenlaista nippailua ja vihlaisua vatsaan. Osa tuntuu menkkamaisena alavatsan ja alaselän juilimisena, osa teräviltä vihlaisuilta milloin missäkin kohtaa, ei kuitenkaan niin kovia kipuja, että olisi lääkettä tarvinnut ottaa. Mitään epämääräisiä vuotoja ei ole ollut. Valkkarin määrä normaali, ei saharaa, mutta ei niagaraakaan 😅. Lisäksi vaihtelevasti väsymystä, lämmön nousua, hajuaisti terävöitynyt, rintojen lievää arkuutta, outoja unia ja monenlaista muuta.
Normaalisti tällaisia oireita ei menkkoja edeltävästi ole. Nyt dpo9 ja tänään aamulla testi negatiivinen. Kovin toiveikas olen silti, oireet jatkuu edelleen. Seuraavaksi tätin pitäisi tulla vasta perjantaina (nyt siis sunnuntai).
Tuossa kemiallisessa oli hiukan samanlaisia oireita, mutta lievempiä eikä läheskään näin paljon. Toivon sydämestäni että olisi tärpännyt ❤️. Pitäisi kaiketi odottaa ainakin pari päivää ennen kuin seuraavaksi tekee testin, mutta miten hemmetissä pitäisi malttaa 😁.

Tänään on ollu pientä vuotoa. Näkyy punaisena paperissa. Nyt on sitte varmaan kp1. On kyllä myös 7 päivää lh huipusta, mutta myös 3 päivää terolutien 10 päivän kuurin lopetuksesta. Toivon kuitenkin että tää on kiinnittymisestä.

Testin mukaan ei olis ovis, mutta eilen tuli pari tippaa verta paperiin ja sit tänään aika massiivisia tuntemuksia vasemmalla puolella munasarjoissa. 🤞(kp12)

Liitteet

• IMG_5455.jpeg
    IMG_5455.jpeg
    1,003.7 KB · Katsottu: 63
Testin mukaan ei olis ovis, mutta eilen tuli pari tippaa verta paperiin ja sit tänään aika massiivisia tuntemuksia vasemmalla puolella munasarjoissa. 🤞(kp12)
Minä oon saanut oviksen kiinni kun oon testannut aamulla ja iltapäivällä. Ja mulla on kierto 27-28päivää, ja ovis vaihtelee 12-14kp välillä. LH huippu voi ilmeisesti joskus olla niin nopea, että kerran päivässä testaamalla ei välttämättä saa sitä tikkuun näkyviin. Näin täällä minulle kokeneemmat neuvoivat. 🤔 Toki tässäkin olen huomannut omalla kohdalla paljon eroa kierroissa... Joten helppoa ei ole aina tämäkään. Tsemppiä! Ja kannattaa luottaa omiin tuntemuksiinkin! 😊

Onnea plussanneille!

Täällä kp17, ovistestit edelleen haaleita kun mitkä.
Noidun taas täällä tätä tuuriani. Olin siis hiukan reilu kuukausi sitten keuhkokuumeessa johon oli vahva antibioottikuuri 10 päivää, pari viikkoa sitten alkoi flunssa, ja nyt oon kamalassa horkassa ja lämmöt on noussut kuumeen puolelle... Mikä ihmeen tuuri minulla on saada kaikki pöpöt kerralla?!
Mutta ei se auta, huomenna työnnettävä tikkua nenään ja toivoa ettei ole koronaa, influenssaa tai rsvtä...

Onnea plussanneille!

Täällä kp17, ovistestit edelleen haaleita kun mitkä.
Noidun taas täällä tätä tuuriani. Olin siis hiukan reilu kuukausi sitten keuhkokuumeessa johon oli vahva antibioottikuuri 10 päivää, pari viikkoa sitten alkoi flunssa, ja nyt oon kamalassa horkassa ja lämmöt on noussut kuumeen puolelle... Mikä ihmeen tuuri minulla on saada kaikki pöpöt kerralla?!
Mutta ei se auta, huomenna työnnettävä tikkua nenään ja toivoa ettei ole koronaa, influenssaa tai rsvtä...
No mut optimisti voi ajatella et sairastetaan nyt ja hommataan koko talvelle vastustuskyky, ei tarvitse sitten raskaana ollessa sairastaa. :smiling-eyes: Tsemppiä flunssan kanssa ja pikaista paranemista! Flunssa on tosiaan stressitila joka voi siirtää ovista.

