Raskaaksi 2023

Päivittelen omaa tilannetta sillä, että sain ajan torstaille lääkäriin, jossa ultrataan. Toivottavasti tulis joku selvyys vuodoille, olipahan se sitten se pahin. Haluaisin vaan jotain vastauksia, kauheeta elää tässä epätiedossa ja omalla tavallaan ei uskalla toivoa parasta ettei joudu uudestaan kokemaan sitä samaa pettymystä, kun vuodon alkaessa. Kivut on pysyneet poissa, vuoto niukkaa, mutta sitä tulee edelleen säännöllisesti. On väriltään kirkkaan punaista, välillä vähän tummempaa, välillä vaan liman seassa vähän, mut hyytymiä ei tule.
Siis toi epätietoisuus on kyllä se pahin. Mä sain kans nyt huomiselle ajan ultraan eli silloin vastauksia. Mulle kanssa on aikalailla ihan sama mitä sieltä tulee kunhan jotain varmaa tietoa🙏🏻. Tsemppii torstaille❤️‍🩹! Toivotaan kuitenki parasta🫶🏼.

Laitoin keskenmenoista Facebookiin ja eräs ihminen kirjoitti siihen tämän olevan merkki siitä, että lapsiluku on täynnä 🙄 Ja laittoi vielä viestiä kuinka johtuu mun lihavuudesta. Voi johtuakin, mut en laittais ite kenellekään tollasta viestiä 🙄
Ihan käsittämättömän törkeä kommentti! Miten joku voi olla noin tunteeton?! Ja menee vielä henkilökohtaisuuksiin. Ihan vihaksi pistää sun puolesta, ihan kun tilanteessa ei muuten jo olisi kestämistä.

Ihan käsittämättömän törkeä kommentti! Miten joku voi olla noin tunteeton?! Ja menee vielä henkilökohtaisuuksiin. Ihan vihaksi pistää sun puolesta, ihan kun tilanteessa ei muuten jo olisi kestämistä.

Joo mä aloin ihan tärisee sen luettua, ku tuli niin paha olo siitä, että muutenkin surullinen olo ja joku kehtaa tollasta sanoa 😪

Pakko tulla tänne piinailemaan. Nyt dpo4, tänään tullut runsaasti limaista valkovuotoa, lisäks menkkamaista juilimista koko päivän alamahalla. En sit tiiä et kiinnitänkö huomiota liiaksi mahdollisiin oireisiin vai olisko kiinnittymisestä johtuvaa... 👀 Nää päivät vaan on liian pitkiä ja tässä tapauksessa toivoisi sitä kristallipalloa, samalla kyllä on ihana ajatella et olis mahdollisesti raskaana🥰

Miten muiden piinailut sujuu?

Mulla on PCOSn vuoksi ollut Donaferty käytössä kohta 2 vuotta, omasta mielestäni on auttanut PCOS oireisiin, mut pitkän linjan lapsettomuushoitoja tehnyt gynekologi ei pitänyt tuotetta minään... 🤷‍♀️
En lopettanut, koska ei siitä haittaakaan ole ja tuleepa samalla foolihappoa lisää... 😁

Oon ajatellut kans lähteä facesta.. mut jututan välillä joitain tuttuja siellä, joiden kanssa oon harvemmin muuten tekemisissä.. eikä ole heidän puhelinnumeroa tai sähköpostia... mutta mulla ei ole esim. kännykässä ollut vuosiin Facebookin sovellusta.. IG on.. mutta sitä vilkaisen ehkä kerran päivässä.. työpuhelimessa on sit kaikki mahdolliset somet, ei enää vapaalla jaksa.. 😉

Täällä kp 12 ja ovistesti näytti plussaa 🤩 mies huokasi, että joo.. tänään siis vielä iltahommia 😂 reppanalla ollut töissä rankka päivä.. nauroi se jo vähän ajan päästä, että ei hän tosissaan... 😘
oon jo näistä aina niin onnellinen ku PCOSn takia ovis on ollut hakusessa ja nyt on letrozolit auttaneet, että ainakin LH huippu löytyy 👍🏻 joten on ihan ok mahdollisuudet et ovulaatiokin tapahtuu.. jospa se tästä.. kohta sitten piinataan taas... 🙈
Onneksi ens viikolla on reissu.. joten en ehdi paljoa piinailla... ja palaan kotiin vasta kp27.. joten hyvin ehdin testaamaan kotona.. kierto ollut puoli vuotta 27 - 28 päivää... 🙈 toivottavasti pääsen jännittämään raskaustestiä.. ettei jää vain ovistestiin tää kierto 😅

Mulla on PCOSn vuoksi ollut Donaferty käytössä kohta 2 vuotta, omasta mielestäni on auttanut PCOS oireisiin, mut pitkän linjan lapsettomuushoitoja tehnyt gynekologi ei pitänyt tuotetta minään... 🤷‍♀️
En lopettanut, koska ei siitä haittaakaan ole ja tuleepa samalla foolihappoa lisää... 😁

Oon ajatellut kans lähteä facesta.. mut jututan välillä joitain tuttuja siellä, joiden kanssa oon harvemmin muuten tekemisissä.. eikä ole heidän puhelinnumeroa tai sähköpostia... mutta mulla ei ole esim. kännykässä ollut vuosiin Facebookin sovellusta.. IG on.. mutta sitä vilkaisen ehkä kerran päivässä.. työpuhelimessa on sit kaikki mahdolliset somet, ei enää vapaalla jaksa.. 😉

Täällä kp 12 ja ovistesti näytti plussaa 🤩 mies huokasi, että joo.. tänään siis vielä iltahommia 😂 reppanalla ollut töissä rankka päivä.. nauroi se jo vähän ajan päästä, että ei hän tosissaan... 😘
oon jo näistä aina niin onnellinen ku PCOSn takia ovis on ollut hakusessa ja nyt on letrozolit auttaneet, että ainakin LH huippu löytyy 👍🏻 joten on ihan ok mahdollisuudet et ovulaatiokin tapahtuu.. jospa se tästä.. kohta sitten piinataan taas... 🙈
Onneksi ens viikolla on reissu.. joten en ehdi paljoa piinailla... ja palaan kotiin vasta kp27.. joten hyvin ehdin testaamaan kotona.. kierto ollut puoli vuotta 27 - 28 päivää... 🙈 toivottavasti pääsen jännittämään raskaustestiä.. ettei jää vain ovistestiin tää kierto 😅
Meillä aikoinaan letrozolin eka kierto oli vaisu mutta toinen kierto oli sit tosi vahva ovis ja siitä meidän poika saikin alkunsa. Eli kuulostaa lupaavalta ! Tsemppiä piinailuun, toivottavasti saat pidettyä itsesi ja mielesi kiireisenä :Hugging Face:

Ja mie muistan sillon kun plussasin, se oli jotai kp 27 muistaakseni, töissä tuli olo että täytyy testata ja sit olin koittanu järkevänä ajatella että testaan sen negan pois alta että uusi kierto pääsee alkamaan. Mutta ei menny minuuttiakaan kun testin olin uittanu että tuli nii selkeä pos :tears:

Omaa napaa, edelleen harmittaa että se kierukan poisto siirtyi sinne parin viikon päähän, jolloin tosiaan uusi kierto on joko alkanut tai alkamassa lähi päivinä. Se kiva että miehelle sanoin että päästään suoraan yrittämään kun tietää että ovis kai tulee sitten. Ovistikutkin tuli eilen mutta toki että ne voi näyttää mitä tahansa..

Mie toivon että kierukan poiston myötä tasoittuu pitkät vuodot ja tiputtelutki joita on ollu aikalailla koko kierukan olo ajan.
Mutta koitan luottaa että meille vielä luomunakin lapsi suotaisi. Oon kovasti nyt innostunut kuntosalista ja painoa pudottanut jo +10 kg siinä toivossa että se auttaisi luomuraskauden aikaan saantiin ja noudattanut keto/vhh ruokavaliota (toki nyt kipeänä en ole jaksanut syödä niin tarkoin, vaan syönyt mikä on maistunut että saisi edes vähän energiaa kehon parantumiseen, kuntosalille ei tässä kuussa ole kuulema asiaa.)

Muokattu viimeksi:
Vuoto ei oo alkanut vieläkään, vaikka menkat kuus päivää myöhässä. Millon kemiallisen jälkeen pitäis alkaa?

Neuvolasta sanottiin, että viikon kohdalla ole yhteydessä 🤔

Onpa harmillisen paljon tiputtelua, kemiallisia ja negoja täällä. 😔

Mullakaan lupaavat raskausoireet ei oo palanneet, joten luulen että kyseessä oli vain kiinnittymisyrityksen hormonipiikki. Maanantai-iltana (dpo 8/9) testasin vielä negan, toisen testin teen jos jotain oireita ilmenisi. Tai tietty jos menkat ois myöhässä. Mun luteaali on yleensä vai 12pv, eli jos pe-aamuna ei oo menkat alkaneet testaan silloin.

Pakko kommentoida heti oman viestin perään. Luin Raskaaksi 2020 keskustelusta oman pysyvän plussakierron oireet, ja niihin verrattuna olikin lupaavaa.
Dpo 1-4 ei oireita
Dpo 5-6 kunnon raskausoireet (sama kuin nyt!)
Dpo 7-12 ei oireita paitsi hiiva ja vähän mahakipua, nega testattu 8, 9, 10
Dpo 12 testattu posi
Oireet (erit. rinta) alkoi vasta pari päivää myöhemmin

Muistin koko ajan keskenmennyttä, jossa oireet jatkui heti alettuaan ja haamunkin sain jo dpo 8. Ei kirvestä vielä siis kaivoon!

@Iltatähti89 mulla viime kierrossa alkoi kaksi päivää sen jälkeen, kun testi oli muuttunut puhtaaksi negaksi. Odottelisin ehkä vielä rauhassa muutaman päivän jos sinulla vielä testeissä ollut hailuraa. 😞 tsemppiä! Tämä keskenmenon alkamisen odottelu on pahinta. 🩷 Täällä eilen puhdas nega, joten odotan vuotoa tänään tai huomenna.

Täällä kp1, 4 päivää aiemmin kuin yleensä 🙄 toisaalta nyt voikin sit taas olla hetken ihan rauhassa kun tietää ettei tarvii muutamaan viikkoon piinailla 😅
Mulla alkoi myös kp 1 heti ton edellisen viestin jälkeen jossa olin niin toiveikas... Joku 20min ajattelin et oisko dpo 10 kiinnittymistiputtelua, mut sitten aukes hanat kerralla. Saattoi olla toinen kemiallinen, muussa tapauksessa ihan huolestuttavan lyhyt luteaali. Oisko sulla Vaavi kemiallinen saattanut selittää liian aikaisia menkkoja?

Mulla alkoi kemiallisessa vuoto 4+4 jolloin testi oli vielä pos. Toisessa alko eka vuoto runsaana ja tein runsaan vuodon aikana ekan testin joka oli positiivinen. Sitä ennen tuhrutteli niukasti.

Takaisin