Onnea @Sen ja @Ember :smiling face with heart-eyes:

ON: letrokierto, mutta jotenkin ei kaiken muun keskellä ns. jaksa kovin kiinnittää huomiota oloihin tai alkaa ovista testaamaan nyt. Muuttolaatikoiden keskellä elellään! Onneksi seksiä on kuitenkin ollut vähintään joka toinen päivä, niin se sitten riittää tai ei riitä testasi tai ei :Kissing Face:

Kävin tänään lapsettomuuslääkärin ensikäynnillä. Tiedän että aika ripeästi, mutta se AMH lasku pelästytti. Neljässä vuodessa 3->0.4... Lääkäri oli kuitenki sitä mieltä että tollainen AMH-lasku vaan voi tapahtua ilman erillistä syytä.

Hän oli paljon viime viikon gynekologia toiveikkaampi: viime viikkoinen näki 2+0 antraalifollikkelia, tää näki 4+2. Viime gyne ei nähnyt kp 9 yhtään ns. Johtofollikkelia, tää näki nyt kp 13 1-2, eli uskoi hyvään ovulaatioon. Mulla niiden tosi lyhyiden kiertojen (luteaalivaihe) takia aloitetaan keltarauhaslääkitys, jota siis käytin myös esikoisen raskaudessa. Tässä kierrossa vielä luomuna, jotta saavat labrat vielä loppukierrolra. Keväällä sit pitää tehdä päätös IVF:stä jos se lääkitys ei riitä. Mies tutkitaan oviksen jälkee myös, koska näillä AMH arvoilla pitää olla varma että hoidetaan oikeaa asiaa!

Kävin tänään lapsettomuuslääkärin ensikäynnillä. Tiedän että aika ripeästi, mutta se AMH lasku pelästytti. Neljässä vuodessa 3->0.4... Lääkäri oli kuitenki sitä mieltä että tollainen AMH-lasku vaan voi tapahtua ilman erillistä syytä.

Hän oli paljon viime viikon gynekologia toiveikkaampi: viime viikkoinen näki 2+0 antraalifollikkelia, tää näki 4+2. Viime gyne ei nähnyt kp 9 yhtään ns. Johtofollikkelia, tää näki nyt kp 13 1-2, eli uskoi hyvään ovulaatioon. Mulla niiden tosi lyhyiden kiertojen (luteaalivaihe) takia aloitetaan keltarauhaslääkitys, jota siis käytin myös esikoisen raskaudessa. Tässä kierrossa vielä luomuna, jotta saavat labrat vielä loppukierrolra. Keväällä sit pitää tehdä päätös IVF:stä jos se lääkitys ei riitä. Mies tutkitaan oviksen jälkee myös, koska näillä AMH arvoilla pitää olla varma että hoidetaan oikeaa asiaa!
Mulla on keltrauhastuki käytössä ja aika vahvana meni viimeisimmässä raskaudessa. Nyt tähän edelliseen kiertoon en aloittanut sitä, koska ajattelin että No tuleepa lyhyempi luteaali niin on pidemmällä kierto lapsettomuuspolin ensikäynnillä. No ei ihan mennyt niin 😅 selvästi syöty lääkitys on buustannut omaa hormoonitoimintaa sen verran että luteaali oli just sama kun lääkkeen kanssa, koska jokaisessa kierrossa ilman lääkkeitä luteaali on aiemmin ollut 12pv.

Mielenkiintoista! Onneks mulla on tänään se soittoaika mun gynelle, joka on myös erikoislääkäri, niinkuin edellinen tutkija… Toivottavasti mullakin selviäis jotakin! 🥵
Joten tsemppiä sinne! Mä oon tässä yrittäny metsästää ovistani, luulen että se on nyt käsillä kropan toiminnasta päätellen. Onestepin testit on ainakin ihan surkeita ja pc ei nyt anna kunnon viivaa, mutta oon kerran sillä saanu viivan ja kuitenkin onnistunut raskautumaan 2 kertaa. Ehkä mun ei kannata niihin turvautua vaan seurailla tuntemuksia.

No mut optimisti voi ajatella et sairastetaan nyt ja hommataan koko talvelle vastustuskyky, ei tarvitse sitten raskaana ollessa sairastaa. :smiling-eyes: Tsemppiä flunssan kanssa ja pikaista paranemista! Flunssa on tosiaan stressitila joka voi siirtää ovista.
No, kolmas tauti alle 2 kk sisään niin alkaa olla jo melko raskas olo...

Tänään sairastelusta huolimatta ovistesti tehty ja oli yllätyksenä melko tumma ! Ei siis plussa mutta reilusti tummempi kuin muut testit tässä mitä tehny! Ja siis miulle on ihan ok se että tää kierto menis ihan vaan seurailuksi koska vuotoa kesti kuitenkin 14 päivää niin en usko limakalvonkaan olevan suotuisa raskaudelle.

Mielenkiintoista! Onneks mulla on tänään se soittoaika mun gynelle, joka on myös erikoislääkäri, niinkuin edellinen tutkija… Toivottavasti mullakin selviäis jotakin! 🥵
Joten tsemppiä sinne! Mä oon tässä yrittäny metsästää ovistani, luulen että se on nyt käsillä kropan toiminnasta päätellen. Onestepin testit on ainakin ihan surkeita ja pc ei nyt anna kunnon viivaa, mutta oon kerran sillä saanu viivan ja kuitenkin onnistunut raskautumaan 2 kertaa. Ehkä mun ei kannata niihin turvautua vaan seurailla tuntemuksia.
Tosi kiinnostavaa kuulla, mitä sulla sanotaan! Erityisesti tuntuu uskomattomalta, että tota kohtuasiaa ei ole vielä saatu gynejen toimesta loppuun asti tutkittua! Et ole kyllä ensimmäinen josta olen kuullut jolla dg vaihtelee herttamainen - väliseinällinen - kaksi kohtua välillä. Ajattelisi vain että sen selvittäminen nykyisellä kuvantamistekniikalla olisi pienimpiä murheita!!

Mulla on keltrauhastuki käytössä ja aika vahvana meni viimeisimmässä raskaudessa. Nyt tähän edelliseen kiertoon en aloittanut sitä, koska ajattelin että No tuleepa lyhyempi luteaali niin on pidemmällä kierto lapsettomuuspolin ensikäynnillä. No ei ihan mennyt niin 😅 selvästi syöty lääkitys on buustannut omaa hormoonitoimintaa sen verran että luteaali oli just sama kun lääkkeen kanssa, koska jokaisessa kierrossa ilman lääkkeitä luteaali on aiemmin ollut 12pv.
Kivaa kuulla, että keltarauhaslääke on tasoittanut kiertoa. Niin valtavasti toivon että se ja kaikki muu tuottaisi teille vihdoin toivotun tuloksen. ❤

Mulla on ollut luteaali 7-10 päivää nyt lähikierrot, eli jokainen päivä lisää auttaisi. Oon nyt kaivellut sukuhistoriaa, ja mun äidinäidinäidillä taisi olla yhdeksän keskenmenoa (ja kemiallisia raskauksia varmasti päälle vielä todella paljon luultavasti, niitähän ei olla voitu silloin mitata) ja kaksi lasta, äidinäidillä myös vain kaksi elävänä syntynyttä lasta kahden vuosikymmenen yrityksestä, eli keltarauhashaasteet voivat olla sukurasitekin...

Mie kävin tänään hoitajalla tutkimuksissa kun epäilin poskiontelon tulehdusta kun oli niin kamala paineen tunne päässä.
No, minullahan todettiin korona. Pitkäänhän sitä välttyikin kun nyt vasta ensimmäinen.

Takaisin